23.08.2012
Zakończenie produkcji Mazdy CX-7
Produkowana od 2006 roku Mazda CX-7 zjeżdża z motoryzacyjnej sceny. Model ustępuje miejsca niewiele mniejszej CX-5 i pełnowymiarowej CX-9.
Japończycy zadecydowali o zakończeniu produkcji CX-7 w związku ze słabnącym zainteresowaniem klientów. Na rynku znakomicie radzi sobie niewiele mniejsza CX-5, a w USA i Rosji dużą popularnością cieszy się także większa CX-9, której następca pojawi się za kilkanaście miesięcy.
Mazda CX-7 zadebiutowała na rynku w 2006 roku jako seryjne rozwinięcie prototypu MX-Crossport. Początkowo model oferowany był tylko z jednym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.3 DISI (L3-VDT) o mocy 260 KM, sprzężonym z 6-biegową przekładnią manualną (w USA z 6-biegowym automatem; wersja amerykańska osiągała moc 244 KM).
W ramach faceliftingu przeprowadzonego w 2009 roku, do europejskiej oferty dołączył 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 173 KM, uzbrojony w katalizator SCR (tylko z 6-stopniową przekładnią mechaniczną), a na rynku amerykańskim pojawił się wolnossący, 2,5-litrowy motor benzynowy o mocy 170 koni (skrzynia automatyczna o 5 przełożeniach).
Wszystkie odmiany CX-7 oferowane w Europie dysponowały napędem na obie osie (sprzęgło elektromagnetyczne), zaś wszystkie wersje 2.5 i wybrane wersje 2.3 z rynku północnoamerykańskiego występowały tylko z napędem na przednie koła.
W przeciwieństwie do większego modelu CX-9, zbudowanego na platformie CD3 (m.in. Mazda6 GG i GH, Ford Fusion), CX-7 bazuje na osobnej płycie podłogowej.
Mazda CX-7: test i dane techniczne
Marcin Sobolewski
- Mazda wyprodukuje samochody dla Toyoty
- Mazda RX-7 powróci w 2017 roku?
- Mazda rozpoczyna produkcję samochodów w Rosji
- Odświeżona Mazda CX-9 w stylu KODO
- Nowa Mazda 6 – galeria
- Zakończenie produkcji Mazdy CX-7
- CX-5 najbardziej urodziwym SUV-em
- Rozpoczęcie produkcji nowej Mazdy6
- Premiera nowej Mazdy6 już we wrześniu!
- Letnia promocja
- Mazda MX-5 po faceliftingu
- Mazda zwiększa produkcję CX-5
- Mazda6 Kombi, model 2013
- MX-5 w wersji specjalnej i z automatem
- Ostatni silnik Wankla
- Konkurs Moja Mazda rozstrzygnięty!
- 4 lata Mazdy w Polsce
- Polskie ceny Mazdy CX-5 z silnikiem Diesla
- Mazda CX-5 na "piątkę"
- Fiat i Mazda wspólnie opracują nową Alfę Romeo
- Dodatkowe 1000 egz. pożegnalnej Mazdy RX-8 Spirit R
- Ruszył nowy konkurs – Moja Mazda
- Wnętrze Mazdy CX-5 wyróżnione przez WardsAuto
- Rusza Konkurs Mazda Design 2012!
- Polska premiera Mazdy CX-5
- Klimatyzacja nie tylko latem
- Limitowana Mazda MX-5 Spring 2012
- Mazda CX-5 zdobyła "Top Safety Pick 2012"
- Mazda wycofuje CX-7 z USA
- Akcje Mazdy poszły jak woda
- Mazda CX-5 podbija rynek!
- Mazda otwiera się na inwestorów
- Mazda reklamuje Skyactiv
- Jak usunąć wilgoć z samochodu?
- Mazda CX-5 z systemem SCBS
- Diesel kontra mróz
- 82. Salon Motoryzacyjny w Genewie
- Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D we wrześniu
- Mazda CX-5 – najlżejsze zderzaki na świecie
- Chicago Auto Show 2012 – Drapieżna Miata
- Wyprzedaż rocznika 2011 w salonach Mazdy
- 24 godziny na torze Daytona
- Mazda6 2013 widziana podczas testów
- Nowe BT-50 trafiło do sprzedaży
- Mazda CX-5 w Polsce od 91 900 zł
- Używana Mazda6 2002-2007 (GG/GY)
- Smartfon przypomni o serwisie
- Silnik Mazdy w rankingu Ward's AutoWorld
- Mazda CX-5 – Galeria
- Mazda 3 F/L (BL) – Pierwsza jazda