08.07.2012

Mazda6 Kombi, model 2013

Serwisy Carscoop i TopSpeed zamieściły na swoich łamach zdjęcia następczyni Mazdy6, przyłapanej kilka dni temu podczas testów. Fotografowie natknęli się na dwa zamaskowane kombi, które zostały wysłane na publiczne drogi.

O ile wcześniej mieliśmy do czynienia z tzw. mułami roboczymi, skrywającymi nową technologię pod starym nadwoziem, to te egzemplarze zdradzają, że Mazda jest już gotowa do seryjnej produkcji nowej „szóstki”. 

Co prawda szczegóły dość dobrze ukryte są pod przyprawiającym o oczopląs kamuflażem, ale w sylwetce, a szczególnie przednim pasie odnajdujemy groźne rysy konceptu Takeri. W porównaniu do obecnego modelu sylwetka jest dynamiczniejsza. Podkreślają ją wąskie reflektory, niewielkie powierzchnie szyb i mocne przetłoczenia nadkoli. Uwagę zwraca tylna szyba, która jak na kombi jest bardzo mocno pochylona. Choć bez wątpienia ugrzeczniony, to projekt otwarcie nawiązuje do konceptu, a tym samym stylistyki KODO, którą poznaliśmy dzięki produkowanej od początku roku Maździe CX-5.

W gruncie rzeczy nowa „szóstka” jest bardzo podobna do od niedawna oferowanego SUV-a. Grill, przednie i tylne lampy oraz zamocowane na wspornikach lusterka wyglądają znajomo. To samo dotyczy środka auta, gdzie na szpiegowskich zdjęciach tylko przetłoczenie w górnej części deski i nieco inny kształt daszka nad zegarami utwierdzają nas w przekonaniu, że nie mamy do czynienia z roboczym „przeszczepem”. Mazda wybrała język stylistyczny, który połączy jej nowe modele wspólnym wyglądem przodu, detali i wnętrza. Wiedząc jak wygląda CX-5 i jak jej styl zawojował świat, uznajemy to za słuszną decyzję.

Nowa Mazda6 zostanie zaprezentowana najprawdopodobniej podczas tegorocznych targów w Moskwie lub Paryżu, a do salonów trafi w przyszłym roku. Wraz z modelem CX-5 będzie najważniejszą pozycją w ofercie marki, całkowicie bazującą na rozwiązaniach SKYACTIV. Będzie także pierwszym modelem, w którym zostanie zastosowany system KERS o nazwie i-ELOOP, odzyskujący energię z hamowania i wykorzystujący ją do zasilania urządzeń elektrycznych. Prawdopodobnie także pod jej maskę trafi pierwsza turboładowana jednostka benzynowa SKYACTIV-G, która w topowych wersjach zastąpi obecnie dostarczane przez Forda silniki widlaste.

Zdjęcia: CarscoopTopSpeedAuto Express