05.06.2012

4 lata Mazdy w Polsce

Prawie 12 200 sprzedanych samochodów, 29 punktów dealerskich i 15 autoryzowanych stacji obsługi - oto dorobek Mazdy po czterech latach od powrotu na polski rynek.

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 12 168 aut japońskiej marki. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (3 889 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (3 752 sztuk) oraz Mazda2 (1955 sztuk).

Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model, czyli Mazda CX-5: już niemal 300 samochodów jeździ po polskich drogach, a w sumie sprzedawcy zebrali ponad 650 zamówień.

Z roku na rok wzrasta również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 roku; 62 w roku 2011).

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 16 ASO.

Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych. Mazda zajęła odpowiednio trzecie miejsce w 2010 r. i czwarte miejsce w 2011 r. Wzrósł również wskaźnik sympatii dla marki na polskim rynku: w 2008 r. 49% respondentów badania Global Brand Pulse wskazało Mazdę jako markę, którą lubią, natomiast w 2011 r. – już 67%.

Pierwsze lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów: ponad 12 000 sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany - podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.

(zdj. Mazda Kozłowski, Szczecin)