27.08.2012
Nowa Mazda 6 – galeria
Drapieżne spojrzenie, głębokie przetłoczenia, łukowata linia dachu - zwiewne linie Mazdy to kolejny odcinek historii zatytułowanej "dusza ruchu", czyli po japońsku KODO. Historii nad wyraz opływowej, dodajmy. Współczynnik oporu powietrza wersji sedan wynosi zaledwie 0,26.
"Szóstka" urosła we wszystkich kierunkach. Jej nadwozie mierzy 486,5 cm długości (+11 cm), 184 cm szerokości (+4,5 cm) i 145 cm wysokości (+1 cm). Rozstaw osi to 283 cm (+10,5 cm). Przednią oś przesunięto względem słupka A aż o 10 cm do przodu, co zaowocowało krótszym przednim zwisem karoserii i lepszą widocznością.
Efekt? Więcej przestrzeni w kabinie. Z przodu wnętrze na wysokości ramion jest o 2 cm szersze niż w poprzedniczce, z tyłu zaś wygospodarowano dodatkowe 4,3 cm na wysokości kolan. O 6 cm dłuższy jest tylny podłokietnik, o 2 cm wydłużono siedzisko, a o 3,3 cm - oparcie kanapy. Z 500 do 483 l zmalała pojemność bagażnika, o 3,2 cm poszerzono za to otwór załadunkowy.
Kokpit ma architekturę znaną z modelu CX-5, z zegarami w tubach, białym podświetleniem i 5-calowym ekranem pokładowej telematyki. Dynamiczny charakter "szóstki" podkreśla pas ciemnoczerwonego tworzywa, biegnący przez front deski rozdzielczej - jak piszą Japończycy, jego barwa to "owoc unikalnego procesu technologicznego".
Nowa "szóstka" to drugi po CX-5 model zaopatrzony w rodzinę technologii SKYACTIV i pierwszy uzbrojony w system i-ELOOP - układ odzyskiwania energii podczas hamowania z kondensatorem. W przeciwieństwie do akumulatora, kondensator może być wielokrotnie i błyskawicznie ładowany oraz rozładowywany bez uszczerbku na pojemności. Zgromadzona w nim energia posłuży do zasilania urządzeń elektrycznych (świateł, nagłośnienia, klimatyzacji). Na rynku rosyjskim i-ELOOP będzie montowany do wersji z silnikiem 2.5.
Dzięki szerszemu zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, sztywność skrętna nadwozia Mazdy wzrosła o 30 proc. Pod blaszanym płaszczem kryje się zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i konstrukcją wielowahaczową z tyłu oraz układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem. Niższa jest masa własna samochodu - w przypadku wersji sedan z silnikiem 2.0 wynosi 1340 kg (porównywalna poprzedniczka: 1370 kg).
Co pod maską? Na rynku rosyjskim dostępne będą dwie wolnossące jednostki benzynowe z rodziny SKYACTIV-G. Słabsza z nich może współpracować z 6-stopniową skrzynią ręczną lub 6-biegowym automatem, a mocniejsza jest standardowo połączona z przekładnią automatyczną. Dwulitrowy silnik generuje moc 150 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr./min. Mocniejszy motor o pojemności 2,5 litra osiąga moc 200 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment 256 Nm przy 3250 obr./min.
Lista wyposażenia nowej "szóstki" obejmie również system i-stop, wyłączający silnik podczas postoju, asystent hamowania SCBS i pasa ruchu LDWS, układ monitorowania "martwej strefy" RVM czy skrętne reflektory ksenonowe AFS.
Pierwsze egzemplarze trzeciej generacji Mazdy 6 trafią do salonów pod koniec br.
msob
- Mazda wyprodukuje samochody dla Toyoty
- Mazda RX-7 powróci w 2017 roku?
- Mazda rozpoczyna produkcję samochodów w Rosji
- Odświeżona Mazda CX-9 w stylu KODO
- Nowa Mazda 6 – galeria
- Zakończenie produkcji Mazdy CX-7
- CX-5 najbardziej urodziwym SUV-em
- Rozpoczęcie produkcji nowej Mazdy6
- Premiera nowej Mazdy6 już we wrześniu!
- Letnia promocja
- Mazda MX-5 po faceliftingu
- Mazda zwiększa produkcję CX-5
- Mazda6 Kombi, model 2013
- MX-5 w wersji specjalnej i z automatem
- Ostatni silnik Wankla
- Konkurs Moja Mazda rozstrzygnięty!
- 4 lata Mazdy w Polsce
- Polskie ceny Mazdy CX-5 z silnikiem Diesla
- Mazda CX-5 na "piątkę"
- Fiat i Mazda wspólnie opracują nową Alfę Romeo
- Dodatkowe 1000 egz. pożegnalnej Mazdy RX-8 Spirit R
- Ruszył nowy konkurs – Moja Mazda
- Wnętrze Mazdy CX-5 wyróżnione przez WardsAuto
- Rusza Konkurs Mazda Design 2012!
- Polska premiera Mazdy CX-5
- Klimatyzacja nie tylko latem
- Limitowana Mazda MX-5 Spring 2012
- Mazda CX-5 zdobyła "Top Safety Pick 2012"
- Mazda wycofuje CX-7 z USA
- Akcje Mazdy poszły jak woda
- Mazda CX-5 podbija rynek!
- Mazda otwiera się na inwestorów
- Mazda reklamuje Skyactiv
- Jak usunąć wilgoć z samochodu?
- Mazda CX-5 z systemem SCBS
- Diesel kontra mróz
- 82. Salon Motoryzacyjny w Genewie
- Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D we wrześniu
- Mazda CX-5 – najlżejsze zderzaki na świecie
- Chicago Auto Show 2012 – Drapieżna Miata
- Wyprzedaż rocznika 2011 w salonach Mazdy
- 24 godziny na torze Daytona
- Mazda6 2013 widziana podczas testów
- Nowe BT-50 trafiło do sprzedaży
- Mazda CX-5 w Polsce od 91 900 zł
- Używana Mazda6 2002-2007 (GG/GY)
- Smartfon przypomni o serwisie
- Silnik Mazdy w rankingu Ward's AutoWorld
- Mazda CX-5 – Galeria
- Mazda 3 F/L (BL) – Pierwsza jazda