13.02.2012
82. Salon Motoryzacyjny w Genewie
Poprzedni salon motoryzacyjny w Genewie był okazją do przedstawienia światu koncepcyjnego projektu Minagi, który był zwiastunem wchodzącej właśnie do sprzedaży Mazdy CX-5. Idąc za ciosem, Mazda Motor Corporation zaprezentuje za kilka dni w Szwajcarii studium następcy produkowanej obecnie „szóstki”.
W dniach 6-18 marca, po raz pierwszy w Europie będziemy mogli zobaczyć koncepcyjny projekt o nazwie Takeri. Choć został on ujawniony dwa miesiące temu podczas Tokijskiego Motor Show, to wciąż trudno przejść obojętnie obok jego futurystycznych i nieszablonowych kształtów. Jeszcze więcej emocji budzą przypuszczenia, że właśnie tak będzie wyglądała nowa Mazda klasy średniej, która w przyszłym roku trafi na rynek. Przemawia za tym historia wspomnianej Mazdy Minagi, która wprost z genewskiego salonu, niemal niezmieniona trafiła do salonów sprzedaży, a także auta testowe zaobserwowane niedawno na publicznych drogach.
Obok Takeri, na genewskim stoisku Mazdy wystąpi także najnowszy model CX-5 oraz "wiosenna" edycja MX-5, zaprojektowana specjalnie z myślą o europejskich odbiorcach.
Mazda Takeri
Takeri zapowiada samochód, który będzie drugim w kolejności autem koncernu Mazda Motor Corporation, zbudowanym w oparciu o nowe technologie od podstaw. Po bardzo udanej, pierwszej generacji modeli Zoom-Zoom, Mazda skupiła się bardziej na kolejnej rewolucji, niż ewolucji – opracowując paletę podstawowych i najważniejszych rozwiązań, nazwanych wspólnie SKYACTIV. Prototyp Takeri napędzany jest silnikiem Diesla SKYACTIV-D, którego stopień sprężania został zredukowany do niespotykanej dotąd wartości 14,0:1. Wraz z systemem odzyskiwania energii i-ELOOP zapewnia to obniżenie średniego zużycia paliwa o 20-30% i spełnienie normy Euro 6 bez konieczności stosowania chemicznych dodatków. Lżejsza konstrukcja silnika dostarcza mocy wrażeń, także w wyższym zakresie obrotów, gdzie większość współczesnych jednostek prosi kierowcę o zmianę biegu. Mazda Takeri jest sportową limuzyną klasy średniej, dbającą o środowisko bez poświęcania przy tym osiągów, przyjemności z jazdy i komfortu.
Mazda CX-5
Salon w Genewie będzie również okazją do obejrzenia produkcyjnego modelu CX-5, który w najbliższych tygodniach znajdzie w salonach Mazdy swoich pierwszych właścicieli. Mazda CX-5 jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, korzystającym ze wszystkich technologii SKYACTIV. W konstrukcji nadwozia zbudowanego ze stali o wysokiej wytrzymałości przemodelowany został typowy dotąd układ podłużnic i elementów nośnych. Zmniejszyło to masę pojazdu oraz zoptymalizowało rozkład sił w przypadku kolizji – chroniąc przed przeciążeniami i odkształceniami strefy pasażerskiej.
Geometria zawieszenia i punkty mocowania wahaczy uwzględniają komunikatywne i przewidywalne prowadzenie w pełnym zakresie prędkości oraz niwelują wstrząsy podczas przejeżdżania przez poprzeczne nierówności. Dostępne silniki SKYACTIV-G i SKYACTIV-D posiadają ten sam stopień sprężania – mały dla Diesla i niezwykle duży dla jednostki benzynowej. Zapewnia to dobre osiągi przy niskim spalaniu i ograniczonej emisji spalin. Wszystkie odmiany Mazdy CX-5 uzbrojono w układ i-stop, wyłączający silnik podczas postoju.
Do wyboru są dwie nowe, sześciobiegowe automatyczne i manualne skrzynie biegów. Nie można zapomnieć o wnętrzu, gdzie umiejscowienie fotela, kierownicy, pedałów i dźwigni zmiany biegów, a także wrażenia z operowania nimi zostały stworzone z myślą o przywróceniu przyjemności z jazdy. Wymieniona jednym tchem lista rozwiązań tworzy niezwykły pojazd, w którym znajduje się potwierdzenie powiedzenia, że jeśli można coś zrobić inaczej i lepiej, to na pewno zrobi to Mazda.
Mazda MX-5 – Special Edition Spring 2012
Obok prężących technologiczne wdzięki Takeri i CX-5, stanie Mazda MX-5 w limitowanej edycji „Special Edition Spring 2012”. Seria ta otrzyma chromowane ramki wlotu powietrza do chłodnicy i reflektorów przeciwmgielnych, chromowane wnętrza reflektorów, wysokiej jakości skórzaną tapicerkę „Havana Brown” oraz fabryczną nawigację. Wybierać będzie można między klasycznym, miękkim dachem i składanym twardym. W palecie lakierów, obok podstawowych kolorów ponownie dostępny będzie „Radiant Ebony Mica”, podkreślający wyjątkowość serii oferowanej tylko w Europie.
82. salon motoryzacyjny w Genewie będzie otwarty dla dziennikarzy w dniach 6-7 marca oraz dla zwiedzających pomiędzy 8-18 marca 2012 roku.
- Mazda wyprodukuje samochody dla Toyoty
- Mazda RX-7 powróci w 2017 roku?
- Mazda rozpoczyna produkcję samochodów w Rosji
- Odświeżona Mazda CX-9 w stylu KODO
- Nowa Mazda 6 – galeria
- Zakończenie produkcji Mazdy CX-7
- CX-5 najbardziej urodziwym SUV-em
- Rozpoczęcie produkcji nowej Mazdy6
- Premiera nowej Mazdy6 już we wrześniu!
- Letnia promocja
- Mazda MX-5 po faceliftingu
- Mazda zwiększa produkcję CX-5
- Mazda6 Kombi, model 2013
- MX-5 w wersji specjalnej i z automatem
- Ostatni silnik Wankla
- Konkurs Moja Mazda rozstrzygnięty!
- 4 lata Mazdy w Polsce
- Polskie ceny Mazdy CX-5 z silnikiem Diesla
- Mazda CX-5 na "piątkę"
- Fiat i Mazda wspólnie opracują nową Alfę Romeo
- Dodatkowe 1000 egz. pożegnalnej Mazdy RX-8 Spirit R
- Ruszył nowy konkurs – Moja Mazda
- Wnętrze Mazdy CX-5 wyróżnione przez WardsAuto
- Rusza Konkurs Mazda Design 2012!
- Polska premiera Mazdy CX-5
- Klimatyzacja nie tylko latem
- Limitowana Mazda MX-5 Spring 2012
- Mazda CX-5 zdobyła "Top Safety Pick 2012"
- Mazda wycofuje CX-7 z USA
- Akcje Mazdy poszły jak woda
- Mazda CX-5 podbija rynek!
- Mazda otwiera się na inwestorów
- Mazda reklamuje Skyactiv
- Jak usunąć wilgoć z samochodu?
- Mazda CX-5 z systemem SCBS
- Diesel kontra mróz
- 82. Salon Motoryzacyjny w Genewie
- Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D we wrześniu
- Mazda CX-5 – najlżejsze zderzaki na świecie
- Chicago Auto Show 2012 – Drapieżna Miata
- Wyprzedaż rocznika 2011 w salonach Mazdy
- 24 godziny na torze Daytona
- Mazda6 2013 widziana podczas testów
- Nowe BT-50 trafiło do sprzedaży
- Mazda CX-5 w Polsce od 91 900 zł
- Używana Mazda6 2002-2007 (GG/GY)
- Smartfon przypomni o serwisie
- Silnik Mazdy w rankingu Ward's AutoWorld
- Mazda CX-5 – Galeria
- Mazda 3 F/L (BL) – Pierwsza jazda