29.01.2012
24 godziny na torze Daytona
24 godziny wyścigu na torze Daytona zakończone! W tym roku impreza pod nazwą Rolex 24 At Daytona odbyła się po raz pięćdziesiąty z rzędu, otwierając sezon wyścigowy w Stanach Zjednoczonych. Wśród 46 załóg i kierowców, znanych z najbardziej prestiżowych serii wyścigów amerykańskich, nie zabrakło wyznawców wirującego tłoka.
Rolex 24 At Daytona to jedna z najbardziej wymagających imprez, gdzie kierowcy i samochody poddawani są testom na wytrzymałość i zmęczenie. Na linii startowej, obok jednoosobowych Prototypów i modeli klasy Grand Touring, takich jak: Porsche GT3 Cup, Ferrari 458, Camaro GT.R, Audi R8 GRAND-AM, BMW M3, Chevrolet Corvette czy Dodge Viper, stanęły także Mazdy RX-8. Po dniu i nocy spędzonych w morderczym tempie średniej prędkości blisko 200 km/h, trzy Mazdy minęły metę plasując się na 6, 10 i 12. miejscu w swojej klasie. Biorąc pod uwagę silną konkurencję, to bardzo dobry rezultat, będący wynikiem konsekwentnej jazdy i niezawodności maszyn. Pierwsza wśród mazd była załoga zespołu SpeedSource, który w latach 2008 i 2010 tryumfował wśród wszystkich aut GT. Warto przypomnieć, że napędzane obrotowym tłokiem mazdy aż 23 razy w historii sięgały w tej imprezie po klasowe podium.
Mazdy RX-8 startujące w klasie GT wyposażone są w zmodyfikowane trójrotorowe silniki Wankla o oznaczeniu 20B i generujące moc około 425 KM przy 8500-8800 obr./min. Posiadają sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów, zmodyfikowane nadwozie pokryte panelami z włókien węglowych, a także wyścigowe zawieszenie i hamulce. Różnią się bardzo od seryjnie produkowanych, ale ich kierowcy zgodnie potwierdzają, że mają w sobie tą samą charakterystykę, co wersje cywilne – samochodu niezwykle zwrotnego i neutralnego w prowadzeniu.
- Mazda wyprodukuje samochody dla Toyoty
- Mazda RX-7 powróci w 2017 roku?
- Mazda rozpoczyna produkcję samochodów w Rosji
- Odświeżona Mazda CX-9 w stylu KODO
- Nowa Mazda 6 – galeria
- Zakończenie produkcji Mazdy CX-7
- CX-5 najbardziej urodziwym SUV-em
- Rozpoczęcie produkcji nowej Mazdy6
- Premiera nowej Mazdy6 już we wrześniu!
- Letnia promocja
- Mazda MX-5 po faceliftingu
- Mazda zwiększa produkcję CX-5
- Mazda6 Kombi, model 2013
- MX-5 w wersji specjalnej i z automatem
- Ostatni silnik Wankla
- Konkurs Moja Mazda rozstrzygnięty!
- 4 lata Mazdy w Polsce
- Polskie ceny Mazdy CX-5 z silnikiem Diesla
- Mazda CX-5 na "piątkę"
- Fiat i Mazda wspólnie opracują nową Alfę Romeo
- Dodatkowe 1000 egz. pożegnalnej Mazdy RX-8 Spirit R
- Ruszył nowy konkurs – Moja Mazda
- Wnętrze Mazdy CX-5 wyróżnione przez WardsAuto
- Rusza Konkurs Mazda Design 2012!
- Polska premiera Mazdy CX-5
- Klimatyzacja nie tylko latem
- Limitowana Mazda MX-5 Spring 2012
- Mazda CX-5 zdobyła "Top Safety Pick 2012"
- Mazda wycofuje CX-7 z USA
- Akcje Mazdy poszły jak woda
- Mazda CX-5 podbija rynek!
- Mazda otwiera się na inwestorów
- Mazda reklamuje Skyactiv
- Jak usunąć wilgoć z samochodu?
- Mazda CX-5 z systemem SCBS
- Diesel kontra mróz
- 82. Salon Motoryzacyjny w Genewie
- Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D we wrześniu
- Mazda CX-5 – najlżejsze zderzaki na świecie
- Chicago Auto Show 2012 – Drapieżna Miata
- Wyprzedaż rocznika 2011 w salonach Mazdy
- 24 godziny na torze Daytona
- Mazda6 2013 widziana podczas testów
- Nowe BT-50 trafiło do sprzedaży
- Mazda CX-5 w Polsce od 91 900 zł
- Używana Mazda6 2002-2007 (GG/GY)
- Smartfon przypomni o serwisie
- Silnik Mazdy w rankingu Ward's AutoWorld
- Mazda CX-5 – Galeria
- Mazda 3 F/L (BL) – Pierwsza jazda