W odpowiedzi na pilne zapytanie Japońskiego Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT), skierowane do japońskich producentów samochodów w dniu 9 lipca 2018 roku po odkryciu nieuczciwych praktyk testowych w innych firmach, Mazda Motor Corporation złożyła szczegółowy i wyczerpujący raport do MLIT na temat wyników dochodzenia wewnętrznego w zakresie własnych badań dotyczących zużycia paliwa i emisji spalin podczas końcowych kontroli pojazdów.
Badaniem objęte były modele testowe JC081 oraz WLTC2, a kluczowe wyniki raportu są następujące: nie odnotowano niewłaściwej zmiany lub fałszowania danych testowych w żadnym z trybów, a dane testowe, zawierające błędy śledzenia prędkości* stwierdzono w 72 przypadkach na 1472 pojazdy, przetestowane w trybie JC08. Firma zidentyfikowała dwie przyczyny tych błędów. Po pierwsze, system nie został skonfigurowany do automatycznego unieważniania wyników, gdy wystąpił błąd śledzenia prędkości. Po drugie, procedury testowe pozostawiły określenie błędów śledzenia prędkości indywidualnie każdemu inspektorowi.
Wszystkie dane testowe zostały ponownie zbadane, a wyniki pokazują, że nie doszło to wpływu na specyfikację wartości zużycia paliwa ani emisji. Nie znaleziono takich przypadków w testach trybu WLTC.
Mazda postanowiła podjąć następujące kroki, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu podobnych sytuacji:
System zostanie zaktualizowany, aby automatycznie traktować wyniki testu jako nieprawidłowe w przypadku błędu śledzenia prędkości.
Mazda zwiększyła liczbę pracowników, którzy sprawdzają dane z wyników inspekcji,
w tym błędy śledzenia prędkości.
Mazda przyznaje, że błędy zostały popełnione w przypadku niewielkiej liczby testów, a sytuacja została szybko zidentyfikowana i zostały podjęte kroki, aby uniknąć wystąpienia podobnego zdarzenia w przyszłości.
-----------------------
* Sytuacja, w której prędkość pojazdu różni się bardziej niż dozwolona wartość od wzoru wykresu prędkości określonego w trybie testowym.
1JCO8: Japońskie rozporządzenie w sprawie emisji z 2005 roku wprowadziło nowy cykl badań na hamowni podwoziowej JC08 dla lekkich pojazdów (<3500 kg masy całkowitej). Test symuluje jazdę w zatłoczonym ruchu miejskim, w tym okresy postoju na biegu jałowym i częste zmieniające się przyspieszanie oraz hamowanie. Pomiary wykonywane się dwukrotnie, na zimnym silniku i rozgrzanym silniku. Test służy do pomiaru emisji i określenia zużycia paliwa w pojazdach benzynowych i z silnikiem Diesla.
2WLTC: Światowe Zharmonizowane Cykle Badań Testowych Samochodów Lekkich (The Worldwide Harmonized Light vehicles Test Cycles - WLTC) to testy na hamowni podwoziowej prowadzone w celu określenia emisji i zużycia paliwa przez badane pojazdy. Testy zostały opracowane przez grupę ECE GRPE (Grupa Robocza ds. Zanieczyszczeń i Energii). Cykle WLTC są częścią Zharmonizowanych Światowych Procedur Testowania Lekkich Pojazdów (WLTP), opublikowanych jako globalna regulacja techniczna UNECE nr 15 (GTR 15). Chociaż akronimy WLTP i WLTC są czasami używane zamiennie, procedury WLTP definiują szereg innych procesów - oprócz cykli testowych WLTC - które są wymagane do zatwierdzenia typu pojazdu.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne 2019
- 10 lat Mazda Motor Poland
- Nowa Mazda3 - znamy ceny
- CX-5 oraz CX-3 na czele sprzedaży Mazdy
- Premiera nowej Mazdy3
- Rusza budowa fabryki Mazdy & Toyoty
- Premiera nowej Mazdy3 już 28 listopada
- Rekordowe globalne wyniki sprzedaży Mazdy
- Jo Stenuit nowym Dyrektorem Designu MME
- Mazda6 2018 zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP
- 40-lecie Mazdy RX-7
- Nowy wiceprezes ECBiR Mazdy
- Silnik Wankla wraca do Mazdy
- Slow Road inspiracje 2018 - Pomorze
- Mazda CX-3 2018
- Rekord sprzedaży Mazdy Motor Poland
- Recepta na sukces: Mazda MX-5
- Dyrektor Designu na Europę odchodzi z Mazdy
- Mazda integruje Apple CarPlay i Android Auto
- Wspólny projekt Mazdy, Saudi Aramco i AIST
- Testy emisji i raporty Mazdy są prawdziwe
- Rekordowe wyniki finansowe Mazdy
- Imponująca sprzedaż Mazdy CX-5
- Nowa Mazda6 - dojrzała i elegancka
- Mazda MX-5 2019
- Slow Road inspiracje 2018 - Mazowsze
- Mazda Motor Poland podwójnie nagrodzona
- Projekt „Slow Road by Mazda” 2018
- 50 mln sztuk Mazd wyprodukowanych w Japonii
- 9. finał Mazda Design Award 2018
- Mazda gotowa na nową normę Euro 6d-Temp
- Mazda partnerem Łódź Design Festival 2018
- Start sprzedaży Mazdy CX-3 2018
- Trzeci rekordowy rok dla Mazdy
- Konkurs Mazda Design 2018 - reVISION
- Polska premiera nowej Mazdy6
- Nowy salon Mazdy w Długołęce
- Mazda i Toyota tworzą spółkę joint-venture
- Triumf Mazdy VISION COUPE w Genewie
- 88. Geneva Motor Show 2018
- Forum Designu i Technologii Mazdy 2018
- Kierowcy w Europie wybierają silniki spalinowe
- Hat-trick Mazdy
- Globalna sprzedaż Mazdy nie przestaje rosnąć
- Pięć gwiazd Mazdy w Genewie
- Mazda dołącza do ONZ Global Compact
- Mazda VISION COUPE nagrodzona!
- Mazda na 5 miejscu w rankingu EPA
- Joint venture Mazdy i Toyoty
- JinbaIttai czy autonomia?
- Mazda6 - zmodyfikowana i udoskonalona