Celem, do jakiego dąży Mazda, jest osiągnięcie poziomu Mazda Premium. Oznacza to zyskanie zaufania klientów: Mazda pragnie stać się istotną częścią ich życia poprzez dostarczanie i nieustanne rozwijanie jedynej w swoim rodzaju przyjemności prowadzenia samochodu, charakterystycznej dla marki.

Nowa Mazda3 przedstawiona podczas tegorocznej edycji Los Angeles Auto Show odegra ważną rolę w podniesieniu tej przyjemności prowadzenia na nowy poziom. Model ten zapoczątkuje nową erę, w której pojęcie Mazda Premium stanie się rzeczywistością.

Czym jest owa przyjemność prowadzenia samochodów marki Mazda? Polega ona na tym, że w codziennych sytuacjach – w drodze do pracy, do centrum handlowego, podczas wyjazdu z rodziną – samochód przyśpiesza, skręca i hamuje w sposób, który kierowca odbiera jako całkowicie naturalny i intuicyjny. Tak, jak gdyby operował narzędziem, które idealnie leży mu w ręku, bo używa go od wielu lat.

Doznanie interakcji z samochodem sprawia przyjemność i powoduje, że kierowca pragnie jeździć więcej, częściej i dalej. Jego pasażerowie odczuwają relaks i komfort. Jazda podoba im się, bo ruch samochodu jest zgodny z naturalnymi ruchami ludzkiego ciała. Dzięki temu wszyscy obecni we wnętrzu odczuwają dynamikę auta jako zjawisko przyjazne. Design od pierwszego spojrzenia przykuwa uwagę, a kiedy dostrzegamy, jak jego ekspresja zmienia się wraz z różnicami w oświetleniu i otaczającej scenerii, wprost nie można przestać patrzeć na ten samochód. Przyglądamy mu się… i nabieramy ochoty na kolejną przejażdżkę.

Posiadanie samochodu, prowadzenie go i wspólne spędzane z nim czasu składa się na głęboko satysfakcjonujące doświadczenie. Właśnie to Mazda nazywa przyjemnością prowadzenia.

W ubiegłym roku Mazda ogłosiła „Sustainable Zoom-Zoom 2030” – długoterminową wizję rozwoju technicznego. Określiła w niej, w jaki sposób planuje wykorzystywać doznanie przyjemności prowadzenia w swoich poszukiwaniach rozwiązań dla problemów, przed którymi stoi planeta Ziemia oraz zamieszkujący ją ludzie i społeczeństwa.

Nowa Mazda3 jest pierwszym dostępnym komercyjnie modelem, w którym zastosowano niektóre rozwiązania techniczne będące realizacją tej wizji – rewolucyjny, nowy silnik benzynowy nazwany Skyactiv-X oraz komplet rozwiązań strukturalnych nazwanych Architekturą Skyactiv-Vehicle. Co więcej, nowa Mazda3 jako pierwsza korzysta z dojrzalszej interpretacji języka projektowania Kodo, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki, by w oparciu o nią kreować elegancki, wysmakowany styl.

Mazda3 jest modelem globalnym, motorem który napędza całą markę, zarówno z punktu widzenia jej wizerunku, jak i rozwoju biznesowego. Od czasu premiery w roku 2003 sprzedanych zostało ponad 6 mln egzemplarzy kolejnych generacji tego modelu. Dzięki nim nabywcy z całego świata poznawali charakterystyczną dla Mazdy przyjemność prowadzenia i rosła globalna świadomość marki Mazda. Jako najpopularniejszy model w gamie, Mazda3 na każdym etapie reprezentowała najnowsze osiągnięcia konstrukcyjne i techniczne firmy i zapewniała wykorzystanie mocy produkcyjnych w fabrykach Mazdy zlokalizowanych w wielu krajach świata.

Ambicją producenta jest, aby doświadczenie posiadania samochodu Mazda wzbogacało życie wszystkich jego nabywców. Pragnie on, by widzieli w Maździe partnera, z którym wspólnie podążają przez życie i wobec którego pozostają lojalni przez długie lata. Tę nową epokę rozpoczyna wraz z Mazdą3. Model ten, adresowany do nabywców kupujących swój pierwszy samochód, wyraża ważny cel: producent chce zdobywać zaufanie klientów i stawać się istotną częścią ich życia. Innymi słowy, właśnie w tym przejawia się jego determinacja, by Mazda Premium wkrótce stała się rzeczywistością.

Nowa era w dziejach Mazdy rozpoczyna się właśnie teraz.


Opracowanie: (st)