Celem, do jakiego dąży Mazda, jest osiągnięcie poziomu Mazda Premium. Oznacza to zyskanie zaufania klientów: Mazda pragnie stać się istotną częścią ich życia poprzez dostarczanie i nieustanne rozwijanie jedynej w swoim rodzaju przyjemności prowadzenia samochodu, charakterystycznej dla marki.
Nowa Mazda3 przedstawiona podczas tegorocznej edycji Los Angeles Auto Show odegra ważną rolę w podniesieniu tej przyjemności prowadzenia na nowy poziom. Model ten zapoczątkuje nową erę, w której pojęcie Mazda Premium stanie się rzeczywistością.
Czym jest owa przyjemność prowadzenia samochodów marki Mazda? Polega ona na tym, że w codziennych sytuacjach – w drodze do pracy, do centrum handlowego, podczas wyjazdu z rodziną – samochód przyśpiesza, skręca i hamuje w sposób, który kierowca odbiera jako całkowicie naturalny i intuicyjny. Tak, jak gdyby operował narzędziem, które idealnie leży mu w ręku, bo używa go od wielu lat.
Doznanie interakcji z samochodem sprawia przyjemność i powoduje, że kierowca pragnie jeździć więcej, częściej i dalej. Jego pasażerowie odczuwają relaks i komfort. Jazda podoba im się, bo ruch samochodu jest zgodny z naturalnymi ruchami ludzkiego ciała. Dzięki temu wszyscy obecni we wnętrzu odczuwają dynamikę auta jako zjawisko przyjazne. Design od pierwszego spojrzenia przykuwa uwagę, a kiedy dostrzegamy, jak jego ekspresja zmienia się wraz z różnicami w oświetleniu i otaczającej scenerii, wprost nie można przestać patrzeć na ten samochód. Przyglądamy mu się… i nabieramy ochoty na kolejną przejażdżkę.
Posiadanie samochodu, prowadzenie go i wspólne spędzane z nim czasu składa się na głęboko satysfakcjonujące doświadczenie. Właśnie to Mazda nazywa przyjemnością prowadzenia.
W ubiegłym roku Mazda ogłosiła „Sustainable Zoom-Zoom 2030” – długoterminową wizję rozwoju technicznego. Określiła w niej, w jaki sposób planuje wykorzystywać doznanie przyjemności prowadzenia w swoich poszukiwaniach rozwiązań dla problemów, przed którymi stoi planeta Ziemia oraz zamieszkujący ją ludzie i społeczeństwa.
Nowa Mazda3 jest pierwszym dostępnym komercyjnie modelem, w którym zastosowano niektóre rozwiązania techniczne będące realizacją tej wizji – rewolucyjny, nowy silnik benzynowy nazwany Skyactiv-X oraz komplet rozwiązań strukturalnych nazwanych Architekturą Skyactiv-Vehicle. Co więcej, nowa Mazda3 jako pierwsza korzysta z dojrzalszej interpretacji języka projektowania Kodo, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki, by w oparciu o nią kreować elegancki, wysmakowany styl.
Mazda3 jest modelem globalnym, motorem który napędza całą markę, zarówno z punktu widzenia jej wizerunku, jak i rozwoju biznesowego. Od czasu premiery w roku 2003 sprzedanych zostało ponad 6 mln egzemplarzy kolejnych generacji tego modelu. Dzięki nim nabywcy z całego świata poznawali charakterystyczną dla Mazdy przyjemność prowadzenia i rosła globalna świadomość marki Mazda. Jako najpopularniejszy model w gamie, Mazda3 na każdym etapie reprezentowała najnowsze osiągnięcia konstrukcyjne i techniczne firmy i zapewniała wykorzystanie mocy produkcyjnych w fabrykach Mazdy zlokalizowanych w wielu krajach świata.
Ambicją producenta jest, aby doświadczenie posiadania samochodu Mazda wzbogacało życie wszystkich jego nabywców. Pragnie on, by widzieli w Maździe partnera, z którym wspólnie podążają przez życie i wobec którego pozostają lojalni przez długie lata. Tę nową epokę rozpoczyna wraz z Mazdą3. Model ten, adresowany do nabywców kupujących swój pierwszy samochód, wyraża ważny cel: producent chce zdobywać zaufanie klientów i stawać się istotną częścią ich życia. Innymi słowy, właśnie w tym przejawia się jego determinacja, by Mazda Premium wkrótce stała się rzeczywistością.
Nowa era w dziejach Mazdy rozpoczyna się właśnie teraz.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne 2019
- 10 lat Mazda Motor Poland
- Nowa Mazda3 - znamy ceny
- CX-5 oraz CX-3 na czele sprzedaży Mazdy
- Premiera nowej Mazdy3
- Rusza budowa fabryki Mazdy & Toyoty
- Premiera nowej Mazdy3 już 28 listopada
- Rekordowe globalne wyniki sprzedaży Mazdy
- Jo Stenuit nowym Dyrektorem Designu MME
- Mazda6 2018 zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP
- 40-lecie Mazdy RX-7
- Nowy wiceprezes ECBiR Mazdy
- Silnik Wankla wraca do Mazdy
- Slow Road inspiracje 2018 - Pomorze
- Mazda CX-3 2018
- Rekord sprzedaży Mazdy Motor Poland
- Recepta na sukces: Mazda MX-5
- Dyrektor Designu na Europę odchodzi z Mazdy
- Mazda integruje Apple CarPlay i Android Auto
- Wspólny projekt Mazdy, Saudi Aramco i AIST
- Testy emisji i raporty Mazdy są prawdziwe
- Rekordowe wyniki finansowe Mazdy
- Imponująca sprzedaż Mazdy CX-5
- Nowa Mazda6 - dojrzała i elegancka
- Mazda MX-5 2019
- Slow Road inspiracje 2018 - Mazowsze
- Mazda Motor Poland podwójnie nagrodzona
- Projekt „Slow Road by Mazda” 2018
- 50 mln sztuk Mazd wyprodukowanych w Japonii
- 9. finał Mazda Design Award 2018
- Mazda gotowa na nową normę Euro 6d-Temp
- Mazda partnerem Łódź Design Festival 2018
- Start sprzedaży Mazdy CX-3 2018
- Trzeci rekordowy rok dla Mazdy
- Konkurs Mazda Design 2018 - reVISION
- Polska premiera nowej Mazdy6
- Nowy salon Mazdy w Długołęce
- Mazda i Toyota tworzą spółkę joint-venture
- Triumf Mazdy VISION COUPE w Genewie
- 88. Geneva Motor Show 2018
- Forum Designu i Technologii Mazdy 2018
- Kierowcy w Europie wybierają silniki spalinowe
- Hat-trick Mazdy
- Globalna sprzedaż Mazdy nie przestaje rosnąć
- Pięć gwiazd Mazdy w Genewie
- Mazda dołącza do ONZ Global Compact
- Mazda VISION COUPE nagrodzona!
- Mazda na 5 miejscu w rankingu EPA
- Joint venture Mazdy i Toyoty
- JinbaIttai czy autonomia?
- Mazda6 - zmodyfikowana i udoskonalona