Mazda Motor Poland zajęła II miejsce w „Badaniu satysfakcji dealerów samochodowych” i jednocześnie została po raz trzeci uznana za markę najbardziej pożądaną przez dealerów. Oba wyróżnienia zostały przyznane podczas 9. Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodów, który odbył się w dniach 5-6 czerwca. Wyniki 11. edycji badania DCG Dealer Consulting oraz firmy doradczej EY „Badanie satysfakcji dealerów samochodowych” potwierdziły skuteczność polityki handlowej i marketingowej realizowanej przez Mazda Motor Poland.
Badanie, zgodnie z metodologią niezmienną od ponad dekady, obejmuje 3 kluczowe obszary, które w różnym stopniu mają wpływ na ocenę współpracy dealerów z importerami. Najistotniejsza jest ewaluacja polityki importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu, a w szczególności - atrakcyjność umowy dealerskiej, ocena dochodowości prowadzenia stacji, a także konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu. W tak kluczowej kategorii, jak ocena zadowolenia z wyników finansowych, jakie przynosi firmie autoryzacja marki, Mazda kolejny rok z rzędu zajęła pierwsze miejsce. Najwyższe noty za etykę biznesową importera także ponownie zebrała Mazda.
Kolejne, poddawane audytowi sfery to jakość, dostępność, niezawodność oraz konkurencyjność oferty modeli oferowanych przez importera z punktu widzenia klienta. W tej kategorii, bardzo wysoko, bo na drugim miejscu sklasyfikowane zostały propozycje Mazdy. Trzecim badanym obszarem jest ocena importera jako przedsiębiorstwa, funkcjonującego na polskim rynku, z własną wizją rozwoju, stylem komunikacji, polityką kadrową i kulturą organizacyjną. W tej sferze najwyższe noty zebrała kadra menadżerska odpowiedzialna za sprzedaż w strukturach Mazda Motor Poland. Bardzo dobrze ocenione zostały przez ankietowanych dealerów wysokie standardy importerskie Mazdy w zakresie sprzedaży i serwisu, które jednocześnie nie pozbawiają dealerów niezależności w prowadzeniu własnego biznesu.
- Jesteśmy dumni, że już 3 rok z rzędu Mazda jest najbardziej pożądaną marką przez Dealerów. W Badaniu ich satysfakcji w latach 2014 – 2017 zajmowaliśmy pierwszą pozycję, a obecnie, przy identycznej nocie jak w roku ubiegłym, zostaliśmy sklasyfikowani na zaszczytnym drugim miejscu. To potwierdzenie, że trzymamy konsekwentnie bardzo wysoki poziom w relacjach z naszymi Dealerami. Motto Mazdy „Drive Together” odnosi się także do charakteru współpracy w ramach sieci, którą w Polsce tworzą już 32 salony. Konsekwentnie zmierzamy w kierunku premium, a ocena Dealerów potwierdza, że jesteśmy na właściwej drodze. Warto dodać, że wśród pierwszej piątki znalazły się również takie marki jak Mercedes, BMW, Volvo – powiedział Łukasz Paździor, Dyrektor Generalny Mazdy Motor Poland.
Nagrody w imieniu Mazda Motor Poland odebrał Rafał Badowski, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Posprzedażnej Mazda Motor Poland.
***
O Badaniu:
„Badanie satysfakcji dealerów samochodowych” prowadzone jest przez DCG Dealer Consulting oraz firmę doradczą EY od 2007 r. Tegoroczna, 11. edycja Badania satysfakcji została przeprowadzona w formie kwestionariusza ankietowego. Odpowiedzi udzielali właściciele oraz osoby zarządzające autoryzowanymi stacjami dealerskimi. Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2018 r. Podobnie jak w ubiegłym roku, w badaniu wzięli udział dealerzy 26 marek.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne 2019
- 10 lat Mazda Motor Poland
- Nowa Mazda3 - znamy ceny
- CX-5 oraz CX-3 na czele sprzedaży Mazdy
- Premiera nowej Mazdy3
- Rusza budowa fabryki Mazdy & Toyoty
- Premiera nowej Mazdy3 już 28 listopada
- Rekordowe globalne wyniki sprzedaży Mazdy
- Jo Stenuit nowym Dyrektorem Designu MME
- Mazda6 2018 zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP
- 40-lecie Mazdy RX-7
- Nowy wiceprezes ECBiR Mazdy
- Silnik Wankla wraca do Mazdy
- Slow Road inspiracje 2018 - Pomorze
- Mazda CX-3 2018
- Rekord sprzedaży Mazdy Motor Poland
- Recepta na sukces: Mazda MX-5
- Dyrektor Designu na Europę odchodzi z Mazdy
- Mazda integruje Apple CarPlay i Android Auto
- Wspólny projekt Mazdy, Saudi Aramco i AIST
- Testy emisji i raporty Mazdy są prawdziwe
- Rekordowe wyniki finansowe Mazdy
- Imponująca sprzedaż Mazdy CX-5
- Nowa Mazda6 - dojrzała i elegancka
- Mazda MX-5 2019
- Slow Road inspiracje 2018 - Mazowsze
- Mazda Motor Poland podwójnie nagrodzona
- Projekt „Slow Road by Mazda” 2018
- 50 mln sztuk Mazd wyprodukowanych w Japonii
- 9. finał Mazda Design Award 2018
- Mazda gotowa na nową normę Euro 6d-Temp
- Mazda partnerem Łódź Design Festival 2018
- Start sprzedaży Mazdy CX-3 2018
- Trzeci rekordowy rok dla Mazdy
- Konkurs Mazda Design 2018 - reVISION
- Polska premiera nowej Mazdy6
- Nowy salon Mazdy w Długołęce
- Mazda i Toyota tworzą spółkę joint-venture
- Triumf Mazdy VISION COUPE w Genewie
- 88. Geneva Motor Show 2018
- Forum Designu i Technologii Mazdy 2018
- Kierowcy w Europie wybierają silniki spalinowe
- Hat-trick Mazdy
- Globalna sprzedaż Mazdy nie przestaje rosnąć
- Pięć gwiazd Mazdy w Genewie
- Mazda dołącza do ONZ Global Compact
- Mazda VISION COUPE nagrodzona!
- Mazda na 5 miejscu w rankingu EPA
- Joint venture Mazdy i Toyoty
- JinbaIttai czy autonomia?
- Mazda6 - zmodyfikowana i udoskonalona