Mazda Motor Corporation ogłosiła, że 15 maja br. łączna produkcja marki w Japonii od początku działalności osiągnęła poziom 50 mln pojazdów. Wczoraj w zakładzie Mazdy w Hofu w prefekturze Yamaguchi odbyła się zorganizowana przez firmę uroczystość upamiętniająca to wydarzenie. Uczestniczyli w niej Masamichi Kogai, Dyrektor Reprezentujący, Prezydent i CEO, oraz przedstawiciele kadry kierowniczej i związków zawodowych. Próg 50 mln wyprodukowanych pojazdów osiągnięty został w 86 lat i siedem miesięcy od czasu zbudowania przez Mazdę pierwszego auta – dostawczego trójkołowca, który powstał w październiku 1931 roku. Mazda aspiruje do współtworzenia świata, w którym pojazdy mogą koegzystować z użytkownikami, społeczeństwami oraz środowiskiem naturalnym. Producent nie ustaje w podejmowaniu starań, by wzbogacać życie ludzi dbając o emocjonujące detale, oferując wysokiej jakości samochody i konsekwentnie stając się marką, z którą klienci nawiązują głęboką emocjonalną więź.
„Mazda zaczęła robić samochody 86 lat temu, a teraz wielkość naszej łącznej produkcji aut w Japonii osiągnęła próg 50 mln egz. Nawet, gdyby produkować milion pojazdów rocznie, dojście do takiego poziomu zajęłoby 50 lat, co uzmysławia nam, jak długą historię ma już za sobą Mazda” – powiedział Kogai podczas uroczystości.- „W swoim dalszym rozwoju Mazda zamierza nadal budować silną markę poprzez szereg zróżnicowanych inicjatyw. Nasze zakłady w Hofu i w Hiroszimie będą się rozwijały i pełniły rolę fabryk macierzystych, sprawnie przekazując swoje technologie i kompetencje do naszych zakładów zlokalizowanych na innych kontynentach. Zależy mi na tym, abyśmy poprzez wspólną pracę i starania zapewnili, że zakłady te będą nadal reprezentowały ducha technicznej śmiałości, który przenika dumną japońską historię Monotsukuri.”
Mazda rozpoczęła swoją działalność producenta w branży motoryzacyjnej w roku 1931, gdy zaczęła produkować w Hiroszimie trójkołowe samochody dostawcze. W roku 1960 firma przystąpiła do produkcji modelu R360 Coupé w segmencie mikro-mini i w ten sposób odważnie wkroczyła na rynek samochodów osobowych. Nowa fabryka samochodów Mazda w Hofu w mieście Yamaguchi otwarta została w 1982 r. i od tego czasu zakłady w Hofu i w Hiroszimie dzieliły pomiędzy siebie produkcję na rynek krajowy Japonii. Nowe techniki i elastyczne systemy produkcji opracowywane i wdrażane w tych zakładach wpływały na pomyślny rozwój i wzrost przedsiębiorstwa. Dzięki zastosowaniu mieszanych linii produkcyjnych, które umożliwiają wytwarzanie różnych modeli na jednej linii, firma mogła pozwolić sobie na budowanie wielu różnych modeli w niewielkich liczbach. Podejście takie stanowiło przełom w zakresie tradycyjnego dylematu wyważenia pomiędzy zróżnicowaniem oferty, jej konkurencyjnością oraz ekonomią skali produkcji. W latach 2016 i 2017 producent podjął starania o dalsze zwiększenie elastyczności produkcji modeli w segmentach crossover, jednocześnie opracowując systemy umożliwiające szybkie reagowanie na zmiany popytu. Fabryki działające w Japonii nadal odgrywają czołową rolę w globalnej produkcji Mazdy, a techniki i technologie wypróbowane w Japonii są następnie przeszczepiane do zagranicznych fabryk tej firmy.
W bieżącym roku finansowym Mazda zamierza sprzedać 1,66 mln samochodów. Jest to zarazem ostatni rok realizacji jej średnioterminowego planu biznesowego Structural Reform Stage 2 (Reforma Strukturalna, Etap 2). Do roku finansowego kończącego się w marcu 2024 Mazda planuje wdrożyć globalny system produkcji pozwalający produkować dwa miliony szt. samochodów rocznie. Masowa produkcja samochodów wyposażonych w rozwiązania techniczne i stylistyczne następnej generacji ma się rozpocząć w roku 2019. Firma zamierza dalej powiększać swoje zdolności produkcyjne, dbając o to, by jej produkty trafiały w ręce klientów w możliwie najkrótszym czasie.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne 2019
- 10 lat Mazda Motor Poland
- Nowa Mazda3 - znamy ceny
- CX-5 oraz CX-3 na czele sprzedaży Mazdy
- Premiera nowej Mazdy3
- Rusza budowa fabryki Mazdy & Toyoty
- Premiera nowej Mazdy3 już 28 listopada
- Rekordowe globalne wyniki sprzedaży Mazdy
- Jo Stenuit nowym Dyrektorem Designu MME
- Mazda6 2018 zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP
- 40-lecie Mazdy RX-7
- Nowy wiceprezes ECBiR Mazdy
- Silnik Wankla wraca do Mazdy
- Slow Road inspiracje 2018 - Pomorze
- Mazda CX-3 2018
- Rekord sprzedaży Mazdy Motor Poland
- Recepta na sukces: Mazda MX-5
- Dyrektor Designu na Europę odchodzi z Mazdy
- Mazda integruje Apple CarPlay i Android Auto
- Wspólny projekt Mazdy, Saudi Aramco i AIST
- Testy emisji i raporty Mazdy są prawdziwe
- Rekordowe wyniki finansowe Mazdy
- Imponująca sprzedaż Mazdy CX-5
- Nowa Mazda6 - dojrzała i elegancka
- Mazda MX-5 2019
- Slow Road inspiracje 2018 - Mazowsze
- Mazda Motor Poland podwójnie nagrodzona
- Projekt „Slow Road by Mazda” 2018
- 50 mln sztuk Mazd wyprodukowanych w Japonii
- 9. finał Mazda Design Award 2018
- Mazda gotowa na nową normę Euro 6d-Temp
- Mazda partnerem Łódź Design Festival 2018
- Start sprzedaży Mazdy CX-3 2018
- Trzeci rekordowy rok dla Mazdy
- Konkurs Mazda Design 2018 - reVISION
- Polska premiera nowej Mazdy6
- Nowy salon Mazdy w Długołęce
- Mazda i Toyota tworzą spółkę joint-venture
- Triumf Mazdy VISION COUPE w Genewie
- 88. Geneva Motor Show 2018
- Forum Designu i Technologii Mazdy 2018
- Kierowcy w Europie wybierają silniki spalinowe
- Hat-trick Mazdy
- Globalna sprzedaż Mazdy nie przestaje rosnąć
- Pięć gwiazd Mazdy w Genewie
- Mazda dołącza do ONZ Global Compact
- Mazda VISION COUPE nagrodzona!
- Mazda na 5 miejscu w rankingu EPA
- Joint venture Mazdy i Toyoty
- JinbaIttai czy autonomia?
- Mazda6 - zmodyfikowana i udoskonalona