Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
Witam wszystkich, przedstawiam Wam mój pierwszy samochód. Zakupiony w listopadzie 2013r. Jestem jej trzecim właścicielem. Dbam o nią lepiej niż o siebie ale nie marnuje jej potencjału.
MAZDA MX-3 EC 2.5 V6 KL-ZE '93
Wyposażenie:
ABS
Wspomaganie
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Elektryczny szyberdach
Silnik:
Swap na 2.5 V6 KL-ZE – JDM
Sprężynki zaworowe i talerzyki z KL-DE
Wałki rozrządu KL31 – JDM
Zalany Motulem 300V Competition 15W50
Układ dolotowy:
Kolektor Straight Neck z powiększonym kanałem głównym – JDM
Uszczelki termiczne pod kolektor ssący Outlaw Engineering
Przepustnica KL01 rozwiercona do 67mm
Custom Cold Air Intake 3" doprowadzony z otworu halogenu
Stożkowy filtr powietrza AEM 3"
Filterek na odmę Simota 15mm
Układ wydechowy:
Średnica 2,5"
Kolektor 6-2-1 TurboWorks, inlet 2", outlet 2,5", owinięty bandażem termoizolacyjnym
Katalizator sportowy AWG MOS 30 100 CPSI EURO 2
Tłumik środkowy, przelotowy RM Motors RM01 500mm x 110mm
Tłumik końcowy, przelotowy RM Motors RM8XXL 350mm x 150mm z końcówką 89mm
Elektronika:
Przepływomierz JE50
Komputer K819-18-881b z EEPROM'em KL-ZE
Układ napędowy:
Short-shifter DIY, opuszczenie drążka 25 mm
Lekkie koło zamachowe Otoczak 4,6 kg
Sprzęgło EXEDY MZK2080
Seryjna skrzynia biegów K8, G25M-R
Skrzynia zalana Motulem Gear Competition 75W140
Wzmocnione poduszki skrzyni, zalane klejem do szyb – przednia, tylna
Układ kierowniczy:
Zalany Motulem Multi ATF
Chłodnica wspomagania zastąpiona olejową z Mazdy RX-8
Układ hamulcowy:
Płyn hamulcowy Motul RBF 660
Serwo i pompa hamulcowa Mazda Xedos 9 2.5 V6
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL Performance
Przód:
Zwrotnice Mazda 323F BA V6
Zacisk i tarcza hamulcowa Mazda 6 GG 283 mm
Nacinane tarcze hamulcowe ATM Mikoda
Klocki hamulcowe EBC Yellow Stuff
Seryjne piasty K8 4x100
Tył:
Seria
Tarcze hamulcowe ATE
Klocki hamulcowe ATE
Zawieszenie:
Seryjne rozpórki: przednia dolna, górna i tylna dolna
Rozpórka tylna górna A.R.T. Engine Power
Poliuretany w przednim zawieszeniu 75 ShA Deuter Olkusz
Zawieszenie gwintowane D2 Racing Street
Obniżenie 30mm
Wnętrze:
Kierownica Momo z MX-5 NA Special Edition
Szelki OMP Road 4M
Nakładki na pedały Sparco Racing
Latarka, młoteczek, nożyk OMP
Redukcja masy, pół wydmuszka, brak nawet radia i głośników
Relokacja akumulatora na tył
Body:
Seryjny pakiet V6
Ambery – JDM
Chlapacze tylne
Felgi i opony:
Daily set:
Enkei MX-5 NB 15x6JJ ET40 5,9kg RAL 6018
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 205/55/R15 88W
Czarne nakrętki felg z kutej stali TPI
Track set:
Advan Racing RZ 15x6.5JJ ET 36
Federal 595RS-R 205/50ZR15 89W XL 9.8kg
Dane techniczne:
MOC: 181,2HP @ 7040RPM
MOMENT OBROTOWY: 206Nm @ 5837RPM
WAGA: 1070 kg
Ostatnio edytowano 18 maja 2017, 18:35 przez mx-3lover, łącznie edytowano 125 razy
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Witamy w dziale Nasze Mazdy Ładna sztuka szerokości i bezawaryjności
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Witam
No to widzimy się na spocie w przyszło środę we Wroc ku. Wiece info w temacie grupy dolnośląskiej. Jak na rajdowe musi isć w dół. 15 alusów ok ale trochę gubi się może jak pójdzie 30 40 mm w dół będzie lepiej.
Pzdr przyjedz obadam osobiście potwora ☺
No to widzimy się na spocie w przyszło środę we Wroc ku. Wiece info w temacie grupy dolnośląskiej. Jak na rajdowe musi isć w dół. 15 alusów ok ale trochę gubi się może jak pójdzie 30 40 mm w dół będzie lepiej.
Pzdr przyjedz obadam osobiście potwora ☺
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Darku przyjechałbym ale straciłem pracę i muszę zacisnąć pasa. W dół to pójdzie jak dostanie D2, tymczasem musi stać jak koza, nie chcę się bawić w sprężyny, bo z seryjnym amorem gorzej się będzie prowadzić.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Nie dawałem dystansów, tak jak Bartg pisze opona 205 na feldze 6JJ daje taki efekt, z tym że felga z NB ma mniejsze ET o 5mm w porównaniu do ori z EC, więc to też swoje daje. Pali standardowo, w cyklu mieszanym 9l/100 + 1l/1000 oleju.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Update:
Kierownica Momo z MX-5 NA
Wrażenia? Kierownica bajka, grubsza, lepszy, pewniejszy, mocniejszy chwyt, łatwiejsze manewrowanie jedną ręką, powinni w serii taką montować do V6. Dodatkowo za 2 tygodnie przyjdzie gwint D2.
Kierownica Momo z MX-5 NA
Wrażenia? Kierownica bajka, grubsza, lepszy, pewniejszy, mocniejszy chwyt, łatwiejsze manewrowanie jedną ręką, powinni w serii taką montować do V6. Dodatkowo za 2 tygodnie przyjdzie gwint D2.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
no to kiedy się widzimy we Wrocku ?
Muszę to cudo zobaczyć na żywo.
A kierownicy to zazdroszczę tez takiej szukam .
Muszę to cudo zobaczyć na żywo.
A kierownicy to zazdroszczę tez takiej szukam .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
widziałem na żywo , ładna , prosta i bez rdzy tylko taka koza za wysoka
na ale bedzie gwint
na ale bedzie gwint
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Dwa pierwsze tu http://www.rm-motors.pl/ a kolektorów szukaj na allegro i w polskich sklepach tuningowych. Używane są dobrym pomysłem.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
No nie lubi , ale jak ostro upala ciagle pod czerwone pole to niestety musi taki lać i wiadome ze nie zmianiać co 10-15kkm
Kiedy bedzie bedzie gleba?? Znacznie lepiej by to wygladalo
Kiedy bedzie bedzie gleba?? Znacznie lepiej by to wygladalo
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
emasik napisał(a):15W50 olej ? te silniki nie lubia gestego oleju
Czemu nie lubią? Rafał miał taki w KL-ZE, upalał, nic się nie działo i miał najmocniejsze KL-ZE.
arafal21 napisał(a):Kiedy bedzie bedzie gleba?? Znacznie lepiej by to wygladalo
Gleby nie będzie, bo jeżdżę tym codziennie do pracy i nie chce zostawić dokładki na progu ani trzeć mocowaniem skrzyni. Pójdzie max 30mm w dół, najszybciej po nowym roku.
witek napisał(a):ja bym zalał 10w60 bo popychacze pozaklejasz
Valvoline jest lepszy?
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości