Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Bo_Lo » 13 cze 2016, 20:53

W porównaniu z tym Apexem ze zdjęcia wyżej to wygląda słabo szczerze mówiąc.No i nie ma tego całego dual funnel czy jak się to zwie.;–) ale grunt zeby dobrze filtrowal i i nadążał z wydajnością.Jak planujesz go umieścić,odseparować?

Dopisano 13 cze 2016 20:54:

No i jesli to nie tajemnica to jaki byl koszt tego AEM? Sam planuje stożek i mam dylemat czy iść w airboxa simoty czy suchy jak twój i bawic sie w odseparowanie od silnika.

Dopisano 13 cze 2016 20:54:

No i jesli to nie tajemnica to jaki byl koszt tego AEM? Sam planuje stożek i mam dylemat czy iść w airboxa simoty czy suchy jak twój i bawic sie w odseparowanie od silnika.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 13 cze 2016, 23:04

Porównywanie Apexi na zdjęciu podglądowym producenta do AEM na zdjęciach robionych moim telefonem to jak porównywanie dziewczyny z makijażem do dziewczyny bez i to jeszcze zaraz po przebudzeniu.
mh8tvo.jpg
Nowy AEM vs używana Fujita

Też żałuję, że nie ma tego "lejka", ale te firmy depczą sobie po piętach. AEM jest alternatywą dla nieprodukowanej Fujity.
Stożek zostanie wpuszczony za podłużnice i odseparowany od góry, standard w MX-3. Na dniach więcej info.
Cena nie jest tajemnicą, weede podał link pod koniec 14 strony.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Majk500 » 14 cze 2016, 10:32

Tak sobie czytam i nie mogę wymyślić jak duże znaczenie ma olej do chłodzenia silnika?? Ja np w moim KL mam eneosa premium hyper 5W30 i czy jade na trasie równo 4-5 tys. obr. czy wyprzedzam do odcinki, czy jadę miejsko, a nawet na torze gdzie non stop było czerwone pole, wskazówka temperatury nawet nie drgnęła w górę. Jakieś cuda? Może X9 ma większą chłodnicę?
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Bo_Lo » 14 cze 2016, 13:20

Gdybyś zagrzal olej tak ze podnioslaby sie temp wody i wskazowka by to zarejestrowala to prawdopodobnie w silniku miałbyś juz cieklh metal ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 15 cze 2016, 19:17

Zajmijmy się drugą stroną. Kolektor wydechowy został owinięty czarnym bandażem termoizolacyjnym FMIC.pl o szerokości 50mm i grubości 2mm. Zużyłem 18m, ale ponoć nie jestem oszczędny.
bandaz-termoizolacyjny-50mm-2mm.jpg
IMG_20160612_170021.jpg
IMG_20160612_170040.jpg
IMG_20160612_170055.jpg
IMG_20160612_170408.jpg

IMG_20160615_150943.jpg
IMG_20160615_151028.jpg
IMG_20160615_151041.jpg
IMG_20160615_151226.jpg
IMG_20160615_151323.jpg
IMG_20160615_151406.jpg

IMG_20160612_170730.jpg
IMG_20160612_170826.jpg
IMG_20160612_170849.jpg
IMG_20160612_170924.jpg


Dopisano Cz, 16 cze 2016, 18:35:

Z serii pokaż ile kasy wpakowałeś w samochód...
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Jako ciekawostkę, uszczelka pod IAC kosztuje 124 PLN po rabacie. <serduszka>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez MIRU » 16 cze 2016, 23:38

jakies marne chinskie grosze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Shinbu » 18 cze 2016, 05:40

Widzę, że w temacie się dzieje ;) Kiedy Swap? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2011, 19:34
Posty: 50 (1/0)
Skąd: Mosina
Auto: Jest: RX-8 06r 192KM
było:MX-3 94R 1.8 V6
2.5 V6 KL-ZE J-Spec
1.6 DOHC 16V LPG
2.5 V6 KL-DE US

Postprzez mx-3lover » 18 cze 2016, 15:50

Celuję w lipiec. Jeszcze trochę zostało z przygotowań, chociażby dodatkowy otwór pod czujnik temperatury. Swap zostanie wykonany przeze mnie osobiście, mechanicy wokół mnie albo nie mają czasu, albo wolą zrobić coś innego, albo boją się przeróbek. <lol>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez gt10r5 » 18 cze 2016, 19:16

Powodzenia ze swapem. Trochę to czasu zajmie i warto przynajmniej w dwie osoby to robić.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Shinbu » 18 cze 2016, 19:39

Dokładnie, przyda Ci się druga osoba – chociażby do obsługi podnośnika <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2011, 19:34
Posty: 50 (1/0)
Skąd: Mosina
Auto: Jest: RX-8 06r 192KM
było:MX-3 94R 1.8 V6
2.5 V6 KL-ZE J-Spec
1.6 DOHC 16V LPG
2.5 V6 KL-DE US

Postprzez mx-3lover » 22 cze 2016, 11:14

A z tego zbuduję dolot...
IMG_20160622_104356.jpg
IMG_20160622_104608.jpg
IMG_20160622_104624.jpg
IMG_20160622_104745.jpg


Na zdjęciach widać:
-kolanko redukcyjne 45° 70->76mm
-proste redukcje 76->89mm
-łącznik aluminiowy 76mm o długości 60mm
-kolanko aluminiowe 90° 76mm o długości 300mm
-obejmy
-filterek na odmę Simota 15mm
-blachę aluminiową 300x300x2mm
-uszczelkę wciskaną 1000mm
-mocowania Simota

Dolot zostanie poprowadzony jak najrówniej(wymagana relokacja akumulatora), stożek zostanie wpuszczony za podłużnicę i odseparowany blachą od góry. Usunę halogen a otwór w nadwoziu zostanie powiększony maksymalnie.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 24 cze 2016, 10:43

Nareszcie dotarły!
IMG_20160624_101001.jpg
IMG_20160624_102349.jpg
IMG_20160624_101117.jpg
IMG_20160624_103026.jpg
IMG_20160624_103224.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 24 cze 2016, 10:59

To pierwsze to katalizator?
Ciekawy jestem jak to będzie brzmiało <rotfl>
Będziesz na seryjnym ECU jeździł czy stroisz DETem?

I że tak zapytam ile Cię wyszły przewody zapłonowe? To seria czy jakieś grubsze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mx-3lover » 24 cze 2016, 12:32

Tak, sportowy.
Do kompa k819 wleci EEPROM KL31. Później albo chip, albo DET3 FI.
Przewody mają normalną grubość, kupiłem za 275 PLN w Carspeed. Na allegro znajdziesz za 230 PLN. Wziąłem droższe, bo miałem darmową wysyłkę i voucher na 100 PLN.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez młody323fba » 24 cze 2016, 18:33

Powiem ci tak u siebie w kl-ze też włożyłem świece denso tt'tki i po odpaleniu auto niestety na nowych świecach chodziło gorzej niż na zużytych NGK'ach nie bardzo polecam denso tt do kl-ze osobiście kupiłem nówki NGK ZFR5F-11 i jestem bardzo zadowolony zobaczymy jak to będzie u ciebie powodzenia :) !
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2016, 19:58
Posty: 56
Skąd: Września wielkopolska
Auto: mazda 323f ba 2.5 klze

Postprzez Bo_Lo » 24 cze 2016, 19:06

Sam jestem ciekaw.Mnie równie TTetki zawiodly w subaru.W BA na razie jest ok.Wg mnie i moich doświadczeń najlepiej spisuja sie swiece Beru ale nie wszędzie mają.Polecam strobke swiecezaplonowe.pl
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 24 cze 2016, 19:39

Hmmm, ciekawe. Nigdy nie spotkałem się z opinią, żeby Denso były gorsze od "francuskich" NGK. Po wymianie gasiliście w pełni rozgrzane silniki?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 24 cze 2016, 20:15

Nie chodzi o debso a o sama linie TT. To jest taki budżetowy zamiennik do serii Platinum czy tam iridium ,nie pamiętam.Cos tam czytałem ze niby w cenie zwyklej świecy zapewniają zaplon "prawie"tak dobry jak o wiele droższe wersje platynowe.Jako ze wszystkie auta mam na kpg to akurat co do zaplonu bylem wymagający.Wykrecilem w subaru stare beru i wkręciłem nowe TT.Po tygodniu-dwóch juz bylo czuć różnice na gorzej.Jako ze beru nigdzie na miejscu nie mieli kupiłem najtańsze platyny boscha i byli o wiele lepiej.Na przestrzeni ok 12 lat jeżdżenia mazdami i jednym subaru(wszystko z lpg) stwierdziłem ze idealny zestaw to kable ngk i swiece beru.odwrotnie to juz porazka-swiece ngk i kable beru dlugo nie wytrzymywaly.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez witek » 24 cze 2016, 21:55

O to właśnie chodzi ze sa denso co kosztują tyle co ngk i robia je gdzies w rumunii :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez ravo » 25 cze 2016, 10:31

mx-3lover napisał(a):żeby Denso były gorsze od "francuskich" NGK

Ja zawsze brałem japońskie ;) i także miałem problem z Denso na NGK nigdy
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy