Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
Ja kibicuję i sam jestem ciekaw co będzie na hamowni bo modów kilka było których nie robił nikt.
Uturbienie niesie za sobą swoje konsekwencje, i to że zegary też trzeba obserwować i zmienia się całkowicie charakterystyka silnika i oddawana przez niego moc
Uturbienie niesie za sobą swoje konsekwencje, i to że zegary też trzeba obserwować i zmienia się całkowicie charakterystyka silnika i oddawana przez niego moc
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Co do mocy nie zapominajcie że mówicie o mocy maksymalnej. A nie samo to się liczy, ale główniej jej przebieg. Bo co z tego że będziesz mieć np 300KM, ale tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów a tak to -100KM od tego. Akurat K-seria ma bardzo fajne kreski to też fajnie to jeździ.
Turbo fajna sprawa tylko jak auto ma służyć na tory to raczej tylko soft turbo bo przy grubych barach to raczej będzie męczarnia i ciągła walka z trakcją. Auto dużo mniej przewidywalne i wcale może się to nie przekładać na lepsze czasy.
Turbo fajna sprawa tylko jak auto ma służyć na tory to raczej tylko soft turbo bo przy grubych barach to raczej będzie męczarnia i ciągła walka z trakcją. Auto dużo mniej przewidywalne i wcale może się to nie przekładać na lepsze czasy.
Kurde szkoda, że nie robisz hamowni przed i po, bardzo chcialbym wiedzieć czy przepustnica i kolektor coś daje. Z drugiej strony moja też w życiu hamowni nie widziała
.
Czy po rozwierceniu/polerowaniu przepustnicy nie falują obroty na jałowym?? gdzieś tak czytałem.
Czy po rozwierceniu/polerowaniu przepustnicy nie falują obroty na jałowym?? gdzieś tak czytałem.
Skończyłem dłubać.
Zaczynam powoli przypominać sobie jak się nazywam, wczoraj siedziałem do 3 w nocy a dziś wstałem o 6.
Tak to teraz wygląda:
Jestem bardzo zadowolony z hamulców, po dotarciu wyjdą mi oczy. Proponuję uznać aluminiowe pierścienie centrujące za jednorazówki. Okazało się, że pod wpływem temperatury i sił rozszerzyły się i nie mogłem ich wsadzić w tarcze...
Jest dokładnie jak napisałeś. Miałem wrażenie, że wrzuciłem inny silnik. Po przebudowie wzmocnił się dół, na górze jest jeszcze lepiej i jest mega elastyczność. Jest głośniej i Mazda wreszcie ma rasowy dźwięk.
Troszkę się zawiodłem na termoizolacyjnych podkładkach, kolektor ma tylko trochę niższą temperaturę.
Mam problem z otwieraniem się przepustnicy po odpaleniu silnika i przez to wolne obroty wynoszą 980 rpm. Nominał to 550-750, a celowałem w 800-900 z racji lekkiego koła. Proszę o info jeśli ktoś zna przyczynę otwierania się przepustnicy samoczynnie.
U mnie nic takiego nie występuje.


Tak to teraz wygląda:
Jestem bardzo zadowolony z hamulców, po dotarciu wyjdą mi oczy. Proponuję uznać aluminiowe pierścienie centrujące za jednorazówki. Okazało się, że pod wpływem temperatury i sił rozszerzyły się i nie mogłem ich wsadzić w tarcze...
DARO MAZDA 323 napisał(a):dupohamownia powie przyrost 20 KM a hamownia może z 5 KM
ale tu 3 KM , tam 5 KM , dolot 5 KM , Wydech 6 KM i jak na wolnossaka zrobić się może 200 KM a to już coskibicuję
Jest dokładnie jak napisałeś. Miałem wrażenie, że wrzuciłem inny silnik. Po przebudowie wzmocnił się dół, na górze jest jeszcze lepiej i jest mega elastyczność. Jest głośniej i Mazda wreszcie ma rasowy dźwięk.
Troszkę się zawiodłem na termoizolacyjnych podkładkach, kolektor ma tylko trochę niższą temperaturę.
Mam problem z otwieraniem się przepustnicy po odpaleniu silnika i przez to wolne obroty wynoszą 980 rpm. Nominał to 550-750, a celowałem w 800-900 z racji lekkiego koła. Proszę o info jeśli ktoś zna przyczynę otwierania się przepustnicy samoczynnie.
yezyk07 napisał(a):Czy po rozwierceniu/polerowaniu przepustnicy nie falują obroty na jałowym?? gdzieś tak czytałem.
U mnie nic takiego nie występuje.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
No ślicznie. Kiedy to cudo zobaczymy na jakim spocie?
Jestem bardzo ciekaw jak to jedzie i brzmi
Jestem bardzo ciekaw jak to jedzie i brzmi
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Sprężynę na przepustnice masz dobrze napięta?
Nie boisz się o wodę w dolocie? Ja już wolałem mieć gorąco niż dawać w blotnik stożek. Widziałem osobiście dwa przypadki w subaru jak leciała woda na tłoki.
Dopisano 02 paź 2016 19:51:
Mowa oczywiście o wpadnieciu np na rakietowej w kałuże
Dopisano 02 paź 2016 19:51:
Mowa oczywiście o wpadnieciu np na rakietowej w kałuże
risto77 napisał(a):No ślicznie. Kiedy to cudo zobaczymy na jakim spocie?
Jestem bardzo ciekaw jak to jedzie i brzmi
Na najbliższym spocie.
misiak89-89 napisał(a):Sprężynę na przepustnice masz dobrze napięta?
Sprężyna jest z K8 i trzyma jak w oryginale ale możliwe, że jest za słaba dla rozwierconej przepustnicy.
ravo napisał(a):Nie boisz się o wodę w dolocie? Ja już wolałem mieć gorąco niż dawać w blotnik stożek. Widziałem osobiście dwa przypadki w subaru jak leciała woda na tłoki.
Dopisano 02 paź 2016 19:51:
Mowa oczywiście o wpadnieciu np na rakietowej w kałuże
Zanim wpuściłem stożek testowałem otwór w deszczu, na myjni. Stożek jest wyżej o około 5 cm od otworu i nie filtruje czołem. Pomiędzy otworem w zderzaku a karoserii jest 20 cm. Na dole są oryginalne otwory do odprowadzania wody.
Dla mnie to miejsce jest idealne. Rura aluminiowa jest wyjątkowo chłodna. Ciepło zaczyna się robić za przepływomierzem, ale silikon izoluje ciepło. Założenie było takie aby był to dolot dynamiczny, im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Federale założone hamulce też dolot również. Czekam na czasy 0-100 oraz pomiar z hamowni 
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
A ważyłeś mazde wcześniej? W dowodzie ile masz wbite? Ja mam 1125kg.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ale wcześniej z silnikiem k8? Też mam 4 miejsca wbite.
Uważasz generalnie ze taka różnica 10-50kg może być odczuwalna? Ostatnio ścigałem się z innym samochodem jadąc z pasażerem +70kg i myślisz że może to zrobić jakąś taka troszkę większa różnice w takim aucie?
Uważasz generalnie ze taka różnica 10-50kg może być odczuwalna? Ostatnio ścigałem się z innym samochodem jadąc z pasażerem +70kg i myślisz że może to zrobić jakąś taka troszkę większa różnice w takim aucie?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Dużą, szczególnie przy hamowaniu 
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
sa jeszcze "kondony" na stożki chroniące przed woda i syfem
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Wiem, ale hydroshield jest restrykcją. Póki nie ma konieczności omijam to rozwiązanie.
Odwiedziłem znów tą samą wagę. Paliwo na granicy rezerwy, 1070 kg.
Potwierdza się, że MX-3 jest lekka ale do najlżejszych nie należy – nie ma polotu np. do CRX.
Tak wygląda pęknięta tarcza od wewnętrznej strony:
Otwór wykonany w najgorszym miejscu i te hardcorowe fazy, które są niepotrzebne. Nagwintowany otwór M8 do ściagnięcia tarczy jest delikatnie widoczny po założeniu felgi 4x100.
Odwiedziłem znów tą samą wagę. Paliwo na granicy rezerwy, 1070 kg.
Potwierdza się, że MX-3 jest lekka ale do najlżejszych nie należy – nie ma polotu np. do CRX.
Tak wygląda pęknięta tarcza od wewnętrznej strony:
Otwór wykonany w najgorszym miejscu i te hardcorowe fazy, które są niepotrzebne. Nagwintowany otwór M8 do ściagnięcia tarczy jest delikatnie widoczny po założeniu felgi 4x100.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość