Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Pyton » 22 wrz 2016, 19:58

c20xe oplowskie np w corsa A robi tez robote
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez dam92 » 23 wrz 2016, 00:52

Ja kibicuję i sam jestem ciekaw co będzie na hamowni bo modów kilka było których nie robił nikt.
Uturbienie niesie za sobą swoje konsekwencje, i to że zegary też trzeba obserwować i zmienia się całkowicie charakterystyka silnika i oddawana przez niego moc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez tomeczek333 » 27 wrz 2016, 23:28

Co do mocy nie zapominajcie że mówicie o mocy maksymalnej. A nie samo to się liczy, ale główniej jej przebieg. Bo co z tego że będziesz mieć np 300KM, ale tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów a tak to -100KM od tego. Akurat K-seria ma bardzo fajne kreski to też fajnie to jeździ.

Turbo fajna sprawa tylko jak auto ma służyć na tory to raczej tylko soft turbo bo przy grubych barach to raczej będzie męczarnia i ciągła walka z trakcją. Auto dużo mniej przewidywalne i wcale może się to nie przekładać na lepsze czasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 124 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Saab 9-3 2.0T

Postprzez yezyk07 » 1 paź 2016, 21:58

Kurde szkoda, że nie robisz hamowni przed i po, bardzo chcialbym wiedzieć czy przepustnica i kolektor coś daje. Z drugiej strony moja też w życiu hamowni nie widziała :D .

Czy po rozwierceniu/polerowaniu przepustnicy nie falują obroty na jałowym?? gdzieś tak czytałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2009, 11:24
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Londyn czasem świętokrzyskie
Auto: 323F BA ZXi SE KL-ZE
323F BA Z5
Jaguar X-Type również V6
323F BA KF na części

Postprzez mx-3lover » 2 paź 2016, 18:00

Skończyłem dłubać. <jupi> Zaczynam powoli przypominać sobie jak się nazywam, wczoraj siedziałem do 3 w nocy a dziś wstałem o 6. <czarodziej>

Tak to teraz wygląda:
IMG_20161002_153439.jpg
IMG_20161002_153446.jpg
IMG_20161002_153502.jpg
IMG_20161002_153511.jpg
IMG_20161002_153520.jpg
IMG_20161002_153534.jpg
IMG_20161002_153544.jpg
IMG_20161002_153552.jpg
IMG_20161002_153604.jpg
IMG_20161002_153626.jpg
IMG_20161002_153645.jpg
IMG_20161002_153702.jpg
IMG_20161002_153821.jpg


Jestem bardzo zadowolony z hamulców, po dotarciu wyjdą mi oczy. Proponuję uznać aluminiowe pierścienie centrujące za jednorazówki. Okazało się, że pod wpływem temperatury i sił rozszerzyły się i nie mogłem ich wsadzić w tarcze...

DARO MAZDA 323 napisał(a):dupohamownia powie przyrost 20 KM a hamownia może z 5 KM
ale tu 3 KM , tam 5 KM , dolot 5 KM , Wydech 6 KM i jak na wolnossaka zrobić się może 200 KM a to już cos :) kibicuję <spoko>

Jest dokładnie jak napisałeś. Miałem wrażenie, że wrzuciłem inny silnik. Po przebudowie wzmocnił się dół, na górze jest jeszcze lepiej i jest mega elastyczność. Jest głośniej i Mazda wreszcie ma rasowy dźwięk.

Troszkę się zawiodłem na termoizolacyjnych podkładkach, kolektor ma tylko trochę niższą temperaturę.

Mam problem z otwieraniem się przepustnicy po odpaleniu silnika i przez to wolne obroty wynoszą 980 rpm. Nominał to 550-750, a celowałem w 800-900 z racji lekkiego koła. Proszę o info jeśli ktoś zna przyczynę otwierania się przepustnicy samoczynnie.

yezyk07 napisał(a):Czy po rozwierceniu/polerowaniu przepustnicy nie falują obroty na jałowym?? gdzieś tak czytałem.

U mnie nic takiego nie występuje.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez risto77 » 2 paź 2016, 18:30

No ślicznie. Kiedy to cudo zobaczymy na jakim spocie?
Jestem bardzo ciekaw jak to jedzie i brzmi :>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez misiak89-89 » 2 paź 2016, 18:42

Sprężynę na przepustnice masz dobrze napięta?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez ravo » 2 paź 2016, 19:51

Nie boisz się o wodę w dolocie? Ja już wolałem mieć gorąco niż dawać w blotnik stożek. Widziałem osobiście dwa przypadki w subaru jak leciała woda na tłoki.

Dopisano 02 paź 2016 19:51:

Mowa oczywiście o wpadnieciu np na rakietowej w kałuże
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 2 paź 2016, 22:06

risto77 napisał(a):No ślicznie. Kiedy to cudo zobaczymy na jakim spocie?
Jestem bardzo ciekaw jak to jedzie i brzmi :>

Na najbliższym spocie.
misiak89-89 napisał(a):Sprężynę na przepustnice masz dobrze napięta?

Sprężyna jest z K8 i trzyma jak w oryginale ale możliwe, że jest za słaba dla rozwierconej przepustnicy.
ravo napisał(a):Nie boisz się o wodę w dolocie? Ja już wolałem mieć gorąco niż dawać w blotnik stożek. Widziałem osobiście dwa przypadki w subaru jak leciała woda na tłoki.

Dopisano 02 paź 2016 19:51:

Mowa oczywiście o wpadnieciu np na rakietowej w kałuże

Zanim wpuściłem stożek testowałem otwór w deszczu, na myjni. Stożek jest wyżej o około 5 cm od otworu i nie filtruje czołem. Pomiędzy otworem w zderzaku a karoserii jest 20 cm. Na dole są oryginalne otwory do odprowadzania wody.
Dla mnie to miejsce jest idealne. Rura aluminiowa jest wyjątkowo chłodna. Ciepło zaczyna się robić za przepływomierzem, ale silikon izoluje ciepło. Założenie było takie aby był to dolot dynamiczny, im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 2 paź 2016, 22:45

Federale założone hamulce też dolot również. Czekam na czasy 0-100 oraz pomiar z hamowni :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 2 paź 2016, 23:04

Najpierw ważenie, cel 1075±5 kg.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 2 paź 2016, 23:10

A ważyłeś mazde wcześniej? W dowodzie ile masz wbite? Ja mam 1125kg.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 2 paź 2016, 23:18

Wcześniej ważyła 1086kg z kołem dojazdowym, lewarkiem itp. Dużo się teraz pozmieniało i zżera mnie ciekawość. W dowodzie mam tyle samo i 4 miejsca. <lol>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 2 paź 2016, 23:31

Ale wcześniej z silnikiem k8? Też mam 4 miejsca wbite.

Uważasz generalnie ze taka różnica 10-50kg może być odczuwalna? Ostatnio ścigałem się z innym samochodem jadąc z pasażerem +70kg i myślisz że może to zrobić jakąś taka troszkę większa różnice w takim aucie?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez risto77 » 2 paź 2016, 23:36

Dużą, szczególnie przy hamowaniu :>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez mx-3lover » 2 paź 2016, 23:40

Z k8.
Na torze liczy się każdy kilogram. Na ćwiartce już takich efektów nie będzie, ale 50 kg to dużo.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 3 paź 2016, 10:12

sa jeszcze "kondony" na stożki chroniące przed woda i syfem
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 3 paź 2016, 14:27

Wiem, ale hydroshield jest restrykcją. Póki nie ma konieczności omijam to rozwiązanie.

Odwiedziłem znów tą samą wagę. Paliwo na granicy rezerwy, 1070 kg.
Potwierdza się, że MX-3 jest lekka ale do najlżejszych nie należy – nie ma polotu np. do CRX.
IMG_20161003_140049[1].jpg

IMG_20161003_140127[1].jpg


Tak wygląda pęknięta tarcza od wewnętrznej strony:
IMG_20161003_135528[1].jpg

Otwór wykonany w najgorszym miejscu i te hardcorowe fazy, które są niepotrzebne. Nagwintowany otwór M8 do ściagnięcia tarczy jest delikatnie widoczny po założeniu felgi 4x100.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez zemoj » 3 paź 2016, 15:24

Planujesz zaliczyć jeszcze jakieś pałowanko na torze w tym roku?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3199 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez mx-3lover » 3 paź 2016, 19:17

Tak, minimum 2 treningi w ODTJ.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy