Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 1 kwi 2016, 22:44

Wiem, ale nie kupię ich z kilku powodów, najważniejszy – są za miękkie.

Porównanie Enkei MX-5 NB i RH Classic:
IMG_20160401_110207[1].jpg
IMG_20160401_110839[1].jpg
IMG_20160401_111151[1].jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 3 kwi 2016, 20:06

Drugie podejście. Sprawdzona Advan Racing RZ 15x6.5JJ ET 36. W tym przypadku opona lekko przesunie się na zewnątrz w porównaniu do obecnego stanu. Przy okazji dowiedziałem się wiele o dystansach i prawdziwym, rajdowym poszerzaniu. Dystanse i sporo mniejsze ET felgi pogarszają prowadzenie, wpływają negatywnie na geometrię zawieszenia, nie wspominam o szybszym zużywaniu się łożysk i elementów zawieszenia z racji większego 'ramienia'. W rajdach aby profesjonalnie poszerzyć auto przedłuża się wahacze, półosie, przesuwa się, modyfikuje górne mocowanie amortyzatora.
Załączniki
IMG_20160403_190941.jpg
IMG_20160403_191623.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 3 kwi 2016, 20:52

Trzeba do wszystkiego podchodzić z umiarem, jakoś nigdy nie kochałem się w dystansach ( ich waga nawet nieresorowana jest raczej znikoma ) ale trochę inne ET nawet o 2 cm jak to jeszcze wygląda nie wpłynie jakoś znacząco na niszczenie łożysk a prowadzenie powinno się delikatnie poprawić.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez gt10r5 » 5 kwi 2016, 07:51

Dystanse aluminiowe są bardzo lekkie i problemu z dodatkowa masa nie bedziesz miał. Też nie ma co przesadzać. Nie masz 400km mocy i czterołapa.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez mx-3lover » 5 kwi 2016, 17:45

Docieram właśnie Federale...
Załączniki
IMG_20160405_162802.jpg
IMG_20160405_162818.jpg
IMG_20160405_162830.jpg
IMG_20160405_162843.jpg
IMG_20160405_162902.jpg
IMG_20160405_163000.jpg
IMG_20160405_164024.jpg
IMG_20160405_164034.jpg
IMG_20160405_164045.jpg
Ostatnio edytowano 5 kwi 2016, 23:24 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 5 kwi 2016, 19:51

Jak wrażenia? To rsr oczywiście?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 5 kwi 2016, 21:37

Tak to RS-R. Fajnie, że pytasz, bo miałem o tym pisać. Nie szalałem za bardzo, na to przyjdzie pora podczas WLTA. Na chwilę obecną mogę napisać, że boki są zdecydowanie twardsze od Potenz, z rozgrzanien przodu nie będzie problemu. Gorzej z tyłem, na szybkich łukach pojawia się lekka nadsterowność. Zestaw opona+ felga jest lekko cięższy od ulicznego zestawu i odczułem to podczas jazdy. 'Fedki' są ciche, porównywalne z RE002, mają większe opory toczenia. Przy hamowaniu tam gdzie Potenza się kończyła tam Federal się zaczyna. :D Nie odczuwam bujania i pysk MX'a dostał wreszcie 'kaganiec'. Hardcorowo nie ruszałem ale i tak czuć różnicę podczas startu. Więcej napiszę po treningu w sobotę.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 9 kwi 2016, 08:10

Niestety dzisiejszy trening i jutrzejsze zawody zostały przeniesione.
Co do opon, lekko ściągały na lewą stronę, ale zamiana przód-tył pomogła. I tak miały być zamieniane, więc to tylko formalność. Spokojnie zetrę pierwszą warstwę do Megazlotu.
Z obserwacji, opony z przodu wyglądały jak po obróbce papierem ściernym. Rozgrzane opony świetnie kleją, mogę startować z 4,5-5 tysięcy obrotów. Trzymanie w zakręcie podczas szybkich nawrotów super. Na mokrym bez rewelacji, na przejściowy asfalt ok.
Do TDTP zostało mi jeszcze kompleksowo umyć i wysprzątać MX-3.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 15 kwi 2016, 15:09

Spakowani, jedziemy!
Załączniki
IMG_20160415_150114.jpg
IMG_20160415_150827.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 17 kwi 2016, 17:42

Track Day Tor Poznań:
DSCF1821.JPG

DSCF1820.JPG

12977040_998669860180240_6150841658364397718_o.jpg
13055021_998669410180285_4426749077717286324_o.jpg


Jestem mega zadowolony z siebie, auta i toru. Najlepszy czas 2:10:866, z pierwszej sesji z 3 okrążenia. <faja> 5 miejsce w klasie Nakayama. Czas byłby sporo lepszy, nawet o 5s gdybym wylądował w grupie niebieskiej. Byłem zdecydowanie za szybki na zieloną grupę. Zaliczyłem tylko około 5 czystych okrążeń bez wyprzedzania innych. Co okrążenie wyprzedzałem kilka aut. Byłem w stanie dogonić auta, które startowały za mną. :D

P.S. Piotr_ XED należy Ci się karny wacław... Rozmawialiśmy w piątek o grupach i uzgodniliśmy, że jak po 1 sesji będzie taka sytuacja przechodzę do grupy wyżej. Po 1 sesji usłyszałem: "Nie mam czasu." :|

Dopisano N, 17 kwi 2016, 21:28:

Jeszcze trochę fotek. <jupi>
Załączniki
13055074_560299087480988_6900948296501320587_o.jpg
13048256_560300660814164_7713981978696908340_o.jpg
13029463_560302457480651_1512910678235348305_o.jpg
Ostatnio edytowano 19 kwi 2016, 10:19 przez mx-3lover, łącznie edytowano 2 razy
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez MAYKI » 17 kwi 2016, 22:49

Ładna sztuka i szybka :) przyczepności i bezawaryjności pozdrawiam <spoko>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2014, 17:43
Posty: 608 (3/11)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda6 GY LF-DE '06 by MAYKI

Postprzez mx-3lover » 20 kwi 2016, 11:21

MAYKI napisał(a):Ładna sztuka i szybka :) przyczepności i bezawaryjności pozdrawiam <spoko>

Dzięki, będziemy działać, żeby szał był także na prostych. <faja>

Fotki poraz trzeci:
DSC_6360.jpg

DSC_6383.jpg


I dla tych co mnie słabo kojarzą. :P
DSC_6651.jpg

DSC_6639.jpg

DSC_6086.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 21 kwi 2016, 13:35

Tak, żeby nie było zbyt kolorowo:
IMG_20160421_130556.jpg

Nowa ATE postanowiła pęknąć. Pęknięcie idzie od środka, od dodatkowych otworów (reklamacja odpada) do samego kąta, załamania. Jako przyczynę obstawiam osłabienie tarczy przez dodatkowe otwory 4x100 i/lub za małą piastę z K8 w stosunku do tarczy. Możliwa też jest wada fabryczna – tarcza z drugiej strony bez zarzutów. Pytanie czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarczę?
Ponadto szukam klocków o zwiększonej sile tarcia, jakieś sugestie? EBC, Hawk Performane?

Aha, seryjna lepkość 75W90 oleju w skrzyni jest za niska. Przy swapie wlatuje 75W140.Obecny miał dość po 3 sesji, tyle, że u mnie nie istniały okrążenia chłodzące. <diabełek>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 21 kwi 2016, 15:57

tarcza smietnik a pęknięcie idzie od otworu na szpilke dedykowanego czy dodatkowego ?
Zdejmij felgę i zrób foto .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez piwo » 21 kwi 2016, 16:10

moze deszcz na poznaniu zabil ta tarcze. niewiele trzeba by jak spadnie woda na rozgrzana tarcze ta popekala w najbardziej wrazliwym miejscu czyli kolo otworow. dlatego wlasnie tak duzo producentow aut sportowych nie stosowalo w stalowych tarczach nacinan i nawiercen, bo trwalosc jest niepewna.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez honda2911 » 21 kwi 2016, 18:42

To zamiast wiercić to było dobrać inne tarcze 4x100
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez mx-3lover » 21 kwi 2016, 20:51

Zaproponuj coś sensownego. Kilka osób w tym weede też mają wiercone i nic się nie dzieje.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 21 kwi 2016, 21:46

Polecam gładkie brembo

co do oleju w skrzyni, może zmień producenta a nie lepkość, co miałeś zalane ? i jakie dokładnie objawy ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Wojtek » 21 kwi 2016, 21:52

mx-3lover napisał(a):Pytanie czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarczę?

Tak, tarcza do wymiany...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mx-3lover » 21 kwi 2016, 22:41

ravo napisał(a):Polecam gładkie brembo

co do oleju w skrzyni, może zmień producenta a nie lepkość, co miałeś zalane ? i jakie dokładnie objawy ?

Też je chciałem z klockami Ferodo, ale xXx stwierdził, że komplet ATE będzie lepszy. Teraz jak będę wymieniał to tylko nacinane i klocek o zwiększonej sile tarcia.

Mam Motula Gear 300, wątpię by Millers o tych samych parametrach był lepszy. Objawami były bardzo ciężko i nieregularnie wchodzące 5 i wsteczny, po 10 minutach wszystko wróciło do normy.

Wojtek napisał(a):
mx-3lover napisał(a):Pytanie czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarczę?

Tak, tarcza do wymiany...

W planach mam klocki o zwiększonej sile tarcia... <oczy>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy