Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
Drugie podejście. Sprawdzona Advan Racing RZ 15x6.5JJ ET 36. W tym przypadku opona lekko przesunie się na zewnątrz w porównaniu do obecnego stanu. Przy okazji dowiedziałem się wiele o dystansach i prawdziwym, rajdowym poszerzaniu. Dystanse i sporo mniejsze ET felgi pogarszają prowadzenie, wpływają negatywnie na geometrię zawieszenia, nie wspominam o szybszym zużywaniu się łożysk i elementów zawieszenia z racji większego 'ramienia'. W rajdach aby profesjonalnie poszerzyć auto przedłuża się wahacze, półosie, przesuwa się, modyfikuje górne mocowanie amortyzatora.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Trzeba do wszystkiego podchodzić z umiarem, jakoś nigdy nie kochałem się w dystansach ( ich waga nawet nieresorowana jest raczej znikoma ) ale trochę inne ET nawet o 2 cm jak to jeszcze wygląda nie wpłynie jakoś znacząco na niszczenie łożysk a prowadzenie powinno się delikatnie poprawić.
Tak to RS-R. Fajnie, że pytasz, bo miałem o tym pisać. Nie szalałem za bardzo, na to przyjdzie pora podczas WLTA. Na chwilę obecną mogę napisać, że boki są zdecydowanie twardsze od Potenz, z rozgrzanien przodu nie będzie problemu. Gorzej z tyłem, na szybkich łukach pojawia się lekka nadsterowność. Zestaw opona+ felga jest lekko cięższy od ulicznego zestawu i odczułem to podczas jazdy. 'Fedki' są ciche, porównywalne z RE002, mają większe opory toczenia. Przy hamowaniu tam gdzie Potenza się kończyła tam Federal się zaczyna. Nie odczuwam bujania i pysk MX'a dostał wreszcie 'kaganiec'. Hardcorowo nie ruszałem ale i tak czuć różnicę podczas startu. Więcej napiszę po treningu w sobotę.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Niestety dzisiejszy trening i jutrzejsze zawody zostały przeniesione.
Co do opon, lekko ściągały na lewą stronę, ale zamiana przód-tył pomogła. I tak miały być zamieniane, więc to tylko formalność. Spokojnie zetrę pierwszą warstwę do Megazlotu.
Z obserwacji, opony z przodu wyglądały jak po obróbce papierem ściernym. Rozgrzane opony świetnie kleją, mogę startować z 4,5-5 tysięcy obrotów. Trzymanie w zakręcie podczas szybkich nawrotów super. Na mokrym bez rewelacji, na przejściowy asfalt ok.
Do TDTP zostało mi jeszcze kompleksowo umyć i wysprzątać MX-3.
Co do opon, lekko ściągały na lewą stronę, ale zamiana przód-tył pomogła. I tak miały być zamieniane, więc to tylko formalność. Spokojnie zetrę pierwszą warstwę do Megazlotu.
Z obserwacji, opony z przodu wyglądały jak po obróbce papierem ściernym. Rozgrzane opony świetnie kleją, mogę startować z 4,5-5 tysięcy obrotów. Trzymanie w zakręcie podczas szybkich nawrotów super. Na mokrym bez rewelacji, na przejściowy asfalt ok.
Do TDTP zostało mi jeszcze kompleksowo umyć i wysprzątać MX-3.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Track Day Tor Poznań:
Jestem mega zadowolony z siebie, auta i toru. Najlepszy czas 2:10:866, z pierwszej sesji z 3 okrążenia. 5 miejsce w klasie Nakayama. Czas byłby sporo lepszy, nawet o 5s gdybym wylądował w grupie niebieskiej. Byłem zdecydowanie za szybki na zieloną grupę. Zaliczyłem tylko około 5 czystych okrążeń bez wyprzedzania innych. Co okrążenie wyprzedzałem kilka aut. Byłem w stanie dogonić auta, które startowały za mną.
P.S. Piotr_ XED należy Ci się karny wacław... Rozmawialiśmy w piątek o grupach i uzgodniliśmy, że jak po 1 sesji będzie taka sytuacja przechodzę do grupy wyżej. Po 1 sesji usłyszałem: "Nie mam czasu."
Dopisano N, 17 kwi 2016, 21:28:
Jeszcze trochę fotek.
Jestem mega zadowolony z siebie, auta i toru. Najlepszy czas 2:10:866, z pierwszej sesji z 3 okrążenia. 5 miejsce w klasie Nakayama. Czas byłby sporo lepszy, nawet o 5s gdybym wylądował w grupie niebieskiej. Byłem zdecydowanie za szybki na zieloną grupę. Zaliczyłem tylko około 5 czystych okrążeń bez wyprzedzania innych. Co okrążenie wyprzedzałem kilka aut. Byłem w stanie dogonić auta, które startowały za mną.
P.S. Piotr_ XED należy Ci się karny wacław... Rozmawialiśmy w piątek o grupach i uzgodniliśmy, że jak po 1 sesji będzie taka sytuacja przechodzę do grupy wyżej. Po 1 sesji usłyszałem: "Nie mam czasu."
Dopisano N, 17 kwi 2016, 21:28:
Jeszcze trochę fotek.
Ostatnio edytowano 19 kwi 2016, 10:19 przez mx-3lover, łącznie edytowano 2 razy
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
MAYKI napisał(a):Ładna sztuka i szybka przyczepności i bezawaryjności pozdrawiam
Dzięki, będziemy działać, żeby szał był także na prostych.
Fotki poraz trzeci:
I dla tych co mnie słabo kojarzą.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Tak, żeby nie było zbyt kolorowo:
Nowa ATE postanowiła pęknąć. Pęknięcie idzie od środka, od dodatkowych otworów (reklamacja odpada) do samego kąta, załamania. Jako przyczynę obstawiam osłabienie tarczy przez dodatkowe otwory 4x100 i/lub za małą piastę z K8 w stosunku do tarczy. Możliwa też jest wada fabryczna – tarcza z drugiej strony bez zarzutów. Pytanie czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarczę?
Ponadto szukam klocków o zwiększonej sile tarcia, jakieś sugestie? EBC, Hawk Performane?
Aha, seryjna lepkość 75W90 oleju w skrzyni jest za niska. Przy swapie wlatuje 75W140.Obecny miał dość po 3 sesji, tyle, że u mnie nie istniały okrążenia chłodzące.
Nowa ATE postanowiła pęknąć. Pęknięcie idzie od środka, od dodatkowych otworów (reklamacja odpada) do samego kąta, załamania. Jako przyczynę obstawiam osłabienie tarczy przez dodatkowe otwory 4x100 i/lub za małą piastę z K8 w stosunku do tarczy. Możliwa też jest wada fabryczna – tarcza z drugiej strony bez zarzutów. Pytanie czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarczę?
Ponadto szukam klocków o zwiększonej sile tarcia, jakieś sugestie? EBC, Hawk Performane?
Aha, seryjna lepkość 75W90 oleju w skrzyni jest za niska. Przy swapie wlatuje 75W140.Obecny miał dość po 3 sesji, tyle, że u mnie nie istniały okrążenia chłodzące.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
tarcza smietnik a pęknięcie idzie od otworu na szpilke dedykowanego czy dodatkowego ?
Zdejmij felgę i zrób foto .
Zdejmij felgę i zrób foto .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
moze deszcz na poznaniu zabil ta tarcze. niewiele trzeba by jak spadnie woda na rozgrzana tarcze ta popekala w najbardziej wrazliwym miejscu czyli kolo otworow. dlatego wlasnie tak duzo producentow aut sportowych nie stosowalo w stalowych tarczach nacinan i nawiercen, bo trwalosc jest niepewna.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
mx-3lover napisał(a):Pytanie czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarczę?
Tak, tarcza do wymiany...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ravo napisał(a):Polecam gładkie brembo
co do oleju w skrzyni, może zmień producenta a nie lepkość, co miałeś zalane ? i jakie dokładnie objawy ?
Też je chciałem z klockami Ferodo, ale xXx stwierdził, że komplet ATE będzie lepszy. Teraz jak będę wymieniał to tylko nacinane i klocek o zwiększonej sile tarcia.
Mam Motula Gear 300, wątpię by Millers o tych samych parametrach był lepszy. Objawami były bardzo ciężko i nieregularnie wchodzące 5 i wsteczny, po 10 minutach wszystko wróciło do normy.
Wojtek napisał(a):mx-3lover napisał(a):Pytanie czy takie uszkodzenie dyskwalifikuje tarczę?
Tak, tarcza do wymiany...
W planach mam klocki o zwiększonej sile tarcia...
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości