Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Piotr_ » 15 wrz 2016, 14:30

Rafał kręcił 14,400 a Capazo w BG jak się nie mylę 14,100 a miał 180 parę koni ;)

Dopisano 15 wrz 2016, 14:30:

Rafał kręcił 14,400 a Capazo w BG jak się nie mylę 14,100 a miał 180 parę koni ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez weede » 15 wrz 2016, 14:34

Ale mówimy o autach czy o wydmuszkach na sliku?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez marcinowozniako » 15 wrz 2016, 15:19

Ale tutaj też będzie samochód z pół wydmuszka A nawet pewnie bardziej niż pół więc jeszcze jest sporo do urwania z tego czasu.

Pytanie nadal samochód kopci czy ustąpilo?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Piotr_ » 15 wrz 2016, 15:40

A to nie jest wydmuszka ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mx-3lover » 15 wrz 2016, 17:25

Pamiętam, że po pierwszej próbie ruszenia wyskoczyło na Vectorze 6,32s. do setki. Obroty były za wysokie, na symulatorze były podane niższe i z takich później ruszałem (z jakich konkretnie nie podam, tajemnica).

Po zrobieniu dolotu i przygotowaniu Mazdy na tor myślę, że co najmniej 14.3s. jest osiągalne.

Moja EC jest półwydmuszką z oponami usportowionymi, UHP, Federalami RS-R.

Capazo nadrabiał momentem, dlatego jego ZE jeździło jakby miało 200KM. Nie miał zbyt wielu "papierowych koni" ale miał wysoki moment na "papierze". Zagadka rozwiązana. :D

Nie widzę kopcenia. Jest głośniej o czym pisał weede.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez sq2jul » 16 wrz 2016, 10:38

mx-3lover napisał(a):Pamiętam, że po pierwszej próbie ruszenia wyskoczyło na Vectorze 6,32s. do setki.


Jak dobrze pamiętam wszystkie próby wraz z międzyczasami są zapisane w pamięci. Więc łatwo wszystko można sprawdzić.



Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez mx-3lover » 17 wrz 2016, 14:37

Nie chcę mi się. Przebuduję dolot i założę Fedki będą czasy od 0-100 km/h.

Tymczasem szykuję się do naprawy/modyfikacji układu hamulcowego.

Zestaw na przód:
Nacinane tarcze hamulcowe ATM Mikoda w czarnym kolorze, by nie robić dyskoteki. Miały być wykonane tylko z rozstawem 4x100 już w fabryce, ale naklepali sporo tarcz 5x114,3 i wypieli się. <dupa>
IMG_20160917_130506.jpg
IMG_20160917_130625.jpg
IMG_20160917_130701.jpg

Otwory 4x100 zostały wykonane wg mojej koncepcji, posiadają delikatne fazy. Miejmy nadzieję, że tarcze już nie pękną.
Mam czas więc napiszę dlaczego nacinane tarcze a nie inne. Nie będę wklejać linków, bo napiszecie, że to reklama lub coś innego... Zacznijmy od tego, że sami producenci nakazują montować sportowe klocki ze sportowymi tarczami. Gdy założymy zwykłe klocki do sportowej tarczy, klocek w expresowym tempie skończy się a hamowanie nie poprawi się. Gdy zrobimy na odwrót ryzykujemy fadingiem, zeszkleniem klocka i przegrzaniem tarcz. Nie interesują mnie nawiercane czy wiercone tarcze, ponieważ takie lubią pękać. Nacinana tarcza ma za zadanie usuwać pyły, gazy z klocków. Czasem też wilgoć. Będzie frezować klocek by ten przez swoją zwiększoną siłę tarcia i wyższą temperaturę nie zeszklił się. Sama tarcza lepiej będzie się schładzać. Głupotą w moim przypadku byłoby założenie gładkiej tarczy do poniższych klocków.

Klocki hamulcowe EBC YellowStuff. Planowałem zakup Hawk HP+ ale są na zamówienie i czas oczekiwania wynosi prawie 2 miesiące.
IMG_20160917_131226.jpg
IMG_20160917_131240.jpg
IMG_20160917_131315.jpg
IMG_20160917_131352.jpg
Sygnalizator zużycia klocków


Zestaw na tył:
Tarcze hamulcowe ATE.
IMG_20160917_131506.jpg

Klocki hamulcowe ATE.
IMG_20160917_131619.jpg
IMG_20160917_131656.jpg
IMG_20160917_131711.jpg

Klocki są oryginalnymi od MX-3. Minimalnie większym z 626/MX-6/Probe powiedziałem nie z racji ich grubości. 0,5 czy nawet 1 mm więcej na klocek w tym przypadku już zrobi różnicę. Z resztą jedna, mądra głowa powiedziała: "Tyłu nawet bym nie dotykał".
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 21 wrz 2016, 16:53

Nadszedł czas na najważniejszą część projektu. Mowa o rozwierconej przepustnicy.
KL01 rozwiercona z 60 mm do 67 mm. Posiada rozwiercony kanał, tak aby współpracować z IAC KL-ZE. Napęd linki został zastąpiony odpowiednikiem K8 w celu zmieszczenia pod maską.
IMG_20160921_152613.jpg
IMG_20160921_152723.jpg
IMG_20160921_152820.jpg
IMG_20160921_152939.jpg
IMG_20160921_153104.jpg
IMG_20160921_153206.jpg
IMG_20160921_153228.jpg
IMG_20160921_153426.jpg
IMG_20160921_161302.jpg
IMG_20160921_161431.jpg
IMG_20160921_161524.jpg
IMG_20160921_161750.jpg
IMG_20160921_161920.jpg


Pytać, komentować, hejtować, tak abym nie pisał postu pod postem. ;)
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 21 wrz 2016, 18:15

Wygląda zacnie.Hamownia zweryfikuje.Wtedy będzie hejt....albo fejm.Życzę tego drugiego ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 21 wrz 2016, 19:50

Byłoby spoko jakby hamownie zrobił w tej chwili. Tzn przed zamontowaniem tego kolektora wraz z przepustnica aby zobaczyć jaka jest różnica bo będzie wróżenie z fusów ile dał taki zabieg i czy w ogóle warto się w to bawić.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 wrz 2016, 08:38

dupohamownia powie przyrost 20 KM a hamownia może z 5 KM
ale tu 3 KM , tam 5 KM , dolot 5 KM , Wydech 6 KM i jak na wolnossaka zrobić się może 200 KM a to już cos :) kibicuję <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez marcinowozniako » 22 wrz 2016, 08:55

Ja wiem? Gdy u mnie różnica wynosiła między 5-10KM była to taka różnica której ani specjalnie nie poczułem ani ani nie byłem w stanie jej jakoś udokumentować w trakcie jazdy zatem przynajmniej u mnie te 10KM więcej bylo praktycznie nie do wychwycenia podczas jazdy więc podejrzewam że tu będzie podobnie. Każdy kibicuje to jasne jednak podejrzewam że koszty jakie są tu ładowane w wycisniecie z klze 200KM ocieraja się już o zakup KL i uturbienie go.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Piotr_ » 22 wrz 2016, 10:34

Tak ale to już inna klasa w jakichkolwiek zawodach ;)
Sprawdzaleś może pod słońce jak spasowali listek z kanałem?
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mx-3lover » 22 wrz 2016, 10:59

Szkoda mi kasy na hamownie. Myślę, że teraz jest około 190 KM. Po przebudowie dolotu jeśli wypluje 200+ oznacza to, że "coś"' to dało. Dodatkowo później można wystroić silnik.

W moim przypadku turbo to overkill. Chcę jeździć a nie obserwować zegary. Z kosztami nie przesadzajmy, nie dałem za przepustnicę 1000 PLN.

Klapka była sprawdzana przed zakupem. Z dołu i z góry szczelna, przy wałku są delikatne prześwity ale nawet w oryginalnalnej tak jest. Klapka jest grubsza od seryjnej i jest owalem odpowiednio "naostrzonym".
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 22 wrz 2016, 11:40

To nie są jakieś super duże koszta a jak się dobrze dogadasz to koszty pomiaru nie są takie duże A daje to faktyczny pomiar mocy. Nie neguje mocy którą ma teraz mx3 twoja bo czas na 1/4 jest lekko mówiąc dobry jednak sam się przekonałem że odczucia podczas jazdy a to ile faktycznie ma mocy to zupełnie dwie oddzielnie dziedziny i ciężko jest coś powiedzieć.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Yoki » 22 wrz 2016, 12:33

Zróbcie Dynoday we Wrocku z innymi ekipami i zawsze trochę kasy zostanie w kieszeni. :)
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez mx-3lover » 22 wrz 2016, 15:19

Postanowiłem coś wreszcie kupić dla siebie. <lol>

Rękawice OMP KS-3.
9315a45b47374a25af362877dcd9d258.jpg

Wcześniejsze Sparco były ocieplane i po dłuższej jeździe w ciepłe dni pojawiał się dyskomfort związany z ich ściągnięciem, nie wspominając o ich ponownym zakładaniu.

Aluminiowa osłona termiczna Thermo-Tec.
aluminiowa-oslona-termic_30478.jpg

Zostanie użyta do oklejenia podłogi nad katalizatorem po to aby nie usmażyć się w ciepłe dni na torze.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 wrz 2016, 15:47

nawet jak ugra sie 200 KM z 2500 cm 3 V 6 to i tak słabo .
w latach dziewiędziesiątych Nissan z 2000 cm 3 robił 210 KM a teraz chłopaki robia bez problemu z 4 cylindrowego VVL Nissana 230 KM

Przewaga Nissana nad Mazda ;)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez marcinowozniako » 22 wrz 2016, 16:54

Co słabo? To teraz jest Pogoń za końmi mechanicznymi. Pomysł sobie jaka jest żywotność takich silników. Stare amerykance mają po 5l silniki i te samochody mogą jeździć i jeździć. Nic tu słabego nie ma za to całkiem przemyślana konstrukcja.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 22 wrz 2016, 17:44

Wiem Darek, że bardzo nie lubisz Hondy ale nie zapominaj o K20. :D Przy tym silniku to i Nissan blado wypada.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy