Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
Rafał kręcił 14,400 a Capazo w BG jak się nie mylę 14,100 a miał 180 parę koni
Dopisano 15 wrz 2016, 14:30:
Rafał kręcił 14,400 a Capazo w BG jak się nie mylę 14,100 a miał 180 parę koni
Dopisano 15 wrz 2016, 14:30:
Rafał kręcił 14,400 a Capazo w BG jak się nie mylę 14,100 a miał 180 parę koni
Ale tutaj też będzie samochód z pół wydmuszka A nawet pewnie bardziej niż pół więc jeszcze jest sporo do urwania z tego czasu.
Pytanie nadal samochód kopci czy ustąpilo?
Pytanie nadal samochód kopci czy ustąpilo?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Pamiętam, że po pierwszej próbie ruszenia wyskoczyło na Vectorze 6,32s. do setki. Obroty były za wysokie, na symulatorze były podane niższe i z takich później ruszałem (z jakich konkretnie nie podam, tajemnica).
Po zrobieniu dolotu i przygotowaniu Mazdy na tor myślę, że co najmniej 14.3s. jest osiągalne.
Moja EC jest półwydmuszką z oponami usportowionymi, UHP, Federalami RS-R.
Capazo nadrabiał momentem, dlatego jego ZE jeździło jakby miało 200KM. Nie miał zbyt wielu "papierowych koni" ale miał wysoki moment na "papierze". Zagadka rozwiązana.
Nie widzę kopcenia. Jest głośniej o czym pisał weede.
Po zrobieniu dolotu i przygotowaniu Mazdy na tor myślę, że co najmniej 14.3s. jest osiągalne.
Moja EC jest półwydmuszką z oponami usportowionymi, UHP, Federalami RS-R.
Capazo nadrabiał momentem, dlatego jego ZE jeździło jakby miało 200KM. Nie miał zbyt wielu "papierowych koni" ale miał wysoki moment na "papierze". Zagadka rozwiązana.
Nie widzę kopcenia. Jest głośniej o czym pisał weede.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
mx-3lover napisał(a):Pamiętam, że po pierwszej próbie ruszenia wyskoczyło na Vectorze 6,32s. do setki.
Jak dobrze pamiętam wszystkie próby wraz z międzyczasami są zapisane w pamięci. Więc łatwo wszystko można sprawdzić.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Nie chcę mi się. Przebuduję dolot i założę Fedki będą czasy od 0-100 km/h.
Tymczasem szykuję się do naprawy/modyfikacji układu hamulcowego.
Zestaw na przód:
Nacinane tarcze hamulcowe ATM Mikoda w czarnym kolorze, by nie robić dyskoteki. Miały być wykonane tylko z rozstawem 4x100 już w fabryce, ale naklepali sporo tarcz 5x114,3 i wypieli się.
Otwory 4x100 zostały wykonane wg mojej koncepcji, posiadają delikatne fazy. Miejmy nadzieję, że tarcze już nie pękną.
Mam czas więc napiszę dlaczego nacinane tarcze a nie inne. Nie będę wklejać linków, bo napiszecie, że to reklama lub coś innego... Zacznijmy od tego, że sami producenci nakazują montować sportowe klocki ze sportowymi tarczami. Gdy założymy zwykłe klocki do sportowej tarczy, klocek w expresowym tempie skończy się a hamowanie nie poprawi się. Gdy zrobimy na odwrót ryzykujemy fadingiem, zeszkleniem klocka i przegrzaniem tarcz. Nie interesują mnie nawiercane czy wiercone tarcze, ponieważ takie lubią pękać. Nacinana tarcza ma za zadanie usuwać pyły, gazy z klocków. Czasem też wilgoć. Będzie frezować klocek by ten przez swoją zwiększoną siłę tarcia i wyższą temperaturę nie zeszklił się. Sama tarcza lepiej będzie się schładzać. Głupotą w moim przypadku byłoby założenie gładkiej tarczy do poniższych klocków.
Klocki hamulcowe EBC YellowStuff. Planowałem zakup Hawk HP+ ale są na zamówienie i czas oczekiwania wynosi prawie 2 miesiące.
Zestaw na tył:
Tarcze hamulcowe ATE.
Klocki hamulcowe ATE.
Klocki są oryginalnymi od MX-3. Minimalnie większym z 626/MX-6/Probe powiedziałem nie z racji ich grubości. 0,5 czy nawet 1 mm więcej na klocek w tym przypadku już zrobi różnicę. Z resztą jedna, mądra głowa powiedziała: "Tyłu nawet bym nie dotykał".
Tymczasem szykuję się do naprawy/modyfikacji układu hamulcowego.
Zestaw na przód:
Nacinane tarcze hamulcowe ATM Mikoda w czarnym kolorze, by nie robić dyskoteki. Miały być wykonane tylko z rozstawem 4x100 już w fabryce, ale naklepali sporo tarcz 5x114,3 i wypieli się.
Otwory 4x100 zostały wykonane wg mojej koncepcji, posiadają delikatne fazy. Miejmy nadzieję, że tarcze już nie pękną.
Mam czas więc napiszę dlaczego nacinane tarcze a nie inne. Nie będę wklejać linków, bo napiszecie, że to reklama lub coś innego... Zacznijmy od tego, że sami producenci nakazują montować sportowe klocki ze sportowymi tarczami. Gdy założymy zwykłe klocki do sportowej tarczy, klocek w expresowym tempie skończy się a hamowanie nie poprawi się. Gdy zrobimy na odwrót ryzykujemy fadingiem, zeszkleniem klocka i przegrzaniem tarcz. Nie interesują mnie nawiercane czy wiercone tarcze, ponieważ takie lubią pękać. Nacinana tarcza ma za zadanie usuwać pyły, gazy z klocków. Czasem też wilgoć. Będzie frezować klocek by ten przez swoją zwiększoną siłę tarcia i wyższą temperaturę nie zeszklił się. Sama tarcza lepiej będzie się schładzać. Głupotą w moim przypadku byłoby założenie gładkiej tarczy do poniższych klocków.
Klocki hamulcowe EBC YellowStuff. Planowałem zakup Hawk HP+ ale są na zamówienie i czas oczekiwania wynosi prawie 2 miesiące.
Zestaw na tył:
Tarcze hamulcowe ATE.
Klocki hamulcowe ATE.
Klocki są oryginalnymi od MX-3. Minimalnie większym z 626/MX-6/Probe powiedziałem nie z racji ich grubości. 0,5 czy nawet 1 mm więcej na klocek w tym przypadku już zrobi różnicę. Z resztą jedna, mądra głowa powiedziała: "Tyłu nawet bym nie dotykał".
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Nadszedł czas na najważniejszą część projektu. Mowa o rozwierconej przepustnicy.
KL01 rozwiercona z 60 mm do 67 mm. Posiada rozwiercony kanał, tak aby współpracować z IAC KL-ZE. Napęd linki został zastąpiony odpowiednikiem K8 w celu zmieszczenia pod maską.
Pytać, komentować, hejtować, tak abym nie pisał postu pod postem.
KL01 rozwiercona z 60 mm do 67 mm. Posiada rozwiercony kanał, tak aby współpracować z IAC KL-ZE. Napęd linki został zastąpiony odpowiednikiem K8 w celu zmieszczenia pod maską.
Pytać, komentować, hejtować, tak abym nie pisał postu pod postem.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Wygląda zacnie.Hamownia zweryfikuje.Wtedy będzie hejt....albo fejm.Życzę tego drugiego
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Byłoby spoko jakby hamownie zrobił w tej chwili. Tzn przed zamontowaniem tego kolektora wraz z przepustnica aby zobaczyć jaka jest różnica bo będzie wróżenie z fusów ile dał taki zabieg i czy w ogóle warto się w to bawić.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
dupohamownia powie przyrost 20 KM a hamownia może z 5 KM
ale tu 3 KM , tam 5 KM , dolot 5 KM , Wydech 6 KM i jak na wolnossaka zrobić się może 200 KM a to już cos kibicuję
ale tu 3 KM , tam 5 KM , dolot 5 KM , Wydech 6 KM i jak na wolnossaka zrobić się może 200 KM a to już cos kibicuję
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Ja wiem? Gdy u mnie różnica wynosiła między 5-10KM była to taka różnica której ani specjalnie nie poczułem ani ani nie byłem w stanie jej jakoś udokumentować w trakcie jazdy zatem przynajmniej u mnie te 10KM więcej bylo praktycznie nie do wychwycenia podczas jazdy więc podejrzewam że tu będzie podobnie. Każdy kibicuje to jasne jednak podejrzewam że koszty jakie są tu ładowane w wycisniecie z klze 200KM ocieraja się już o zakup KL i uturbienie go.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Szkoda mi kasy na hamownie. Myślę, że teraz jest około 190 KM. Po przebudowie dolotu jeśli wypluje 200+ oznacza to, że "coś"' to dało. Dodatkowo później można wystroić silnik.
W moim przypadku turbo to overkill. Chcę jeździć a nie obserwować zegary. Z kosztami nie przesadzajmy, nie dałem za przepustnicę 1000 PLN.
Klapka była sprawdzana przed zakupem. Z dołu i z góry szczelna, przy wałku są delikatne prześwity ale nawet w oryginalnalnej tak jest. Klapka jest grubsza od seryjnej i jest owalem odpowiednio "naostrzonym".
W moim przypadku turbo to overkill. Chcę jeździć a nie obserwować zegary. Z kosztami nie przesadzajmy, nie dałem za przepustnicę 1000 PLN.
Klapka była sprawdzana przed zakupem. Z dołu i z góry szczelna, przy wałku są delikatne prześwity ale nawet w oryginalnalnej tak jest. Klapka jest grubsza od seryjnej i jest owalem odpowiednio "naostrzonym".
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
To nie są jakieś super duże koszta a jak się dobrze dogadasz to koszty pomiaru nie są takie duże A daje to faktyczny pomiar mocy. Nie neguje mocy którą ma teraz mx3 twoja bo czas na 1/4 jest lekko mówiąc dobry jednak sam się przekonałem że odczucia podczas jazdy a to ile faktycznie ma mocy to zupełnie dwie oddzielnie dziedziny i ciężko jest coś powiedzieć.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Zróbcie Dynoday we Wrocku z innymi ekipami i zawsze trochę kasy zostanie w kieszeni.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Postanowiłem coś wreszcie kupić dla siebie.
Rękawice OMP KS-3.
Wcześniejsze Sparco były ocieplane i po dłuższej jeździe w ciepłe dni pojawiał się dyskomfort związany z ich ściągnięciem, nie wspominając o ich ponownym zakładaniu.
Aluminiowa osłona termiczna Thermo-Tec.
Zostanie użyta do oklejenia podłogi nad katalizatorem po to aby nie usmażyć się w ciepłe dni na torze.
Rękawice OMP KS-3.
Wcześniejsze Sparco były ocieplane i po dłuższej jeździe w ciepłe dni pojawiał się dyskomfort związany z ich ściągnięciem, nie wspominając o ich ponownym zakładaniu.
Aluminiowa osłona termiczna Thermo-Tec.
Zostanie użyta do oklejenia podłogi nad katalizatorem po to aby nie usmażyć się w ciepłe dni na torze.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
nawet jak ugra sie 200 KM z 2500 cm 3 V 6 to i tak słabo .
w latach dziewiędziesiątych Nissan z 2000 cm 3 robił 210 KM a teraz chłopaki robia bez problemu z 4 cylindrowego VVL Nissana 230 KM
Przewaga Nissana nad Mazda
w latach dziewiędziesiątych Nissan z 2000 cm 3 robił 210 KM a teraz chłopaki robia bez problemu z 4 cylindrowego VVL Nissana 230 KM
Przewaga Nissana nad Mazda
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Co słabo? To teraz jest Pogoń za końmi mechanicznymi. Pomysł sobie jaka jest żywotność takich silników. Stare amerykance mają po 5l silniki i te samochody mogą jeździć i jeździć. Nic tu słabego nie ma za to całkiem przemyślana konstrukcja.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości