Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
mx-3lover napisał(a):emasik napisał(a):15W50 olej ? te silniki nie lubia gestego olejuarafal21 napisał(a):Kiedy bedzie bedzie gleba?? Znacznie lepiej by to wygladalo
Gleby nie będzie, bo jeżdżę tym codziennie do pracy i nie chce zostawić dokładki na progu ani trzeć mocowaniem skrzyni. Pójdzie max 30mm w dół, najszybciej po nowym roku.witek napisał(a):ja bym zalał 10w60 bo popychacze pozaklejasz
Valvoline jest lepszy?
I wlasnie to co napisales ,ze jezdzisz codziennie do pracy wystarczy Jak juz to 5w50
Aa tam pitolisz ,ze bedzie ocierac Ja na -65mm jezdzilem i jakos nie obcieralem nonstop Teraz na -40 to jak na seri tylko bardziej twardo i sztywniej
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
witek napisał(a):Ogólnie hydro nie lubią gęstego oleju
Ogólnie nie lubią, ale ma być gęstszy, żeby nie brała za dużo.
arafal21 napisał(a):I wlasnie to co napisales ,ze jezdzisz codziennie do pracy wystarczy Jak juz to 5w50
Na samej klasie się nie jeździ. Chciałem wyczynowy olej, poczytajcie sobie o tym oleju. Koniec OT .
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Przyszło dziś do mnie trochę żelastwa, całe 41 kg.
Zaciski Mazda 6 GG po pełnej regeneracji, Tarcze ATE 283 mm, przewiercone na 4x100, klocki ATE, zwrotnice wraz z osłonami z 323F BA GT V6 i aluminiowe pierścienie centrujące. Do tego nowe łożyska NSK+uszczelniacze.
Nie mogło zabraknąć przewodów w stalowym oplocie
Zaciski Mazda 6 GG po pełnej regeneracji, Tarcze ATE 283 mm, przewiercone na 4x100, klocki ATE, zwrotnice wraz z osłonami z 323F BA GT V6 i aluminiowe pierścienie centrujące. Do tego nowe łożyska NSK+uszczelniacze.
Nie mogło zabraknąć przewodów w stalowym oplocie
Ostatnio edytowano 29 lis 2015, 21:54 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Starannie zamocuj te Hele, ja miałem z nimi fatalne doświadczenia. Na tyle fatalne, że zastąpiłem je gumowymi nówkami. Różnicy w hamowaniu niebczułem, za to w żywotności różnica była spora – powiedzmy jakieś 30k km na gumach wobec 3 – 4k km na Helach, po którym to dystansie dwa z nich szlag trafił.
Co do oleju to nie pakowałbym się w żadne 15W ileś tam. Gdy kupiłem mx3 miała przebieg koło 250k. Wszyscy dookoła mówili lej minerał, 15W40. No to wlałem, jeździłem tak chyba pół roku, od czasu do czasu lubiła zadymić po ostrzejszej jeździe i brała około litra na 2000km. Później przed którymś zlotem tam zmieniłem na 10W40 bodajże Shella. Ucichły popychacze, przestała dymić, nawet po zrobieniu przelotu, no i brała około litra ale już na 3500-4000 km. To moje doświadczenia, a mój mx miał 137km shamowane i naprawdę szło to bardzo przyjemnie.
Także naprawdę nie polecam 15W50 czy 40 do K8 czy innej V6 Mazdy.
Także naprawdę nie polecam 15W50 czy 40 do K8 czy innej V6 Mazdy.
Młody.
Wy chyba nie czaicie, że to jest pełen syntetyk wyczynowego Motula, na bazie estrowej. Moja jak ją kupiłem miała nalatane 191 tyś. km. Poprzedni właściciel zalał ją półsyntetykiem 10W40 Mobila. Szklanki chodziły głośno i na zimnym przy 3 tyś. kopciła. Po przejściu na Motula popychacze lekko ucichły i nie widzę na zimnym takiego kopcenia jak wcześniej. W sumie to teraz się zastanawiam, może lepszym rozwiązaniem byłby 300V Chrono 10W40? Może do KL'a taki wleje.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Tak, masz rację. 15W50 Motula to syntetyk, ja mówiłem o 15W40 i pełnym minerale, którego w ogóle nie powinno się lać do japońca.
Do Rx'a leje Motula 10W40 tyle, że 6100 Synenergie +. Polecam.
300V to olej dwu estrowy, raczej do użytku torowego, trzeba go częściej zmieniać, nie wykorzystasz go w 100%.
W naszych warunkach atmosferycznych, tym bardziej teraz przed zimą, lepiej będzie lać 10W40. Zdecydowanie lepiej będzie się spisywał zimą. Przynajmniej takie mam odczucia. Pozdrawiam.
Kiedy wpada KL?
Do Rx'a leje Motula 10W40 tyle, że 6100 Synenergie +. Polecam.
300V to olej dwu estrowy, raczej do użytku torowego, trzeba go częściej zmieniać, nie wykorzystasz go w 100%.
W naszych warunkach atmosferycznych, tym bardziej teraz przed zimą, lepiej będzie lać 10W40. Zdecydowanie lepiej będzie się spisywał zimą. Przynajmniej takie mam odczucia. Pozdrawiam.
Kiedy wpada KL?
Młody.
pozazdrościł i sam teraz montuje
Jest różnica w hamowaniu i to spora sam zobaczysz.
Myslałem jeszcze nad zmianą pompy i serwa na coś mocniejszego ale seria daje radę .
Jest różnica w hamowaniu i to spora sam zobaczysz.
Myslałem jeszcze nad zmianą pompy i serwa na coś mocniejszego ale seria daje radę .
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Nie będę pisał kto tu czego pozazdrościł i chciał odkręcać na parkingu pod Magnolią.
Mocniejsze serwo i pompę montuje się od Xedosa 9 i właśnie w związku z tym mam kilka pytań do znawców tematu. U mnie jak na załączonych zdjęciach przewody do pompy idą po prawej stronie i są przykręcone za pomocą innych śrub niż w X9:
W Xedzie są z przeciwnej strony i mają inne końcówki:
Przewody można wyprofilować tak aby pasowały, pytanie czy moje śruby wkręcą się w pompę od X9?
Spotkałem się też z brakującym króćcem od zbiorniczka:
Ponoć automaty tego nie mają i można założyć swój zbiorniczek, ktoś może to potwierdzić? Wszelkie sugestie mile widziane
Mocniejsze serwo i pompę montuje się od Xedosa 9 i właśnie w związku z tym mam kilka pytań do znawców tematu. U mnie jak na załączonych zdjęciach przewody do pompy idą po prawej stronie i są przykręcone za pomocą innych śrub niż w X9:
W Xedzie są z przeciwnej strony i mają inne końcówki:
Przewody można wyprofilować tak aby pasowały, pytanie czy moje śruby wkręcą się w pompę od X9?
Spotkałem się też z brakującym króćcem od zbiorniczka:
Ponoć automaty tego nie mają i można założyć swój zbiorniczek, ktoś może to potwierdzić? Wszelkie sugestie mile widziane
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Na jekim jesteś etapie z montażem ?
Tarcze i zaciski już siedza ?
Tarcze i zaciski już siedza ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Zbiorniczek możesz swój przełożyć, tak samo przewody bo rozmiary otworów i grubość gwintu w pompie X9 jest ten sam jak K8 kwesta tylko stron, a króciec na 4 foto wydajemi się ze to od serwa
Wychodzi na to, że to co mi jedrzej07 napisał na PW to prawda: "Króciec przy zbiorniczku podłącza się do wężyka który idzie do wysprzęglika sprzęgła (to działa na tym samym płynie) także dlatego automat tego nie ma. Ale tak jak mówię, zbiorniczek powinien pasować Twój." Dzięki wszystkim za pomoc.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Zamontowałem hamulce. Nie obyło się bez przygód. Najpierw okazało się, że Patryk nie wysłał mi śrub do połączenia zacisku ze zwrotnicą, a te z MX'a są całkiem inne. Skoczyłem do sklepu na wprost i znalazłem idealne. Później biegiem do tokarza za rogiem i to dosłownie po roztoczenie pierścieni z 54,1 na 55 mm. Piasta w K8 jest tak skonstruowana, że jej średnica zewnętrzna na felgę ma 54,1 a na tarcze 55 mm. Czuć dużą różnicę w hamowaniu, ale i też w przyspieszaniu na niekorzyść. Cóż coś za coś.
Parę fotek z wymiany:
Parę fotek z wymiany:
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Apropo HELi, bo wczoraj zamontowałem z tyłu. Jak za taką cenę to słabo. Musiałem wymieniać przewody miedziane z tyłu, ponieważ końcówki nie były ze sobą kompatybilne. W ori była strona męska, a w HELach żeńska:
Nakrętki od strony podwozia zarówno z przodu jak i z tyłu wymagały szlifowania, aby pasowały w mocowania jak oryginały. Przy mocowaniach do amora to samo, dodatkowo w tych miejscach przewody nie są na stałe w mocowaniach jak ori gumowe. Do tego brak haczyków od strony zacisków powodujący trudności w montażu. Dobrze, że miały odpowiednie długości, bo czytając fora bywa z tym różnie. Co do odczuć z hamowania w porównaniu do starych gumowych: większe wyczucie hamulców, łatwiejsze dozowanie pedałem i w moim subiektywnym odczuciu nie puchną, mimo tego, że na razie nie piecuję.
Nakrętki od strony podwozia zarówno z przodu jak i z tyłu wymagały szlifowania, aby pasowały w mocowania jak oryginały. Przy mocowaniach do amora to samo, dodatkowo w tych miejscach przewody nie są na stałe w mocowaniach jak ori gumowe. Do tego brak haczyków od strony zacisków powodujący trudności w montażu. Dobrze, że miały odpowiednie długości, bo czytając fora bywa z tym różnie. Co do odczuć z hamowania w porównaniu do starych gumowych: większe wyczucie hamulców, łatwiejsze dozowanie pedałem i w moim subiektywnym odczuciu nie puchną, mimo tego, że na razie nie piecuję.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości