Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez marcinowozniako » 3 paź 2016, 19:42

Nie no 190-200 KM przy takiej masie robią naprawdę robotę. Zatem uważasz że ta waga 1125kg jest spokojnie do osiągnięcia z całym środkiem? A CRX ile waży?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 3 paź 2016, 21:37

Tak, ze środkiem będzie ważyć tyle co podał producent. CRX w serii z B16 – 1010 kg, po takim odchudzeniu jak u mnie okolice 950 kg.
Jestem w stanie zejść do 1000kg, ale laminaty kosztują i musiałbym kupić dupowóz.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 3 paź 2016, 22:15

O też wybieram się na jakiś trening pewnie za dwa tygodnie.
Daj znać jak będziesz jechał, samemu nudno.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 4 paź 2016, 16:00

Dam znać, tylko nie rozumiem jak się można tam nudzić.

Relokacja akumulatora już dawno wykonana. Nie robiłem zdjęć, bo nie mam gotowej pokrywy. Przydałoby się pospawać brzegi lub okleić wieczko zrobione z arkusza alumuniowej blachy tak aby było szczelne. Mam dość dłubania, skupiam się teraz na treningach.

Nie przeciągam.
IMG_20160728_141639.jpg
IMG_20161004_143054.jpg
IMG_20161004_141748.jpg
IMG_20161004_141915.jpg
IMG_20161004_142240.jpg
IMG_20161004_142321.jpg
IMG_20161004_142333.jpg
IMG_20161004_142346.jpg
IMG_20161004_142430.jpg
IMG_20161004_142508.jpg
IMG_20161004_142519.jpg
IMG_20161004_142535.jpg
IMG_20161004_142620.jpg
IMG_20161004_142806.jpg

Mam nadzieję, że komuś się to przyda. ;)
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 5 paź 2016, 08:20

zawsze to wiecej miejsca z przodu i wiecej zimnego powietrza , mod na PLUS <spoko>
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez zemoj » 5 paź 2016, 13:56

No i pozytywnie dla rozkładu mas.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3199 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez risto77 » 5 paź 2016, 14:53

Dotarły do mnie szpiegowskie wieści :>
Jestem nieco zniesmaczony... Co to się stało ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez mx-3lover » 5 paź 2016, 18:47

Odwiedziłem dzisiaj hamownie. Sprawdzałem także AFR.

Myślałem, że komp KL-ZE ogarnie większą przepustnicę i AFR nie będzie za wysoki.
Myliłem się, potrzebne jest strojenie i przejście na Map Sensor.

AFR od 14 do 16,5. Mieszanka uboga, ustawienie maksymalnie na ekonomię w bezpiecznych granicach dla silnika.

Na chwilę obecną nie zapowiada się na strojenie i dalsze dłubanie. Pałowanko raczej też odpuszczę.


mx3.png

Polecam zwiększyć głośność i obejrzeć cały filmik. Reakcja na 175 KM uzyskane na 3 biegu bezcenna. :D (3:40)

Jedyne z czego się cieszę to, że moc i moment rośnie do wysokich obrotów.

Śmiało można hejtować. :P
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez risto77 » 5 paź 2016, 19:02

A gdzie virsy ??
Moim zdaniem ten wydech zbyt mocno odprężył silnik i stąd taki wynik. Żaden KLZE nie miał takiego "komina".
Wnioski ?? ?? ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez mx-3lover » 5 paź 2016, 19:09

Działają, może przy rozwierconej przepustnicy są "niewidoczne" na wykresie. Podczas jazdy ich nie czuję (wcześniej na zagiętym kolektorze były odczuwalne). Być może teraz są bezużyteczne.

Wydech ma 2,5", końcówka tłumika ma 89 mm. Wszystko w normie.
Ostatnio edytowano 5 paź 2016, 22:30 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 5 paź 2016, 19:21

risto77 napisał(a):Moim zdaniem ten wydech zbyt mocno odprężył silnik i stąd taki wynik

mx-3lover napisał(a):Wydech ma 2,5"

No właśnie ,pytanie po co i czy jest/jeżdzi jakieś klze z 2,5cala i wypluło zdrową serię?Pamiętam że MariuSa klze mialo 2,5 ale dlatego że docelowo miało być dmuchane,kto wie czy na mniejszej średicy nie wyplułoby więcej.Auta znacznie mocniejsze i z doładowaniem mają takie średnice(2,5).IMHO 2,25 do N/A w zupełności powinno wystarczyć.Zresztą oblicznie wydechu do N/A to wyższa szkoła jazdy.
Przydałoby się kiedyś zchamować auto na 2,25 i 2,5cala dla porównania.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez mx-3lover » 5 paź 2016, 19:29

Rafał i Radek mieli 2,5" i mieli najmocniejsze KL-ZE. Pacesetter i Borla robili dedykowane wydechy do MX-6/Probe 2,5".
Przyczyną niskich wartości jest wysoki AFR.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 5 paź 2016, 19:30

mx-3lover napisał(a):Rafał i Radek mieli 2,5" i mieli najmocniejsze KL-ZE.

No fakt.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez ravo » 5 paź 2016, 20:45

Nie no wydech nie jest przesadnie duży choć osobiście założył bym 2,25.
Nie pitol tylko dawaj na strojenie i zacznij jeździć.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez marcinowozniako » 5 paź 2016, 21:09

Ja chcę tylko powiedzieć A nie mówiłem? Szkoda że nie dałeś znać że jedziesz na hamownie podsunąłbym Ci parę pomysłów i których sam zapomniałem.

Afr jak widzisz że niski i jakoś nie wydaje mi się żeby była to wina przepustnicy. Dodatkowo co to za hamownia? Obciazeniowa? Ja nie chcę nic mówić ale Afr powinno się sprawdzać na drodze a nie na hamowni prawdopodobnie podczas normalnej jazdy pokazalby jeszcze wyższe afr( jeszcze bardziej uboga mieszanka).
Szkoda że nie wziąłeś seryjnego kompa od k8 aby sprawdzić ile na nim Ci wygeneruje mocy. Nie chcę Ciebie martwić Ale to że moc rośnie do 7tyś do końca nie musi być spowodowane posiadaniem niby najmocniejszego klze walki kl31 natomiast posiadaniu prostego kolektora oraz bardzo dużego wydechu wraz z kolektorami wydechowymi. Moment masz taki sam jak ja nawet niższy dodatkowo masz o wiele słabszy dół niż ja możemy zwalić to na kolektor ja mam zagięty za to o wiele mocniejszą górę 20NM na twoją korzyść przy 7tyś to bardzo dużo. Bardzo dziwne te pomiary na hamowni chłopaki wiedzą co robią? Testować samochód N/A zaczynając od 1000 obrotów? Na wykresie nie widać momentu otwarcia vrisow może przez słabe rozmieszczenia na wykresie bardzo rozciągnięte.

Dopisano 5 paź 2016, 21:16:

mx-3lover napisał(a):Przyczyną niskich wartości jest wysoki AFR.

Zatem jest to również przyczyną niskich wartości dla każdej innej mazdy. Pytanie tylko dlaczego oryginalny sterownik pozwala na taki stan rzeczy? Sondy Lambda masz w 100% sprawne?

Dopisano 5 paź 2016, 21:29:

Nie wiem jak wy ale ja nadal widzę mocne kopcenie pojazdu i nie jest to chyba biały dym pary wodnej tylko niebieski.
Oleju nie ubywa?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 5 paź 2016, 22:24

ravo napisał(a):Nie pitol tylko dawaj na strojenie i zacznij jeździć.

Myślę, że urlop od Mazdy dobrze mi zrobi.

Marcin głowa mnie rozbolała po przeczytaniu twojego posta. Przepływomierz może nie ogarniać. KL-ZE Rafała też chlało olej litrami <glupek2> :
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 5 paź 2016, 22:33

Tez widze niebieski dym przy wkrecaniu na obrotry, to ze po odpuszczeniu wywala kłeba norma.. I tak nie jest zle. Niejeden sie pilił na ok 180~kunia a wychodziło po 150-160:P Tak nie jest źle . Po storejniu napenwo sie poprawie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez marcinowozniako » 5 paź 2016, 22:37

Prawie każda Mazda bierze olej moja również jednak kopcic mi nie kopci tutaj u Ciebie jest kiepsko, to co jest na tym filmiku to jakaś masakra.

Dzięki, z Tobą zawsze fajnie się rozmawia ;) . Postaraj się oczywiście jak przestanie boleć Ciebie głowa :P ustosunkować się choć do części mojej wypowiedzi oraz odpowiedzieć na kilka pytań.

Zawsze jak byłem na hamowni zapomniałem wrzucić mazdy w tryb serwisowy. Wtedy komputer nie korzysta z żadnych czujników tylko leci po swojej mapie. Można by wtedy sprawdzić zarówno Afr jak i moc chociaż raczej pełnej mocy w trybie serwisowym się nie osiągnie jednak pozwoli to sprawdzić czy jest to wina sond czy przepływomierza czy może samej mapy.

Mówię szkoda że nie Sprawdziłeś na seryjnym kompie z k8 wynik mógłby być ciekawy a nie zapominaj że jedno z najmocniejszych klze Jeździło na kompie k8. Skoro w KLDezmiana kompa daje taki przyrost mocy to ciekawe co by było na klze pomyśl o tym.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 paź 2016, 07:41

jechałem wczoraj czerwoną strzałą fakt było mokro i ruch na drodze.
Auto super przyspiesza , od 4500 ob / min wgniata w fotel i dostaje 2 kopa .
Cyfry cyframi auto ładnie jedzie nie muli nie dławi sie nie ma zdyszki ciagnie od dołu do samego końca .
Kierowca musi troche sie ogarnąć i nie redukowac z 3 na 2 przy 80 km / h ale to inna kwestia.
Ogolnie 180 KM na 1050 KG robi robotę ;) A mapy sie dopieści jak wcześniej skrzynia nie wybuchnie.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez weede » 6 paź 2016, 08:31

Czyli wyszło standardowo :) Mamusie oszukasz, tatusia oszukasz ale KL-a nie oszukasz

PS. generalnie dziwny ten AFR, bo u mnie silnik był mocno podlany nawet przy odcięciu, więc albo mają mega wydajny wentylator, który tyle dostarczył powietrza albo bym się tym nie przejmował i jeżdził.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy