Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
Ja bym na twoim miejscu kupil druga miske olejowa i wspawal przegrody dla spokoju wlasnego i korb, pamietacie co na gwincie i poli sie stalo jal capazo zasuwal pelnym ogniem korba mrugnela z przodu bloku jak olej odplynal na bok
Fajna mazdziana mxy juz powoli wymieraja dobrze ze milosnikow nie brakuje
Fajna mazdziana mxy juz powoli wymieraja dobrze ze milosnikow nie brakuje
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Zważyłem dzisiaj MX-3. 15l w baku, wynik 1086kg. W dowodzie 1125kg, moja waga 75kg.
I tak, żeby się nie nudzić, Beltronics Vector Pro GX2 od klubowicza sq2jul, dzięki!
I tak, żeby się nie nudzić, Beltronics Vector Pro GX2 od klubowicza sq2jul, dzięki!
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
To pochwal się jak już przetestujesz


- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
dobry bajer trzeba przetestować
może jutro z wieczora ?
35 $ na e-bayu
Co do wagi moja Mazda 1100 kg z 20 litrami paliwa full seria z fotelami , dojazdówką itd .
Moja BG GT – jak rozebrałem na rajdy zszedłem do 950 kg.
No ale u Ciebie Bartek jest cięższy silnik i ta pierniczona wielka tylna szyba .
35 $ na e-bayu
Co do wagi moja Mazda 1100 kg z 20 litrami paliwa full seria z fotelami , dojazdówką itd .
Moja BG GT – jak rozebrałem na rajdy zszedłem do 950 kg.
No ale u Ciebie Bartek jest cięższy silnik i ta pierniczona wielka tylna szyba .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
francesco_franco napisał(a):To pochwal się jak już przetestujesz![]()
Nie będzie się czym chwalić, bo hamulce z M6 zamuliły auto. Z ori hamulcami witop i jego rajdówka 121 dostawała o długość, po zmianie moja przewaga spadła do minimum.
DARO MAZDA 323 napisał(a):dobry bajer trzeba przetestowaćmoże jutro z wieczora ?
35 $ na e-bayu
Co do wagi moja Mazda 1100 kg z 20 litrami paliwa full seria z fotelami , dojazdówką itd .
Moja BG GT – jak rozebrałem na rajdy zszedłem do 950 kg.
No ale u Ciebie Bartek jest cięższy silnik i ta pierniczona wielka tylna szyba .
Niestety dzisiaj wysłane poleconym. Za tyle na ebayu to na licytacji.
Mój mentor radekkm zszedł do 1050kg, ale to już full wydmuszka.
By zejść więcej trzeba się pobawić jak tekkenfan.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Przyszły zabawki do pomiaru czasu ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
To nie kwestia skrzyni ani kierowcy silnik do wymiany.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Zgadza się, chociażby z tego powodu, że nie wyrobię na dolewki Motula.
Rozmyślam nad KL-DE i KL-ZE i nie wiem w którą stronę uderzać. Chciałbym mieć takiego killerka jak Rafał, radekkm, Capazo.
Z KL nie osiągnę tego, jedynie koszta przemawiają za nim. Mieć 2.5 V6 pod maską i konkurować z B16
Z drugiej strony ZE jest drogie i nie warte dla mnie swojej ceny. Brać z JKM? Mam obawy, a świeżo wyremontowane w cenie 1JZ.
Tak wiem o wyjątkach, ale one potwierdzają regułę jak wszędzie.
Dopisano So, 20 lut 2016, 17:57:
Dzisiaj Mazda i ja zaliczyliśmy swój "pierwszy raz" na torze, na treningu na Niskich Łąkach we Wrocławiu. Z moich obserwacji: zawieszenie bajka, układ kierowniczy super, opony dawały radę. Szelki, fotel, kask, rękawice ok. Gorzej z hamulcami, które nie hamują najprawdopodobniej przez przepuszczającą pompę. Raz poczułem jak hamulce lekko puściły i nie wyhamowałem przed szykaną ustawiona z opon i strąciłem je. Jakimś cudem dokładka cała i tylko lakier na zderzaku popękał. Miałem jeszcze jeden problem, ze skrzynią, która topornie pracuje i nie pozwalała mi na wrzucenie 1 podczas jazdy. Przepinanie z 1 na 2 przy 7000 obrotów kończyło się lekkim zgrzytem. MX-3 z Vałką jest podsterowny i wyjeżdża przodem ale udało mi się parę razy zaliczyć nadsterowność. Jeszcze jedno K8 na pewno nie trzyma swoich parametrów, co pokazał wcześniejszy sparing z 323 BG GT Darka. Tabelka z czasami:
Zapisałbym się na jutrzejsze zawody ale przez powyższe problemy nie chcę. Problem hamulców mam zamiar rozwiązać większym serwem i pompą hamulcową z Xedosa 9, które otrzymałem od kolegi jedrzej07. Co do skrzyni... Wysprzęglik jest nowy, oryginalny, może pompka sprzęgła przepuszcza i zakupię zestaw naprawczy? Może po samej wymianie płynu i odpowietrzeniu przejdzie? Może tarcza i docisk są już zużyte i powyższe nic nie da. Jak tylko pojawią się jakieś media, postaram się wrzucić.
Dopisano So, 20 lut 2016, 20:41:
Wyniki:
1bieg
2bieg
3bieg
Rozmyślam nad KL-DE i KL-ZE i nie wiem w którą stronę uderzać. Chciałbym mieć takiego killerka jak Rafał, radekkm, Capazo.
Z KL nie osiągnę tego, jedynie koszta przemawiają za nim. Mieć 2.5 V6 pod maską i konkurować z B16

Z drugiej strony ZE jest drogie i nie warte dla mnie swojej ceny. Brać z JKM? Mam obawy, a świeżo wyremontowane w cenie 1JZ.

Tak wiem o wyjątkach, ale one potwierdzają regułę jak wszędzie.
Dopisano So, 20 lut 2016, 17:57:
Dzisiaj Mazda i ja zaliczyliśmy swój "pierwszy raz" na torze, na treningu na Niskich Łąkach we Wrocławiu. Z moich obserwacji: zawieszenie bajka, układ kierowniczy super, opony dawały radę. Szelki, fotel, kask, rękawice ok. Gorzej z hamulcami, które nie hamują najprawdopodobniej przez przepuszczającą pompę. Raz poczułem jak hamulce lekko puściły i nie wyhamowałem przed szykaną ustawiona z opon i strąciłem je. Jakimś cudem dokładka cała i tylko lakier na zderzaku popękał. Miałem jeszcze jeden problem, ze skrzynią, która topornie pracuje i nie pozwalała mi na wrzucenie 1 podczas jazdy. Przepinanie z 1 na 2 przy 7000 obrotów kończyło się lekkim zgrzytem. MX-3 z Vałką jest podsterowny i wyjeżdża przodem ale udało mi się parę razy zaliczyć nadsterowność. Jeszcze jedno K8 na pewno nie trzyma swoich parametrów, co pokazał wcześniejszy sparing z 323 BG GT Darka. Tabelka z czasami:
Zapisałbym się na jutrzejsze zawody ale przez powyższe problemy nie chcę. Problem hamulców mam zamiar rozwiązać większym serwem i pompą hamulcową z Xedosa 9, które otrzymałem od kolegi jedrzej07. Co do skrzyni... Wysprzęglik jest nowy, oryginalny, może pompka sprzęgła przepuszcza i zakupię zestaw naprawczy? Może po samej wymianie płynu i odpowietrzeniu przejdzie? Może tarcza i docisk są już zużyte i powyższe nic nie da. Jak tylko pojawią się jakieś media, postaram się wrzucić.
Dopisano So, 20 lut 2016, 20:41:
Wyniki:
1bieg
2bieg
3bieg
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
rób , pracuj , dłubaj Poznań już za 53 dni
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
KL tańszy i bardziej dostępny i 170 KM w MX 3 to też robi robotę 
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
DARO MAZDA 323 napisał(a):rób , pracuj , dłubaj Poznań już za 53 dni
Kolejne przygotowania:
4. Eliminacja luzu na niewymienialnym elemencie wybieraka skrzyni.
Wystarczyło poszperać trochę po zagranicznych forach, by dowiedzieć się, że potrzebujemy do naprawy śrubę o numerze 46-133 i dwie tulejki 46-062A. Śruba pasuje tam idealnie, o nic nie haczy, a tulejki są takie same jak wszędzie.
5. Wymiana serwa i pompy z Xedosa 9 2.5 (w trakcie).
Miało być Plug&Play a wyszła rzeźba. Serwo jest sporo większe i musiałem podginać blachę pod podszybiem. Z boku przeszkadzała śruba mocująca wiązkę i musiała zostać podgięta. Śruba przykręcana do pedału hamulca jest za długa i musi zostać skrócona o 6 mm. Przewody do pompy wymagają wyprofilowania na druga stronę a śruby wymagają skrócenia o 3 zwoje. Z dobrych wieści, zbiorniczek przekładamy z K8, podobnie z łapką od pedału a przewód od kolektora pasuje.
Przy okazji rozpinania serwa od pedału zauważyłem wyciek z pompki sprzęgła. Mam nadzieję, że zakupię zestaw naprawczy i zapomnę o problemie skrzyni.
DARO MAZDA 323 napisał(a):170 KM w MX 3 to też robi robotę
Jasne cwaniaku, a Ty będziesz miał 200...
Ostatnio edytowano 24 lut 2016, 12:13 przez mx-3lover, łącznie edytowano 2 razy
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
UPDATE!
5. Wymiana serwa i pompy z Xedosa 9 2.5.
Napisze tak jak weede, hamulce są teraz rewelacyjne. Różnica jest kolosalna, szczególnie po mocniejszym wciśnięciu pedału. Każda przeróbka była warta montażu. Na pierwszej przejażdżce po kilku mocniejszych hamowaniach, hamulce złapały i nie chciały puścić. Winnym okazał się za mały luz a właściwie jego brak, ponieważ pedał był lekko wciśnięty mimo swojego górnego położenia. Pomogła korekta luzu pedału, idąc za ciosem wyregulowałem luz od gazu i sprzęgła.
6. Regeneracja pompki sprzęgła.
Kupując oryginalny zestaw naprawczy, wymienimy elementy 6,7,8. Aby w pełni zregenerować pompkę musimy dokupić jeszcze elementy 3 i 4. Plastikowego króćca teoretycznie, nie trzeba wymieniać, ale nie da się go wyciągnąć bezinwazyjnie. Po regeneracji jest wyczuwalna w zadowalającym stopniu poprawa pracy skrzyni i sprzęgła. Idealnie będzie po wymianie kompletu sprzęgła – obecne nie jest pierwszej świeżości ale nie ma mowy o ślizganiu się.
I to by było na tyle... Po głowie chodził mi jeszcze dolot i relokacja akumulatora, ale z uwagi na kondycję K8 skupiam się na nowym V6.
5. Wymiana serwa i pompy z Xedosa 9 2.5.
Napisze tak jak weede, hamulce są teraz rewelacyjne. Różnica jest kolosalna, szczególnie po mocniejszym wciśnięciu pedału. Każda przeróbka była warta montażu. Na pierwszej przejażdżce po kilku mocniejszych hamowaniach, hamulce złapały i nie chciały puścić. Winnym okazał się za mały luz a właściwie jego brak, ponieważ pedał był lekko wciśnięty mimo swojego górnego położenia. Pomogła korekta luzu pedału, idąc za ciosem wyregulowałem luz od gazu i sprzęgła.
6. Regeneracja pompki sprzęgła.
Kupując oryginalny zestaw naprawczy, wymienimy elementy 6,7,8. Aby w pełni zregenerować pompkę musimy dokupić jeszcze elementy 3 i 4. Plastikowego króćca teoretycznie, nie trzeba wymieniać, ale nie da się go wyciągnąć bezinwazyjnie. Po regeneracji jest wyczuwalna w zadowalającym stopniu poprawa pracy skrzyni i sprzęgła. Idealnie będzie po wymianie kompletu sprzęgła – obecne nie jest pierwszej świeżości ale nie ma mowy o ślizganiu się.
I to by było na tyle... Po głowie chodził mi jeszcze dolot i relokacja akumulatora, ale z uwagi na kondycję K8 skupiam się na nowym V6.
Ostatnio edytowano 3 mar 2016, 21:49 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Na przednich widac delikatny rancik ale nie ma tragedii, trzeba zmierzyc grubosc i porownac z gruboscia dopuszczalna/minimalna dla tych tarcz to bedziesz wiedzial w jakim są stanie. Tylne to chyba dlugo nieuzywane byly (moze zacisk stoi?) bo sie wzery porobiły i rancik wiekszy ale tez by trzeba grubosc zmierzyc najlepiej
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość