Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mlody1921 » 7 lut 2016, 23:46

Ja bym na twoim miejscu kupil druga miske olejowa i wspawal przegrody dla spokoju wlasnego i korb, pamietacie co na gwincie i poli sie stalo jal capazo zasuwal pelnym ogniem korba mrugnela z przodu bloku jak olej odplynal na bok

Fajna mazdziana mxy juz powoli wymieraja dobrze ze milosnikow nie brakuje
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mx-3lover » 8 lut 2016, 07:31

Przeszła mi ta myśl przez głowę, ale na slickach nie będę jeździł.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 9 lut 2016, 15:46

Zważyłem dzisiaj MX-3. 15l w baku, wynik 1086kg. W dowodzie 1125kg, moja waga 75kg.

I tak, żeby się nie nudzić, Beltronics Vector Pro GX2 od klubowicza sq2jul, dzięki!
Załączniki
EesiOYzh.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez francesco_franco » 9 lut 2016, 15:52

To pochwal się jak już przetestujesz :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez DARO MAZDA 323 » 9 lut 2016, 16:51

dobry bajer trzeba przetestować :) może jutro z wieczora ?
35 $ na e-bayu :)

Co do wagi moja Mazda 1100 kg z 20 litrami paliwa full seria z fotelami , dojazdówką itd .
Moja BG GT – jak rozebrałem na rajdy zszedłem do 950 kg.
No ale u Ciebie Bartek jest cięższy silnik i ta pierniczona wielka tylna szyba .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 9 lut 2016, 17:34

francesco_franco napisał(a):To pochwal się jak już przetestujesz :) <spoko>

Nie będzie się czym chwalić, bo hamulce z M6 zamuliły auto. Z ori hamulcami witop i jego rajdówka 121 dostawała o długość, po zmianie moja przewaga spadła do minimum.

DARO MAZDA 323 napisał(a):dobry bajer trzeba przetestować :) może jutro z wieczora ?
35 $ na e-bayu :)

Co do wagi moja Mazda 1100 kg z 20 litrami paliwa full seria z fotelami , dojazdówką itd .
Moja BG GT – jak rozebrałem na rajdy zszedłem do 950 kg.
No ale u Ciebie Bartek jest cięższy silnik i ta pierniczona wielka tylna szyba .

Niestety dzisiaj wysłane poleconym. Za tyle na ebayu to na licytacji.

Mój mentor radekkm zszedł do 1050kg, ale to już full wydmuszka.
Obrazek
By zejść więcej trzeba się pobawić jak tekkenfan.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 19 lut 2016, 17:06

Przyszły zabawki do pomiaru czasu ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 19 lut 2016, 20:33

Już dawno. Pytasz o czasy... Testowałem MX-trójkę, ale czasów nie podam dopóki nie ogarnę ciężko pracującej skrzyni.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 19 lut 2016, 21:13

To nie kwestia skrzyni ani kierowcy silnik do wymiany.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 19 lut 2016, 23:46

Zgadza się, chociażby z tego powodu, że nie wyrobię na dolewki Motula. :D
Rozmyślam nad KL-DE i KL-ZE i nie wiem w którą stronę uderzać. Chciałbym mieć takiego killerka jak Rafał, radekkm, Capazo.
Z KL nie osiągnę tego, jedynie koszta przemawiają za nim. Mieć 2.5 V6 pod maską i konkurować z B16 <lol>
Z drugiej strony ZE jest drogie i nie warte dla mnie swojej ceny. Brać z JKM? Mam obawy, a świeżo wyremontowane w cenie 1JZ. <oczy>
Tak wiem o wyjątkach, ale one potwierdzają regułę jak wszędzie.



Dopisano So, 20 lut 2016, 17:57:

Dzisiaj Mazda i ja zaliczyliśmy swój "pierwszy raz" na torze, na treningu na Niskich Łąkach we Wrocławiu. Z moich obserwacji: zawieszenie bajka, układ kierowniczy super, opony dawały radę. Szelki, fotel, kask, rękawice ok. Gorzej z hamulcami, które nie hamują najprawdopodobniej przez przepuszczającą pompę. Raz poczułem jak hamulce lekko puściły i nie wyhamowałem przed szykaną ustawiona z opon i strąciłem je. Jakimś cudem dokładka cała i tylko lakier na zderzaku popękał. Miałem jeszcze jeden problem, ze skrzynią, która topornie pracuje i nie pozwalała mi na wrzucenie 1 podczas jazdy. Przepinanie z 1 na 2 przy 7000 obrotów kończyło się lekkim zgrzytem. MX-3 z Vałką jest podsterowny i wyjeżdża przodem ale udało mi się parę razy zaliczyć nadsterowność. Jeszcze jedno K8 na pewno nie trzyma swoich parametrów, co pokazał wcześniejszy sparing z 323 BG GT Darka. Tabelka z czasami:
wyniki trening.png

Zapisałbym się na jutrzejsze zawody ale przez powyższe problemy nie chcę. Problem hamulców mam zamiar rozwiązać większym serwem i pompą hamulcową z Xedosa 9, które otrzymałem od kolegi jedrzej07. Co do skrzyni... Wysprzęglik jest nowy, oryginalny, może pompka sprzęgła przepuszcza i zakupię zestaw naprawczy? Może po samej wymianie płynu i odpowietrzeniu przejdzie? Może tarcza i docisk są już zużyte i powyższe nic nie da. Jak tylko pojawią się jakieś media, postaram się wrzucić.

Dopisano So, 20 lut 2016, 20:41:

Wyniki:
1bieg
2bieg
3bieg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 23 lut 2016, 12:50

MX załapał się na wideo z treningu Ogórka :D
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 lut 2016, 13:02

rób , pracuj , dłubaj Poznań już za 53 dni
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Bartg » 23 lut 2016, 14:16

Zrobić KLa zwykłego na jakieś 170 i będzie dobrze latać, za ZE poza nazwą i jdm raczej niewiele przemawia ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 lut 2016, 14:22

KL tańszy i bardziej dostępny i 170 KM w MX 3 to też robi robotę :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez mx-3lover » 24 lut 2016, 00:45

DARO MAZDA 323 napisał(a):rób , pracuj , dłubaj Poznań już za 53 dni

Kolejne przygotowania:
4. Eliminacja luzu na niewymienialnym elemencie wybieraka skrzyni.
Obrazek
Wystarczyło poszperać trochę po zagranicznych forach, by dowiedzieć się, że potrzebujemy do naprawy śrubę o numerze 46-133 i dwie tulejki 46-062A. Śruba pasuje tam idealnie, o nic nie haczy, a tulejki są takie same jak wszędzie.

5. Wymiana serwa i pompy z Xedosa 9 2.5 (w trakcie).
IMG_20160223_164256[1].jpg
IMG_20160223_170248[1].jpg
Pompa z K8 ma tłoczek o średnicy 23,81 mm a Xedos 9 25,4 mm.

Miało być Plug&Play a wyszła rzeźba. Serwo jest sporo większe i musiałem podginać blachę pod podszybiem. Z boku przeszkadzała śruba mocująca wiązkę i musiała zostać podgięta. Śruba przykręcana do pedału hamulca jest za długa i musi zostać skrócona o 6 mm. Przewody do pompy wymagają wyprofilowania na druga stronę a śruby wymagają skrócenia o 3 zwoje. Z dobrych wieści, zbiorniczek przekładamy z K8, podobnie z łapką od pedału a przewód od kolektora pasuje.

Przy okazji rozpinania serwa od pedału zauważyłem wyciek z pompki sprzęgła. Mam nadzieję, że zakupię zestaw naprawczy i zapomnę o problemie skrzyni.

DARO MAZDA 323 napisał(a):170 KM w MX 3 to też robi robotę :)

Jasne cwaniaku, a Ty będziesz miał 200...
Ostatnio edytowano 24 lut 2016, 12:13 przez mx-3lover, łącznie edytowano 2 razy
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr_ » 24 lut 2016, 07:29

Tylko, że on musi się suszarką ratować, żeby tyle mieć :P
Działaj, działaj zobaczymy jak k8 daje radę na torze <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mx-3lover » 3 mar 2016, 20:49

UPDATE!

5. Wymiana serwa i pompy z Xedosa 9 2.5.
IMG_20160302_122120[1].jpg
IMG_20160302_122049[1].jpg


Napisze tak jak weede, hamulce są teraz rewelacyjne. Różnica jest kolosalna, szczególnie po mocniejszym wciśnięciu pedału. Każda przeróbka była warta montażu. Na pierwszej przejażdżce po kilku mocniejszych hamowaniach, hamulce złapały i nie chciały puścić. Winnym okazał się za mały luz a właściwie jego brak, ponieważ pedał był lekko wciśnięty mimo swojego górnego położenia. Pomogła korekta luzu pedału, idąc za ciosem wyregulowałem luz od gazu i sprzęgła.

6. Regeneracja pompki sprzęgła.
pompkasprzegla.png


Kupując oryginalny zestaw naprawczy, wymienimy elementy 6,7,8. Aby w pełni zregenerować pompkę musimy dokupić jeszcze elementy 3 i 4. Plastikowego króćca teoretycznie, nie trzeba wymieniać, ale nie da się go wyciągnąć bezinwazyjnie. Po regeneracji jest wyczuwalna w zadowalającym stopniu poprawa pracy skrzyni i sprzęgła. Idealnie będzie po wymianie kompletu sprzęgła – obecne nie jest pierwszej świeżości ale nie ma mowy o ślizganiu się.

I to by było na tyle... Po głowie chodził mi jeszcze dolot i relokacja akumulatora, ale z uwagi na kondycję K8 skupiam się na nowym V6.
Ostatnio edytowano 3 mar 2016, 21:49 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Pyton » 3 mar 2016, 21:04

jak będziesz w poznaniu to przejedz sie z misiakiem jego KL-em w BA , szybko zmienisz zdanie co do KL.
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez mx-3lover » 11 mar 2016, 15:20

Może mi jakaś mądra głowa powiedzieć czy te tarcze są ok?
Komplet przód, po przebiegu około 1000 km, tarcze + klocki ATE:
IMG_20160311_135840[1].jpg
IMG_20160311_135408[1].jpg
IMG_20160311_135441[1].jpg

IMG_20160311_135501[1].jpg


A tak wyglądają stare z tyłu:
IMG_20160311_135532[1].jpg
IMG_20160311_135620[1].jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez czarek1991 » 11 mar 2016, 17:31

Na przednich widac delikatny rancik ale nie ma tragedii, trzeba zmierzyc grubosc i porownac z gruboscia dopuszczalna/minimalna dla tych tarcz to bedziesz wiedzial w jakim są stanie. Tylne to chyba dlugo nieuzywane byly (moze zacisk stoi?) bo sie wzery porobiły i rancik wiekszy ale tez by trzeba grubosc zmierzyc najlepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy