Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 8 cze 2016, 18:09

Nie mają nic na stanie, a w AEM nie podoba mi się konstrukcja.
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl, zamiast dorabiać klapkę można użyć gotowej z innej przepustnicy 65mm. TPS się ustawi w razie innego położenia "zero", jedynym zmartwieniem może być jej grubość, za cieńka odpada.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 8 cze 2016, 18:17

ja tez miałem rozwiercona przepustnice to xed z mariusem przez tydzien chodzili w zdumienia z jakosci wykonania <lol>

nie mniej jednak interesujacy temat, śledze ;)

btw sorry ja jednak mam krokówkę z dwoma wyjsciami
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mx-3lover » 8 cze 2016, 20:58

Pamiętam twoją przepustnicę. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2802683#p2802683
Nawet oryginalna, nie jest idealna.
Załączniki
IMG_20160608_214343.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 9 cze 2016, 05:23

Na mtuning.pl maja metalowe suche simoty.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 9 cze 2016, 08:42

Simota jest za słaba do tego projektu.
Właśnie dostałem info: Filtry Fujita nie są i nie będą już produkowane. Chyba skuszę się na AEM.
Konstrukcja Apexi/Fujity jest na najwyższym poziomie.
Załączniki
yhst-130771366628882_2266_7192088.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 9 cze 2016, 09:23

Naprawde wierzysz w te cudowianki na tym obrazku?Praktycznie kazda firma ma na swojej stronie takie :)
99% projektów klze jeździ na simocie i jakos daje radę.U kumpla w 4.0 v8 320hp tez dawala rade ,zmienił na metalowy tylko dlatego ze cai simoty miała za mala srednice wlotu juz do rury od kolektora po zrobieniu strokera na 4.7 .

Dopisano 09 cze 2016 10:25:

Chociaż ten apexi fajnie wygląda.;–)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Yoki » 9 cze 2016, 09:31

Jeżeli chcesz coś co konkretnie działa i zostało nawet przetestowane w Polsce bodajże na renault clio sport to polecam http://re5pect.pl/airbox-itg-arab65-aluminum-do-300km.html znalazłem artykuł http://www.hothatch.org/index.php?option=com_content&task=view&id=136
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez mx-3lover » 9 cze 2016, 10:29

Bo_Lo napisał(a):Naprawde wierzysz w te cudowianki na tym obrazku?Praktycznie kazda firma ma na swojej stronie takie :)

W niektóre wierzę. ;)
Bo_Lo napisał(a):Dopisano 09 cze 2016 10:25:

Chociaż ten apexi fajnie wygląda.;–)

Tym mnie urzekł. <lol>

Yoki ITG jest mega, tylko ta cena i nie wiadomo jak z filtracją.

testf.jpg

Zaraz pewnie pojawią się komentarze, że to reklama lub stronniczy test. <rotfl>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 9 cze 2016, 11:11

Wynika z tego ze metalowy suchy jest do bani.Minimum to zwykly mokry a najlepiej zwykły suchy
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez zemoj » 9 cze 2016, 12:32

I to akurat większość testów potwierdza. Dlatego jak w GY robiłem dolot, to zdecydowałem się na FUJITĘ. Wtedy była jeszcze dostępna bez większych problemów i kosztowała ok. 250zł podczas, gdy za ori APEXi wołali bodajże 600zł <glupek2>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez piwo » 10 cze 2016, 04:58

itg jest gabkowy i piasek w dolocie jest norma. oczywiscie nie ma to znaczenia jak chcesz przejechac 100tys km ale jak juz milin to silnik tego nie wytrzyma na stozku.
http://re5pect.pl/category/itg-air-filt ... y-stozkowe
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mx-3lover » 10 cze 2016, 14:06

piwo AEM w drodze. Filtry gąbkowe są jak oleje Millers, dają trochę więcej mocy ale nie chronią silnika.

Pierwsze zakupy...
IMG_20160610_145552.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 10 cze 2016, 14:48

mx-3lover napisał(a):Filtry gąbkowe są jak oleje Millers, dają trochę więcej mocy ale nie chronią silnika.

Ja tam od zawsze kupuję chińskie repliki HKS są robione na tej samej taśmie na 3 zmianie :P i zawsze jestem mega zadowolony, wolę to od mokrego filtra gdzie zawsze są zaklejone przepływki, turbina i tak zmieli :)

Kurde teraz strach się bać Ciebie i Twojego auta bo już pewnie po tyłku dostanę na rakietowej jak się pojawisz.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bo_Lo » 10 cze 2016, 16:36

Ravo daj linka do takiego chinola ;–)
Lover,dziwię sie po co plukanka-silnik jesli dobrze kojarzę masz od shinbu który po remoncie kapitalnym jezdzil tylko na sustinie wiec nie ma czego płukać ;–) ten 300v to olej typowo wyczynowy nie nadający się zbytnio do zwyklej jazdy na codzien(chyba ze auto będzie widziało tylko tor to ok) .W przeciwnym razie zamiast tej plukanki i 300v zainwestowal bym w lepszy plyn.Evansa np ;–) a pozostał na sustinie 0w50 lub motul bardziej cywilny.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 10 cze 2016, 18:37

ravo napisał(a):Kurde teraz strach się bać Ciebie i Twojego auta bo już pewnie po tyłku dostanę na rakietowej jak się pojawisz.

To mi posłodziłeś. Ty się będziesz bał mnie, a ja będę się napinać na Pomarańczę z K20.
1524207_652830464754933_373135999_o.jpg


Bo_Lo napisał(a):Lover,dziwię sie po co plukanka-silnik jesli dobrze kojarzę masz od shinbu który po remoncie kapitalnym jezdzil tylko na sustinie wiec nie ma czego płukać ;–)

Chcę jeździć na Motulu, nie "MotuloSustinie".
Bo_Lo napisał(a):ten 300v to olej typowo wyczynowy nie nadający się zbytnio do zwyklej jazdy na codzien(chyba ze auto będzie widziało tylko tor to ok) .

K8 od początku na nim pracuje, czy zima czy Tor Poznań jest ok. Słyszałem też, że Motul Gear 300 75W90 to przesada ale w Poznaniu po 3 sesji miał dość. MX-3 nawet na zakupy jeżdżę, ale przecież nie będę zmieniać specjalnie oleju na zawody.
Bo_Lo napisał(a):W przeciwnym razie zamiast tej plukanki i 300v zainwestowal bym w lepszy plyn.Evansa np ;–) a pozostał na sustinie 0w50 lub motul bardziej cywilny.

Z chłodzeniem nie mam problemów.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 10 cze 2016, 19:00

Wiadomo,Twój sprzęt,twoje wybory :).
Co do plynu to zasugerowalem sie tym ze w BA Kf nie ma problemów z chłodzeniem,ale juz KL czy Ze potrafią sie nieźle nagrzać podczas zwyklej jazdy miejskiej,niebezpiecznie blisko problemu,nie wiem jak jest w budzie EC.A jak wiadomo lepiej zapobiegać ;–) choc Evans tani nie jest.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez witek » 10 cze 2016, 19:47

To chyba w budzie EC jest najlepsze chłodzenie, bo nigdy z Klem nie miałem problemu na zwykłych olejach ;) a 20 tys km zrobił i czy to trasa czy katorga w mieście
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Bo_Lo » 10 cze 2016, 19:53

Zarówno Marius w czerwonej,jak i Reiss w srebrnej BA mówili ze mocno sie grzeje pod maska(nie przegrzewa ale mocno grzeje).Misiak tez unosil maskę w BA stad pomysł z evansem.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 11 cze 2016, 08:15

Wg katalogów chłodnica z MX-3 K8 jest lepsza nawet od tej z MX-6 KL.
Bo_Lo w czym innym musi tkwić problem, Lutkowi 2.5 w BA z chłodnicą od Z5 nie grzało się.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 13 cze 2016, 17:34

Dotarł. AEM 3' made in USA. Patrząc na oznaczenia możemy nazwać go "suchym K&N".
Załączniki
IMG_20160613_174157.jpg
IMG_20160613_171747.jpg
IMG20160613_182842.jpg
IMG_20160613_174338.jpg
IMG_20160613_175640.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy