Nagrodzona tytułem „Red Dot: Product Design 2020” Mazda MX-30 stanęła na terenie łódzkiego centrum handlowego Manufaktura. Prezentacja połączona jest z zapowiedzią kolejnej edycji Łódź Design Festival, którego Mazda jest wieloletnim partnerem motoryzacyjnym.
Krótko po wakacyjnym roadshow w wybranych punktach dealerskich Mazdy w Polsce, pierwszy elektryczny model Mazdy – MX-30 – został publicznie zaprezentowany na terenie łódzkiego centrum handlowego Manufaktura. Samochód uhonorowany już prestiżową nagrodą „Red Dot: Product Design 2020” zaparkował w przeszklonym kontenerze na Rynku Włókniarek Łódzkich tuż przy budynku zabytkowej elektrowni z 1912 r. Jego ekspozycja planowana do 22 września połączona jest z zapowiedzią kolejnej edycji Łódź Design Festival, którego Mazda jest wieloletnim partnerem motoryzacyjnym. Główne wydarzenia ŁDF w tym roku planowane są w dniach 17-20 września.
Oprócz prezentacji samochodu, japońska marka jako organizator konkursu Mazda Design Experience 2020/2021 przygotuje wystawę WZROST autorstwa Agnieszki Bar, laureatki Mazda Design Award 2019, którą będzie można obejrzeć w dniach 18-30 września w łódzkim hotelu PURO. „W tym roku, który dla nas jest wyjątkowy szukamy nowych pomysłów i eksperymentujemy z naszą obecnością w Łodzi podczas ŁDF, dlatego zdecydowaliśmy się na większą obecność w przestrzeni miejskiej niejako <<wychodząc>> do publiczności” – mówi Szymon Sołtysik, PR manager Mazda Motor Poland. „Hasło tegorocznej edycji festiwalu to PROGRES, a my zarówno wystawą Agnieszki Bar, jak i premierową obecnością elektrycznej Mazdy MX-30, która wytycza nowy kierunek w stuletniej historii marki, pokazujemy postęp w projektowaniu i podejściu do ekologicznie świadomej motoryzacji” – dodaje Sołtysik. Zwieńczeniem obecności Mazdy na Łódź Design Festival będzie wykład Alicji Patanowskiej, laureatki Mazda Design Award 2018 planowany na niedzielę, 20 września.
Mazda MX-30 to samochód, który ma wszystkie cechy charakteryzujące japońskiego producenta – doskonałe wzornictwo, przyjemność prowadzenia oraz innowacyjne rozwiązania. Dodatkowo jednak model ten stanowi odważny głos w świecie elektromobilności. Konstruując swój pierwszy elektryczny samochód, Mazda zdecydowała się pójść jak zwykle własną drogą, o czym świadczy oznaczenie MX (Mazda Experimental). Nawiązuje ono do modeli takich jak MX-5, które w swoich czasach przekraczały panujące w branży motoryzacyjnej konwencje i wyznaczały nowe trendy.
O dużych ambicjach konstruktorów i projektantów Mazdy świadczy chociażby fakt, że MX-30 czerpie z estetyki opartej na minimalizmie, prostocie oraz powściągliwości, którą znamy już z modeli takich jak CX-30 albo Nowa Mazda3. Jej design jest spójny z dotychczasowymi rozwiązaniami japońskiego producenta i jego filozofią projektowania – a równocześnie bardzo odległy od współczesnych samochodów elektrycznych, sprawiających wrażenie jedynie dodatków do akumulatorów.
MX-30 ma być autem bliskiej przyszłości, które czerpie z pasjonującej estetyki Mazdy, a przy okazji stanowi próbę zmierzania się z problemami cywilizacyjnymi, które dotykają nas już teraz, a nasilą się w najbliższych latach. Wnętrze tego modelu w 20 proc. zostało opracowane z wykorzystaniem tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu – przetworzone butelki PET – oraz bioplastiku, a następnie ozdobione wstawkami z naturalnego korka. Akumulator Mazdy MX-30 ma zaspokajać potrzeby użytkowników przy minimalnym obciążeniu środowiska. Mazda MX-30 to samochód „pomiędzy” podmiejskością i miastem, domem i pracą, czyli pojazd sprzyjający rekreacji.
„reKREACJA” to także hasło najnowszej edycji Mazda Design 2020/21. To wieloznaczne określenie, które odwołuje się zarówno do wartości recyklingu – tworzenia z materiału wcześniej już użytego i nadawanie nowemu przedmiotowi większej wartości i nowej jakości – jak również odnowy fizycznej i mentalnej. Codziennych aktywności podejmowanych dla relaksu, rozrywki lub osobistego rozwoju. Elektryczna Mazda MX-30 jest inspiracją w tej edycji konkursu.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne od Klubu MazdaSpeed
- Historia logotypu Mazdy
- Mazda CX-3 model 2021
- 10-lecie stylistyki projektowania KODO
- 5 gwiazdek Euro NCAP dla MX-30
- Historia sukcesów Mazdy w sportach motorowych
- Mazda CX-30 z nagrodą Fleet Awards 2020
- Mazda - wyprzedzając swoje czasy
- Mazda wprowadza szerszy wybór części do MX-5
- Nowa aplikacja MyMazda już dostępna
- Kolory Mazdy – nadawanie formom ruchu
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-5
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-30
- Historia modeli koncepcyjnych z silnikiem Wankla
- Dekada filozofii KODO
- Koniec wakacji w stylu slow
- Niewielki format, wielka idea
- Jakie są wakacje 2020 za kierownicą?
- Historia modeli SUV Mazdy
- Pomysłowe i niekonwencjonalne Mazdy
- Mazdy, których nie znacie...
- Czym była Mazda CU-X?
- Historia użytkowych samochodów Mazdy
- Mało znane początki historii Mazdy
- Pierwsze spotkanie z Mazdą MX-30
- Mazda MX - historia gamy modelowej
- Mazda CX-5 2020 już w sprzedaży
- Mazda partnerem FIA GT Championship
- 100 lat przyjemności z podróżowania
- Ruszyła produkcja elektrycznej Mazdy MX-30
- Wirtualna wizyta w Muzeum Mazdy w Augsburgu
- #HelpTogether dla ONKOOBRONY
- Tytuł World Car Design 2020 dla Mazdy3
- 6 nagród IIHS Safety Pick+ dla Mazdy
- #ZostańWdomu - Mazda zaprasza do kina...
- Edycja jubileuszowa na 100-lecie Mazdy
- Sukces CX-30 i MX-30 na Red Dot Design Award
- Wydanie specjalne magazynu Classicauto
- Mazda RX-7 ikoną samochodu sportowego
- Oświadczenie MMC w związku z pandemią
- Dwa modele Mazdy w finale WCOTY 2020
- Punkty ładowań GreenWay dla klientów Mazdy
- Mazda R360 Coupe - historia legendy
- Silnik Skyactiv-X nagrodzony w Autobest 2020
- Mazda z wysoką sprzedażą w Europie
- 1920-2020 stulecie przełamywania konwencji
- Mazda podsumowuje rok 2019