
Mazda Motor Corporation ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe i sprzedażowe za pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego 2019-20, raportując globalną sprzedaż 1.106.000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2019 r.
Rynek europejski zanotował najwyższy wzrost liczony rok do roku w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy roku fiskalnego, zwiększając sprzedaż o 14% do poziomu 195.000 sztuk samochodów*. Niemcy - największy dla Mazdy rynek w Europie, wniosły do tego wyniku aż 54.000 sztuk (+10%), podczas gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 27.000 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 7%, na przekór trendom obowiązującym na rynku.
Na rynku rodzimym dla Mazdy, w Japonii sprzedano 139.000 samochodów, Ameryka Północna odnotowała natomiast sprzedaż 305.000 sztuk.
Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszych dziewięciu miesiącach roku fiskalnego przyniosły przychody w wysokości 2 556,3 mld jenów (21,13 mld euro**), co dało zysk operacyjny w wysokości 32,3 mld jenów (267 mln euro**) oraz zysk netto w wysokości 32,4 mld jenów (268 mln euro**).
Monitorując na bieżąco globalne kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, Mazda skorygowała całoroczną prognozę sprzedaży do 1,5 mln samochodów (poprzednio 1,55 mln szt.). Z uwagi na korzystny wpływ na prognozy zysku skorygowanych założeń dotyczących kursu walutowego, prognoza zysku operacyjnego w wysokości 60 mld jenów (496 mln euro**) oraz zysku netto w wysokości 43 mld jenów (355 mln euro**) pozostają na niezmienionym poziomie.
W Europie Mazda CX-30 zbiera bardzo pozytywne recenzje i wraz z rewolucyjnym silnikiem benzynowym Skyactiv-X odpowiada za wzrosty sprzedaży marki na kontynencie. Oczekuje się, że oba produkty przyczynią się do dalszego zwiększenia dynamiki sprzedaży na światowych rynkach w kolejnych miesiącach roku. Kolejną pozytywną wiadomością dla marki jest liczba nagród, jakie Mazda zdobyła na całym świecie w trzecim kwartale roku obrotowego kończącego się 31 marca 2020 roku.
* Bez Rosji
** Źródło: Skonsolidowane Wyniki Finansowe Mazda Motor Corporation za rok fiskalny kończący się 31 marca 2020 r. Wyniki finansowe w euro zostały podane w oparciu o kurs €1 = ¥121.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne od Klubu MazdaSpeed
- Historia logotypu Mazdy
- Mazda CX-3 model 2021
- 10-lecie stylistyki projektowania KODO
- 5 gwiazdek Euro NCAP dla MX-30
- Historia sukcesów Mazdy w sportach motorowych
- Mazda CX-30 z nagrodą Fleet Awards 2020
- Mazda - wyprzedzając swoje czasy
- Mazda wprowadza szerszy wybór części do MX-5
- Nowa aplikacja MyMazda już dostępna
- Kolory Mazdy – nadawanie formom ruchu
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-5
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-30
- Historia modeli koncepcyjnych z silnikiem Wankla
- Dekada filozofii KODO
- Koniec wakacji w stylu slow
- Niewielki format, wielka idea
- Jakie są wakacje 2020 za kierownicą?
- Historia modeli SUV Mazdy
- Pomysłowe i niekonwencjonalne Mazdy
- Mazdy, których nie znacie...
- Czym była Mazda CU-X?
- Historia użytkowych samochodów Mazdy
- Mało znane początki historii Mazdy
- Pierwsze spotkanie z Mazdą MX-30
- Mazda MX - historia gamy modelowej
- Mazda CX-5 2020 już w sprzedaży
- Mazda partnerem FIA GT Championship
- 100 lat przyjemności z podróżowania
- Ruszyła produkcja elektrycznej Mazdy MX-30
- Wirtualna wizyta w Muzeum Mazdy w Augsburgu
- #HelpTogether dla ONKOOBRONY
- Tytuł World Car Design 2020 dla Mazdy3
- 6 nagród IIHS Safety Pick+ dla Mazdy
- #ZostańWdomu - Mazda zaprasza do kina...
- Edycja jubileuszowa na 100-lecie Mazdy
- Sukces CX-30 i MX-30 na Red Dot Design Award
- Wydanie specjalne magazynu Classicauto
- Mazda RX-7 ikoną samochodu sportowego
- Oświadczenie MMC w związku z pandemią
- Dwa modele Mazdy w finale WCOTY 2020
- Punkty ładowań GreenWay dla klientów Mazdy
- Mazda R360 Coupe - historia legendy
- Silnik Skyactiv-X nagrodzony w Autobest 2020
- Mazda z wysoką sprzedażą w Europie
- 1920-2020 stulecie przełamywania konwencji
- Mazda podsumowuje rok 2019