Mazda Motor Poland zakończyła rok 2019 najlepszym wynikiem handlowym w historii wprowadzając na rynek 15.670 samochodów, o 24,6% więcej niż w poprzednim roku. Rekordowe wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie najpopularniejsze modele marki.
Na szczególną uwagę zasługuje wynik Mazdy CX-3, która z 4903 sztukami zarejestrowanymi w 2019 r., odnotowała wzrost o ponad 51% w porównaniu z rokiem 2018. Wolumen sprzedaży marki w Polsce napędzały także Mazda CX-5 – 3570 zarejestrowanych egzemplarzy i Mazda6 – 3828 szt., co w przypadku tego modelu stanowi wzrost o ponad 46% w porównaniu z 2018 r. Statystycznie więcej niż połowa klientów Mazdy wybrała jeden z modeli segmentu SUV, a co czwarty Mazdę 6. Zdecydowanie najwięcej, bo aż 54% wzrostu zanotował najmniejszy model w gamie – Mazda2, kończąc ubiegły rok z wynikiem 908 zarejestrowanych egzemplarzy.
Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też kultowa Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary.
Udany rynkowy debiut zanotowała Mazda CX-30, która choć dostępna była w salonach sprzedaży dopiero od września, wybrana została przez 827 klientów. Najważniejszym sukcesem premierowego SUV-a – Mazdy CX-30 było zdobycie maksymalnej oceny 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP z doskonałym wynikiem 99% w kategorii Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów.
Jednak pod względem liczby otrzymanych nagród 2019 r. należał zdecydowanie do Nowej Mazdy 3, która już na początku roku otrzymała najwyższe wyróżnienie „Best of the Best” w prestiżowym konkursie Red Dot Design Award. W tym najbardziej prestiżowym konkursie wzorniczym jury doceniło Nową Mazdę 3 za ewolucję języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu, który posługuje się grą światła i cienia na karoserii pozbawionej ozdób i przetłoczeń. Także w kategorii bezpieczeństwa Nowa Mazda 3 zdobyła najwyższe uznanie ekspertów i maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, a także nagrodę za najlepszy design w kategorii aut kompaktowych Autonis 2019 oraz wybrana została Światowym Kobiecym Samochodem Roku.
„Widzimy, że Nowa Mazda3 dobrze przyjęła się na rynku, klienci doceniają jej wysoką jakość wykończenia na poziomie premium i najbogatsze wyposażenie w klasie. Spodziewamy się, że dynamika sprzedaży tego modelu wzrośnie w tym roku po wprowadzeniu do sprzedaży jednostki napędowej Skyactiv-G o pojemności 2.0 l i mocy 150 KM, która zastąpi oferowaną dotychczas wersję o mocy 122 KM” – powiedział Łukasz Paździor – Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
W ubiegłym roku Nowa Mazda 3 trafiła do 1374 osób, które, podobnie jak wybierający inne modele Mazdy, częściej decydowały się na wersję z automatyczną niż z manualną skrzynią biegów.
„Niezmiennie powodem do dumy jest dla nas fakt, że najchętniej wybieranym kolorem nadwozia naszych samochodów jest charakterystyczna czerwień Soul Red Crystal, na którą zdecydowało się w ubiegłym roku aż 37% klientów. Wśród najpopularniejszych kolorów nadwozia znalazł się także elegancki szary Machine Gray oraz Snowflake White Pearl” – dodał Łukasz Paździor.
W 2019 r. na rynku zadebiutował też rewolucyjny silnik Skyactiv-X, który trafił pod maski Nowej Mazdy 3 i Mazdy CX-30. To nowatorskie rozwiązanie wykorzystujące zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową jest unikatową technologią Mazdy. W Polsce silnik Skyactiv-X zdobył w 2019 r. nagrodę za Innowację Motoryzacyjną Roku w plebiscycie The Best of Moto, docenili go też klienci, bo udział tej jednostki napędowej w sprzedaży Nowej Mazdy 3 i Mazdy CX-30 sięga ponad 32%.
„Ubiegły rok minął na też pod znakiem wprowadzania nowych rozwiązań finansowych, które uzupełniają tradycyjny leasing czy kredyt. Dzięki wysokiej wartości rezydualnej naszych samochodów, zaoferowaliśmy naszym klientom produkty finansowe oparte o miesięczną wpłatę na poziomie 1% wartości nowego samochodu, co w znaczący sposób ułatwia zaplanowanie budżetu domowego lub firmowego.” – podsumował Łukasz Paździor.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne od Klubu MazdaSpeed
- Historia logotypu Mazdy
- Mazda CX-3 model 2021
- 10-lecie stylistyki projektowania KODO
- 5 gwiazdek Euro NCAP dla MX-30
- Historia sukcesów Mazdy w sportach motorowych
- Mazda CX-30 z nagrodą Fleet Awards 2020
- Mazda - wyprzedzając swoje czasy
- Mazda wprowadza szerszy wybór części do MX-5
- Nowa aplikacja MyMazda już dostępna
- Kolory Mazdy – nadawanie formom ruchu
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-5
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-30
- Historia modeli koncepcyjnych z silnikiem Wankla
- Dekada filozofii KODO
- Koniec wakacji w stylu slow
- Niewielki format, wielka idea
- Jakie są wakacje 2020 za kierownicą?
- Historia modeli SUV Mazdy
- Pomysłowe i niekonwencjonalne Mazdy
- Mazdy, których nie znacie...
- Czym była Mazda CU-X?
- Historia użytkowych samochodów Mazdy
- Mało znane początki historii Mazdy
- Pierwsze spotkanie z Mazdą MX-30
- Mazda MX - historia gamy modelowej
- Mazda CX-5 2020 już w sprzedaży
- Mazda partnerem FIA GT Championship
- 100 lat przyjemności z podróżowania
- Ruszyła produkcja elektrycznej Mazdy MX-30
- Wirtualna wizyta w Muzeum Mazdy w Augsburgu
- #HelpTogether dla ONKOOBRONY
- Tytuł World Car Design 2020 dla Mazdy3
- 6 nagród IIHS Safety Pick+ dla Mazdy
- #ZostańWdomu - Mazda zaprasza do kina...
- Edycja jubileuszowa na 100-lecie Mazdy
- Sukces CX-30 i MX-30 na Red Dot Design Award
- Wydanie specjalne magazynu Classicauto
- Mazda RX-7 ikoną samochodu sportowego
- Oświadczenie MMC w związku z pandemią
- Dwa modele Mazdy w finale WCOTY 2020
- Punkty ładowań GreenWay dla klientów Mazdy
- Mazda R360 Coupe - historia legendy
- Silnik Skyactiv-X nagrodzony w Autobest 2020
- Mazda z wysoką sprzedażą w Europie
- 1920-2020 stulecie przełamywania konwencji
- Mazda podsumowuje rok 2019