
Mazda Motor Corporation ogłosiła, że sześć modeli w specyfikacji na rynek USA, przebadanych przez Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS - Insurance Institute for Highway Safety), zostało wyróżnionych najwyższą możliwą notą w rankingu bezpieczeństwa Top Safety Pick+. Tym samym Mazda zdobyła najwięcej nagród Top Safety Pick+, przyznanych przez Instytut za rok 2020 (stan na marzec 2020).
IIHS ocenia wytrzymałość pojazdów w próbach zderzeniowych: podczas zderzenia czołowego od strony kierowcy i od strony pasażera, uderzenia bocznego, wytrzymałości podczas dachowania oraz działania zagłówków i siedzeń w czasie symulacji uderzenia w z tylu. Ponadto oceniana jest efektywność reflektorów i zapobieganie zderzeniom czołowym za pomocą systemów automatycznego hamowania i ostrzegania przed kolizją czołową.
Sześć modeli: Mazda3 z rocznika modelowego 2020 w wersji hatchback i sedan, Mazda6 oraz Mazda CX-9 (wyprodukowane po grudniu 2019) oraz Mazda CX-5 i CX-3, będące obecnie w sprzedaży na rynku amerykańskim, otrzymały najwyższe noty w rankingu Instytutu – Top Safety Pick+. Dodatkowo Mazda CX-30 otrzymała nagrodę Top Safety Pick, dla wersji wyposażonej w odpowiednie światła przednie.
IIHS poinformowała, że w porównaniu z innymi producentami Mazda zdobyła najwięcej nagród Top Safety Pick+ za rok 2020, z gamą aż 6 modeli z najwyższymi możliwymi notami. Osiągnięcie tak spektakularnych wyników było możliwe nie tylko dzięki doskonałym rezultatom Mazdy w testach zderzeniowych, ale także za sprawą rozbudowanych systemów bezpieczeństwa aktywnego. Wysoki standard zapewniają seryjne zaawansowane reflektory oraz system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych, mający na celu ograniczenie uszkodzeń ciała w razie wypadku lub zapobieganie kolizjom.
Fundamentalna dla Mazdy filozofia bezpieczeństwa nazwana Mazda Proactive Safety opiera się na zrozumieniu, poszanowaniu i zaufaniu do ludzkich umiejętności. W oparciu o tę koncepcję i w przekonaniu, że wspieranie kierowcy w prawidłowym rozpoznawaniu zagrożeń, podejmowaniu decyzji i intuicyjnej obsłudze pojazdu jest niezbędne dla bezpieczeństwa i spokoju ducha, firma dokonała przeglądu swoich projektów w kompleksowym ujęciu. W efekcie końcowym modele nowej generacji zostały wyposażone w funkcje, które zdobyły szerokie uznanie wśród klientów Mazdy. Należą do nich naturalna pozycja za kierownicą sprawiająca, że prowadzenie jest mniej męczące, dobra, przestrzenna widzialność przez przednią szybę oraz przewidywalne prowadzenie w każdej drogowej sytuacji.
Dodatkowo, gama zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i-Activsense jest skoncentrowana na człowieku i pomaga kierowcy rozpoznawać drogowe zagrożenia. Technologie te obejmują system automatycznego hamowania, układ zapobiegający kolizjom lub łagodzący ich skutki oraz adaptacyjne światła przednie zwiększające widzialność poprzez automatyczną regulację obszaru i zakresu oświetlenia – technologie, które w najnowszej rundzie testów zagwarantowały dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa prewencyjnego. Lekka konstrukcja nadwozia Skyactiv zapewnia nie tylko doskonałe właściwości jezdne, ale także imponujące wyniki w testach zderzeniowych, co potwierdzają wyniki badań IIHS.
Mazda będzie kontynuować badania i rozwój technologii bezpieczeństwa, które stawiają ludzi na pierwszym miejscu, tak aby kierowcy mogli cieszyć się jazdą z większym spokojem. W ten sposób Mazda chce dostarczyć swoim klientom bezcenną wartość i stać się marką, która ma z nimi szczególną więź.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne od Klubu MazdaSpeed
- Historia logotypu Mazdy
- Mazda CX-3 model 2021
- 10-lecie stylistyki projektowania KODO
- 5 gwiazdek Euro NCAP dla MX-30
- Historia sukcesów Mazdy w sportach motorowych
- Mazda CX-30 z nagrodą Fleet Awards 2020
- Mazda - wyprzedzając swoje czasy
- Mazda wprowadza szerszy wybór części do MX-5
- Nowa aplikacja MyMazda już dostępna
- Kolory Mazdy – nadawanie formom ruchu
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-5
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-30
- Historia modeli koncepcyjnych z silnikiem Wankla
- Dekada filozofii KODO
- Koniec wakacji w stylu slow
- Niewielki format, wielka idea
- Jakie są wakacje 2020 za kierownicą?
- Historia modeli SUV Mazdy
- Pomysłowe i niekonwencjonalne Mazdy
- Mazdy, których nie znacie...
- Czym była Mazda CU-X?
- Historia użytkowych samochodów Mazdy
- Mało znane początki historii Mazdy
- Pierwsze spotkanie z Mazdą MX-30
- Mazda MX - historia gamy modelowej
- Mazda CX-5 2020 już w sprzedaży
- Mazda partnerem FIA GT Championship
- 100 lat przyjemności z podróżowania
- Ruszyła produkcja elektrycznej Mazdy MX-30
- Wirtualna wizyta w Muzeum Mazdy w Augsburgu
- #HelpTogether dla ONKOOBRONY
- Tytuł World Car Design 2020 dla Mazdy3
- 6 nagród IIHS Safety Pick+ dla Mazdy
- #ZostańWdomu - Mazda zaprasza do kina...
- Edycja jubileuszowa na 100-lecie Mazdy
- Sukces CX-30 i MX-30 na Red Dot Design Award
- Wydanie specjalne magazynu Classicauto
- Mazda RX-7 ikoną samochodu sportowego
- Oświadczenie MMC w związku z pandemią
- Dwa modele Mazdy w finale WCOTY 2020
- Punkty ładowań GreenWay dla klientów Mazdy
- Mazda R360 Coupe - historia legendy
- Silnik Skyactiv-X nagrodzony w Autobest 2020
- Mazda z wysoką sprzedażą w Europie
- 1920-2020 stulecie przełamywania konwencji
- Mazda podsumowuje rok 2019