Auto jest już ze mną dobre 9 lat i jeszcze dłuugo zostanie moje

Kolejnym krokiem była wizyta u Waldiego który zrobił małe machniom i po paru dniach stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy z silnikiem 1.8
MODEL: Mazda 323f BG
MOC:
Seria: 128KM 157NM
28.08.2009: 116KM 148NM – moc po swapie
17.09.2011: 130,9KM 167NM – kolektory 4-1, kółko ssące -5° , CAI, MAF->MAP, FI
28.07.2012: 137,5KM 164NM– BP4W, przepustnica 60mm, teflon, reg. kółka ustawione na 0, usunięte VICSy
27.09.2012: 230KM 241NM – pierwszy pomiar po uturbieniu: 0,45-0,5 bara na samym WG
02.04.2013: 230KM i 270NM – 0,5 bara, sterowaniu EBC i jeszcze starym kolektorze ssącym (z wyrzuconymi VICSami) (test 2 to pomiar na 5 biegu zaraz po uturbieniu, test 4 to pomiar z EBC)
02.09.2013: 260,9KM 304NM – Test1– pomiar przy sterowaniu EBC na 0,5 bara, Test2 – bieg 4 0,7->0,85 bara, Test3 – bieg 5 0,7->1,2 bara pod odcinką, Test4 – bieg 5 "sypnięcie zapłonem w drugą stronę

07.11.2013: 291,6KM 296NM – Test1 – 0,7b/4000 –>1.3b/7500, Test2 – 0,7b/4000 –> 1.1b/7500 (zapłon przyspieszony o 2 stopnie)
18.09.2014 – 359KM i 367NM – Test 1 – 1 bar, Test 2 – 1,5 bara
Obecnie: 397KM i 368NM

SILNIK:
– Silnik 1.8 DOHC (swap by Waldii)
– Kute tłoki Wiseco 84mm
– Kute korby Manley
– Konwersja SOB->SUB
– głowica BP4W
– Porting kanałów ssących i wydechowych, polerka kanałów wydechowych, wyrównanie kanałów ssących
– Zawory ssące Supertech +1mm HiFlow
– Zawory wydechowe Supertech +1mm Inocel
– Podwójne sprężynki Supertech 74lbs + tytanowe talerzyki
– Uszczelniacze zaworowe Supertech
– Pasek nierządu kawiorowy Gatesa
– Szpilki główne i głowicy ARP
– Kompletny set panewek z GTRa
– Uszczelka głowicy Cometic
– Pompa wody z GTRa
– WY odm z pokrywy zaworów rozwiercone i wspawane króćce AN10
– Odcinka ustawiona na 8400
– Regulowane kółka rozrządu
– Home made oil catch tank
– Gruba chłodnica aluminiowa Koyo od Hondy Civic
– alternator, koło pasowe i koło pompy wody z MX5 (przejście na pasek wielorowkowy)
Plany:
– Ostre wałki
UKLAD PALIWOWY:
– Wtryskiwacze Siemens Deka 850cc
– Pompa paliwa DW200
Plany:
– Zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa
– Nitro
– Alko zamiast paliwa/mix
UKLAD DOLOTOWY:
– HX35s
– BOV Tial 50mm
– Fujita 4”
– IC 600x300x76
– Orurowanie z nierdzewki 3"
– Customowy kolekor ssący by SRT Garage
– Przepustnica z VRy
– Uszczelka teflonowa pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym OBX
– Przegroda zapobiegająca dmuchaniu ciepłego powietrza z chłodnicy na rurę dolotową
UKLAD WYDECHOWY:
– Baran własnej produkcji cz.1, cz.2, cz.3
– 2x WG TIAL 38mm
– 2x Screamer pipe w zderzaku
– Wersja Street: DP + wydech 2,75” by SRT Garage (przelotowy na 2 tłumikach od Hubanka)
– Wersja Drag: 3" rura przednim kołem :twisted:
– Poliuretanowe wieszaki wydechu
Plany:
– DP 3" na V-bandach
ELEKTRONIKA:
– Ecumaster EMU
– Trigger 60-2 (wykonany przez trzydziecha)
– Czujnik VR z EDISa + customowe mocowanie
– COPsy na cewkach z VW
– Sonda szerokopasmowa LC-1
– Wskaźniki AG peak SM: Boost, EGT, temperatura i ciśnienie oleju
– Tablet do wyświetlania parametrów życiowych silnika
– Shift Light
– Flat Shifty
– LC
UKLAD NAPĘDOWY:
– Szpera Mfactory
– Docisk EXEDY z K-serii
– Tarcza sprzęgła 225 z KLa obita okładziną "kevlarową"
– Olej skrzyni Millers CRX 75W90 NT
– Short-shifter
Plany:
– Spiek 5 łopatkowy na bazie tarczy 225 z KLa
UKLAD HAMULCOWY:
– Płyn Ferodo DOT 5.1
– Nowe przewody miedziane na całym aucie
– Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL w kolorze transparentny czerwony
Przód:
– Zwrotnice+piasty 323f BA KF
– Osłony tarcz M6
– Zaciski M6 po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Tarcze 282mm TEXTAR gładkie
– Klocki TEXTAR
Tył:
– Zwrtonice+piasty 323f BA KF
– Tarcze 323f BA KF TRW
– Zaciski 323 BG GT po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Klocki ATE z Probe II (większa powierza tarcia)
ZAWIESZENIE:
– Wszystkie elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo
– Poliuretany
– Rozpórki górne P+T pomalowane proszkowo na biało
– Stabilizatory z GT pomalowane proszkowo na czerwień
– Teflonowe łączniki stabilizatorów i tulejki z nierdzewki
– Poduszki poliuretanowe pod silnikiem i skrzynią
– Gwint K-Sport + górne mocowania domowej produkcji – tył
– Koła:
Przód:
1. Hoosier 205/50 (7,8kg) + felga 15" (5,7kg) – pełny slick na zawody
2. Profil SSL 185/55 (8,3kg) + felga 15" (5,9kg) – półslick na zawody
3. Federal EVO 195/50 + felga 15" (5,9kg) – do przemieszczania się
Tył:
1. xxx 175/70 + felga 15" (5,7kg)
BODY-KIT:
– Blenda ASTINA (przytargana z Nowej Zelandii )
– Znaczek Astiny na przednim grilu
– Lampy przednie custom – podwójne
– Podwójne pozycje z tyłu
– Korek wlewu oleju Mazdaspeed złoty i czarny (w zależności od felg i humoru hehe)
– Zderzaki z dokładkami Zendera
– Zaciski hamulcowe pomalowane proszkowo na czerwono
– Pokrywa zaworów pomalowana na czerwono VHT Wrinkle
– Siłowniki maski
– Nakrętki na wentyle Mazdaspeed
– Dysze spryskiwaczy od Citroena C3
– Prawie jak czerwone nakrętki do kół
Plany:
– Spojler na tylną klapę od Eunosa 100
ŚRODEK:
– Cyfrowe zegary z Eunosa 100
– Podgrzewane kubełkowe fotele
– Podłokietnik od MX-3
– Skórzany mieszek gałki zmiany biegów
– Kierownica MOMO 35cm
– Skórzana gałka zmiany biegów
– Redukcja masy czyli co zbędne zrobiło out (wiązka, dywany, boczki, kanapa itp.)
Plany:
– Lekkie kubełki na przód
CAR-AUDIO:
– HX35s + 2xScreamer + BOV
WAGA: 1020kg z fotelami kierowcy, pasażera i ciężkimi kołami z przodu.
Najlepsze ET na 1/4 mili – 12.177s








Filmiki:
Onboard po strojeniu przed zawodami w Pile (12.07.2015)
Shift light jest ustawiony na 7900 więc można sobie policzyć prędkość, bo ta z EMU nie jest super dokładna
Ogólnie to 1 i 2 słaba bo przejazd był na federalach, ale jakieś tam pojęcie jak to jedzie powinno być
I z zawodów:
Piła (12.07.2015)
Półfinał:
Finał:
Night Power w Olsztynie (18.07.2015)
Zegary:
Było:

Tak jest obecnie

2014:




2013:
2012:







2011:

2009:


2008:
2005: