Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 16:10

albo zostac przy tym co byl ;) majac doladowany motor, auto w miare cywilne (nie rajdowe) to szkoda wg mnie na to czasu i kasy. kiedys probowalem zaprojektowac swoj kolektor – zabralo mi to 2,5 roku, badanie przeplywow, zawirowan, itd. i powiem szczerze ze lepszy to on nie byl w rzeczywistosci – tylko na papierze <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez jackkpl » 30 kwi 2013, 16:17

onyx napisał(a):albo zostac przy tym co byl ;) majac doladowany motor, auto w miare cywilne (nie rajdowe) to szkoda wg mnie na to czasu i kasy. kiedys probowalem zaprojektowac swoj kolektor – zabralo mi to 2,5 roku, badanie przeplywow, zawirowan, itd. i powiem szczerze ze lepszy to on nie byl w rzeczywistosci – tylko na papierze <lol>


No tak, praktyka powinna dyktowac co i jak zrobic. Ale ja nie do konca rozumiem ,dlaczego okaleczac sie z 10-20nm w zakresie 2500-4000, ktory dawal seryjny kolektor od GT-ka. Szczegolnie ,ze to by mocno poprawilo spool turbo, bo ten moment (i wiecej spalin) daje po prostu wieksze cisnienie na wirniku. I moze sie okazac,ze dostanie maks doladowanie 500rpm nizej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 30 kwi 2013, 17:19

jackkpl napisał(a):Ale wplyw moze miec tez pojemnosc samego plenum (tego co laczy rurki kolektora)

I tu jest chyba cały problem bo ten kolektor jest dużo mniejszy.

jackkpl napisał(a):10-20nm w zakresie 2500-4000, ktory dawal seryjny kolektor od GT-ka

kurde zapomniałem już o tym hehe.
Poprzedni wynik był na kolektorze ogołoconym z VICSów, ale gdzieś w czeluściach mojej graciarni powinien być jeszcze jeden ori kolektor z GT z VICSami. Tak z czystej ciekawości też go sprawdzę bo jakby nie patrzeć zmiana kolektora to jakieś 2-3 godzinki roboty :D.
Tak więc mam jakiś plan działania jest, zobaczymy jakie będą różnice GTR Vs GT bez VICSów Vs GT <diabełek>

Co do kolektora z trąbkami to już wstępne rozmowy były i jakaś tam koncepcja jest tak więc kto wie, jak ori ssaki mnie nie zadowolą to spróbuje coś innego. Będę lżejszy o trochę klepaków ale sumienie będzie spokojne <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 30 kwi 2013, 22:18

jackkpl napisał(a):No tak, praktyka powinna dyktowac co i jak zrobic. Ale ja nie do konca rozumiem ,dlaczego okaleczac sie z 10-20nm w zakresie 2500-4000, ktory dawal seryjny kolektor od GT-ka.


bo to FWD? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Xionc » 17 maja 2013, 07:51

Turbo <serduszka>
Szpera <serduszka> <serduszka>
Elektroniczne zegary <serduszka> <serduszka> <serduszka>
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez tekkenfan » 30 maja 2013, 02:10

Pora na mały update (być może ostatni)

W miedzy czasie zregenerowałem zaciski z M6, a Waldii wrzucił nowe łożyska w piasty:
Obrazek

Na swoje miejsce wrócił ori kolektor z GT ogołocony z VICSów, co spowodowało że moc wróciła i auto na 0,5 bara jechało podobnie jak na kolektorze z GTRa na 0,8 :D. W wolnym czasie poczytałem trochę o zasadach budowy kolektorów ssących i porównując oba kolektory uważam że nie jest on dobry do budowania mocy przy wysokich obrotach.
GTR posiada małe plenum, a runnery są wykonane z cienkich rurek.
GT posiada duże plenum i znacznie grubsze runnery.

Z tego co zostało wcześniej powiedziane i z tego co się doczytałem to można powiedzieć, że kolektor z GTRa nie nadaje się do uzyskiwania mocy przy wysokich obrotach, w teorii powinien on poprawić reakcję na gaz ale ja tego nie zauważyłem.

Porównanie runnerów:
Obrazek
Obrazek

Rozmiary plenum:
Obrazek

Wygląd pod maską na chwilę obecną:
Obrazek

I teraz największy kartofel czyli kolejny raz pękł mi kolektor.
Obrazek

Przypuszczam że runnery dostały po pupie podczas wybitych poduch silnika, a teraz to sie tylko pogłębiło ale tak czy siak wnerwia mnie straszliwie robienie czegoś po kilka razy tak więc na dzień dzisiejszy projekt jest dla mnie skończony i najprawdopodobniej będzie rozebrany na części i sprzedany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez honda2911 » 30 maja 2013, 08:42

jak to ?
astine na części bedziesz sprzedawał?
<nie>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez jackkpl » 30 maja 2013, 11:58

Lepiej w calosci sprzedac, powiedz tylko ile ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez michaelB » 30 maja 2013, 13:02

Nie podejmuj decyzji pod wpływem impulsu. Ochłoń, napraw, zobaczysz że będzie jeszcze sporo frajdy. Widzę po sobie jak jest i mam tak samo. Te projekty wystawiają nas na próbę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez tekkenfan » 30 maja 2013, 13:17

Się zobaczy, po łikendzie podjadę jeszcze pogadać co z tym fantem zrobić i będę myślał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez asterf » 30 maja 2013, 14:53

szkoda szkoda, nie zgadzamy się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Gib » 30 maja 2013, 15:52

Następny się do Subaru przymierza :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MIRU » 30 maja 2013, 18:16

To przez ta pogodę nerwy Ci puszczaja ;) poprawiaj kolektor, montuj szperexa i nie gadaj glupot <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez D4NI3L » 30 maja 2013, 20:53

MIRU napisał(a):To przez ta pogodę nerwy Ci puszczaja ;) poprawiaj kolektor, montuj szperexa i nie gadaj glupot <spoko>



kolega mądrze gada... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez mlody1921 » 30 maja 2013, 22:11

Hehe ja Mx-a co tydzień sprzedaje, ale jak wsiądę i sie przejdę to jest prze [tiiit] :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 9 cze 2013, 21:14

Po odwinięciu bandaży okazało się że 3/4 runnerów były pęknięte :/. Na dzień dzisiejszy wszystko jest już połatane, a w najbliższym czasie będziemy robić go od nowa ale tym razem z czarnej stali ;)
Prawdopodobną przyczyną jest osłabiona dolna podpora turbo i z tym fantem trzeba będzie coś zrobić zanim wpadnie nowy kolektor.

Przez zeszły tydzień trwała walka z zawieszką (zamiast 1-2 dniowej roboty zrobił się maraton 4 dniowy w trakcie którego spałem chyba z 5 godzin <lol> ) Co chwilę wyskakiwał jakiś problem, no i jeszcze montaż pełnego baku w pojedynkę do najłatwiejszych zadań nie należy <lol>
Pierwszy kartoflel jaki napotkałem kiedy stawiałem auto na kobyłki <lol> :
Obrazek
Ogólnie ilość rdzy była duża ale pocieszające jest to że była to tylko powierzchniowa warstwa którą dało się z grubsza usunąć i jakoś zabezpieczyć.
Obrazek

Stara zawieszka wyleciała a w jej miejsce wpadły wypiaskowane i wymalowane proszkowo elementy które zostały uzbrojone w poliuretany:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zwrotnice oczywiście zostały wyczyszczone i pomalowane na czarno, a do tego wpadły nowe przeguby zewnętrzne NKN, łożyska kół przód KOYO, końcówki drążka kierowniczego CTR i sworznie wahacza CTR.

Rozpórki:
Obrazek

Przednia górna:
Obrazek

Tylna górna:
Ten wynalazek to jest bardziej wieszak na ubrania niż rozpórka, wygina się jak ta lala albo mam za dużo siły <lol> Coś będę musiał poprzerabiać co by to spełniało jakąś funkcję oprócz wyglądu.
Obrazek

Niestety dolna rozpórka nie pasuje, tzn. otwory się nie pokrywają co dałoby się obejść ale największy problem polega na tym że nie mieści się między miską a wahacze. Wychodzi na to że zawieszenie w 4x4 jest trochę inaczej skonstruowane tak więc mam ładną ramkę na ścianę <lol> .

Hamulce:
Wymienione zostały wszystkie przewody miedziane a te gumowe ustąpiły odpowiednikom w stalowym oplocie HEL:
Obrazek

Tył:
Zwrotnice z piastami z 323f BA KF, tarcze TRW (z KFa) + klocki ATE (z Probe II – łapią większą powiechnią), zaciski z 323 BG GT po pełnej regeneracji. Zdjęć brak ;)

Przód: zwrotnice z piastami z 323f BA KF + osłony tarcz M6 i tu pojawił się pierwszy problem. Osłona w M6 posiada większą średnicę montażową niż ta z KFa a jako że jest ona nabijana to trzeba było dorobić mały pierścień żeby zniwelować ten problem (tu podziękowania dla Waldiego który ogarnął mi wymianę łożysk w piastach i montaż osłon).
Obrazek

Do tego tarcza z M6 282mm TEXTAR gładka + klocki TEXTAR:
Porównanie M6 Vs 323 BG GT:
Obrazek

Tu pojawił się drugi problem, który zauważyłem podczas pierwszej jazdy. Okazało się że osłona tarczy ocierała co sprawiało że miałem wrażenie że jadę pociągiem :| Zdjąłem felgi i lekko przerobiłem osłonę:
Obrazek

Rozwiązało to problem podczas jazdy na wprost i spokojnego pokonywania zakrętów ale dalej coś było nie tak podczas skrętów przy wyższych szybkościach.
Zagłębiłem się w dokładną specyfikację hamulców i jeżeli to jest napisane na www jest prawdą (tarcza z KFa – wysokość 44.9 a tarcza z M6 – wysokość 48.5 + 2mm różnicy na grubości tarcz – KF – 22, M6 -24) wychodzi na to że tarcza ma zbyt mały odstęp od sworznia wahacza i podczas ostrych zakrętów obciera o niego :| Muszę teraz dorobić dystans ~5mm pomiędzy piastą i tarczą no i rzecz jasna między jarzmem i zwrotnicą. Mam nadzieję że to rozwiąże problem i będzie można cieszyć się z nowej zawieszki.

Tak prezentują się przednie hamulce pod przednią felgą:
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 9 cze 2013, 22:00

wszystko bajka. wszystko do przodu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4868 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez misiak89-89 » 9 cze 2013, 22:10

no stary kawał dobrej roboty <spoko> jaram się Twoim projektem :D a jeśli chodzi o obcieranie sworzni o tarcze to sprawdz czy czasem nie masz za dużego nadlewu i wystarczy przyszlifować, bo w moim wypadku po wymianie na zestaw z m6 gh to poskutkowało.

powodzenia dalej i nie łam się w trudnych chwilach – złośliwość rzeczy martwych <oczko>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez tekkenfan » 9 cze 2013, 22:30

No po woli coś tam się rusza no i co najważniejsze zaczyna się zatrzymywać :D :D

misiak89-89 napisał(a):sprawdz czy czasem nie masz za dużego nadlewu i wystarczy przyszlifować

niby jest to jakieś rozwiązanie ale pachnie mi to trochę drutem i w wypadku dużego zużycia sworznia obawiam się że może się to zemścić. Jakby nie patrzeć fabryczna przerwa między sworzniem a tarczą maleje o jakieś 4mm
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez antek_92 » 10 cze 2013, 00:05

Na ostatnim foto wyglada na fajnego killerka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 19:17
Posty: 139
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy