Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 24 maja 2015, 01:01

?
aBartez napisał(a):Zobaczę tą wspaniałą Mazdę na wyścigach w Olsztynie :–)??

termin mi nie pasuje.

Z nowości to przyszły nowe opony:
Obrazek

Tradycjne ważenie:
Obrazek
Druga waży 8,3.

Dodatkowo kupiłem gwint.
Obrazek

Oczywiście nie jest on dedykowany do eFki więc trzeba rzeźbić, czyli przerobić mocowanie tylnego amorka do zwrotnicy (inny rozstaw śrub) i zrobić 4 górne mocowania.
Na dzień dzisiejszy udało się ogarnąć tył.
Górne mocowanie:
Obrazek

Obrazek

Waga gwintu:
Obrazek

Dla porównania Ori McPherson:
Obrazek

Gwint Vs Ori Mcpherson:
Obrazek

Po zobaczeniu tego miałem pewne obawy czy tył pójdzie do góry. W porównaniu do springów -35 jest wyżej o ok. 2cm czyli bez szału ale z drugiej strony jest dużo sztywniej. Ogólnie między bieżnikiem a rantem tylnego nadkola jest 10cm.
Teraz pytanie do znawców gwintów, tzn. ile gwintu musi być wkręcone w dolne mocowanie amorka do zwrotnicy? Ja mam 3 cm i nie wiem czy mogę jeszcze wykręcić czy lepiej tak zostawić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 24 maja 2015, 13:41

a mzoe cos dla porownania. calkiem fajna cena za dwie super miekkie kumho v70a:
http://www.racingforum.pl/Opony-Kumho-V ... 27874.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4868 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez tekkenfan » 24 maja 2015, 20:14

obawiam się że tak styrana opona już nie będzie kleić, a nawet jeśli coś sklei to i tak porównanie będzie słabe.

Dzisiaj wziąłem się za konwersję SOB->SUB
Najpierw rozrząd i wałki itp musiały wylecieć:
Obrazek

Stare szklanki out:
Obrazek

Porównanie nowej szklanki ze starą:
Obrazek

Jest trochę wyższa ale i trzpień jest głębiej.

No i szklanki już na miejscu:
Obrazek

Po tym założyłem wałki i pomierzyłem luzy. Teraz zostało zamówić odpowiednie pastylki i powinno być git.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Piotr_ » 24 maja 2015, 23:06

Czekam z niecierpliwością na efekty :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez onyx » 25 maja 2015, 10:37

Jakieś inne wałki wlatują, że będziesz kręcić wyżej? Czy po prostu chcesz mieć spokój sumienia przy obecnych rpm na odcince? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 25 maja 2015, 10:52

ciężki temat z wałkami pod mechanikę, a jak już się znajdzie to mają słabe parametry więc na razie będzie ori wałek.
Poprzednio moc niby szła do 8000, a na tym kolektorze powinno być trochę lepiej na górze, no i tak jak mówisz spokój sumienia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez krzysiek323f bg » 26 maja 2015, 22:53

Fajnie się dzieje :D a oponki To chyba MAXSPORTY :P P.S szkoda ze nie bedzię cie na Olsztynie 7 czerwca :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez tekkenfan » 27 maja 2015, 20:14

Pudło, opony bez zmian czyli Profil 185/55 R15 SSL.
Co do Olsztyna to też żałuję bo z tego co pamiętam to dobra nawierzchnia tam jest, no ale jakoś trzeba zarobić na te wszystkie szpargały ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 24 cze 2015, 21:56

Przyszły pastylki do regulacji luzów:
Obrazek

Wiedziałem że są małe ale nie aż tak hehe.
Tak więc muszę je założyć, wszystko pomierzyć i pewnie przyszlifować część z nich.

Dodatkowo będą testy skrzyni i półosi <diabełek> :
Obrazek

Opony używki w rozmiarze 205/50. Zobaczymy co z tego będzie, ale to dopiero po zawodach w Pile.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jackkpl » 24 cze 2015, 23:25

Pojedziemy na spontan do borska to obadamy temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 25 cze 2015, 00:35

Z Borska za droga będzie laweta hahaha

Luzy pomierzone i wychodzi na to że 4 płytki muszą być zjechane o 0,1, a 2 profilaktycznie zjadę o 0,02 żeby luz był w środku zakresu pomiarowego.
Teraz pytanie kiedy Waldiiego magik będzie miał czas :D

Dodatkowo czekam jeszcze na:
– BOV 50mm Tiala, bo mój Properfect przestał ogarniać po założeniu większego ICka i orurowania.
– WG Tiala MVS 38mm – w nowym kolektorze będzie 2x38. Dzięki temu mam nadzieję że pojawi się kilka dodatkowych kucy przy tym samym doładowaniu :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez djakob » 25 cze 2015, 11:16

U mnie również wleci gwint K-Sporta :) Sorry za zdjęcie kiepskiej jakości ale robione na szybko bo nie było czasu. Górne mocowania dorabiane z aluminium :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 25 cze 2015, 12:03

No to super, to będzie jedna niska eFka :D
Sam robiłeś mocowanie czy masz jakiegoś magika, który w dobrych pieniądzach ogarnia?
Bo widzę że u Ciebie jest regulacja pochylenia kół
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez djakob » 25 cze 2015, 12:37

tekkenfan napisał(a):No to super, to będzie jedna niska eFka :D
Sam robiłeś mocowanie czy masz jakiegoś magika, który w dobrych pieniądzach ogarnia?
Bo widzę że u Ciebie jest regulacja pochylenia kół


Będę się starał zejść jak najniżej ale nie wiem czy koła 17" mnie puszczą :)
Mocowania zostały wycięte laserowo w okolicznej firmie zajmującej się wycinaniem, zwiozłem im oryginalne mocowanie z F, ori mocowanie z gwintu i poradzili sobie :) Płaciłem za 2szt razem z projektem i wykonaniem bodajże 130 PLN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 26 cze 2015, 23:06

Płytki ostatecznie przeszlifowałem ręcznie. Ze stroną ssącą było trochę zabawy bo żeby uzyskać luz 0,21 musiałem 4 razy ściągać wałek. Wydech poszedł już szybciej bo za pierwszym razem było git.
Tak więc luzy ustawione na fabrykę czyli 0,21 ssący i 0,31 wydech +/– 0,01 mm :D

Dodatkowo wpadło nowe koło pasowe i nowa pompa bo stara/nowa miała duży luz poprzeczny co powodowało bicie koła. Początkowo myślałem że spowodowane to było zbyt mocnym napięciem paska ale przy składaniu zauważyłem że koło pompy wody nie jest w linii z alternatorem i kołem pasowym. Brakowało 2-3mm więc dorobiłem sobie mały dystans:
Obrazek

Teraz wygląda że jest cacy.
Auto dzisiaj odpalone i wszystko ładnie chodziło.
W poniedziałek/wtorek muszę ogarnąć przegląd i jadę na hamownie sprawdzić jak wygląda przebieg mocy powyżej 7000rpm, bo dupohamownia mówi że jest dobrze hehe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez blackbull » 27 cze 2015, 01:44

W końcu przeczytałem cały wątek muszę przyznać że jesteś królem BG na tym forum gratuluje projektu. Masz zamiar przekroczyć 400 koni?
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 16:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez misiak89-89 » 27 cze 2015, 07:20

tekkenfan napisał(a): muszę ogarnąć przegląd


to będzie dobre <diabełek>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez jackkpl » 27 cze 2015, 10:48

to jeszcze trzeba wystroic ciut ponizej granicy stuku na Twoich sluchawkach i bedzie ogien :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez k1bic93 » 27 cze 2015, 11:20

400 do urgnięcia spokojnie myślę ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez tekkenfan » 28 cze 2015, 07:23

jackkpl napisał(a):to jeszcze trzeba wystroic ciut ponizej granicy stuku na Twoich sluchawkach i bedzie ogien :).

Tu jest może trochę do ugrania bo wydaje mi się że mapka jest bezpieczna, ale strojenie dopiero na nowym kolektorze wydechowym.
400 może nie pęknie, ale powinno być blisko, tzn. mowa o 1.5 bara, a to nie będzie pewnie ostateczne doładowanie hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy