Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 29 sty 2013, 23:20

Nie będę kombinował i wpada tarcza z M6 282mm, co niestety wiąże się ze zmianą felg <płacze>
Dzisiaj wpadły poliuretanowe poduchy boczne i przednia skrzyni i wbrew temu co było mówione drgania wcale nie są takie straszne, tzn. na wolnych jest spoko, jedynie w okolicach 1200-1300 pojawiają się dosyć duże wibracje. Tak czy siak jest lepiej, auto mniej szarpie i wydaje się sztywniejsze (ale to pewnie sam sobie wkręciłem).
Planowałem zrobić trochę zdjęć z montażu ale jak zwykle jak się zabrałem za robote to nie było kiedy robić zdjęć, tak więc fotostory skończyło się na 4 zdjęciach hehe:
Obrazek
Mocowania miałem malować proszkowo ale za długo by zeszło więc prysnąłem cynkiem i środkiem do konserwacji:
Obrazek
Boczna poducha skrzyni:
Obrazek
Porównanie poli z wyciągniętą poduchą:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 29 sty 2013, 23:24

Ile teraz biorą za sztuke ? bo ja mam przednie a chciałem jeszcze lewą i prawą
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 29 sty 2013, 23:26

To pewnie zależy gdzie :P ja robiłem u jakiegoś majstra w okolicy i za 4 poduchy dałem 200zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez STELMI » 1 lut 2013, 22:45

tekkenfan napisał(a):To pewnie zależy gdzie :P ja robiłem u jakiegoś majstra w okolicy i za 4 poduchy dałem 200zł.

o matko – czyli zamiast zrobić poduszki z poliuretanu, jakiś tokarz zrobił ci je z poliamidu? <rotfl> Poliamid PA69 jest nieporównywalnie twardszy od poliuretanu, a najbliżej mu do teflonu. Efekt musi być podobny do przyspawania silnika do nadwozia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 18:15
Posty: 64
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Diesel z gazem

Postprzez tekkenfan » 2 lut 2013, 00:43

Z tego co ja wiem to gościu robi poduszki poliuretanowe do aut 4x4. Podobno jest to poliuretan, a jaka jest prawda nie wiem, wiem natomiast że miałem przykładową poduszkę w ręku i daleko jej było do teflonu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez kamil_d91 » 2 lut 2013, 01:32

Moim zdaniem dobrze ze zmienisz felgi.Do tak poważnie zrobionego auta trzeba poważne felgi.
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez tekkenfan » 9 mar 2013, 01:59

Jeżeli masz na myśli większy rozmiar to Cie zawiodę bo nic takiego nie przewiduje. Mam
zamiar zostać przy 15", a ostateczną ostatecznością będą 16" ;)

Ptaszki ćwierkają że przyszła do mnie jakaś paczka z Hong Kongu, hmmm ciekawe co znajdę w środku :D .
Obrazek


Przy okazji ma ktoś jakiś sprawdzony zestaw hamulców (tarcze+klocki)
– przód M6 (282mm)
– tył KF

Fajnie jakby tarcze były nacinane/nawiercane, wtedy nie musiałbym się bawić wiertarką <lol> .
Na początku myślałem o mikodach ale ostatnio nasłuchałem się opinii że trochę straciły na jakości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez kamil_d91 » 9 mar 2013, 09:29

Jakieś 16'stki w stylu jdm napewno poprawiły by wygląd:)
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez onyx » 9 mar 2013, 12:30

Ja bym został przy 15" ewentualnie poszedł w coś 8". Na spokojnie wejdą na zaciski i tarcze z M6 282mm pod każdą 15" felgę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 9 mar 2013, 15:05

Spoko loko temat felg nie podlega dyskusji, tzn zostają 15 (chyba że trafi się jakaś mega okazja na coś fajnego w 16" to wtedy się zastanowie).
Co do 8" to obawiam się że byłoby ciasno w nadkolach i przód mógłby o coś tam haczyć. Plan jest na jakieś 7" i to powinno w zupełności styknąć, szkoda tylko że na allegro nie ma żadnych fajnych felg w 5x114.3 :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Gib » 9 mar 2013, 16:15

wymień piasty na 4 x 100 i podpasują Ci felgi od Golfów Astr Civiców i czego tam jeszcze.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez kamil_d91 » 9 mar 2013, 17:07

Wymieni piasty to znów hamulców nie wstawi tych co ma w planie. <dupa>
"Pal gumę a nie dusze.."
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2012, 00:02
Posty: 91
Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r

Postprzez Rafał_ » 9 mar 2013, 23:39

A nie chcesz zrobić tak jak weede?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez tekkenfan » 10 mar 2013, 00:10

Nie ma bata żeby nawiercał tarcze, już wolę zmienić felgi ;)

Gib napisał(a):wymień piasty na 4 x 100 i podpasują Ci felgi od Golfów Astr Civiców i czego tam jeszcze.

noo i jeszcze z mazdy, oooo np. mógłbym zostawić nawet obecne :P

A tak poważnie to nie kumam o co chodzi z dyskusją nad heblami/rozstawem? Decyzja zapadła i będzie zmiana rozstawu i nowe felgi.
Wychodzę z założenia, że przybyło trochę mocy to auto powinno lepiej hamować – trzeba zmienić heble, a jeżeli to wiąże się ze zmianą kół to trudno, w końcu to tylko część zamienna. Jakiś felunek się kupi jak nie będzie spełniał zadania to się go sprzeda i kupi inne proste. Dla mnie priorytetem jest dobry hamulec (bez rzeźbienia/kombinacji) i tyle w temacie <peace>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Lutek » 10 mar 2013, 12:24

ja mam zestaw z m6 GH wersja 08-12' tarcza przód 299mm textar + klocki textar nie nacinana i nie nawierana ale daję radę spokojnie z tym zaciskiem pod klze , koszt trochę większy jeśli chodzi o przód porównując z m6 GG 282mm ale naprawde ogarniają i myślę że u Ciebie też by się nieźle spisywały i wchodza na styk pod alu 16" , a tył standard kf
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 18:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez sewa » 14 mar 2013, 21:05

tekkenfan napisał(a):Wychodzę z założenia, że przybyło trochę mocy to auto powinno lepiej hamować – trzeba zmienić heble, a jeżeli to wiąże się ze zmianą kół to trudno, w końcu to tylko część zamienna. Jakiś felunek się kupi jak nie będzie spełniał zadania to się go sprzeda i kupi inne proste. Dla mnie priorytetem jest dobry hamulec (bez rzeźbienia/kombinacji) i tyle w temacie <peace>


Ja mam EBC Turbo Groove + Green Stuffy i jest idealnie. Znając życie to rozbierzesz zaciski, nasmarujesz, pomalujesz + nowe gumki, to wtedy już warto raz zainwestować i mieć porządnie ogarnięty hebel. <spoko>
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez tekkenfan » 23 mar 2013, 20:08

Uroczyste otwarcie paczuchy:
Obrazek

W środku 2 wlepy, 2 łożyska NTN:
Obrazek

Obrazek

No i LSD <czarodziej> :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Łożysko NTN (oznaczenie 4T 3208X:
Obrazek

Obrazek

Z racji warunków pogodowych montaż się odwlecze :(


Kolejną zdobyczą jest nowy kolektor ssący. Plan był na wykonanie go od zera ale jako ze trafiła się okazja na kolektor od GTRa to postanowiłem sprawdzić co jest wart i jak nie będzie się sprawdzał to będę robił nowy.

Obrazek

Obrazek

4-przewodowy TPS :D:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i to co czyni go takim wyjątkowym, czyli wnętrze dzięki któremu zmniejszają się turbulencje powietrza i co najważniejsze wszystkie cylindry dostają jednakową ilość powietrza :D
Obrazek

Na dniach kolektor zostanie wyczyszczony, flansza zostanie przystosowana do głowicy BP4W i na koniec przemaluje go na biało.
Jako że moja przepustnica to 60 a ta z GTRa ma 55 będę próbował przełożyć samego TPSa ale z tego co się doczytałem to wałek jest nieco inny i bardzo możliwe że będę musiał przerabiać przepustnicę z GTRa.
Innym problemem jest brak kostki do TPSa którą też będę musiał skądś zaadoptować.

Tak więc teraz czekam na nową sondę, podstroję to co jest teraz, odwiedzę hamownie, a następnie wrzucę kolektor z GTRa i będę jeszcze raz hamował auto, zobaczymy czy coś mi da ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez sylwia323F » 23 mar 2013, 20:34

ulala. niezle frukty. to 3tys poszly sie ...
oby szpera dobrze spinala i zebys od Jacka juz nie dostawal.heheheheh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 805 (54/36)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez tekkenfan » 23 mar 2013, 21:18

no też mam taką nadzieje hehe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 24 mar 2013, 16:35

Kurde kasa jest to i frukty [tiiit] mega super , kostke zobacz od v6 tam jest chyba na 4 pinosy jeszcze raz zazdroszcze LSD juz jestes o pare krokow przed reszta
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy