Mazda wprowadza do sprzedaży swój rewolucyjny silnik benzynowy Skyactiv-X, oferowany w Nowej Maździe3 [1].
Klienci w Europie mogą już zamawiać Nową Mazdę3 wyposażoną w silnik Skyactiv-X, z terminem odbioru aut wczesną jesienią 2019 roku. Ceny w Polsce zaczynają się od 112.900 zł za wersję Kai z najbogatszym wyposażeniem seryjnym w segmencie obejmującym m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigację satelitarną, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.
Wyposażony w unikatową technologię Mazdy zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI), 2-litrowy czterocylindrowy silnik Skyactiv-X jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Zapewniając kierowcom wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i doskonałą reakcję na gaz rodem z silnika wysokoprężnego, Nowa Mazda3 z jednostką Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM i 224 Nm. Nowa Mazda3 Skyactiv-X z nadwoziem sedan osiąga zużycie paliwa zaledwie 4,3 l/100 km przy emisji CO2 96 g/km1,2,3.
Silnik Skyactiv-X w Nowej Maździe3 w standardzie wyposażony jest w technologię Mazda M Hybrid. Nowatorski system miękkiej hybrydy wykorzystujący instalację 24V, pomaga obniżyć zużycie paliwa, emisje i zwiększyć dynamikę, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.
Tak jak pozostałe silniki Nowej Mazdy 3, Skyactiv-X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X dostępna będzie, podobnie jak modele marek premium, również z systemem napędu na wszystkie koła – i-Activ AWD.
[1] Zużycie paliwa nowej Mazdy 3 z silnikiem Skyactiv-X według cyklu WLTP: 4.6-9.3 l/100km; emisja CO2 według cyklu WLTP: 122-157 g/km; zużycie paliwa według cyklu NEDC: 3.9-6.6 l/100km; emisja CO2 według cyklu NEDC: 96-125 g/km.
[2] Dane dla Nowej Mazdy 3 Skyactiv-X w wersjach hatchback i sedan.
[3] Samochody poddano homologacji zgodnie z procedurą WLTP (Rozporządzenie (EU) 1151 / 2017; Rozporządzenie (EU) 2007/715).
[4] Aby zapewnić porównywalność danych NEDC – dane zostały określone zgodnie z Rozporządzeniem (UE) 1153 / 2017.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne
- Trwają zapisy na klubowy kalendarz 2020
- NA PRZEJŚCIU NIE MA LEPSZYCH!
- Gama bestsellerów Mazdy na rok 2020
- Konkurs Mazda Design 2020
- Skyactiv-X innowacją The Best of Moto 2019
- Mazda3 - Kobiecy Światowy Samochód Roku
- 5 gwiazdek Euro NCAP dla Mazdy CX-30
- Złota Kierownica 2019 dla Mazdy CX-30
- Debiut Mazdy MX-30
- Nowy rozdział w stylistyce KODO
- Mazda. W moim stylu
- Prezentacja nowej Mazdy3 TCR
- Nowa Mazda3 zdobyła nagrodę Autonis 2019
- Premiera Mazdy-EV już 23 października
- Mazda2 - rocznik modelowy 2020
- Globalne wyniki sprzedaży w 2019 roku
- Odmieniona Mazda2 w sprzedaży od 2020 roku
- Jubileuszowy zlot fanów MX-5
- Nagroda Red Dot 2019 dla Mazdy3
- Mazda CX-30 już w sprzedaży
- Polski design jest kobietą!
- Mazda3 z silnikiem Skyactiv-X już w sprzedaży
- 5 gwiazdek Euro NCAP dla Mazdy3
- CX-3 bestsellerem segmentu B-SUV w Polsce
- Laureaci 10. edycji Mazda Design 2019
- Rankin zmysłowo ożywia nową Mazdę3
- Mazda prognozuje dalsze globalne wzrosty
- Mazda wznawia sprzedaż w Grecji
- Majówka z Mazdą w duchu slow...
- Nowa Mazda3 nagrodzona w Red Dot
- MX-5 30th Anniversary już w sprzedaży
- CX-30 - nowy kompaktowy SUV Mazdy
- Nowy Dyrektor Sprzedaży MMP
- Nowa Mazda3 już w polskich salonach
- MA*zda Design 2019
- MX-5 30th ANNIVERSARY EDITION
- Nowy SUV Mazdy w Genewie 2019
- Premiera jubileuszowej edycji Mazdy MX-5
- Rekordowa sprzedaż Mazdy w 2018 roku