Mazda uruchomiła dziś produkcję nowej Mazdy CX-5, kompaktowego SUV-a, w Hofu, drugiej swojej fabryce w południowej części Japonii. Firma zdecydowała się na ten krok 
w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na światowych rynkach na crossovery 
i SUV-y, jak model Mazda CX-5, który produkowany jest także w fabryce w Hiroszimie, 
a także w Chinach i Malezji.

„Jestem szczęśliwy, że rozpoczynamy produkcję CX-5 w fabryce Hofu” powiedział Hidenori Kawakami, dyrektor wykonawczy pracujący z dyrektorem koordynującym globalną produkcję i zarządzanie fabrykami. „Mamy świadomość naszej pozycji, jako jednej z rozwijających się fabryk w globalnej sieci produkcyjnej Mazdy i dążenia do podniesienia wartości marki Mazda. Z rzemieślniczą precyzją i uwagą dla detali produkujemy każdy samochód, z dumą i zaangażowaniem, by zadowolić naszych klientów.”

Mazda aktualnie pracuje nad realizacją globalnego planu sprzedaży 1,65 miliona sztuk samochodów w perspektywie 3 letniego planu biznesowego, ogłoszonego w ostatnim roku finansowym. Firma zmieniła system produkcji na bardziej elastyczny, aby zaspokoić bieżący popyt na modele klasy SUV. Fabryka Hofu nr 2 uruchomiona została w grudniu ubiegłego roku, dostarczając modele CX-3 – niezwykle popularnego SUV-a klasy B, produkowanego także w fabryce w Hiroszimie. Zupełnie niedawno, w sierpniu, firma rozwinęła system produkcji crossoverów o fabrykę karoserii w ramach swojego zakładu 
w Hiroszimie. 

Mazda produkuje także inne modele w fabryce w Hofu, jak najmniejszą Mazdę 2, kompaktową Mazdę 3 oraz doskonałość w klasie średniej – Mazdę 6, wraz ze skrzyniami biegów SKYACTIV. Fabryka zlokalizowana 110 km na południowy zachód od Hiroszimy, produkowała od chwili otwarcia w 1981 roku skrzynie biegów, a produkcję pojazdów rozpoczęła w następnym roku. Całkowita produkcja przekroczyła 10 milionów sztuk 
w 2013 roku.

Zaprezentowana po raz pierwszy w 2012 roku, laureatka prestiżowych nagród Mazda 
CX-5 jest najlepiej sprzedawanym modelem marki w Europie dzięki zwycięskiej kombinacji technologii SKYACTIV oraz stylistyki projektowania KODO – Dusza Ruchu. Ponad 1,7 miliona egzemplarzy CX-5 zostało wyprodukowanych do tej pory i model ten odpowiada za 25% globalnej sprzedaży marki. Nowa Mazda CX-5, która miała swoją premierę w 2016 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Los Angeles, zadebiutowała w Europie podczas salonu w Genewie w marcu tego roku, a do sprzedaży wprowadzona została w połowie 2017 roku.


Na podstawie informacji prasowych MMP opracował: (st)