Witajcie!
Przedstawiam Wam moją Mazdę6 GY '06 2261ccm 16V L3 166KM SportWagon 220V LPG, która pochodzi z Japonii, wyjechała z salonu w Danii, ponoć sprowadzona z Niemiec, a jeździ nią Polak
Konkursy, w których brała udział:
1-sze miejsce

Temat przewodni: Mazda i architektura
41 (12%) głosów
2-gie miejsce

Temat przewodni: Mazda i jesienny plener
49 (13%) głosów
6-te miejsce w III turze konkursu fotograficznego 2013.
Temat przewodni: Mazda w ruchu
22 (7%) głosów
Fotorelacje: (chronologicznie)
- malowanie zacisków
- naprawa sygnalizacji zapięcia pasów z tyłu – zła sygnalizacja stanu pasów nad lusterkiem
- jasno w bagażniku
- automatycznie otwierana nawigacja z monitorem dla kamery cofania
- naprawa klamki bagażnika
- mały gadżecik
- przeszczep modułu świateł GR1A 67890A –> GR1B 67890A
- montaż świateł do jazdy dziennej DRL (ang. Day Running Lights)
- zmiana podświetlania zegarów
i niektórych kontrolek
- smarowanie wielowpustu kierownicy
- wymiana kierunkowskazów z przodu na "srebrne" – podejście pierwsze nieudane
- Demontaż futrzaków i montaż plastikowych nadkoli z tyłu
Nadwozie:
- SportWagon (kombi)
- Kolor: Silver Contrail 25H, czyli srebrny-metalik, ale nie tak nudny jak Skody czy VW – taki wpadający w niebiesko zielony – zależy jak słonko zaświeci, bo czasem idzie wręcz w szampan
.
- Data produkcji: 2006
- Data pierwszej rejestracji: 20.03.2006
- Data zakupu przeze mnie: Dzień Dziadka 2013
- Przebieg przy zakupie: (niby) 133 822km
Silnik:
- Pojemność: 2261 ccm,
- Model: MZR-L3,
- Typ: DOHC 16V,
- Moc: 122kW (166KM)
- Zasilanie: Hybrydowe
Benzyna i LPG
Koła:
- Lato:
- Opona: Barum Bravuris 3HM 225/45R17 FR XL 94Y
- Felga: 17'' 9965-41-7070 / 8AGJ-37-600 5x114,3
- Zima:
- Opona: Nokian W+ 205/55R16 91T
- Felga: 16'' 9965-77-7060CN / 8AGH-37-600 5x114,3 7J16 wzór 190 / 109
Pewnie zastanawiacie się dlaczego 220V*, oczywiście poza rejestracją? Po pierwsze potrafi dostarczyć podobnych wrażeń przez jeden z mocniejszych silników jakie były montowane, po drugie mam dużo wspólnego z uporządkowanym ruchem elektronów, a po trzecie... zobaczcie sami!

Z tego co zauważyłem to do pełnego wyposażenia brakuje:
- szyberdach
- fabryczny alarm i jednocześnie trzeci przycisk w scyzoryku
- wsteczne lusterko fotochromatyczne
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- fabryczna nawigacja (ponoć BLE
)
- skórzana tapicerka – choć tego akurat chyba bym nie chciał
Spalanie benzyny:
~12l w mieście na dystansach <5km
~8l na trasie bez szaleństw V= ( 90-130km/h )
Spalanie LPG:
– w mieście: ~12l/100km
– trasa 2,8-3,1krpm: ~10l/100km
Do zrobienia zostało, wg priorytetów: (na szczęście coraz mniej, ale lista niżej jest dłuższa)
- odseparować światła drogowe,
- zapalić razem z dziennymi "tyłek", albo dołożyć LED w odblaski, albo przerobić nieco instalacje i zapalić pozycje W21/5W
- przerobienie podświetlania schowka pasażera – mam już PLAN
- wymiana szyby czołowej – coraz bardziej skłaniam się, że nie będę wymieniał
- konserwacja podwozia odłożona bo stare jeszcze dobrze trzyma
- przydałoby się jakoś zabezpieczyć przed amatorami cudzej własności ale mam dylematy:
- albo jakiś dodatkowy alarm "analogowy", z dodatkowym odcięciem jakiegoś obwodu
- najlepiej funkcjonalnością podoba mi się alarm na CAN-BUS (brak konieczności posiadania drugiego pilota), ale wiadomo jak wygląda oszukiwanie szyny CAN metodą na rozwiercenie karoserii i "wpuszczanie śmieciuchów"
- może zrobię coś niewymagającego rozbrajania przed wejściem tylko zaraz po wejściu – wówczas odpada problem drugiego pilota, ale co jeśli najpierw chcę wsadzić dzieciaka w fotelik, albo włożyć zakupy do bagażnika..
- może spryskiwacze mgłowe
- może LIP
- zakup auta i pierwsze zmiany i zakupy
- zakup felg i opon na zimę i montaż (po zakupie dojeździe do domu utknąłem w śniegu na podwórku na tydzień i musiałem poczekać na odwilż, bo auto nie mogło pokonać podjazdu o nachyleniu 10' na letnich oponach o dużym zużyciu
)
- sprawdzenie geometrii – OK
- spawanie zawieszenia tłumika prawego jak również poprawa spawów tłumika lewego
- wymiana oleju – Dexila Ultra 5W30
- wymiana filtra oleju
- przegląd techniczny
LUTY 2013: - programowanie drugiego scyzoryka do centralnego zamka
- dorobienie grota i programowanie immobilisera
- dołożenie dywaników welurowych z nadrukiem
- wymiana piór wycieraczek
- pierwsze woskowanie
MARZEC 2013: - krwisty montaż emulatora zmieniarki CD –> YATOUR MP3 SD/SDHC/MMC/USB/AUX bez wyciągania radia
KWIECIEŃ 2013: - zgłoszenie do II tury konkursu fotograficznego 2013 "Mazda i architektura"
- malowanie zacisków na czeeeeerwono – fotorelacja
- zajęcie I miejsca w konkursie fotograficznym 2013 Mazda i architektura z sumą 41 głosów
– dzięki!
MAJ 2013: - wymiana oleju Castrol 75w90 Syntrans Transaxle w skrzyni biegów mam nadzieję ze coś pomoże i w zimie nie będzie się już haczyć dwójka
- naprawa klimatyzacji podejście I
– nabicie klimatyzacji
- wymiana złamanej przez poprzednika anteny
- zakup nawigacji z funkcją pod kamerę cofania i zestawem głośnomówiącym
- naprawa zapięcia pasów z tyłu – zła sygnalizacja stanu pasów nad lusterkiem –> fotorelacja
- montaż instalacji LPG STAG 300 ISA2 + HANA 2000 + KME Silver –> fotorelacja
- REWOLUCJA BAGAŻNIKOWA do której inspiracją było podświetlenie bagażnika u kolegi bartes76 –> wideorelacja
- dodatkowe oświetlenie pod roletą – opis
- modyfikacja lampki sufitowej bagażnika
- montaż kamery cofania
- produkcja własnej żarówki 8LED do ujednolicenia podświetlania tablicy wraz z kamerą cofania
- czyszczenie i smarowanie zacinającej się klamki pokrywy bagażnika
- przeciągniecie kabla z sygnałem VIDEO z kamery w okolice fotela kierowcy
- czyszczenie gniazda haka, bo nie zapinał się prawidłowo
- chłodno było , ale się skończyło, czyli naprawa klimatyzacji podejście II
wymiana chłodnicy klimatyzacji wraz z osuszaczem i ponowne nabicie klimatyzacji
- wstąpienie do KLUBU OLEJSPEED
- odgrzybianie klimatyzacji preparatem do dezynfekcji WüRTH
- wymiana filtra kabinowego
- chłodno było , ale się skończyło, czyli naprawa klimatyzacji podejście III
wymiana złotych rurek i ponowne nabicie klimatyzacji
- zakup oryginalnej windy do nawigacji
- zgłoszenie do III tury konkursu fotograficznego 2013 "Mazda w ruchu"
- wymiana filtra powietrza
- uaktualnienie dokumentów pojazdu –> LPG
- przegląd LPG po 1000km
- regulacja wielozaworu w zbiorniku LPG
- zajęcie 6 miejsca w konkursie fotograficznym 2013 Mazda w ruchu z sumą 22 głosów
– dzięki!
- wybór i zakup nawigacji 7'' NavRoad LEEO S (dzięki Barthez
)
- naprawa ogranicznika drzwi lewych pasażera
- działający własny prototyp otwierania windy nawigacji
- dalsze tworzenie schematu do otwierania NAVI
- wymiana łożyska koła prawy przód – SKF
- czyszczenie z korozji układu hamulcowego, wymiana płynu hamulcowego, naprawa prowadnic zacisków
- wymiana klocków hamulcowych przód ATE
- wymiana klocków hamulcowych tył ATE
- płukanie silnika Engine Flush od LIQUI MOLY z gamy Pro-Line (art 2662) + Valvoline MaxLife 5W40.
- zmiana oleju z Dexila Ultra 5W30 na Valvoline MaxLife 5W40.
- skończony schemat i obwód drukowany do otwierania navi
- Skończyłem przebudowę schowka w AUTOMATYCZNIE OTWIERANĄ NAWIGACJĘ Z MONITOREM DLA KAMERY COFANIA
OPIS + FOTORELACJA + VIDEO
- w komplecie wymiana bezpiecznika ROOM 15A – szczegóły w linku powyżej
- zmieniłem dywaniki welurowe przed zimą na gumowe firmy REZAW-PLAST
- zgłoszenie do V tury konkursu fotograficznego 2013 "Mazda i jesienny plener"
- doszła kolejna modyfikacja – taki mały gadżecik
– preznet od żony
– > FOTORELACJA
- usunięcie nieszczelności w układzie hamulcowym (wymiana tłoczka prawy przód)
- zmiana podświetlania schowka na LED
- zmiana podświetlania podsufitki na LED
- zmiana podświetlania drzwi na LED
- zmiana podświetlania tablicy rejestracyjnej na LED
- zmiana oświetlenia postojowego na LED – w końcu!
- naprawa klamki bagażnika OPIS + FOTORELACJA
- zajęcie 2 miejsca w konkursie fotograficznym 2013 Mazda i jesienny plener z sumą 49 głosów
– dzięki!
- myjnia CarRyal – Pakiet Queen (m.in. mycie i konserwacja podwozia)
- woskowanie przy użyciu wosku syntetycznego Würth – Pink,
- regeneracja prowadnic szyb tylnych drzwi (przy szklanych trójkątach) – rozpoczęte
- wymiana wszystkich gumek wycieraczek ALCA – jak są nowe to są swietne – ale przynajmniej mam pół roku na zebranie środków na DENSO HYBRID
- woskowanie wewnętrzne
tylne drzwi, progi, maska F400 PROFIL Środek do zabezpieczania profili zamkniętych- 050302 – APP
- Potraktowanie NIEWDZIĘCZNICY tu i tam Silikonem w areozolu MOTiP PROFESSIONAL
- Modyfikacja zegarka na MPS'a
- gromadzenie wiedzy wszelkiej maści na temat działania świateł zewnętrznych
- Uporczywe przeszukiwanie auta w poszukiwaniu modułu świateł
- Wymiana palnika ksenonowego D2S bez demontażu czegokolwiek – obszerny OPIS i linki do fotorelacji
- No to za sprawą żony obłowiłem się na święta
Gwiazdor podarował "nam"
:
- interfejs diagnostyczny OBD SCAN MINI Vgate – ELM 327 BLUETOOTH
- Piękny czarny T-Shrit wg żony modyfikacji ustawień kolorów i położenia: z napisami MAZDA, poniżej logoMPS i na dole małe logo z Ptakiem
- Skina na laptopa z logo Mazdy
- Zakup oryginalnego modułu świateł GR1B 67890A B – niedługo przeszczep
- Zakup świateł do jazdy dziennej – po konsultacji z żoną w końcu zdecydowałem się na NSSC 506HP – w nowym roku montaż z obszerną fotorelacją
- Za cały rok i liczne wyróżnienia w konkursach fotograficznych spotkała mnie nagroda. Moja GY wylądowała w kalendarzu 2014 na okładce i dodatkowo jeszcze w grudniu
Czyli otwiera i zamyka kalendarz
- przeszczep modułu świateł GR1A 67890A –> GR1B 67890A – FOTORELACJA
- niemiła przygoda z dwuteownikiem – FOTO
- dwukrotne starcie z błędem P2187 – zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym – INFO
- montaż świateł do jazdy dziennej – FOTORELACJA
- montaż pstryczka-elektryczka do wyboru trybu pracy świateł LED – FOTO
- czyszczenie przepustnicy – POLECAM każdemu – FOTORELACJA
- naprawa blacharska progu pasażera – FOTO NIEDŁUGO
- zmiana podświetlania zegarów
i niektórych kontrolek
– FOTORELACJA
- Zmiana kół na letnie
Przy okazji zmiany zauważyłem, że poprzednik jedną oponę miał odwrotnie naciągniętą i musiałem jechać to poprawić
- z zimowych gumiaków powrót do welurków
- mała rocznica 150 000km
- smarowanie wielowpustu kierownicy – FOTORELACJA
- Zimowe kółka oddane na odmłodzenie po przejściach
- Płukanie silnika – ponownie Engine Flush od LIQUI MOLY z gamy Pro-Line (art 2662)
- Zalanie oleju ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 zgodnie z wcześniejszymi przemyśleniami
- Wymiana gum wycieraczek ALCA za 9,31zł
- Woskowanie
- Stłuczka parkingowa – będzie malowanko tylnego zderzaka
- Wymiana wyciszenia maski poszarpanej przez jakieś zwierzę
- Montaż dodatkowego lusterka szerokokątnego do obserwacji dziecka
- Zakup opon na sezon lato 2015 – Barum Bravuris 3HM 225/45R17 FR XL
- Regeneracja z modyfikacją
felg zimowych:
Czyli z takich obszarpańców:
Zrobiłem takie:
- Wymiana kierunkowskazów z przodu na "srebrne" – podejście pierwsze nieudane
FOTORELACJA - Lakierowanie ramion wycieraczek
- Renowacja relingów dachowych z siwych na czarne
- Lakierowanie:
- przedni zderzak
- tylny zderzak
- lusterko z prawej
- lusterko z lewej
- błotnik tył z lewej
- błotnik tył z prawej
- ramki świateł dziennych
- wyprawki "pędzelkowe" na masce, drzwiach, wnękach drzwi, dachu, pokrywie bagażnika ... najwięcej oczywiście na masce, około 100szt
- Rozklejanie przednich reflektorów:
- Czyszczenie soczewek świateł mijania
- Czyszczenie soczewek świateł przeciwmgłowych
- Wymiana lamp wyładowczych D2S z lewej i z prawej strony na 4800K
- Wymiana oprawki kierunkowskazu złamanej podczas 4 rozklejania reflektora
- Konserwacja błotników/nadkoli
- Lakierowanie tylnej belki na czarno i konserwacja
- Przeróbka mocowania zderzaka tylnego
- Spawanie HOT-AIRem przeciętej gumowej listwy progu
- Konserwacja prawego progu F400
- Porządne oczyszczenie gniazda haka i lakierowanie proszkowe
- Wymiana kierunkowskazów z przodu na "srebrne" – podejście drugie tym razem owocne
- Renowacja przetarć kierownicy
- Wymiana logo w drzwiach kierowcy i wreszcie po prawie roku montaż w drzwiach pasażerki
- Jak już zdjęte boczki drzwi to wyprawki rudzielca i konserwacja drzwi F400
- Korekta ustawień spryskiwaczy przedniej szyby
- Konserwacja łączenia zderzaka z błotnikiem F400
- montaż prezentu gwiazdkowego
rejestratora trasy
- Przegląd techniczny – wszystko w bardzo dobrym stanie
- Mimo przeglądu, który wyszedł na 6 decyzja o wymianie zacisków z tyłu, bo mechanik we wrześniu 2013 powiedział, że w związku z brakiem zestawów naprawczych zaleca następnym razem zakup zacisków nowych lub regenerowanych)
- Zakup nowych zacisków hamulcowych na tył firmy NTY HZT-MZ-002 i HZT-MZ-003
- Wymiana zacisków tył
- Dynamiczna wymiana płynu hamulcowego
- Zmywacz uniwersalny 0,5l Liqui Moly
- Wymiana oleju
- Wymiana filtru oleju KNECHT
- Zakup używanego wysprzęglika z przewodem w nadziei łatwiejszej pracy sprzęgła
- Demontaż opon PIRELLI P Zero Nero 215/45ZR17 91Y XL
- Montaż opon BARUM BRAVURIS 3HM 225/45R17 94Y FR XL i wyważanie
- Wymiana kół z zimowych na letnie
- Pomiar tarcz hamulcowych – przód do wymiany
- Zakup P575203 Tłoczek do zacisku NABCO 57mm tłoczek Z 2szt.
- Zakup D4648 Zestaw naprawczy REPE ZACISKU hamulcowego Ford P./ Mazda 6 2szt.
- Naprawa mechaniczna wymiana wysprzęglika
- Serwis hamulców wymiana Cylinderków przód i zestawy naprawcze
- Konserwacja tylnych nadkoli INTERGUM 1KG ŚRODEK DO KONSERWACJI PODWOZIA INTER TROTON i decyzja o wywaleniu futrzakowych nadkoli
- Badanie diagnostyczne: co stuka w zawieszeniu
Diagnoza: Luźny klocek hamulcowy lewy tył po naprawie u mechanika (zgubiona sprężynka montażowa klocków) - Zakup Zestaw montażowy klocków hamulcowych tył. 23H3015-OYODO QUICK BRAKE 109-1166
8 blaszek prowadzących i 2 sprężyny do klocków Wg katalogu GeParts MP11019\0557236 - Zakup nadkoli plastikowych FLORIMEX na tył i spinek
- Naprawa hamulców z tyłu po mechaniku
– uzupełnienie brakujących elementów
- Demontaż futrzaków i montaż plastikowych nadkoli z tyłu – FOTORELACJA
- Montaż dwóch dodatkowych gniazd zapalniczek za schowkiem pasażera wraz z przekaźnikiem (wpięte pod instalację "zaszykowaną" rok temu przy instalacji NAVI)
- w związku z powyższym całkowite ukrycie instalacji zasilającej rejestratora trasy
- montaż wycieraczek FLATBLADE SMART WüRTH
- Malowanie zawieszenia z przodu
- Wymiana uszkodzonej opony (lewy przód) i zwrot środków z ZDM Poznań
- Lakierowanie tłumików
- Wymiana osłon sworzni wahacza dolnego prostego przód
- Geometria Norauto – sprawdzenie czy dziura tylko uszkodziła oponę
- Wymiana tarcz ATE i klocków przód ATE
- Wymiana złącza superseal DRL LED prawy
- Uszkodzenie drugiej opony (prawy tył) i zwrot środków z ZDM Poznań
- Sroka samobójca – hop hop hop i tylko poleciały pióra... na szczęście tylko pogięta tablica rejestracyjna
- Toczenie tarcz
- Wymiana filtru powietrza i kabinowego
- Śmieszna kolizja, pęknięty zderzak pod ramką
- 177777km wpadło na pokład
- Smarowanie prowadnic w zacisku prawy tył
- Znów wyżarte wygłuszenie maski
- Pomiar sprężania i ceramizer
- Malowanie progu z lewej i poprawa z prawe
- Konserwacja progów
- Malowanie wnęki z lewej strony
- Woskowanie i zmiana kół na zimowe
- Malowanie felg na lato (prostowanie, malowanie, montaż opon, wyważanie)
- przed nami
- Mazda6 GY L3 '07 2.3l SportWagon kolegi piotr_szp włącznie z tym samym pochodzeniem, silnikiem, felgami 17'', oponami, mega podobnym wyposażeniem, nawet hak mamy taki sam
Może nawet ten sam salon sprzedaży
- Mazda6 GY L3 '04 2,3l SportWagon kolegi matthies
- Mazda6 GY L3 '06 Benzyna 2.3l 163 KM kombi kolegi andryjan
- Mazda6 GY RF-7J 2006r 2.0 121/147KM kolegi dobrzyn22 – dzięki za dotychczasową pomoc
- Mazda6 GY RF 2004 2.0 136KM kolegi lukias81
- Mazda6 GY RF-7J 2006 kolegi bartes76
Do zrobienia:
"Z życia Mazdy", czyli co już zrobiłem i historia auta:
STYCZEŃ 2013:
CZERWIEC 2013:
LIPIEC 2013:
SIERPIEŃ 2013:
WRZESIEŃ 2013:
PAŹDZIERNIK 2013:
LISTOPAD 2013:



GRUDZIEŃ 2013:



STYCZEŃ 2014:
LUTY 2014:
MARZEC 2014:
CZERWIEC 2014:
LIPIEC 2014:
SIERPIEŃ 2014
WRZESIEŃ 2014
PAŹDZIERNIK 2014
GRUDZIEŃ 2014
STYCZEŃ 2015
LUTY 2015
MARZEC 2015
KWIECIEŃ 2015
MAJ 2015
CZERWIEC 2015
LIPIEC 2015
WRZESIEŃ 2015
STYCZEŃ 2016
LUTY 2016
MAJ 2016
SIERPIEŃ 2016
WRZESIEŃ 2016
MAJ 2017
Najbardziej podobne Mazdy jakie znalazłem na forum:
Najbardziej podobne opisy Mazdy tzn, którym mój opis posłużył za szablon ( rażące CTRL+C –> CTRL+V )

Piszcie co sądzicie na temat mojej Mazdy, wątku, itp. – wszelkie uwagi mile widziane: te pozytywne i te negatywne (byle konstruktywne
*220V – wiem, wiem w Polsce już od wielu lat teoretyczna wartość napięcia sieci publicznej to 230V AC, jednak w języku codziennym nadal z powodzeniem operuje się wartością "dwieście dwadzieścia Volt" i każdy wie o co chodzi