Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG
Myślę, że prawidłowo jest tak jak u mnie, czerwony kolor = ktoś nie zapiał pasa, zielony = dany pas zapięty.
Wątpię, że z tyłu znajdują się jakieś czujniki w kanapie wykrywające czy ktoś siedzi czy nie – jak w przypadku przednich siedzeń – (chyba, że się mylę), tak czy owak kwestia do sprawdzenia. Inna sprawa, że gdy podczas jazdy ktoś z tyłu odepnie pas zapala się oczywiście czerwona kontrolka i rozlega się jednorazowy sygnał akustyczny. Nie mam pewności jak jest w odwrotnej sytuacji, tzn. czy jak ktoś siedzi z tyłu i nie zapnie pasa, kierowca ruszy to czy też będzie sygnał dźwiękowy czy nie...?. Jeśli tak to to by oznaczało, że też są jakieś czujniki w kanapie.
Wątpię, że z tyłu znajdują się jakieś czujniki w kanapie wykrywające czy ktoś siedzi czy nie – jak w przypadku przednich siedzeń – (chyba, że się mylę), tak czy owak kwestia do sprawdzenia. Inna sprawa, że gdy podczas jazdy ktoś z tyłu odepnie pas zapala się oczywiście czerwona kontrolka i rozlega się jednorazowy sygnał akustyczny. Nie mam pewności jak jest w odwrotnej sytuacji, tzn. czy jak ktoś siedzi z tyłu i nie zapnie pasa, kierowca ruszy to czy też będzie sygnał dźwiękowy czy nie...?. Jeśli tak to to by oznaczało, że też są jakieś czujniki w kanapie.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
No ja mam pomalowane na żółto bo we wszystkich wczesniejszych autkach miałem na czerwono
Mozna zobaczyc efekt
viewtopic.php?f=331&t=147071
Ja malowałem specjalnym sprayem do zaciskow ktory jest odporny na wysoką temperature.Wyczyscilem tylko druciakiem,odtluscilem i juz
A jeśli chodzi o kontrolkę pasów na tylnym siedzeniu to u mnie sa 3 czerwone jak nikt nie siedzi i nie ma pasów(czyli po przekreceniu kluczyka),jak ktoś siedzi i nie ma zapietych pasów tez 3 czerwone.Na zielone zmienia sie tylko gdy ktos zapnie pasy.
Mozna zobaczyc efekt
viewtopic.php?f=331&t=147071
Ja malowałem specjalnym sprayem do zaciskow ktory jest odporny na wysoką temperature.Wyczyscilem tylko druciakiem,odtluscilem i juz
A jeśli chodzi o kontrolkę pasów na tylnym siedzeniu to u mnie sa 3 czerwone jak nikt nie siedzi i nie ma pasów(czyli po przekreceniu kluczyka),jak ktoś siedzi i nie ma zapietych pasów tez 3 czerwone.Na zielone zmienia sie tylko gdy ktos zapnie pasy.
Nightfallówna
Nightfall napisał(a):A jeśli chodzi o kontrolkę pasów na tylnym siedzeniu to u mnie sa 3 czerwone jak nikt nie siedzi i nie ma pasów(czyli po przekreceniu kluczyka),jak ktoś siedzi i nie ma zapietych pasów tez 3 czerwone.Na zielone zmienia sie tylko gdy ktos zapnie pasy.
Mam dokładnie tak samo.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Dzięki Koledzy!!! Specjalnie poszedłem jeszcze raz do auta, bo skoro trzech ma inaczej niż ja to ja muszę coś mieć nie tak ... więc zmieniam teorię i prostuję moje bajki!
– nieźle mi się coś przyśniło, że jak siadałem to się zapala na czerwono
-----------------
Z innej beczki:
Mógłby ktoś kto ma fabryczną NAVI nagrać dokładnie proces otwierania i zamykania monitora i umieścić film? Na Youtubie są pokazane zazwyczaj te sprzęty za 4kzł
Albo ktoś wymieniał sobie zwykły schowek na navi i miałby do oddsprzedania za jakieś grosze pusty schowek? Potrzebuję do testów 
Będę robił mechanizm otwierania DIY, ale chciałbym się chociaż trochę wzorować na fabrycznym sprzęcie

- W tylnej kanapie nie ma czujników obecności pasażera – przynajmniej nie w naszych autkach
- Mam uszkodzony czujnik zapięcia pasa w klamrze z prawej strony (cały czas na zielono)
-----------------
Z innej beczki:
Mógłby ktoś kto ma fabryczną NAVI nagrać dokładnie proces otwierania i zamykania monitora i umieścić film? Na Youtubie są pokazane zazwyczaj te sprzęty za 4kzł
Będę robił mechanizm otwierania DIY, ale chciałbym się chociaż trochę wzorować na fabrycznym sprzęcie
Ostatnio edytowano 16 kwi 2013, 23:00 przez NIEBO!, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Z pewnością można
, ale może się to wiązać z:
Poza tym w zależności od procka trzeba mieć odpowiedni sprzęt żeby wgrac ponownie wsad do procka. To nie Windows gdzie użytkownik może sobie podmienić tapetkę
Poza tym ... aż tak bardzo drażni Cię "HELLO"?
- wymianą jakiegoś mikrokontrolera lub conajmniej zmianą jego asemblerowego wsadu
- wymianą wsadu któreś z pamięci EEPROM lub wstawieniem nowego EPROMu, trzeba by wiedzieć jak jest zorganizowana ta konsola i czy za napis powitalny odpowiedzialny jest moduł wyświetlacza, czy radio czy ... jeszcze coś innego
Poza tym ... aż tak bardzo drażni Cię "HELLO"?

Ostatnio edytowano 16 kwi 2013, 23:20 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Najprościej pewnie (czyt. wcale nie tak prosto
) byłoby dorobić swój układ, który najpierw zainicjuje LCD wypisze Twój tekst, a potem poda zasilanie na resztę i potem będzie już tradycyjne HELLO czy BOSE SOUND itd
Ale masz rację ... byłoby znacznie milej gdyby można było sobie takie [tiiit] personalizować 
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Przyjrzałem się dzisiaj pasom z tyłu raz jeszcze, jeden z dwóch przewodów, który idzie do zatrzasku urwany, trzeba będzie przylutować. Wiecie czy zapięcie (gdzie wchodzi klamra) jest złożone na zatrzask? Otwiera się jak... pilota RTV? 
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za głosowanie na moją Mazdeczkę
Dzięki Wam wygrałem! Wygrała Mazda6 GY by NIEBO! 

Dziękuję też mojej żonie, której pomoc i cierpliwość są nieocenione!
K.C.
Wasze głosy są motorkiem napędowym do dalszego działania
Dziękuję i pozdrawiam!
Dziękuję też mojej żonie, której pomoc i cierpliwość są nieocenione!

Wasze głosy są motorkiem napędowym do dalszego działania
Dziękuję i pozdrawiam!
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
No i pieknie Kolego i tak miało być
Zakładam ze to moj głos był decydujacy
.Gratulacje!!!! Musisz teraz Madzi jakaś nagrode sprawić. 



-
WisniaUs
Witajcie!
Dziś odkryłem kolejną "wadę" producenta, jeśli chodzi o instalację elektryczną, a mianowicie podświetlanie schowka. Ostatnio jednak poszedłem za daleko z teoriami, jeśli chodzi o monitoring stanu zapięcia pasów na tylnej kanapie dlatego teraz wolę się upewnić czy tym razem teoria jest słuszna:
Nie działa mi od zakupu podświetlanie schowka pasażera, chciałem coś z tym zrobić i wczoraj wyciągnąłem żarówkę, byłem przekonany że będzie przepalona, ale jest sprawna
Biorę woltomierz w łapki i na złączu mam 0V ... Czy przekręcony kluczyk i zapalone światła czy schowek otwarty czy zamknięty – nic. Myślę sobie, że skoro reszta instalacji zdaje się być sprawna to nie możliwe żeby był bezpiecznik od głupiego schowka. No i przypomniało mi się, że wszyscy piszą, że dziwnie to Mazda rozwiązała że to się "świeci cały czas wraz ze światłami mijania" ... bingo. Przypomniało mi się, że przecież ja nie "zaświecam mijania", bo mam cały czas pozycję AUTO i moduł świateł skandynawskich. Po przekręceniu dźwigni na światła mijania pyknął pod zegarami jakiś przekaźnik i w schowku pojawiło się 11,8V
. Wszyscy Skandynawowie tak macie? piotr_szp?
No cóż mam kolejną rzecz do modyfikacji i chyba zrobię to z jakąś krańcówką, żeby zapalało się rozsądnie wraz z otwarciem schowka, a nie jak zapalę światła mijania
Dziś odkryłem kolejną "wadę" producenta, jeśli chodzi o instalację elektryczną, a mianowicie podświetlanie schowka. Ostatnio jednak poszedłem za daleko z teoriami, jeśli chodzi o monitoring stanu zapięcia pasów na tylnej kanapie dlatego teraz wolę się upewnić czy tym razem teoria jest słuszna:
Nie działa mi od zakupu podświetlanie schowka pasażera, chciałem coś z tym zrobić i wczoraj wyciągnąłem żarówkę, byłem przekonany że będzie przepalona, ale jest sprawna
Biorę woltomierz w łapki i na złączu mam 0V ... Czy przekręcony kluczyk i zapalone światła czy schowek otwarty czy zamknięty – nic. Myślę sobie, że skoro reszta instalacji zdaje się być sprawna to nie możliwe żeby był bezpiecznik od głupiego schowka. No i przypomniało mi się, że wszyscy piszą, że dziwnie to Mazda rozwiązała że to się "świeci cały czas wraz ze światłami mijania" ... bingo. Przypomniało mi się, że przecież ja nie "zaświecam mijania", bo mam cały czas pozycję AUTO i moduł świateł skandynawskich. Po przekręceniu dźwigni na światła mijania pyknął pod zegarami jakiś przekaźnik i w schowku pojawiło się 11,8V

No cóż mam kolejną rzecz do modyfikacji i chyba zrobię to z jakąś krańcówką, żeby zapalało się rozsądnie wraz z otwarciem schowka, a nie jak zapalę światła mijania
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
U mnie i z tego co czytałem u innych również w "tych naszych" wersjach (podobno w jakichś nowszych wersjach zapala się po otwarciu schowka) zapala się już po włączeniu postojówek, czyli wystarczą postojówki, a nie dopiero mijania (oczywiście na mijania również działa).
Osobiście mi to nie przeszkadza, raczej nie będę rozgrzebywał sprawy z krańcówką.
Osobiście mi to nie przeszkadza, raczej nie będę rozgrzebywał sprawy z krańcówką.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości