
Suzuki Motor Corporation (Suzuki), Subaru Corporation (Subaru), Daihatsu Motor Co. Ltd. (Daihatsu), Toyota Motor Corporation (Toyota) oraz Mazda Motor Corporation (Mazda) osiągnęły porozumienie w sprawie wspólnego opracowania specyfikacji technicznych dla urządzeń komunikacyjnych w pojazdach następnej generacji oraz w sprawie promowania wspólnego korzystania z systemów komunikacyjnych poprzez wykorzystanie usług łączności do skomunikowania samochodów i ich użytkowników w celu stworzenia nowych, atrakcyjnych wartości i funkcjonalności, które zostaną znormalizowane w celu rychłego świadczenia bezpieczniejszych i wygodniejszych usług połączonych.
W zakresie funkcji określanych jako CASE (Connected - połączonych, Autonomous - autonomicznych/Automated - automatycznych, Shared – współdzielonych i Electric - elektrycznych), które uważane są za katalizatory znaczących zmian w przemyśle motoryzacyjnym, dokonuje się szybki postęp w dziedzinie łączności w odniesieniu do aspektów technologii i biznesu związanych z komunikacją i danymi, w tym usług w chmurze, IoT, big data i AI. Dziś poszczególni producenci samochodów niezależnie opracowują rozwiązania do komunikacji z pojazdami. Nawet w przypadkach gdy świadczone są te same usługi połączone, takie jak funkcje zdalnej obsługi, każda firma przyjmuje inne podejście do kontynuacji prac rozwojowych i przeznaczania stosownych zasobów.
W odpowiedzi na te wyzwania, dzięki współpracy w kwestii rozwoju urządzeń komunikacyjnych w pojazdach, firmy mogą jak najszybciej zapewnić klientom bezpieczniejsze i wygodniejsze usługi połączone. W ten sposób mogą pozycjonować rozwój aplikacji i usług jako kompetencje wewnętrzne oraz osiągać większą wydajność i przyspieszać rozwój urządzeń komunikacyjnych w pojazdach. Te kroki pozwolą każdej z firm bardziej skupić się na rozwoju aplikacji i usług w oparciu o wspólną infrastrukturę.
W tej chwili Suzuki, Subaru, Daihatsu oraz Mazda implementując własne technologie do podstawowych ram komunikacji samochodów opracowanych przez Toyotę, wspólnie zbudują systemy dla samochodów połączonych następnej generacji, zgodnie z ujednoliconym standardem łączności pomiędzy pojazdami a sieciami i centrum zarządzania usługami połączonymi. W rezultacie, dzięki dalszej stabilizacji jakości komunikacji pomiędzy pojazdami a centrum zarządzania usługami połączonymi możliwe będzie świadczenie klientom wygodniejszych usług łączności, takich jak lepszej jakości połączenia pomiędzy klientami a operatorami czy wydajniejsza komunikacja. Jednocześnie możliwe będzie zmniejszenie obciążeń rozwojowych każdej z zaangażowanych firm oraz uproszczenie obsługi systemu i aktualizacji wersji, które obejmują dodatkowe nowe funkcje, a także optymalizację zasobów takich jak zajmowane przestrzenie czy zatrudniony personel.
Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota oraz Mazda będą otwarcie rozważać współpracę z innymi podobnie myślącymi partnerami w zakresie wspólnego, niniejszym uzgodnionego rozwoju, kontynuując jednocześnie swoje wysiłki na rzecz rozwoju usług, które wzbogacają życie ludzi i rozwiązują problemy społeczne.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne
- Innowacyjna konfiguracja Bose BassMatch
- Mazda CX-5 w gronie TOP SAFETY PICK+ IIHS
- Przebudowa fabryki Mazdy w Hofu
- Nagroda Effie za kampanię reklamową MX-30
- Świetny wynik Mazdy2 w testach Green NCAP
- Mazda ogłasza nazwy nowych modeli
- Dach w dół, głośność w górę
- Lato 2021 za kierownicą
- Nowe wersje i wyposażenie CX-5 w roku 2022
- 30 lat współpracy Mazdy i Bose
- Mazda2 - zmiany w roku 2022
- Jak Mazda wygrała wyścig 24h Le Mans
- Narodziny „Ducha Mukainady”
- Mazda CX-5 doskonale zdaje test na 100000 km
- Mazda uruchamia panele fotowoltaiczne
- Ekodopłata Mazdy wspiera „Mojego elektryka”
- Umowa pomiędzy MMP a Alians OZE
- Mazda CX-30 z tytułem 2021 Wertmeister
- Mazda Parkway: biały kruk z silnikiem Wankla
- Mazda przyspiesza elektryfikację
- Mazda CX-3 2021 - SUV z bogatym wnętrzem
- Jak Mazda RX500 trafiła do Matchbox`a
- Nowe trasy Slow Road
- Czerwień - kolor emocji
- Nowy prezes i CEO Mazda Motor Europe
- Nowy silnik e-Skyactiv X
- Mazda MX-5 bezkonkurencyjna
- MX-30 Kobiecym Samochodem Roku 2020
- Mazda & Suzuki & Subaru & Daihatsu & Toyota
- Kolor: forma wyrażenia osobowości
- Doświadczone ręce mistrzów Takumi
- Mazda6 w wersji modelowej 2021
- Piękno zrodzone z miłości
- Epokowe modele Mazdy
- Marcus Award dla Mazdy MX-30
- Samochód... walizkowy Mazdy
- Ewolucja designu Mazdy
- Refleksje doświadczonego projektanta
- Sakura Kazoku & MazdaSpeed (23-24 kwietnia)
- Dekada designu Kodo
- Poznajcie Tomiko Takeuchi
- Startuje Mazda MX-5 CUP 2021
- Mazda dołącza do eFuel Alliance
- Mazda CX-5 2021 jest już dostępna
- Triumf MX-30 w Tech Awards 2020
- Ogromny sukces elektrycznej MX-30
- Mazda Design Experience 2020/2021