Zmierzając ku przyszłości neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2050, Mazda Motor Corporation ogłosiła dziś, że przyspieszy swoje globalne plany elektryfikacji. Mazda zakłada, że do 2030 r. jedna czwarta jej samochodów będzie w pełni elektryczna, a wszystkie pozostałe modele będą wyposażone w jakąś formę elektryfikacji.

Pomiędzy rokiem 2022 a 2025, Mazda będzie sukcesywnie wprowadzać nowe modele bazując na Wszechstronnej Skalowalnej Architekturze SKYACTIV (SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture) głównie z myślą o rynkach Japonii, Europy, Stanów Zjednoczonych, Chin i państw ASEAN. W jej ramach powstanie pięć modeli z napędem hybrydowym (z wyłączeniem modeli z miękką hybrydą (Mazda M Hybrid), ale łącznie z modelami wyposażonymi w System Hybrydowy Toyoty [Toyota Hybrid System - THS], dostarczonym przez Toyotę. ), pięć modeli z rozwiązaniem hybrydowym typu plug-in i trzy modele elektryczne. Więcej szczegółów dotyczących nowych modeli i zaplanowanych premier rynkowych podane zostanie do publicznej wiadomości w późniejszym terminie.

Mazda opracowuje również specjalną platformę – Skalowalną Architekturę dla Aut Elektrycznych SKYACTIV (SKYACTIV EV Scalable Architecture) - która będzie wykorzystywana do pojazdów elektrycznych o różnych rozmiarach i typach nadwozia w modelach, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2025-2030.

Mazda nadal dąży do ograniczenia emisji CO2 każdego samochodu i uważa, że należy wykorzystać wszystkie dostępne opcje, aby osiągnąć neutralność klimatyczną. Dzięki Wszechstronnej Skalowalnej Architekturze SKYACTIV (Multi-Solution Scalable Architecture) dalsza elektryfikacja będzie szła w parze z rozwojem zaawansowanych technologii silników spalinowych, takich jak wielokrotnie nagradzany silnik e-Skyactiv X oraz nowe rzędowe, sześciocylindrowe silniki.

W wielu regionach Mazda inwestuje w różne projekty i partnerstwa w celu promowania rozwoju i wykorzystania paliw odnawialnych w samochodach. W Japonii Mazda jest zaangażowana w kilka wspólnych projektów badawczych i rozwojowych w ramach trwającej współpracy przemysłu, środowiska akademickiego i rządu, mających na celu promowanie szerokiego zastosowania biopaliw z mikroalg. W Europie Mazda dołączyła do Aliansu eFuel w lutym 2021 roku, jako pierwszy producent OEM.

Samochody Mazdy są stworzone z myślą o kierowcach. Aby kontynuować swoje wsparcie dla celu, jaki stawia sobie cała branża, a którym jest społeczeństwo wolne do wypadków drogowych, firma ogłosiła, że rozszerzy swoje zaawansowane technologie bezpieczeństwa wprowadzając skoncentrowany na człowieku system jazdy autonomicznej „Mazda Co-Pilot Concept”. Po raz pierwszy pojawi się on w formie Mazda Co-Pilot 1.0 w modelach bazujących na dużej platformie od 2022 roku.

Wraz z koncepcją Mazda Co-Pilot, producent wprowadzi system, który przez cały czas monitoruje samopoczucie kierowcy. W przypadku wykrycia nagłej zmiany w stanie fizycznym kierowcy, system przełącza się na jazdę autonomiczną, sprowadzając samochód w bezpieczne miejsce, zatrzymując go i wzywając pomoc.

Wraz z pięcioma innymi japońskimi producentami samochodów (Mazda Motor Corporation, Suzuki Motor Corporation, Subaru Corporation, Daihatsu Motor i Toyota Motor Corporation ), Mazda będzie wspólnie opracowywać standardowe specyfikacje techniczne dla urządzeń komunikacyjnych w pojazdach następnych generacji, aby dążyć do ujednolicenia systemów komunikacji w celu zapewnienia bezpieczniejszych, bezawaryjnych usług połączonych.

Opracowanie: (st)