
W minione wakacje jadąc nad morze najchętniej wybieraliśmy Trójmiasto, Władysławowo i Kołobrzeg. Na wędrówki po górach: Tatry, Kotlinę Kłodzką i Pieniny. Chętnie odwiedzaliśmy też województwo warmińsko-mazurskie (szczególnie Olsztyn i Mrągowo) oraz Kaszuby. W rankingu najchętniej odwiedzanych miast królowały Warszawa, Poznań i Kraków.
Dostawca nawigacji NaviExpert wspólnie z Mazda Motor Poland, twórcą projektu Slow Road podsumowali tegoroczne wakacje w Polsce. Z nawigacji NaviExpert, także w wersjach dostępnych u wszystkich operatorów sieci komórkowych, co miesiąc korzysta około 600 tys. płacących użytkowników. To najpopularniejsza usługa nawigacji premium w Polsce. Jak wynika z danych dostawcy usługi, podczas tegorocznych wakacji kierowcy chętniej niż w ubiegłym roku spędzali czas za kierownicą. Średni miesięczny dystans pokonywany przez statystycznego użytkownika aplikacji zarówno w lipcu, jak w i sierpniu wynosił około 570 km. To więcej niż w ubiegłym roku, jednak wciąż mniej niż w roku poprzedzającym pandemię, gdy średnia ta wynosiła ponad 110 km więcej. Jak widać - do poziomu sprzed pandemii jeszcze sporo brakuje.
Mimo że „czołówka” ulubionych destynacji wakacyjnych kierowców korzystających z naszej nawigacji to znane turystycznie ośrodki, to jednak widzimy wyraźnie utrzymujące się od ubiegłego roku zainteresowanie podróżami lokalnymi, także do mniej oczywistych destynacji – mówi Katarzyna Przybylska z firmy Telematics Technologies, będącej dostawcą nawigacji NaviExpert.
Skąd te wnioski? Ze statystyk pochodzących właśnie z nawigacji. Siadając za „kółko” kierowcy najczęściej pokonywali dziennie do 50 km (50%). Aż 62% wszystkich dziennych podróży, to takie do 80 km, 20% to dystanse od 80 do 200 km, 14% między 200-500 km. Stosunkowo niewielką część wszystkich podróży (3%) stanowiły te dłuższe niż 500 km.
O zainteresowaniu mniej oczywistymi lokalizacjami świadczy natomiast liczba tras wytyczonych do punktów z kategorii Slow Road. W miesiącach wakacyjnych 2020 roku wzrosła ona względem roku 2019 blisko 6-krotnie. Podczas tegorocznych wakacji zainteresowanie tą kategorią utrzymało się na takim samym poziomie jak 12 miesięcy temu.
Widzimy też, że pandemia zaostrzyła u nas apetyt na aktywne spędzanie czasu. Od ubiegłego roku zauważyliśmy wzrost o 1/3 względem roku 2020 zainteresowania punktami w kategorii „atrakcje turystyczne” – mówi Przybylska.
Co jeszcze wiemy o tegorocznych podróżach wakacyjnych? Najchętniej podróżowaliśmy w weekendy, kiedy to średnia dobowa liczba kilometrów pokonywana przez statystycznego użytkownika nawigacji wynosiła 135 km. W dni robocze było to średnio niespełna 100 km.
„Bardzo nas cieszy wzrost zainteresowania użytkowników nawigacji NaviExpert propozycjami rekomendowanymi w ramach Slow Road. Ten projekt jest przewodnikiem po trasach i miejscach w Polsce, z dala od masowych turystycznych atrakcji, który tworzymy z pasji do podróżowania samochodem. Podobnie jak samochody Mazdy definiuje piękno tworzone przez umiar, tak fascynujące miejsca docelowe warte odwiedzenia znaleźć można w każdym polskim województwie w ramach weekendowej lub nawet jednodniowej podróży.” – podkreśla Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland.
„Podróże inspirowane przewodnikiem Slow Road bazują na fundamentach filozofii slow life – poszukiwania wyciszenia i odpoczynku w bliskości z naturą, z dala od tłumów, zgiełku i masowych atrakcji. Zachęcamy wszystkich kierowców, nie tylko użytkowników Mazdy do odkrywania nieoczywistego piękna lokalnych tras i cieszymy się, że wybór ostatecznej destynacji na wakacyjny lub weekendowy odpoczynek jest coraz częściej i mocnej związany z przyjemnością podróżowania, gdy sama droga jest jednym z celów podróży.” – dodaje Sołtysik
Na potrzeby badania specjaliści z firmy Telematics Technologies przeanalizowali dane pochodzące od użytkowników nawigacji NaviExpert oraz jej wersji operatorskich z okresu wakacji. Telematics Technologies i Mazda Polska współpracują ze sobą od 2016 roku w ramach promocji projektu Slow Road w nawigacji NaviExpert.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne
- Innowacyjna konfiguracja Bose BassMatch
- Mazda CX-5 w gronie TOP SAFETY PICK+ IIHS
- Przebudowa fabryki Mazdy w Hofu
- Nagroda Effie za kampanię reklamową MX-30
- Świetny wynik Mazdy2 w testach Green NCAP
- Mazda ogłasza nazwy nowych modeli
- Dach w dół, głośność w górę
- Lato 2021 za kierownicą
- Nowe wersje i wyposażenie CX-5 w roku 2022
- 30 lat współpracy Mazdy i Bose
- Mazda2 - zmiany w roku 2022
- Jak Mazda wygrała wyścig 24h Le Mans
- Narodziny „Ducha Mukainady”
- Mazda CX-5 doskonale zdaje test na 100000 km
- Mazda uruchamia panele fotowoltaiczne
- Ekodopłata Mazdy wspiera „Mojego elektryka”
- Umowa pomiędzy MMP a Alians OZE
- Mazda CX-30 z tytułem 2021 Wertmeister
- Mazda Parkway: biały kruk z silnikiem Wankla
- Mazda przyspiesza elektryfikację
- Mazda CX-3 2021 - SUV z bogatym wnętrzem
- Jak Mazda RX500 trafiła do Matchbox`a
- Nowe trasy Slow Road
- Czerwień - kolor emocji
- Nowy prezes i CEO Mazda Motor Europe
- Nowy silnik e-Skyactiv X
- Mazda MX-5 bezkonkurencyjna
- MX-30 Kobiecym Samochodem Roku 2020
- Mazda & Suzuki & Subaru & Daihatsu & Toyota
- Kolor: forma wyrażenia osobowości
- Doświadczone ręce mistrzów Takumi
- Mazda6 w wersji modelowej 2021
- Piękno zrodzone z miłości
- Epokowe modele Mazdy
- Marcus Award dla Mazdy MX-30
- Samochód... walizkowy Mazdy
- Ewolucja designu Mazdy
- Refleksje doświadczonego projektanta
- Sakura Kazoku & MazdaSpeed (23-24 kwietnia)
- Dekada designu Kodo
- Poznajcie Tomiko Takeuchi
- Startuje Mazda MX-5 CUP 2021
- Mazda dołącza do eFuel Alliance
- Mazda CX-5 2021 jest już dostępna
- Triumf MX-30 w Tech Awards 2020
- Ogromny sukces elektrycznej MX-30
- Mazda Design Experience 2020/2021