
Obecny i zarazem przełomowy etap współpracy Mazdy i Bose rozpoczął się wraz z najnowszą generacją samochodów Mazdy. Na początku nowa Mazda3, zainspirowała obie firmy do ponownego przemyślenia konwencjonalnego rozplanowania źródła dźwięku w kabinie. Rozwiązanie, które udało się znaleźć, zostało z powodzeniem zastosowane we wszystkich kolejnych modelach, w tym w Mazdzie CX-30 i Mazdzie MX-30, pierwszym w pełni elektrycznym pojeździe marki.
System audio Bose klasy premium z 12 głośnikami, dostępny jako opcja wyposażenia, przenosi słuchacza na inny poziom jakości brzmienia i przyjemności słuchania muzyki. System ten wykorzystuje innowacyjną konfigurację Bose BassMatch, dzięki której zapewnia głębszą i mocniej zarysowaną reprodukcję dźwięków o niskich częstotliwościach oraz czyściej zdefiniowaną skalę dźwięków odbieraną w całej kabinie.
Konfiguracja BassMatch oznacza rozmieszczenie dwóch obudowanych głośników niskotonowych w narożnikach deski rozdzielczej na wysokości kolan oraz trzeciego źródła dźwięków basowych w tylnej części pojazdu. Taki układ wytwarza większą energię akustyczną, jednocześnie redukując poziom szumu i wibracji, nawet podczas odsłuchu z dużą głośnością.
W skład systemu Bose wchodzą również głośniki średniotonowe we wszystkich drzwiach oraz pośrodku tablicy rozdzielczej, dla równomiernego rozprowadzenia dźwięków we wnętrzu. Głośniki wysokotonowe w żagielkach przednich drzwi tuż przy bazach lusterek wstecznych i umieszczone z tyłu, na słupkach C głośniki typu surround dopełniają kompletu i pomagają stworzyć zrównoważone brzmienie, odbierane przez wszystkich pasażerów w kabinie.
Nowa konfiguracja – trafnie nazwana BassMatch – pokazuje swój pełny potencjał w Mazdzie MX-30: tutaj nie ma dźwięku silnika, kierowca i pasażerowie mogą doświadczyć jeszcze większej ilości szczegółów i bogatszych wrażeń dźwiękowych niż kiedykolwiek wcześniej.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne
- Innowacyjna konfiguracja Bose BassMatch
- Mazda CX-5 w gronie TOP SAFETY PICK+ IIHS
- Przebudowa fabryki Mazdy w Hofu
- Nagroda Effie za kampanię reklamową MX-30
- Świetny wynik Mazdy2 w testach Green NCAP
- Mazda ogłasza nazwy nowych modeli
- Dach w dół, głośność w górę
- Lato 2021 za kierownicą
- Nowe wersje i wyposażenie CX-5 w roku 2022
- 30 lat współpracy Mazdy i Bose
- Mazda2 - zmiany w roku 2022
- Jak Mazda wygrała wyścig 24h Le Mans
- Narodziny „Ducha Mukainady”
- Mazda CX-5 doskonale zdaje test na 100000 km
- Mazda uruchamia panele fotowoltaiczne
- Ekodopłata Mazdy wspiera „Mojego elektryka”
- Umowa pomiędzy MMP a Alians OZE
- Mazda CX-30 z tytułem 2021 Wertmeister
- Mazda Parkway: biały kruk z silnikiem Wankla
- Mazda przyspiesza elektryfikację
- Mazda CX-3 2021 - SUV z bogatym wnętrzem
- Jak Mazda RX500 trafiła do Matchbox`a
- Nowe trasy Slow Road
- Czerwień - kolor emocji
- Nowy prezes i CEO Mazda Motor Europe
- Nowy silnik e-Skyactiv X
- Mazda MX-5 bezkonkurencyjna
- MX-30 Kobiecym Samochodem Roku 2020
- Mazda & Suzuki & Subaru & Daihatsu & Toyota
- Kolor: forma wyrażenia osobowości
- Doświadczone ręce mistrzów Takumi
- Mazda6 w wersji modelowej 2021
- Piękno zrodzone z miłości
- Epokowe modele Mazdy
- Marcus Award dla Mazdy MX-30
- Samochód... walizkowy Mazdy
- Ewolucja designu Mazdy
- Refleksje doświadczonego projektanta
- Sakura Kazoku & MazdaSpeed (23-24 kwietnia)
- Dekada designu Kodo
- Poznajcie Tomiko Takeuchi
- Startuje Mazda MX-5 CUP 2021
- Mazda dołącza do eFuel Alliance
- Mazda CX-5 2021 jest już dostępna
- Triumf MX-30 w Tech Awards 2020
- Ogromny sukces elektrycznej MX-30
- Mazda Design Experience 2020/2021