Mamy najnowsze wyniki testów zderzeniowych dla Mazdy2 (2015), które zostały przeprowadzone przez EuroNCAP – niezależną organizację ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów. Przypomnijmy, że test zderzeniowy składa się w czterech głównych elementów. Pierwszy z nich to zderzenie czołowe, które polega na uderzeniu powierzchnią około 40% przedniej części samochodu w nieruchomą, podlegającą deformacji przeszkodę przy prędkości 64 km/h. Kolejnym elementem jest zderzenie boczne, gdzie w bok nieruchomego testowanego samochodu (na wysokości słupka A od strony kierowcy) uderza przeszkoda z prędkością 50 km/h. Bardzo ważną częścią sprawdzianu jest również zderzenie z pieszym – tu w różne punkty z przodu pojazdu wystrzeliwane są z prędkością 40 km/h manekiny pełniące rolę pieszych. Ostatnim wyzwaniem jest zderzenie ze słupem – polega na uderzeniu bokiem pojazdu na wysokości słupka B w nieruchomy słup z prędkością 29 km/h.
Mazda2 otrzymała w wyniku końcowym testu aż 4 gwiazdki. Na ten wynik złożyły się oceny z kategorii ochrony dorosłego, dziecka oraz pieszego.
Ochrona dorosłego: przedział pasażerski był stabilny w trakcie zderzenia czołowego za co samochód dostał maksymalną ocenę. Niewiele punktów zostało odjętych za poziom ochrony dla kierowcy. Na wysokości kolan i ud kierowcy i pasażera ochrona jest dobra. W zderzeniu bocznym oraz w zderzeniu ze słupem Mazda uzyskała maksymalną liczbę punktów. Również uderzenie w pojazd z tyłu wykazało, że stopień zabezpieczenia kręgosłupa szyjnego jest dobry – zagłówki świetnie spełniają swoją rolę. Należy jednak wspomnieć, że ocena geometryczna tylnych siedzeń nie była satysfakcjonująca – tu producent musi sporo poprawić.
Ochrona dziecka: tu maksymalna liczba punktów zarówno za ochronę dziecka 1,5-rocznego, jak i 3-letniego podczas zderzenia czołowego. System dostarczania kierowcy aktualnej informacji w zakresie statusu odłączanej przedniej poduszki pasażera został nagrodzony dodatkowo.
Ochrona pieszego: w tym przypadku mankamentem jest poziom ochrony rozpatrywany w zakresie przednich słupków. Pozostały zakres ochrony został oceniony dobrze.
Warto nadmienić, że testowanym egzemplarzem była Mazda2 z silnikiem o pojemności 1.5 w wersji sedan 5d.
- Trwają zapisy na oficjalny kalendarz MS 2016
- Trwają zapisy na Mega Zlot Poznań 2016
- Mazda MX-5 kandyduje do COTY 2016
- Już 3.000.000 Mazd z technologią SKYACTIVE
- Mad Mike i Mazda MX-5 "RADBUL"
- NASA i Elan zbudowali NP01 z silnikiem Mazdy
- Mazda zwycięża w rankingu US EPA
- MX-5 Samochodem Roku w Japonii
- Truimf MX-5 w JAHFA Car of the Year
- Premiera nowej Mazdy CX-9
- Aqua-tech Paint System Mazdy - nagrodzony
- Salon w Los Angeles pod znakiem nowej CX-9
- Mazda ujawnia koncept RX-VISION
- Uruchomienie produkcji CX-3 w Tajlandii
- Tokyo 2015 - nowa koncepcja sportowa Mazdy
- Mamy nową CX-9 na filmie z ukrytej kamery!
- Mazda6 wygrywa w "teście łosia"
- Nowa Mazda Koeru - premiera IAA Frankfurt 2015
- Nowa generacja CX-9
- Mega Zlot Ryki 2015
- Nowa Mazda BT-50
- Milion egzemplarzy Mazdy CX-5
- Ogólnopolski Zlot Wiosenny w Czaplinku (09.05-10.05)
- Mazda & Toyota - razem ku przyszłości
- 4 gwiazdki dla Mazdy2 w testach EuroNCAP
- Mazda podczas Tygodnia Designu w Mediolanie
- Scion iA – amerykańska wersja Mazdy2
- VI edycja konkursu Mazda Design 2015
- Mazda CX-3 ruszyła do sprzedaży w Japonii
- Mazda Carol
- Mazda CX-3 coraz bliżej...
- Mazda CX-5 w służbie Policji