Po trzech latach od premiery Mazdy3 japoński producent zdecydował się na przeprowadzenie niewielkiego faceliftingu poszerzając jednocześnie ofertę silników, gdyż do już oferowanego 1.5 SKYACTIVE-D dołącza pojemność 2.2 – obie jednostki będą oferowane z systemem tłumienia wibracji (NSFC) oraz technologią wyciszenia wnętrza Natural Sound Smoother. Nowa trójka będzie również wyposażona w system G-Vectoring, który opisaliśmy już na naszym portalu. „Mazda będzie kontynuować aktualizację swoich modeli nowymi technologiami. Wierzymy, że silniki diesla nadal będą istotną częścią rynku samochodowego – będziemy nadal je popularyzować w Japonii oraz na całym świecie” - zapewnia Masamichi Kogai (Mazda`s President). Oto pozostałe zmiany w telegraficznym skrócie: modyfikacja zderzaka, grilla oraz kloszy lamp (przód i tył), nowa kierownica (wyglądem przypomina tę z MX-5), dodanie ręcznego hamulca w wersji elektronicznej, żaluzja schowka w tunelu środkowym, ulepszenie wyświetlacza (pogrupowanie wyświetlanych informacji w układzie góra/dół oraz pełna gama kolorów o wyższej jasności, rozdzielczości i kontraście – dzięki czemu wyświetlacz jest bardziej czytelny), dodanie możliwości zapamiętywania ustawień fotela, system TSR (Traffic Sign Recognition System) - aktywne rozpoznawanie znaków drogowych (wykrywa również „brak wpisu” oraz znak STOP), sensor z kamerą z przodu odbiera informacje o ograniczeniach prędkości a następnie wyświetla je kierowcy (w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości uaktywnia się ostrzeżenie wizualne oraz dźwiękowe), adaptacyjne reflektory LED podzielone na cztery bloki określone poziomo, z których każdy może być włączany lub wyłączany indywidualnie – podczas jazdy z kompletem oświetlenia reflektory nadjeżdżających pojazdów lub tylne światła pojazdów wyprzedzanych są wykrywane przez czujniki a natężenie działania reflektorów jest korygowane automatycznie, zaawansowany system CBS (City Brake Support) – czujnik laserowy został zastąpiony kamerą i jest zdolny wykryć pieszych w zakresie prędkości 10-80 km/h lub inne pojazdy w nowym – rozszerzonym zakresie prędkości 4-80 km/h. Zwraca również uwagę stylistyka nowej trójki, która wydaje się być jeszcze niższa i szersza od poprzedniczki również w środku – osiągnięto ten efekt poprzez wzmocnienie wizualne linii deski rozdzielczej oraz połączenie jej z tapicerką drzwi po każdej stronie. Całości zmian dopełnia dziewięć kolorów z nowymi Eternal Blue Mica oraz Sonic Silver Metalic. Na rynku w Europie nowa M3 pojawi się jeszcze w tym roku.

(st)