
Po trzech latach od premiery Mazdy3 japoński producent zdecydował się na przeprowadzenie niewielkiego faceliftingu poszerzając jednocześnie ofertę silników, gdyż do już oferowanego 1.5 SKYACTIVE-D dołącza pojemność 2.2 – obie jednostki będą oferowane z systemem tłumienia wibracji (NSFC) oraz technologią wyciszenia wnętrza Natural Sound Smoother. Nowa trójka będzie również wyposażona w system G-Vectoring, który opisaliśmy już na naszym portalu. „Mazda będzie kontynuować aktualizację swoich modeli nowymi technologiami. Wierzymy, że silniki diesla nadal będą istotną częścią rynku samochodowego – będziemy nadal je popularyzować w Japonii oraz na całym świecie” - zapewnia Masamichi Kogai (Mazda`s President). Oto pozostałe zmiany w telegraficznym skrócie: modyfikacja zderzaka, grilla oraz kloszy lamp (przód i tył), nowa kierownica (wyglądem przypomina tę z MX-5), dodanie ręcznego hamulca w wersji elektronicznej, żaluzja schowka w tunelu środkowym, ulepszenie wyświetlacza (pogrupowanie wyświetlanych informacji w układzie góra/dół oraz pełna gama kolorów o wyższej jasności, rozdzielczości i kontraście – dzięki czemu wyświetlacz jest bardziej czytelny), dodanie możliwości zapamiętywania ustawień fotela, system TSR (Traffic Sign Recognition System) - aktywne rozpoznawanie znaków drogowych (wykrywa również „brak wpisu” oraz znak STOP), sensor z kamerą z przodu odbiera informacje o ograniczeniach prędkości a następnie wyświetla je kierowcy (w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości uaktywnia się ostrzeżenie wizualne oraz dźwiękowe), adaptacyjne reflektory LED podzielone na cztery bloki określone poziomo, z których każdy może być włączany lub wyłączany indywidualnie – podczas jazdy z kompletem oświetlenia reflektory nadjeżdżających pojazdów lub tylne światła pojazdów wyprzedzanych są wykrywane przez czujniki a natężenie działania reflektorów jest korygowane automatycznie, zaawansowany system CBS (City Brake Support) – czujnik laserowy został zastąpiony kamerą i jest zdolny wykryć pieszych w zakresie prędkości 10-80 km/h lub inne pojazdy w nowym – rozszerzonym zakresie prędkości 4-80 km/h. Zwraca również uwagę stylistyka nowej trójki, która wydaje się być jeszcze niższa i szersza od poprzedniczki również w środku – osiągnięto ten efekt poprzez wzmocnienie wizualne linii deski rozdzielczej oraz połączenie jej z tapicerką drzwi po każdej stronie. Całości zmian dopełnia dziewięć kolorów z nowymi Eternal Blue Mica oraz Sonic Silver Metalic. Na rynku w Europie nowa M3 pojawi się jeszcze w tym roku.
(st)
- Mazda MX-5 RF na scenie
- Ruszyła produkcja nowej CX-5
- China Car Design of the Year dla CX-4
- Red Crystal nowym symbolem KODO Design
- Mazda po raz czwarty w czołówce raportu EPA
- Premiera nowej Mazdy CX-5
- Mazda rozpoczyna produkcję Mazdy MX-5 RF
- 2016 kolejnym rekordowym rokiem dla Mazdy?
- MegaZlot Ryki - zakończenie MS CUP 2016
- Kolejna inwestycja MMC w Tajlandii
- Mazda3 - facelifting 2017
- GVC - nowy system Mazdy
- Klub MazdaSpeed uzyskał maksymalny rabat w BT
- 5 milionów Mazdy3 na świecie
- Ile jest warta MX-5 Mazdaspeed z 2004 roku?
- Aqua-tech rewolucyjnym systemem Mazdy
- 1 milion egzemplarzy MX-5
- Mamy pierwsze zdjęcia nowej CX-4
- Klub MazdaSpeed w programie BiznesTank
- WCA 2016 - podwójny tryumf MX-5
- Machine Gray - nowy kolor Mazdy
- Mazda MX-5, czyli tuning niejedno ma imię...
- CX-4 zadebiutuje na Beijing Motor Show 2016
- Mazda MX-5 trzecia w finale COTY 2016
- Mazda rozpoczyna produkcję nowej CX-9
- Strategiczni partnerzy MX-5 CUP (USA)
- RX-VISION nagrodzony w Paryżu
- Współpraca MS z portalem strefatestow.pl
- MX-5 triumfuje w Best in Class Cars NCAP 2015
- Szczęśliwego Nowego Roku