Kolejna imponująca wiadomość z Japonii – Mazda wprowadza nową technologię, która będzie zastosowana nie tylko w nowych M3 i M6, ale w przyszłości również w pozostałych modelach Mazdy z zachowaniem warunku, aby te były wyposażone w technologię SKYACTIVE. Ideą działania GVC (Vehicle G-Vectoring) jest zintegrowanie sterowania silnika, skrzyni biegów i mechanizmów podwozia w celu zwiększenia zarówno komfortu podróży, jak i bezpieczeństwa. Jest to pierwszy na świecie system sterowania pojazdem zdolny dokonywać bieżących zmian w momencie obrotowym silnika w odpowiedzi na sygnały z czujników sterujących. Dodatkowo zapewnia on optymalizację obciążeń pomiędzy osiami samochodu i poszczególnymi kołami, dzięki temu kierowca błyskawicznie odczuwa poprawę kontroli nad trakcją pojazdu – każdy ruch samochodu wydaje się być zgodny z intencjami kierującego. Producent twierdzi, że dzięki GVC w znacznym stopniu został wyeliminowany podświadomy odruch korekty kierownicy w określonych przypadkach drogowych nie zawsze zgodny z zasadami bezpieczeństwa. Teraz nawet zmiany sił przyśpieszenia działające na pasażerów będą łagodniejsze, czyniąc podróż Mazdą bardziej komfortową. Ponadto nowy system znacznie poprawi prowadzenie i stabilność na mokrych, zaśnieżonych czy nieutwardzonych drogach. MMC zapewnia, że przyniesie on korzyści zarówno w miejskiej jeździe przy niskich prędkościach oraz dynamicznej na autostradach czy drogach krętych. Będzie również bardzo pomocny nawet przy manewrach awaryjnych. Mazda przy tworzeniu tego systemu dla wszystkich swoich modeli pragnie rozwijać filozofię Jinba-ittai, czyli symbiotycznego związku jeźdźca z koniem - pierwotnego celu Takeo Kijima, kierownika programu MX-5 w roku jej debiutu.  

(st)