W pierwszym połowie bieżącego roku Mazda (MMC) sprzedała rekordową liczbę 775.000 pojazdów, czyli nieco więcej niż w poprzednio rekordowym ubiegłym roku. Do tego sukcesu w dużej mierze przyczyniła się europejska sieć sprzedaży, notując wynik aż 123.000 samochodów, co stanowi 12% wzrost rok do roku. Progresja to przede wszystkim zasługa nowej Mazdy CX-3 oraz MX-5. Dodatkowo drugi kwartał 2016 roku był szesnastym kwartałem z rzędu, w którym sprzedaż Mazdy w Europie była rosnąca. Spółka odnotowała również znaczny wzrost w Chinach (+ 22% do 133.000), w regionie ASEAN (+ 18% do 54.000) i Australii (+ 4% do 60.000). Koncern kontynuuje rozwój technologii a także aktualizuje ofertę modelową. W październiku rusza produkcja zupełnie nowej wersji Mazda MX-5 RF a całkowicie nowa generacja CX-5 (obecnie najlepiej sprzedającego się modelu tej marki w Europie) zostanie zaprezentowana pod koniec listopada na 2016 Los Angeles Auto Show.

(Bartg)