Mazda Xedos 6 CA KF '98 Raptor
Witam wszystkich, moja mazda to XEDOS 6 CA KF zakupiona 26.04.2012', należę do grupy lubuskiej i postaram się godnie ją reprezentować.
Ten Xedos to moja pierwsza w życiu mazda. Kupując to auto kierowałem się przede wszystkim unikalnością tego modelu, szukałem auta nietuzinkowego, które trudno spotkać na polskich drogach. W moim mieście które ma około 20tys mieszkańców są tylko dwa takie samochody, ale już niedługo będzie tylko jeden, bo właściciel tego drugiego raczej nie przywiązuje wagi do tego żeby utrzymać stan techniczny na wysokim poziomie
Drugim kryterium było oczywiście to, żeby autko się podobało z zewnątrz mi oraz mojej żonce (którą serdecznie pozdrawiam ), było to bardzo trudne, ponieważ mamy dość odmienne gusta jeśli chodzi o motoryzację.
Do wyboru było kilka modeli samochodów, po pierwsze M Galant 97', na którym skupialiśmy się najbardziej, ale jakoś trudno było znaleźć odpowiedni egzemplarz, drugim autem jakie braliśmy pod uwagę był Citroen C5, ale jakoś szybko się rozmyśliliśmy bo przypomniał nam się Xedos6.
Po wybraniu modelu, który sprostał wymaganiom mojej żony pod względem wyposażenia i moim pod względem osiągów zaczęły się poszukiwania odpowiedniego egzemplarza.
Wszyscy wiemy, że nie lada kłopotem jest znalezienie X6 w dobrym stanie technicznym, a do tego w miarę młodego i na dodatek w dobrej cenie. Poszukiwania trwały około sześciu miesięcy, w tym czasie śledziłem wszystkie aukcje internetowe dotyczące xedosów Godne obejrzenia okazały się jednak tylko trzy. Pierwszy był w bdb stanie, ale rok produkcji 1993 i brak klimatyzacji przesądziły o jego porażce. Drugi był bardziej obiecujący, rocznik 1996, automatyczna klimatyzacja, silnik który nie kopcił i nawet był blisko bo około 35km od naszego miasteczka. Pojechaliśmy go obejrzeć, bo na zdjęciach wyglądał obiecująco. Po dotarciu na miejsce okazało się jednak, że cały lewy bok był malowany farbą z puszki od razu zrezygnowaliśmy.
Kilka dni później wstałem sobie jak zwykle rano, żeby pójść do pracy, włączyłem komputer i moim oczom ukazał się srebrny xed6 rok98' z pełnym jak dla tych aut wyposażeniem i sądząc po opisie w bardzo dobrym stanie. Długo nie myśląc zadzwoniłem... z tego co powiedział sprzedawca wszystko miało być bajką z wyjątkiem jednego ważnego szczegółu – mianowicie silnik xeda brał już w tamtej chwili duże ilości oleju. Nie zrażony tym faktem wsiadłem z Teściem w jego 626 (oczywiście nie było już mowy o pójściu do pracy ) i pojechaliśmy na miejsce oddalone o jakieś 100km.
Po dotarciu do celu ujrzałem jak się okazało mój samochód W porównaniu do poprzednich dwóch był to Elvis Presley wśród xedosów, był po prostu – idealny: skórzane, podgrzewane fotele, szyberdach, tempomat, klimatyzacja – wszystko czego do tej pory nigdy nie miałem w samochodzie.
Po oględzinach i jeździe próbnej od razu zdecydowałem, że chcę go mieć.
Decyzja była trafna, bo jeżdżę nim już długo i nigdy mnie nie zawiódł. Pozbyłem się kłopotliwego brania oleju przez wymianę silnika, która zresztą nigdy nie doszła by do skutku, gdyby nie koledzy z forum (tu pozdrowienia dla Reiss'a, Xed'a, Koci@k'a i Fasoli z Wlkp). Przystosowuję go też do swoich preferencji przez modyfikacje opisane niżej. Także stan techniczny staram się trzymać na wysokim poziomie przez naprawy i wymiany dokonywane "na czas". Zawsze dbałem o swoje samochody, ale o xedosa staram się dbać najbardziej. Dużo zapału dodają mi forumowicze, tutaj nie mogę zapomnieć o koledze Deejay27, który mieszka w tym samym mieście i pomaga mi zawsze kiedy o to poproszę
Podsumowując moja historia z marką mazda zaczęła się od tego samochodu i chyba na nim się skończy, bo nigdy nie chcę się z nim rozstawać
Model: Xedos 6 CA
Rocznik: 1998'
Silnik: 2.0 V6 24V KF 103kW / 140kM
Przebieg: 176 000 km (w dniu zakupu)
Kolor: 3L silver stone metalic
Kolor wnętrza: CA2 off black
Moc: 146,0 KM
Moment obrotowy: 170,6 Nm
Best ET 1/4mili: 16,865 sek
V-max: 210km/h (jak do tej pory)
–klimatyzacja automatyczna,
–el.szyby x4,
–el.szyberdach,
–el.lusterka (składane, podgrzewane),
–Skórzana tapicerka,
–el.regulowany fotel kierowcy,
–podgrzewane przednie fotele,
–tempomat,
–centralny zamek,
–poduszka powietrzna kierowcy i pasażera,
–podgrzewana przednia szyba,
–światła przeciwmgłowe przednie,
–el.wysuwana antena,
–ABS,
....................obniżone zawieszenie stage I (JAMEX), stage II (Gwint TA), stage III (gwint K-Sport)
....................Cold Air Intake – AIRBOX stage I, stage II, Stage III
....................poliuretanowe elementy zawieszenia
....................kolektor wydechowy 6-2-1
....................short shifter
....................akumulator przeniesiony do bagażnika
....................przednie hamulce z mazdy 6 GG
....................nacinane i nawiercane tarcze hamulcowe MIKODA
....................aluminiowe felgi BELLINI CONDOR RSBR 18x7,5"
....................opony Uniroyal Rainsport II 215/35R18
....................pomalowanie pokryw zaworów czarną farbą VHT WRINKLE
....................pomalowanie kolektora ssącego srebrną farbą VHT ENGINE ENLAMEL
....................korek oleju MAZDASPEED
....................wybielenie przednich kierunkowskazów
....................tylne lampy z modelu sprzed lifta
....................cztery światła pozycja/stop z tyłu
....................ledowe oświetlenie wnętrza
....................wydech typu DUPLEX z końcówkami WM sport R12
....................Xenon 6000K
....................Nakrętki kół EPMAN RACING
....................Progi pomalowane w kolor nadwozia
....................Niebieskie światła przeciwmgłowe przednie
....................Żarówki Diadem w kierunkowskazach przednich
....................alarm RTX RANGER
....................antena radia wysuwana za pomocą przycisku w desce rozdzielczej
....................kamera cofania
....................siłownik pneumatyczny maski
....................radio video (KENWOOD DDX 4021BT)
....................głośnik basowy Peiying 500W
PROJEKT WIZUALNY:
–tarcze hamulcowe przód i tył BREMBO
–klocki hamulcowe przód i tył ATE
–tuleje tylnego stabilizatora NOK
–przewody WN NGK
–świece zapłonowe NGK
–uszczelki pokryw zaworów OE MAZDA
–bat anteny OE MAZDA
–tłumik środkowy THYSSEN KRUPP STEEL AG
–sonda lambda DENSO
–wymiana silnika KF
–prawy, boczny kierunkowskaz – nad błotnikiem
–sworznie wahaczy przednich CTR,
–regeneracja tylnych zacisków SEIKEN
–wymiana półosi prawej
–tłumik końcowy
–prawa guma przedniego stabilizatora
–wymiana półosi lewej
–wymiana przegubu wewnętrznego prawego
–zaprawki na tylnym lewym nadkolu i dachu
–malowanie drzwi tylnych prawych
–malowanie zderzaków
–łożyska amortyzatorów
–pasek alternatora
–kompletny rozrząd z hydronapinaczem i pompą wody
–termostat
–pasek pompy wody i wspomagania
Zlot Czaplinek 2013
IV miejsce na 1/4 mili w klasie bushi z czasem 18,152 (ET+RT)
VIII miejsce w oesie w klasie nippon z czasem 4:03,99
Konkurs Moja Mazda
I miejsce w turze piątej, październik 2013
Zlot Czaplinek 2014
IV miejsce na 1/4 mili w klasie bushi z czasem 17,636 (ET+RT)
III miejsce w oesie w klasie nakayama z czasem 3:46,78
II miejsce w próbie 2x100m z czasem 16,32
III miejsce w teście stewarta z czasem 35,39
–jestem drugim właścicielem w kraju
–data wydania: 13.10.1998'
–data pierwszej rejestracji 18.12.1998' (Niemcy)
–data pierwszej rejestracji w kraju 09.07.2009'
–MSC: CA70EAL
Sesje zdjęciowe:
#1 Sprężyny Jamex
#2 feat. Deejay27
#3 Wiosna 2013
#4 Wiosna 2013 nocą
#5 feat. Nightfall
#6 Industry
#7 Borne Sulinowo
#8 Lotnisko k. Czaplinka
#9 Broczyno
#10 Mirosławiec
#11 Sunset
#12 Lazy Sunday
#13 Spot Barlinek-Janowo
#14 Toyo Tires
#15 Poznań 2013
#16 Sunset feat. Nightfall
#17 Megazlot Czaplinek 2013
#18 Kenwood
#19 feat. Deejay27 – night
#20 Spot Barlinek-Janowo II edycja
#21 New Xedos
#22 CAI stage II
#23 Kręgle Barlinek
#23 Fall 2013
#24 Autumn night 2013
#25 Winter 2013
#26 Spot Barlinek luty 2014
#27 New Rims!
#28 Gwint TA
#29 Wiosna 2014
w dniu zakupu (26.04.2012)
2013
wiosna 2014
lato 2014
jesień 2014
wiosna 2015
setup zimowy
wnętrze
komora silnika
Ostatnio edytowano 3 mar 2016, 21:22 przez Crenshaw, łącznie edytowano 224 razy
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
No ładny ,ładny miło popatrzec na nowego Xeda w naszym miasteczku . Ostatnio nawet koło siebie staliśmy na parkingu Lidla Młodszy od mojego poprzedniego X6 i lepiej wyposazony , jakaś ładna felga by się przydała , ale pewnie na początek masz inne wydatki:)
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Dzięki Ostatnio na tym parkingu też widziałem twojego X9, trudno nie zauważyć takiej bryczki, szczególnie jak ma się auto spod tego samego znaku A felgi już mam kupione, teraz szukam opon, najlepiej 215/45 R17. Jak założę to na pewno pokażę na forum.
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Jeśli z uzywek szukasz opon , to troche ciężko w tym rozmiarze bo sam mam takie i tez szukałem ,kupiłem w Santocku koło Gorzowa polecam tą firmę bo juz kilka razy brałem u nich opony i zawsze są ok.
Tu masz linka http://www.oponyrupniak.pl/ zadzwoń zapytaj moze cos będzie miec w tym rozmiarze .
Tu masz linka http://www.oponyrupniak.pl/ zadzwoń zapytaj moze cos będzie miec w tym rozmiarze .
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Fajna felga, z jakiego to modelu ?Widze że u nas stałe miejsce do fotek to nowy cmentarz:) tez tam robiłem bo jest sporo miejsca na parkingu Ale powiem Ci ze X6 z taką felgą najlepiej wygląda na glebie. Ale ważne że modyfikacje idą w dobrym kierunku i kolejny egzemplarz X6 trafił w dobre ręce mam nadzieje.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Szczerze to nie wiem z jakiego to modelu, ponoć wcześniej jeździły w M6 A co do gleby to... żona nie pozwala może kiedyś coś z tym zrobię, słyszałem, że zawieszenie od Forda Probe pasuje i że jest niższe i twardsze, może pójdę w tym kierunku, wtedy komfort tak znacząco nie spadnie za to będzie ładniej wyglądać.
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
ładna ale kolega ma rację na glebę z nią jak kupisz sprężyny obniżające to na pewno nie spadnie tobie komfort jazdy a za to poprawi się troszkę trakcja no i oczywiście +5 do lansu
pozdr i udanych modów
pozdr i udanych modów
Jubileusz
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
samochodzik ładny i utrzymany;) miłej jazdy życze:) co do przebiegu no to na te lata taki przebieg :D no niech będzie
- Od: 20 paź 2010, 11:35
- Posty: 505 (1/0)
- Skąd: Zamość
- Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9
Honda Accord CL7 04' PAPI
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226
deejay27 napisał(a):Jak tam kolego Xedosik lata?
Jak na razie bez zarzutu, w sobotę czeka go wielki sprawdzian – wycieczka do Wrocławia, razem – w dwie strony – wyjdzie około 700km, jeszcze nie poznałem go na tyle, żeby być wszystkiego pewien ale mam nadzieję, że mi nie sprawi zawodu. Swoją drogą, może byśmy się kiedyś spotkali? Może bym się czegoś ciekawego dowiedział o X6, w końcu Ty swojego trochę czasu miałeś...
Papi napisał(a):samochodzik ładny i utrzymany;) miłej jazdy życze:) co do przebiegu no to na te lata taki przebieg :D no niech będzie
Wiesz co... szczerze... sam w niego nie wierzę, ale nie wiem ile może mieć na prawdę więc nie pozostaje mi nic innego jak przyjąć ten przebieg
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
No wspaniały Masz jedną pierdółkę która bardzo cieszy a mi jej brakuje
Szyberdach jest wspaniały
Szyberdach jest wspaniały
DamianSzatan666, powiedz mi kiedy kupiłeś swojego Xeda? Ja w grudniu 2010 widziałem twojego na aukcji internetowej, bardzo mi się spodobał i chciałem go kupić bo już wtedy szukałem jakiegoś X6 ale facet z aukcji powiedział, że już sprzedał, to nie czasem ty go kupiłeś?
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Nie no ja kupiłem tak jak mam w wątku napisane. Jakoś koniec listopada 2011r.
a ja napisałem 2010? pomyliłem się, chodziło mi o grudzień 2011 a tak na marginesie u Ciebie w wątku jest 2010 więc też się pomyliłeś
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Dzięki za zauważenie. Jakoś mi się w oczy nie rzuciło W Bełchatowie stała, pojechałem i kupiłem. Ale Twoja tez jest niczego sobie Bardzo ładna Ludzie sie oglądają na pewno
Nieźle utrzymany egzemplarz. Przydałaby się ładna końcówka wydechu – najlepiej oryginalna
W xedosach nie ma takiego gadżetu. Jest przycisk, który kieruje cały nawiew na przednią szybę niezależnie od innych ustawień.
Crenshaw napisał(a):-podgrzewana przednia szyba,
W xedosach nie ma takiego gadżetu. Jest przycisk, który kieruje cały nawiew na przednią szybę niezależnie od innych ustawień.
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości