Konkurs Zoom-Zoom Mazda Design
Mazda Motor Poland ogłasza ogólnopolski konkurs designu, polegający na zaprojektowaniu elementu wyposażenia samochodu i/lub wymarzonego samochodu.
Już 26 kwietnia na stronie www.mazda.pl zostanie uruchomiony specjalny serwis konkursowy. Prace konkursowe będzie można składać na stronie internetowej od 26 kwietnia do 7 czerwca br. Każdy uczestnik będzie mógł złożyć po jednej pracy w obu kategoriach. Warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest ukończenie 18 lat.
Do konkursu ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN zapraszamy profesjonalistów, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Celem konkursu jest pobudzenie do działania i tworzenia - większość z nas doskonale wie, co jest potrzebne w samochodzie, kiedy jedziemy do pracy, na zakupy, wakacje, z dziećmi lub przewozimy swoje ulubione zwierzęta.
Zgłoszone prace oceniane będą za oryginalność i innowacyjność, przydatność i użyteczność oraz estetykę i realność wdrożenia – podkreśla Peter Birtwhistle, główny projektant Mazdy w Europie, honorowy członek jury konkursu.
Zaproszenie do współpracy przy konkursie ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN przyjęli: Janusz Kaniewski – niezależny car designer, który stanie na czele jury, wspomniany Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdyw Europie, Wojciech Sierpowski – dziennikarz motoryzacyjny, współzałożyciel klubu DesignForum oraz dwie osobowości telewizyjne: Dorota Wellman i Marcin Prokop. Patronem konkursu został Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP), uznany ekspert w dziedzinie projektowania przedmiotów użytkowych. Z ramienia IWP do jury dołączy Krzysztof Bielski, Dyrektor Upowszechniania Wzornictwa.
Nasze jury to w większości eksperci w dziedzinie designu, ale także ludzie jak je wyrazić w projekcie samochodu lub elementu jego wyposażenia. Liczymy, że powstanie dużo ciekawych prac – Nagrody w konkursie, podobnie jak i sam konkurs ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN, mają motywować, inspirować i rozwijać kreatywność. Dlatego też, nagrodą Grand Prix jest wyjazd na warsztaty Mazda Design – międzynarodowe warsztaty designu samochodowego, odbywające się z udziałem projektantów Mazdy oraz staż w pracowni Janusza Kaniewskiego. Ponadto, 6 finalistów ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN – po trzech z każdej kategorii, weźmie udział w warsztatach kreatywności na Lazurowym Wybrzeżu, gdzie pod okiem miłośnika warsztatów slow work – Janusza Kaniewskiego, będą uczyć się czerpać inspiracje z otoczenia i przekładać swoje pomysły na papier czy ekran komputera. Dodatkowo, na uczestników konkursu czekają nagrody rzeczowe: nawigacje, zestawy toreb podróżnych Mazdy oraz cyfrowe ramki na zdjęcia.
Wyraź swoje Zoom-Zoom!
Pamiętasz dziecięce marzenia i radość z jazdy na deskorolce czy rowerze? Przywołaj swoje ZOOM-ZOOM i wyraź je, tworząc projekt samochodu swoich marzeń lub dowolnego elementu wyposażenia samochodu. Wygraj jedną z niezwykłych nagród, które będą rozwijać Twoją kreatywność. Już 26 kwietnia wejdź na stronę www.mazda.pl i dowiedz się więcej!
ZOOM-ZOOM - uczucie jedyne w swoim rodzaju. Zoom-Zoom to emocje, młodość duszy, entuzjazm, ekspresja, dynamizm, sportowy duch oraz radość z jazdy samochodem. Od 2002 roku Zoom-Zoom jest filozofią Mazdy. Każdy model w gamie Mazdy został zaprojektowany po to, by zapewniać wyjątkową przyjemność jazdy. Więcej o Zoom-Zoom: www.mazda.pl
KONKURS ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN, to pierwsze takie wydarzenie na skalę światową. Ogólnopolski, internetowy konkurs, do którego zaangażowani zostali eksperci i miłośnicy designu. Celem konkursu jest zachęcenie jak największego grona profesjonalistów i amatorów do podzielenia się swoimi pomysłami na przedmiot użytkowy do samochodu, jak i na projekt samochodu, ale także pobudzenie do działania, tworzenia i kreacji, uruchomienie pomysłowości i kreatywności uczestników. Nagrody konkursowe mają tę kreatywność rozwijać.
Kategorie
- Projekt przedmiotu użytkowego, elementu wyposażenia samochodu
- Projekt nadwozia samochodu lub jego fragmentu
Nagrody
Nagroda Grand Prix:
Warsztaty Mazda Design z udziałem designerów z trzech światowych ośrodków stylu Mazdy: Japonia (Hiroszima), Ameryka Północna (Irvine, Kalifornia), Europa (Oberursel, Niemcy). Po ogólnej prezentacji trendów w stylizacji Mazdy uczestnicy przechodzą do pracy warsztatowej. Dobierają się w grupy i razem z projektantami rysują szkice – styl zewnętrzny, wnętrze samochodu, wybierają tapicerki i materiały.
oraz
staż w pracowni Janusza Kaniewskiego – minimum miesięczny staż odbywający się pod okiem niezależnego, polskiego car designera.
Nagroda dla 6 Finalistów – po trzech z każdej kategorii:
Warsztaty kreatywności na Lazurowym Wybrzeżu, podczas których w otoczeniu natury uczestnicy będą wprowadzani w świat designu, ilustracji, estetyki oraz grafiki. Program warsztatów został opracowany tak, by oprócz merytorycznej wiedzy dać maksimum przyjemności. Przyświecać będzie im zasada slow work, która mówi, iż najbardziej dokładna, efektywna i efektowna praca to ta, którą wykonuje się z przyjemnością, w jasno określonym celu. Wiedza będzie przekazywana zarówno podczas paneli dyskusyjnych, wykładów, warsztatów w grupach i indywidualnie oraz podczas luźnych pogadanek podczas spacerów i wypraw, które będą zależały od zainteresowań uczestników.
Dodatkowe nagrody rzeczowe:
- Zestaw toreb podróżnych, z którymi będziesz mógł wyruszyć w kolejną podróż.
- Nawigacje Garmin, dzięki której trafisz do celu.
- Cyfrowe ramki na zdjęcia, na których będziesz mógł wyświetlać zdjęcia z kolejnych podróży niosących radość.
Jury
JANUSZ KANIEWSKI – przewodniczący jury, niezależny car designer. Jeden z najbardziej utalentowanych i wszechstronnych designerów młodego pokolenia. Wykładowca w Royal College of Art w Londynie oraz na włoskich uczelniach w Bergamo i Turynie.
Jako pierwszy w Polsce poprowadził warsztaty z projektowania „twarzy samochodu” podczas Gdynia Design Days 2008. Doradza studiom projektowym Mazdy, współpracuje z wielkimi firmami z różnych branż, w ramach międzynarodowych projektów. Obecnie fascynuje go projektowanie ekskluzywnych mebli oraz butów. W 2008 roku otrzymał statuetkę Machina Design Award za całokształt twórczości. W rankingu na najbardziej innowacyjnych ludzi w Polsce, opublikowanym przez tygodnik Forbes zajął drugie miejsce.
Uważa, że: „Sztuka designu i jego kwintesencja to przyjemność. Przedmiot ma działać, producentowi przynieść zysk, użytkownikowi pożytek. Ma być bezpieczny i nieszkodliwy. A jak jeszcze ktoś się uśmiechnie - to znaczy, że to dobry design”.
PETER BIRTWHISTLE – honorowy członek kapituły, główny projektant europejskiego centrum R&D Mazdy w Oberursel, prowadzi międzynarodowy zespół designerów. Jest odpowiedzialny za tworzenie nowych modeli, samochodów koncepcyjnych i prototypów.
Studiował projektowanie motoryzacyjne w Royal College of Art w Londynie. Do zespołu Mazdy dołączył jako starszy projektant w 1988 roku i wkrótce został wiodącym ekspertem od europejskich projektów Mazdy. W wolnych chwilach podróżuje, gotuje, maluje i łowi ryby.
KRZYSZTOF BIELSKI – Dyrektor Upowszechniania Wzornictwa w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, Partnera Konkursu ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN
WOJCIECH SIERPOWSKI – dziennikarz motoryzacyjny, członek jury prestiżowego konkursu . Wydawca i redaktor naczelny Ilustrowanej Kroniki Samochodowej AutoRok, dwukrotnie nagrodzony Złotym Kołem Polskiego Związku Motorowego. Współzałożyciel klubu DesignForum, zrzeszającego młodych polskich rysowników, którzy marzą o karierze designera. Z motoryzacją zawodowo związany od 1980 roku. Kilkakrotnie w ciągu roku organizuje imprezy, podczas których młodzi rysownicy spotykają się z profesjonalnymi stylistami samochodów, a także jazdy testowo–porównawcze dla dziennikarzy z całej Polski. Jego hobby to modelarstwo i technika jazdy.
DOROTA WELLMAN – energiczna i pozytywnie nastawiona do życia dziennikarka, miłośniczka sztuki. Doświadczona dziennikarka radiowa i telewizyjna, która swoją karierę dziennikarską zaczęła w Radio Solidarność, następnie w Radiu Zet realizowała autorski program Bulion. Między 2005 a 2006 rokiem, prowadziła w TOK FM popołudniową audycję "TOK o'clock". W telewizji debiutowała w 1992 roku, w prywatnej stacji NTW, gdzie realizowała swój program "Fotel". Później tworzyła programy w TVP1, była gospodynią talk-show Szpila w RTL 7 a także prowadziła cykliczny program Konsument w TVP2. Wraz z Marcinem Prokopem można było ją zobaczyć w porannym programie Pytanie na śniadanie w telewizyjnej Jedynce oraz w programie rozrywkowym Podróże z żartem w TVP2. Od 2007 wraz z Marcinem Prokopem prowadzi poranny magazyn Dzień Dobry TVN. Absolwentka polonistyki i historii sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Matka, żona i kochanka.
MARCIN PROKOP - mistrz spontaniczności i poczucia humoru, dziennikarz, miłośnik motoryzacji.
Z mediami związany od 1997 roku. Był m.in. redaktorem naczelnym miesięczników Machina i Film. Od 2001 obecny także w telewizji, w której dzięki wrodzonemu wdziękowi, młodzieńczej pasji oraz naturalności zyskał wielką sympatię widzów. Początkowo był gospodarzem i współautorem programów w MTV. W 2004 został jurorem w programie Idol - to tam szeroka publiczność miała okazję poznać Marcina Prokopa z najlepszej strony - błyskotliwe i trafne komentarze oraz otwartość na ludzi zrobiły z niego prawdziwą gwiazdę polskiej telewizji. Kolejnym krokiem telewizyjnej kariery były programy realizowane dla TVP2, takie jak: "Prokop i panny", "Przebojowe Polki", "Podróże z żartem" i "Pytanie na śniadanie". Od 2007 roku Marcin Prokop jest jednym z czołowych prezenterów telewizji TVN, w której wspólnie z Dorotą Wellman prowadzi "Dzień Dobry TVN", a wraz z Szymonem Hołownią - "Mam Talent". Motoryzacyjne pasje realizuje na wizji w programie "Automaniak" (TVN Turbo). Z wykształcenia specjalista od marketingu bankowości elektronicznej. Od czterech lat Marcin Prokop sprawuje także ważną życiową funkcję - jest tatą Zosi, z którą spędza każdą wolną chwilę.
Patron
INSTYTUT WZORNICTWA PRZEMYSŁOWEGO – strategiczny doradca w obszarze wzornictwa. Doradza przedsiębiorstwom z różnych branż, projektantom, instytucjom i samorządom. Jedyną w Polsce instytucja o statusie jednostki naukowej, zajmująca się systemowo wzornictwem i prowadząca działalność na rzecz poprawy – poprzez stosowanie wzornictwa – innowacyjności i konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.
Zajmuje się doradztwem w zakresie strategii i zarządzania wzornictwem, przygotowania i wdrożenia nowych produktów, w tym przygotowywaniem i realizowaniem konkursu na wyłonienie dostawców usług projektowych. Członek International Council of Societes of Industrial Design (ICSID), wiodącej międzynarodowej organizacji non-profit, promującej design, skupiającej ponad 150 instytucji z ponad 50 krajów.