Mazda3 2003–2009 (BK)

Zawieszenie

Przednie zawieszenie Mazdy3 opiera się na systemie MacPhersona z 4-punktowym zamocowaniem układu do nadwozia, za pośrednictwem gumowych poduszek, dzięki czemu poprawiono prowadzenie, stabilność a jednocześnie ograniczono przenoszenie drgań wynikających z nierówności jezdni. Znakomite wyważenie pomiędzy stabilnością, przewidywalnym zachowaniem się samochodu a nadal komfortową jazdą uzyskano dzięki kombinacji odpowiedniej geometrii wahaczy z przegubami olejowymi oraz amortyzatorom o dużej średnicy tłoków (35mm), co szczególnie poprawia tłumienie skoków kół, zwłaszcza w czasie pokonywania zakrętów. Natomiast w tylnym zawieszeniu wielowahaczowym wykorzystano rozwiązania zastosowane wcześniej w Maździe6, charakterystyczne dla większych samochodów. Zapewniają one idealną równowagę między stabilnością prowadzenia i komfortem jazdy. Próby na torze Mazda 3 pokonuje wręcz imponująco. Sportowe zawieszenie pozwala na ostrą jazdę. Typowe dla takiej charakterystyki zawieszenia nerwowe podskakiwanie pojawia się tylko na naprawdę złej nawierzchni. Świetnie własności jezdne auta poprawia jeszcze system ESP seryjnie dostępny na niemieckim runku w wersji Exclusive. Co prawda jego ingerencja za każdym razem była brutalna i niepohamowana, ale za to bezdyskusyjnie skuteczna i nieomylna.