02.08.2008

Pozytywna dwójka

Zgrabne auto do miasta za wysoką cenę, ale za to z bogatym wyposażeniem seryjnym.

Maluch Mazdy przekonuje wesołą stylistyką. Jej uzupełnieniem może być jaskrawozielony lakier. We wnętrzu panuje zupełnie odmienny styl. Dominuje tu czarny kolor, a wyróżnikami są jedynie metalizowane wstawki oraz białe tarcze zegarów. Miejsca z przodu wystarczy, z tyłu wyższym osobom może być ciasno. Fotele przednie dobrze trzymają na boki, ale mają za krótkie siedziska. Jednak "dwóję" polubimy za zwrotność. Ta zaleta sprawia, że samochód idealnie nadaje się do jazdy w mieście. Nie ma problemu z manewrowaniem, bo średnica zawracania to tylko 9,8 m. W sprawnym przemieszczaniu pomaga również dynamiczna jednostka napędowa. Przyspieszenia niemal 90-konnego silnika nie są rekordowe, ale auto potrafi dynamicznie przemykać po mieście, a i poza nim radzi sobie dzielnie. Niestraszne mu są dłuższe podjazdy, choć już podczas wyprzedzania trzeba redukować bieg, by manewr wykonać bezpiecznie. Zmiana przełożeń odbywa się lekko i bez haczeń. Zaletą napędu jest niskie spalanie. To, co może zniechęcić do zakupu małej Mazdy, to wysoka cena wersji Exclusive. W zamian otrzymujemy ABS, 4 airbagi, kurtyny powietrzne, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, podgrzewane fotele oraz radio z CD i MP3. Auto zdobyło 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP.

Plusy: ciekawa stylistka, niskie spalanie, dobra zwrotność, bogate wyposażenie seryjne

Minusy: wysoka cena, krótkie siedziska foteli, ograniczona przestrzeń na nogi z tyłu

Mazda2 1.3 MZR (86 KM) - Dane techniczne

Silnik benzynowy R4, 16V
Pojemność skokowa 1349 ccm
Moc 86 KM przy 6000 obr./min
Moment 122 Nm przy 3500 obr./min
Napęd na przednie koła
Skrzynia manualna/5-bieg.
Wymiary 3885/1695/1475 mm
Masa własna/ładowność 1030/455 kg
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył belka skrętna
Poj. bagażnika 250/787 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,9 s
Prędkość maksymalna 172 km/h
Średnice zużycie paliwa (wg producenta) 5,4 l/100 km
Cena 47 500 zł