MX-3 EC KL-ZE

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez ARASOBOLEK » 22 mar 2007, 21:33

Swietna MX-3 to jest to ....a ten kolorek bardzo fajne fotki Gratuluje tak piekne autko :)
Najlepsze neony LED WWW.X-SKYLER.PL
Atrakcyjne rabaty dla klubowiczów :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 00:01
Posty: 167
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323 (BF) 1,7 D HATCHBACK '87

Postprzez Trivian » 13 kwi 2007, 10:41

Brak mi slow <serce>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez Sokool » 20 paź 2007, 18:37

Trochę odgrzebię :D
Fajne autko i zadbane. Nawet ostatnio miałem okazję się przejechać kawałek (dzięki Maciek :) ) i muszę stwierdzić że bardzo przyjemne autko w prowadzeniu. Silniczek bardzo fajnie chodzi, całkiem elastyczny i to brzmienie :D (jako że jestem przyzwyczajony do swojego B3 to K8 zbiera się niemal jak bolid dla mnie ;) )
Co prawda jakieś drobne problemy natury technicznej miała, ale mam nadzieję że brii to naprawi (jak przy okazji wspominał) i będzie cycuś autko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez loockas » 20 paź 2007, 22:44

Sokool napisał(a):Trochę odgrzebię zeby


jak odgrzebales to ja dorzuce pare slow. Dzieki Mackowi moglem pierwszy raz usiasc do Vki :) Zaczynam troche zalowac ze kupilem 1.6 :) Ogolnie autko ladne chociaz moja najwieksza uwage przykuly nowe oponki, ktore sie bardzo ladnie z felgami enkei komponuja :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Mr.M » 22 paź 2007, 21:12

Vki sa super nie ma to tamto ;)

Ladna sztuka hehe i widze ze znaczek taki jak u mnie z przed zmiany ... rarytasik :D Niech suzy i dobrze kombinujesz fabryka dala fele pakiecik to niech tak zostanie zdrowa seria ladna seria ...

Pozdrawiam
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez adidom » 23 paź 2007, 20:00

Piekna madzia. Silnik odpowiedni :) Czerwona najszybsza :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez brii » 23 paź 2007, 20:53

Ogólnie staram się zachować kompletną serię – bardzo mi się to podoba, nie przepadam za tjunigiem ;)

Dziękuję za uznanie w imieniu Madzi ;)

adidom napisał(a):Czerwona najszybsza

Toć ba <spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 13 lis 2007, 19:54

Nadeszła chwila by oznajmić wszem i wobec co się ostatnio działo z moim wozidełkiem.

Jak widać na zdjęciach z początku tematu dbam o samochód i zależy mi na nim bardzo :) Z zewnątrz samochód wygląda ok (lubię serię) i jeździł jak dla mnie wystarczająco do póki nie kupiłem Hondy CBR ;)

Każdy właściciel MX-3 napewno przynajmniej raz myślał o poprawieniu osiągów swojego samochodu – by jeździł conajmniej tak jak wygląda ;)
Splot kilku okoliczności pchnął mnie ostatecznie w stronę realizacji marzenia z 2005 roku – zakupu KL-ZE :D No i stało się :D
ZE to jedyna słuszna z ekonomicznego punktu widzenia modyfikacja poprawiająca możliwości MX-3 (najmniej złotych za KM) :)

Do sprawy modyfikacji postanowiłem podjeść szeroko, ale bralem od uwagę tylko modyfikacje mechaniczne wpływające ogólnie na "performance" (na taki tuning mówi się chyba JDM, jak nie to niech mnie ktoś poprawi) – nie bawię się w tuning optyczny – jeszcze raz podkreślam – seria jest wg. mnie ładna :)

Plany obejmowały poprawę osiągów nie tylko jeśli idzie o przyśpieszenia stąd następujące modyfikacje (pogrubione wykonano):

Osiągi:
Swap z K8 na KL-ZE
Poprawienie trakcji – szpera
Zmniejszenie zużycia paliwa i większa prędkość maksymalna – dłuższy piąty bieg
– Nitro (15KM na cylinder)
Hamulce – doprowadzenie do serii + cosik jeszcze

Poprawienie zachowania w zakrętach:
– spięcie zawieszenia "na górze i dole"
– Wyścigowe zawieszenie (nie obniżone, ale prawdziwe wyścigowe)
– Zmniejszenie masy samochodu
– Zmniejszenie masy całkowitej (znaczy się kierowcy ;) – in progress
Specjalnie dobrane ustawienia geometrii zawieszenia

Obecnie MX daje mi jeszcze więcej radości niż w dniu w którym go kupiłem :)

Jeszcze dzisiaj postaram się dorzucić fotki :)

Od razu podziękować muszę za pomoc przy realizacji mojej wizji:
– xXx – wsparcie merytoryczne i momentami sprzętowe :) Bez niego projekt wogóle by nie wystartował. xXx – jeszcze raz dzięki za dyspozycyjność pod telefonem i odpowiedzi na wszystkie pytania :)
– Carspeed – części i konsultacje
– POL-CARS – sprawy transportowe
– RAD-CARS – mechanika, garaż, sprzęt
– MTJ – wykonanie części na specjalne zamówienie

Globy – czekam na flaszkę :)
Ostatnio edytowano 12 gru 2007, 10:09 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez KyRy » 13 lis 2007, 20:57

<wow> gratuluję!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Master » 13 lis 2007, 20:59

brii napisał(a):JDM

Japan Domestic Market – czyli tune polegający na upodobnianiu w każdym nawet najmniejszym szczególe, swojego auta do wersji wypuszczanej tylko na krajowy rynek japoński. Czyli różne rzeczy o które autko zostało odchudzone w Europie ;)

Mimo, iż z określeniem jakoś szczególnie nie trafiłeś[bo nie wiem czy w japonii MX wychodził z silnikiem KL-ZE, to lista modów budzi respect, szczególnie ich złożoność i celowość :)
I mimo, że MX raczej nigdy nie będzie jeździł jak poczciwa CBR, to chyba było warto :D

A tak na marginesie, to co widze na mieście czerwoną MX-3 to zastanawiam się czy to nie Brii, ale że Cię nigdy nie widziałem na oczy to nie "mrugam" żeby przypałów nie robić ;–)

Chętnie bym kiedyś zobaczył jak Twoja zabawka śmiga :D

Pozdrawiam !
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez ravo » 13 lis 2007, 21:02

gratulacje brii !! i to mi sie podoba :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez jacobs » 13 lis 2007, 21:03

szok :D gratulacje brii :)

Może jakaś foto-relacja? ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez brii » 13 lis 2007, 21:09

Dzięki :)
Za kilkanaście minut będzie foto-relacja :)
Master – wpadnij kiedyś na spotkanie cykliczne to się zobaczymy, albo możemy się kiedyś gdzieś w mieście umówić ;)
Fakt faktem MX CBRki w lato nie dogoni, ale jesienią, zimą i wiosną napewno będzie od niej szybszy :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mev » 13 lis 2007, 21:30

rispekt :]
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Grzesiu » 13 lis 2007, 22:00

aaa:D padłem:D no to brii widze teraz kolejny "machniom" na spocie:P :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez brii » 13 lis 2007, 22:48

Dawno, dawno temu (miesiąc temu) postanowiłem zacząć realizować w/w plan.
Oto relacja z postępów.

1. Wyprawa po silnik:
dsc00703.jpg

Jazda po silnik była całkiem ciekawa dzięki lewemu lusterku :)
Miałem do pokonania 320km :]

dsc00709.jpg

Pierwsze tankowanie gazu w moim życiu – miłe zaskoczenie :)

dsc00719.jpg

Pogoda nie była najprzyjemniejsza...

dsc00721.jpg

Po drodze widziałem salon Subaru/Mazda – aż chciałem wstąpić, ale czas gonił.
dsc00723.jpg

Na miejscu trzeba było wybrać właściwy silnik – wielkie dzięki dla xXx i Smirnoffa (z którymi przegadałem wtedy łącznie ponad godzinę przez telefon) za pomoc w zidentyfikowaniu KL-ZE :)

dsc00725.jpg

Transporter z firmy POL-CARS – polecić ich muszę za to, że nie raz Naszym klubowiczom udzielili bezinteresownie pomocy doraźnej przy różnych przygodach na Wyrazowie a jeszcze bardziej polecić mogę za doskonałe roboty blacharsko-lakiernicze w dobrych cenach. Nigdy nikt z moich znajomych się na nich nie zawiód :)

dsc00727.jpg

Załadunek nowego serducha – na szczęście przestało padać :)

dsc00730.jpg

Jeszcze tylko pchnięcie i zamocowanie ładunku – tak właśnie powstała najsilniejsza Xara kombii w Polsce – 300KM ;)

dsc00731.jpg

Powrót również nie był za ciekawy ze względu na korki i pogodę...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 13 lis 2007, 23:04

2. Demontaż

img_0000.jpg

Ostatnie spojrzenie na MXa przed swapem... Bałem się cały czas, że może nie wyjść... Przy okazji – w zimę uszkodziłem nakładkę na przedni zdarzak – do tej pory nie znalazłem, ma ktoś może na zbyciu – proszę o info na PW.

img_0001.jpg

Pamiątkowe zdjęcie K8 :)

img_0025.jpg

........
img_0057.jpg

ZE rozładowane – czeka na przeszczep – za ładne może nie jest, ale postanowiłem go nie czyścić do póki nie będzie pewności, że działa jak należy.

img_0064.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie ZE :)

img_0074.jpg

Jak widać pogoda była sprzyjająca :)

img_0081.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie ze spaceru połączonego z konsumpcją kanapki.

img_0189.jpg

K8 pouzlowane i przyczepione do bloku do wyciągania.

img_0194.jpg

Silnik już ruszony, rozpinanie pozostałych "kotwic".

img_0195.jpg

Już prawie wyszedł :D

img_0196.jpg

Uwaga na skrzynię – by nie zaczepiła o blachy i ich nie porysowała :)

img_0199.jpg

Silnik ze skrzynią już poza MXem.

img_0200.jpg

"Połowa" operacji wykonana :)

img_0204.jpg

W sumie nie taki mały ten silnik.

img_0207.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie wisielca przed zdjęcie skrzyni ;)

img_0210.jpg

Pusto tu... Te mokre miejsca to ślady po płyna ułatwiających odkręcanie śrub i po oleju ze wspomagania.

img_0211.jpg

Z tamtej strony też pusto ;)

img_0212.jpg

Zabieramy się do zdejmowania skrzyni.

img_0217.jpg

Podczas oględzin starego silnika zauważyłem skąd ubywał olej – aparat zapłonowy nie miał oringu – olej ciekł po bocznej ścianie silnika – nie było tego wcześniej widać. Wychodzi na to, że mój K8 zużywał śladowe ilości oleju (bez oringu zużycie wynosiło 2,5 – 3l/10 000km).

img_0220.jpg

Po lewej moja skrzynia, po prawej skrzynia dawca.

img_0221.jpg

Mimo tego samego oznaczenia (G25M-R) skrzynie się różnią...

img_0222.jpg

Jeszcze jedno ujęcie skrzyń.

img_0223.jpg

Rozrząd w K-series.
img_0224.jpg

Stare sprzęgło było na wykończeniu...
img_0225.jpg

... ale się jeszcze nie ślizgało :)

img_0232.jpg

Skrzynie na "stole operacyjnym" – dostałem wydziolny kawałek miejsce i rozpocząłem rozkręcanie, niszcząc przy tym klucz-grzechotkę...
Drobna porada – klucz pneumatyczny baaaaardzo przyśpiesza rozkładanie skrzyni ;)

img_0233.jpg

Ciąg dalszy rozbiórki.

img_0235.jpg

Skrzynia dawca z wyciągniętym dyfrem...

img_0236.jpg

... – na nim eksperymentowaliśmy, by nie uszkodzić mojego.

img_0238.jpg

Wnętrze mojej skrzyni – bardzo czysto, mechanizmy bez śladów zużycia mimo przebiegu 250 000km – japońskie wykonanie :)

img_0241.jpg

ZE ze zdemontowanym kolektorem dolotowym – oryginalny nie mieści się w MXie.

img_0244.jpg

Kolektory – oryginalny w tle, odpowiedni z przodu.

img_0250.jpg

Po wyciągnięciu silnika zawieszenie "dziwnie" podniosło się ;)
Ostatnio edytowano 14 lis 2007, 22:25 przez brii, łącznie edytowano 2 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 13 lis 2007, 23:06

3. LSD

Obrazek
Prace nad ograniczeniem "uślizgu" w mechanizmie różnicowym – trzeba było wykonać specjalne podkładki o rozmiarze różnym od orygniału.
Pierwsze dwie sztuki wykonywane ręcznie na oko, tylko po to by sprawdzić czy założenia jeśli idzie o "LSD" były słuszne – następne zdjęcia pokazują ręczny proces produkcyjny.

Obrazek
Najpierw odpowidni walec stali ładujemy w tokarkę.

Obrazek
Wiercimy otwór odpowiedniej średnicy.

Obrazek
Zbieramy nadmiar materiału, by średnica podkładki była odpowiednia. (Trzeba wziąść pod uwagę późniejsze wygięcie).

Obrazek
Przygotowanie do "ucinania plasterka".

Obrazek
I samo cięcie.

Obrazek
Tniemy baaaardzo wolno i chłodzimy by nie wygiąć plastra metalu o grubości 1mm.

Obrazek
Już prawie ucięte :)

Obrazek
Podkadka przed dalszą obróbką, tak samo robimy drugą.

Obrazek
Teraz podkładki trzeba doprowadzić do grubości poniżej milimetra i wygładzić.

Obrazek
Oczywiście podczas tego procesu potrzebne jest chłodzenie by nie zdeformować cieniutkich podkładek.

Obrazek
Start szlifowania.

Obrazek
Szifowanie...

Obrazek
... trwało dosyć długo...

Obrazek
... około godziny.

Obrazek
Gładka podkładka.

Obrazek
Jeszcze raz sprawdzamy czy jest wystarczająco gładka.

Obrazek
Teraz nadeszła pora na wyginanie – prasa ma nacisk...

Obrazek
... kilkunastu ton.

Obrazek
Podkładki dały właściwy efekt, pora więc na wykonanie ostatecznej wersji, dużo dokładniejszej z mniejszymi nierównościami (zmnieszone zużycie mechanizmu skrzyni)...

Obrazek
... oraz ze znacznie lepszego materiału (taka sama twardość jak oryginalne podkładki)...

Obrazek
... do tego potrzebny jest lepszy sprzęt – można iść na kawę :)

Obrazek
Gotowe podkładki – po hartowaniu – na szczęście...

Obrazek
... podczas hartowania nie zmieniły paramterów :)

Obrazek
Teraz dobieranie odpowiedniej grubości/oporu.

Obrazek
Pora składać mechanizm różnicowy. W przypadku mojego optymalny wynik dało zwiększenie ścisku o 0,2mm.
Ostatnio edytowano 16 lis 2007, 15:17 przez brii, łącznie edytowano 3 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 13 lis 2007, 23:08

4. Skrzynia

img_0614.jpg

Skręcanie skrzyni biegów i zabezpieczenie sylikonem.

img_0616.jpg

Zdjęty wsteczny i piąty bieg.
img_0617.jpg

Teraz zakładamy dłuższą piątkę...

img_0619.jpg

... i wsteczny.

img_0625.jpg

Nowe sprzęgło, lepsze sprzęgło – powinno bez problemów znieść moc KL-ZE.

img_0626.jpg

Zostawiamy koło zamachowe od K8 :D
Ostatnio edytowano 13 lis 2007, 23:14 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 13 lis 2007, 23:09

5. Montaż

img_0627.jpg

ZE z kołem zamachowym zamiast z kołem zębatym od automatu.

img_0628.jpg

ZE ze sprzęgłem – teraz jeszcze tylko skrzynia i wrzucenie całości do samochodu :)

img_0634.jpg

MX-3-ZE złożony – pracuje sobie na luzie i gotuje się do pierszej jazdy :D
Na zdjęciu mój pierwszy pasażer ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy