Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez NIEBO! » 26 kwi 2015, 15:42

Nie o to mi chodzi – cały zacisk działa wyśmienicie, bo jest NOWY, prowadnice nasmarowane, wszystko chodzi wspaniale tylko grubość klocków się zwiększyła z lewej strony o ~0,5-0,8mm (taką grubość ma około ten elastyczny element co przykrywa klocek) i pytanie czy płyn rozprowadzi się po układzie i z lewego tyłu go jakby ubędzie, czyli przepłynie gdzieś indziej czy też nie i powinienem cofnąć tłoczek – wydaje mi się, że nie, że to samo po kilkudziesięciu wciśnięciach hamulca się ułoży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Danmazda » 26 kwi 2015, 16:08

NIEBO! napisał(a):pytanie czy płyn rozprowadzi się po układzie

Tym nie masz co się martwić. Tak jak napisałeś, płyn się rozprowadzi po całym układzie i będzie go na każdym zacisku ile trzeba.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez NIEBO! » 26 kwi 2015, 17:02

No to spoko :) Uspokoiłeś mnie danmazda – wyczułem pewność w tym co mówisz :)

Dla uczestników konkursu powiem tylko tyle, że z prawej strony było jeszcze mniej ciekawie. To, że nie było spręzyny odpychającej to mnie wcale nie zdziwiło. Nie było też jednej blaszki przy wewnętrznym klocku, a ta co była na górze była blaszką dolną... ktoś zapyta – i co z tego? A no to, że blaszka dolna jest inna od górnej – efekt: zablokowany klocek w poprzek, w wyniku nacisku przez tłoczek wygiął się, pękła okładzina i nierówno się zużył ... i to prawdopodobnie spier****** poprzedni mechanik ...

SAM_0563 (Kopiowanie).JPG

SAM_0565 (Kopiowanie).JPG


Ale nie poddaję się i walczę dalej.

Do zrobienia mam przednie hamulce – wymiana tarcz bo mają już poniżej minimum (od wewnątrz niezły rów) no i przy okazji klocki na nowe – zaciski już zregenerowane, ale znając życie na pewno brakuje też sprężyn odpychających klocki od tarczy. Więc przed naprawą tym razem muszę kupić zestaw montażowy do klocków na przód, tarcze i klocki. Już w sumie wybrałem, ale mam wątpliowć czy to oryginały bo w okolicznych hurtowniach (w tym inter-cars) różnica wynosi dobrą 1/3 ceny czyli ~550-600. Wiecie może jak poznać oryginał ATE? I czy ta aukcja to oryginał? Sprzedający zdaje się być wiarygodny ...

http://allegro.pl/show_item.php?item=5112251028
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 27 kwi 2015, 19:39

jak nie masz porządnych wejść w IC to ceny są kosmiczne, więc 2/3 ceny IC na allegro nie jest niczym zaskakującym. Wiele rzeczy tak sprawdzałem.
Poza tym, zamiast na allegro, może spróbuj zapytać w zaprzyjaźnionych z forum sklepach?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 27 kwi 2015, 21:18

matthies napisał(a):w zaprzyjaźnionych z forum sklepach?
Coś więcej? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 27 kwi 2015, 21:36

mazparts, nisstech, dexelia.pl a ostatnio polubiłem też carspeed
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 28 kwi 2015, 10:34

Dzięki! Sprawdzę :)

Dopisano wtorek, 28 kwietnia 2015, 18:28:

Dzięki matthies :) Jednak te co znalazłem są najtaniej, thing poleca sprzedawcę, więc kupię od nich :)

Cofnijmy się jednak do piątku, czyli do FUTRZAKÓW :)
Ważniejszy był dla mnie temat hamulców, dlatego nic nie wspominałem, że przy okazji zdejmowania kół i uzupełnienia brakujących elementów w jarzmach wymieniłem też nadkola na plastiki. To czego się obawiałem najbardziej po recenzjach innych użytkowników forum, czyli większy hałas, słyszalność kamieni itp na moje słoniowe uszy nie do wyłapania – jak dla mnie jest tak samo, nie zauważyłem różnicy. Na autostradzie wprawdzie jeszcze nie jechałem, ale myślę, że też nie usłyszę różnicy

Jeśli chodzi o sam produkt wskazany wcześniej przez kolegę krystian_w to jest OK.

Prawdą jest, że:
  • w obu brakuje górnego otworu, ale oryginalne nadkole jest inaczej wyprofilowane i nie ma nawet dostępu do tej szpilki (na siłę można to zrobić ale ja nie robiłem)
  • żeby było idealnie spasowane potrzebna jest opalarka, założenie na sucho pozostawi duże szpary
  • w prawym brakowało jednego otworu montażowego na szpilkę (i chyba na śrubę – już nie pamiętam), ale też udało się to bez większego problemu zrobić (niestety za pierwszym razem wymacałem nie tą szpilkę i mam jeden otwór za dużo :P

Robiłem to pierwszy raz w życiu i pod presją czasu, dlatego efekt jest taki, że lewe nadkole w sumie powinienem kupić nowe, bo połamałem wszystkie zaczepy wkładając na żywca, bo mam dodatkową warstwę szpachli i sporą warstwę konserwacji i wciskając zaczepy się połamały :( Jednak gdybym całą operację zaczął od opalarki tak jak prawą stronę wówczas byłoby idealnie. Jest to pokazane wszystko na poniższych zdjęciach. Generalnie nie jest to produkt Plug&Play, ale przy odrobinie zabawy staje się idealny – trzeba trochę popieścić :) Na szczęście materiał z którego są wykonane te nadkola idealnie się formuje po podgrzaniu – odkształca idealnie tak jak tego chcemy, ma bardzo elastyczną postać wtedy ... jak naleśnik, wtedy bez problemu można dopasować do łuku nadkola czy znaleźć szpilki jeśli zabrakło otworu i przeciągnąć szpilki :)

Generalnie polecam ten produkt (zwłaszcza za użyty materiał): w szkolnej skali ocena 5/6
Sprzedawca ( -czyni :> ) bardzo miła – służy radą w doborze spinek, przesyłka błyskawiczna, więc tym bardziej polecam tą aukcję.

http://allegro.pl/mazda-6-2002-2008-nad ... 28994.html

Przed przeszczepem:

Nadkola_NIEBO!_1.JPG


Porównanie:

Nadkola_NIEBO!_2.JPG


Po włożeniu na żywca (szpara i połamane mocowania):

Nadkola_NIEBO!_3.JPG


Aby ułatwić sobie montaż z prawej strony i nie popełnić błędu z lewej podgrzałem w miejscach mocowań i odgiąłem tak, że dużo łatwiej się wkładało na moje "grube" błotniki, a potem bardzo ładnie całość odgiąłem na swoje miejsce ... no cóż, człowiek uczy się całe życie i teraz zrobiłbym tak samo z lewej strony.
Nadkola_NIEBO!_4.JPG



Brakujący otwór ... gdzie ta szpilka? :)
Nadkola_NIEBO!_5.JPG


Po wydobyciu szpilki :> :
Nadkola_NIEBO!_6.JPG


Po spasowaniu nie ma żadnej przerwy!! :
Nadkola_NIEBO!_7.JPG


Mam nadzieję, że wskazówki przydadzą się krysianowi i wszystkim zainteresowanym pozbycia się futrzaków :) Życzę powodzenia i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez krystian_w » 28 kwi 2015, 19:04

Dzięki NIEBO, jak zwykle szczegółowy opis. <spoko>
Zdradź mniej więcej ile spinek przygotować za wczasu, zabiorę się za to w majówkę, więc będzie jedno podejście :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez em_dzej » 28 kwi 2015, 19:08

AloHa

Fajnie że "powróciłeś" <glupek2>
NIe myślałeś o tym żeby jakoś wytłumić te plastiki, filcoki jakie są takie są ale tłumią na pewno wiele bardziej ;) . Ja myślałem te plastyki okleić od góry taśmą dekarską <co?>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez NIEBO! » 28 kwi 2015, 21:06

krystian_w napisał(a):Dzięki NIEBO,
Nie ma za co <spoko> ... ile spinek ... zależy jak trzymają obecne i ile połamiesz :) Ja kupiłem komplet, a wykorzystałem dwie :)

em_dzej napisał(a):NIe myślałeś o tym żeby jakoś wytłumić te plastiki,
Nic co zbiera syf i wilgoć jest mi nie na rękę. Nie widzę żadnej różnicy w wyciszeniu futrzakami, a nadkolem plastikowym chociaż ja generalnie teraz jestem skupiony na stukach z przodu – podejrzewam jeszcze jeden luźny klocek z przodu po mistrzach mechaniki :(

em_dzej napisał(a):Fajnie że "powróciłeś" <glupek2>
Miło mi :) Wróciłem / nie wróciłem :) Ale pierwszą stronę uzupełniłem :)


GRUDZIEŃ 2014
  • montaż prezentu gwiazdkowego <serduszka> rejestratora trasy :>

STYCZEŃ 2015
  • Przegląd techniczny – wszystko w bardzo dobrym stanie :>
  • Mimo przeglądu, który wyszedł na 6 decyzja o wymianie zacisków z tyłu, bo mechanik we wrześniu 2013 powiedział, że w związku z brakiem zestawów naprawczych zaleca następnym razem zakup zacisków nowych lub regenerowanych)
  • Zakup nowych zacisków hamulcowych na tył firmy NTY HZT-MZ-002 i HZT-MZ-003
  • Wymiana zacisków tył
  • Dynamiczna wymiana płynu hamulcowego
  • Zmywacz uniwersalny 0,5l Liqui Moly
  • Wymiana oleju
  • Wymiana filtru oleju KNECHT

LUTY 2015
  • Zakup używanego wysprzęglika z przewodem w nadziei łatwiejszej pracy sprzęgła
  • Demontaż opon PIRELLI P Zero Nero 215/45ZR17 91Y XL
  • Montaż opon BARUM BRAVURIS 3HM 225/45R17 94Y FR XL i wyważanie

MARZEC 2015
  • Wymiana kół z zimowych na letnie
  • Pomiar tarcz hamulcowych – przód do wymiany
  • Zakup P575203 Tłoczek do zacisku NABCO 57mm tłoczek Z 2szt.
  • Zakup D4648 Zestaw naprawczy REPE ZACISKU hamulcowego Ford P./ Mazda 6 2szt.
  • Naprawa mechaniczna wymiana wysprzęglika
  • Serwis hamulców wymiana Cylinderków przód i zestawy naprawcze
  • Konserwacja tylnych nadkoli INTERGUM 1KG ŚRODEK DO KONSERWACJI PODWOZIA INTER TROTON i decyzja o wywaleniu futrzakowych nadkoli

KWIECIEŃ 2015
  • Badanie diagnostyczne: co stuka w zawieszeniu
    Diagnoza: Luźny klocek hamulcowy lewy tył po naprawie u mechanika (zgubiona sprężynka montażowa klocków)
  • Zakup Zestaw montażowy klocków hamulcowych tył. 23H3015-OYODO QUICK BRAKE 109-1166
    8 blaszek prowadzących i 2 sprężyny do klocków Wg katalogu GeParts MP11019\0557236
  • Zakup nadkoli plastikowych FLORIMEX na tył i spinek
  • Naprawa hamulców z tyłu po mechaniku :( – uzupełnienie brakujących elementów –> KONKURS !! <–
  • Demontaż futrzaków i montaż plastikowych nadkoli z tyłu – FOTORELACJA
  • Montaż dwóch dodatkowych gniazd zapalniczek za schowkiem pasażera wraz z przekaźnikiem (wpięte pod instalację "zaszykowaną" rok temu przy instalacji NAVI)
  • w związku z powyższym całkowite ukrycie instalacji zasilającej rejestratora trasy
  • montaż wycieraczek FLATBLADE SMART WüRTH


MAJ 2015
  • przed nami

Do zrobienia jako pierwsze:
  • Wymiana tarcz z przodu (poniżej minimum)
  • Wymiana klocków z przodu – choć są jeszcze dobre to nie chcę żeby nowe tarcze dostały w tiit bo klocki są na pewno starte z rantów (w starych tarczach mega kanion)
  • Pewnie uzupełnienie sprężynek :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez em_dzej » 28 kwi 2015, 21:14

NIEBO! napisał(a):Miło mi Wróciłem / nie wróciłem Ale pierwszą stronę uzupełniłem


<jupi> <spoko>

NIEBO! napisał(a):Nie widzę żadnej różnicy w wyciszeniu futrzakami, a nadkolem plastikowym


No co Ty , weż garść kamyczków i wrzuć do filcoka , a wrzuć do plastika bedzie strzelac jak diabli
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez NIEBO! » 28 kwi 2015, 21:36

No dobra – przy takim teście to się zgodzę, ale generalnie ja jeżdżę do przodu, a nie do tyłu... prędkość rozchodzenia się fali akustycznej jest dużo mniejsza od mojej prędkości poruszania się, więc słyszę te odbijające się kamyczki dopiero jak stanę na czerwonym <glupek2> <glupek2> <glupek2>

A tak na serio to latający klocek z tyłu usłyszałem dopiero jak otworzyłem okno jak się cieplej zrobiło na dworze ... i hałas nie do wytrzymania, a jak zamknąłem okno to cisza ... uchylam... i nie do wytrzymania ... z nadkolami z tyłu pewnie jest podobnie ... SORRY, ale ja różnicy nie słyszę choć się wsłuchiwałem :P To już prędzej bym wyciszał komorę silnika, grodź, i drzwi kierowcy niż te nadkola ... przecież za tym jest jeszcze następna blacha, a nie już tylna kanapa <glupek2> Może ja nie słyszę różnicy, bo wpakowałem tam duuuuuuuuuuużo TROTON INTERGUM ... to jest dość elastyczne i pewnie coś tam tłumi.

INTERGUM_NIEBO!.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Maniekvip » 29 kwi 2015, 14:34

NIEBO! napisał(a):SORRY, ale ja różnicy nie słyszę choć się wsłuchiwałem


Ja po wymianie na plastiki też nie słyszę różnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez NIEBO! » 29 kwi 2015, 19:44

A jeśli nie słychać różnicy, to po co przepłacać? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez em_dzej » 30 kwi 2015, 08:44

NIEBO! napisał(a):.......to po co przepłacać?


Ale mi koszty rolka taśmy dekarskiej z Castoramy
Ja jak to bedę robił,o ile wogóle ,to na pewno okleję :P
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez bieski » 30 kwi 2015, 11:46

Panowie a ktoś rzucił okiem jak tam wygląda pod tym plastikiem po roku albo dwóch.
Bo jakby nie było to szmata w przeciwieństwie do plastiku to trochę powietrza przepuści.
Zresztą i tak najważniejsze to zalać jakiegoś Tectyla od środka, plastik niewiele pomoże.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez NIEBO! » 30 kwi 2015, 23:59

em_dzej napisał(a):Ale mi koszty rolka taśmy dekarskiej z Castoramy
To było mówione, akurat z przymrużeniem oka, ale dziwi mnie trochę fakt, że jeszcze nie założyłeś, a już jesteś pewien że jest głośniej :) OK! Też się tego obawiałem jak czytałem forum, ale zrobisz jak zechcesz <spoko>
bieski napisał(a):Panowie a ktoś rzucił okiem jak tam wygląda pod tym plastikiem po roku albo dwóch.

No jeszcze nie miałem możliwości, ale jak ten czas minie to postaram się wypowiedzieć :)
bieski napisał(a):Bo jakby nie było to szmata w przeciwieństwie do plastiku to trochę powietrza przepuści.
[/quote]No tu się trochę nie zgodzę ... podejrzewam że powietrza tam będzie tyle samo, ale syfu z 5x mniej. W oryginale syf najbardziej dostaje się pod rant i tam też robi największe spustoszenie, Tutaj rant jest osłonięty, ale na 90% dla całkowitej pewności będę to jeszcze uszczelniał – a powietrze dostanie się na pewno – zwłaszcza w czasie jazdy – to nie IP67 :) Syfu będzie też mniej, bo jest to bardziej zabudowane od wewnętrznej strony, ale zgodzę się z Tobą jeśli chodzi o konserwę i dlatego zacząłem właśnie od tego.
Obrazek

Teraz mam jednak większy problem ... nie wiem skąd załatwić sprężyny do klocków na przód.
Występują w ASO z klockami za bagatela 500zł. (w tej cenie mam klocki + tarcze :P ) Nie występują w zestawie ATE, a zestaw który znalazłem z QuickBrake jest do xeda 6, który ma inne blaszki :P i być może spręzyna też minimalnie się jakoś różni. Jest wprawdzie coś do 6 ale w cenie klocków ATE :P Jest też zestaw QB ze spręzynami ale do wersji 1.8 czyli też inny zacisk :( Chyba będę się musiał wybrać na giełdę ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez brodaM6 » 1 maja 2015, 07:36

Ja kupiłem ostatnio klocuszki ferodo i były tam springi <oczko> Koszt 130 zł
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mick » 1 maja 2015, 07:52

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez NIEBO! » 1 maja 2015, 11:47

mick – wszystko fajnie, ale to jest zestaw na tył, a teraz szukam na przód :) Zresztą wiem o jego istnieniu:
viewtopic.php?p=3022063#p3022063 (strona wczęsniej ;) )

brodaM6 napisał(a):Ja kupiłem ostatnio klocuszki ferodo i były tam springi <oczko> Koszt 130 zł

Czyli pewnie te:
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-fero ... 81381.html
Suuuuuuuuuuuuuuuuper! Dzięki Ci bracie! <jupi> Informacja bardzo cenna! <spoko> <spoko> <spoko> Tylko ze ja nie znalazłem tak tanio :P

Jesteś zadowolony z tych klocków? :) (kupię je chyba i tak dla tych sprężyn i blaszek <glupek2> )

Z ciekawości zapytam jakie masz tarcze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy