Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG
Nie o to mi chodzi – cały zacisk działa wyśmienicie, bo jest NOWY, prowadnice nasmarowane, wszystko chodzi wspaniale tylko grubość klocków się zwiększyła z lewej strony o ~0,5-0,8mm (taką grubość ma około ten elastyczny element co przykrywa klocek) i pytanie czy płyn rozprowadzi się po układzie i z lewego tyłu go jakby ubędzie, czyli przepłynie gdzieś indziej czy też nie i powinienem cofnąć tłoczek – wydaje mi się, że nie, że to samo po kilkudziesięciu wciśnięciach hamulca się ułoży.
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
NIEBO! napisał(a):pytanie czy płyn rozprowadzi się po układzie
Tym nie masz co się martwić. Tak jak napisałeś, płyn się rozprowadzi po całym układzie i będzie go na każdym zacisku ile trzeba.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
No to spoko
Uspokoiłeś mnie danmazda – wyczułem pewność w tym co mówisz
Dla uczestników konkursu powiem tylko tyle, że z prawej strony było jeszcze mniej ciekawie. To, że nie było spręzyny odpychającej to mnie wcale nie zdziwiło. Nie było też jednej blaszki przy wewnętrznym klocku, a ta co była na górze była blaszką dolną... ktoś zapyta – i co z tego? A no to, że blaszka dolna jest inna od górnej – efekt: zablokowany klocek w poprzek, w wyniku nacisku przez tłoczek wygiął się, pękła okładzina i nierówno się zużył ... i to prawdopodobnie spier****** poprzedni mechanik ...
Ale nie poddaję się i walczę dalej.
Do zrobienia mam przednie hamulce – wymiana tarcz bo mają już poniżej minimum (od wewnątrz niezły rów) no i przy okazji klocki na nowe – zaciski już zregenerowane, ale znając życie na pewno brakuje też sprężyn odpychających klocki od tarczy. Więc przed naprawą tym razem muszę kupić zestaw montażowy do klocków na przód, tarcze i klocki. Już w sumie wybrałem, ale mam wątpliowć czy to oryginały bo w okolicznych hurtowniach (w tym inter-cars) różnica wynosi dobrą 1/3 ceny czyli ~550-600. Wiecie może jak poznać oryginał ATE? I czy ta aukcja to oryginał? Sprzedający zdaje się być wiarygodny ...
http://allegro.pl/show_item.php?item=5112251028
Dla uczestników konkursu powiem tylko tyle, że z prawej strony było jeszcze mniej ciekawie. To, że nie było spręzyny odpychającej to mnie wcale nie zdziwiło. Nie było też jednej blaszki przy wewnętrznym klocku, a ta co była na górze była blaszką dolną... ktoś zapyta – i co z tego? A no to, że blaszka dolna jest inna od górnej – efekt: zablokowany klocek w poprzek, w wyniku nacisku przez tłoczek wygiął się, pękła okładzina i nierówno się zużył ... i to prawdopodobnie spier****** poprzedni mechanik ...
Ale nie poddaję się i walczę dalej.
Do zrobienia mam przednie hamulce – wymiana tarcz bo mają już poniżej minimum (od wewnątrz niezły rów) no i przy okazji klocki na nowe – zaciski już zregenerowane, ale znając życie na pewno brakuje też sprężyn odpychających klocki od tarczy. Więc przed naprawą tym razem muszę kupić zestaw montażowy do klocków na przód, tarcze i klocki. Już w sumie wybrałem, ale mam wątpliowć czy to oryginały bo w okolicznych hurtowniach (w tym inter-cars) różnica wynosi dobrą 1/3 ceny czyli ~550-600. Wiecie może jak poznać oryginał ATE? I czy ta aukcja to oryginał? Sprzedający zdaje się być wiarygodny ...

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
jak nie masz porządnych wejść w IC to ceny są kosmiczne, więc 2/3 ceny IC na allegro nie jest niczym zaskakującym. Wiele rzeczy tak sprawdzałem.
Poza tym, zamiast na allegro, może spróbuj zapytać w zaprzyjaźnionych z forum sklepach?
Poza tym, zamiast na allegro, może spróbuj zapytać w zaprzyjaźnionych z forum sklepach?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Dzięki! Sprawdzę 
Dopisano wtorek, 28 kwietnia 2015, 18:28:
Dzięki matthies
Jednak te co znalazłem są najtaniej, thing poleca sprzedawcę, więc kupię od nich 
Cofnijmy się jednak do piątku, czyli do FUTRZAKÓW
Ważniejszy był dla mnie temat hamulców, dlatego nic nie wspominałem, że przy okazji zdejmowania kół i uzupełnienia brakujących elementów w jarzmach wymieniłem też nadkola na plastiki. To czego się obawiałem najbardziej po recenzjach innych użytkowników forum, czyli większy hałas, słyszalność kamieni itp na moje słoniowe uszy nie do wyłapania – jak dla mnie jest tak samo, nie zauważyłem różnicy. Na autostradzie wprawdzie jeszcze nie jechałem, ale myślę, że też nie usłyszę różnicy
Jeśli chodzi o sam produkt wskazany wcześniej przez kolegę krystian_w to jest OK.
Prawdą jest, że:
Robiłem to pierwszy raz w życiu i pod presją czasu, dlatego efekt jest taki, że lewe nadkole w sumie powinienem kupić nowe, bo połamałem wszystkie zaczepy wkładając na żywca, bo mam dodatkową warstwę szpachli i sporą warstwę konserwacji i wciskając zaczepy się połamały
Jednak gdybym całą operację zaczął od opalarki tak jak prawą stronę wówczas byłoby idealnie. Jest to pokazane wszystko na poniższych zdjęciach. Generalnie nie jest to produkt Plug&Play, ale przy odrobinie zabawy staje się idealny – trzeba trochę popieścić
Na szczęście materiał z którego są wykonane te nadkola idealnie się formuje po podgrzaniu – odkształca idealnie tak jak tego chcemy, ma bardzo elastyczną postać wtedy ... jak naleśnik, wtedy bez problemu można dopasować do łuku nadkola czy znaleźć szpilki jeśli zabrakło otworu i przeciągnąć szpilki
Generalnie polecam ten produkt (zwłaszcza za użyty materiał): w szkolnej skali ocena 5/6
Sprzedawca ( -czyni
) bardzo miła – służy radą w doborze spinek, przesyłka błyskawiczna, więc tym bardziej polecam tą aukcję.
http://allegro.pl/mazda-6-2002-2008-nad ... 28994.html
Przed przeszczepem:
Porównanie:
Po włożeniu na żywca (szpara i połamane mocowania):
Aby ułatwić sobie montaż z prawej strony i nie popełnić błędu z lewej podgrzałem w miejscach mocowań i odgiąłem tak, że dużo łatwiej się wkładało na moje "grube" błotniki, a potem bardzo ładnie całość odgiąłem na swoje miejsce ... no cóż, człowiek uczy się całe życie i teraz zrobiłbym tak samo z lewej strony.
Brakujący otwór ... gdzie ta szpilka?
Po wydobyciu szpilki
:
Po spasowaniu nie ma żadnej przerwy!! :
Mam nadzieję, że wskazówki przydadzą się krysianowi i wszystkim zainteresowanym pozbycia się futrzaków
Życzę powodzenia i pozdrawiam.
Dopisano wtorek, 28 kwietnia 2015, 18:28:
Dzięki matthies
Cofnijmy się jednak do piątku, czyli do FUTRZAKÓW
Ważniejszy był dla mnie temat hamulców, dlatego nic nie wspominałem, że przy okazji zdejmowania kół i uzupełnienia brakujących elementów w jarzmach wymieniłem też nadkola na plastiki. To czego się obawiałem najbardziej po recenzjach innych użytkowników forum, czyli większy hałas, słyszalność kamieni itp na moje słoniowe uszy nie do wyłapania – jak dla mnie jest tak samo, nie zauważyłem różnicy. Na autostradzie wprawdzie jeszcze nie jechałem, ale myślę, że też nie usłyszę różnicy
Jeśli chodzi o sam produkt wskazany wcześniej przez kolegę krystian_w to jest OK.
Prawdą jest, że:
- w obu brakuje górnego otworu, ale oryginalne nadkole jest inaczej wyprofilowane i nie ma nawet dostępu do tej szpilki (na siłę można to zrobić ale ja nie robiłem)
- żeby było idealnie spasowane potrzebna jest opalarka, założenie na sucho pozostawi duże szpary
- w prawym brakowało jednego otworu montażowego na szpilkę (i chyba na śrubę – już nie pamiętam), ale też udało się to bez większego problemu zrobić (niestety za pierwszym razem wymacałem nie tą szpilkę i mam jeden otwór za dużo
Robiłem to pierwszy raz w życiu i pod presją czasu, dlatego efekt jest taki, że lewe nadkole w sumie powinienem kupić nowe, bo połamałem wszystkie zaczepy wkładając na żywca, bo mam dodatkową warstwę szpachli i sporą warstwę konserwacji i wciskając zaczepy się połamały
Generalnie polecam ten produkt (zwłaszcza za użyty materiał): w szkolnej skali ocena 5/6
Sprzedawca ( -czyni

Przed przeszczepem:
Porównanie:
Po włożeniu na żywca (szpara i połamane mocowania):
Aby ułatwić sobie montaż z prawej strony i nie popełnić błędu z lewej podgrzałem w miejscach mocowań i odgiąłem tak, że dużo łatwiej się wkładało na moje "grube" błotniki, a potem bardzo ładnie całość odgiąłem na swoje miejsce ... no cóż, człowiek uczy się całe życie i teraz zrobiłbym tak samo z lewej strony.
Brakujący otwór ... gdzie ta szpilka?
Po wydobyciu szpilki
Po spasowaniu nie ma żadnej przerwy!! :
Mam nadzieję, że wskazówki przydadzą się krysianowi i wszystkim zainteresowanym pozbycia się futrzaków
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Dzięki NIEBO, jak zwykle szczegółowy opis.
Zdradź mniej więcej ile spinek przygotować za wczasu, zabiorę się za to w majówkę, więc będzie jedno podejście

Zdradź mniej więcej ile spinek przygotować za wczasu, zabiorę się za to w majówkę, więc będzie jedno podejście
AloHa
Fajnie że "powróciłeś"
NIe myślałeś o tym żeby jakoś wytłumić te plastiki, filcoki jakie są takie są ale tłumią na pewno wiele bardziej
. Ja myślałem te plastyki okleić od góry taśmą dekarską 
Fajnie że "powróciłeś"

NIe myślałeś o tym żeby jakoś wytłumić te plastiki, filcoki jakie są takie są ale tłumią na pewno wiele bardziej


-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Nie ma za cokrystian_w napisał(a):Dzięki NIEBO,

Nic co zbiera syf i wilgoć jest mi nie na rękę. Nie widzę żadnej różnicy w wyciszeniu futrzakami, a nadkolem plastikowym chociaż ja generalnie teraz jestem skupiony na stukach z przodu – podejrzewam jeszcze jeden luźny klocek z przodu po mistrzach mechanikiem_dzej napisał(a):NIe myślałeś o tym żeby jakoś wytłumić te plastiki,
Miło miem_dzej napisał(a):Fajnie że "powróciłeś"![]()
GRUDZIEŃ 2014
- montaż prezentu gwiazdkowego
rejestratora trasy
STYCZEŃ 2015
- Przegląd techniczny – wszystko w bardzo dobrym stanie
- Mimo przeglądu, który wyszedł na 6 decyzja o wymianie zacisków z tyłu, bo mechanik we wrześniu 2013 powiedział, że w związku z brakiem zestawów naprawczych zaleca następnym razem zakup zacisków nowych lub regenerowanych)
- Zakup nowych zacisków hamulcowych na tył firmy NTY HZT-MZ-002 i HZT-MZ-003
- Wymiana zacisków tył
- Dynamiczna wymiana płynu hamulcowego
- Zmywacz uniwersalny 0,5l Liqui Moly
- Wymiana oleju
- Wymiana filtru oleju KNECHT
LUTY 2015
- Zakup używanego wysprzęglika z przewodem w nadziei łatwiejszej pracy sprzęgła
- Demontaż opon PIRELLI P Zero Nero 215/45ZR17 91Y XL
- Montaż opon BARUM BRAVURIS 3HM 225/45R17 94Y FR XL i wyważanie
MARZEC 2015
- Wymiana kół z zimowych na letnie
- Pomiar tarcz hamulcowych – przód do wymiany
- Zakup P575203 Tłoczek do zacisku NABCO 57mm tłoczek Z 2szt.
- Zakup D4648 Zestaw naprawczy REPE ZACISKU hamulcowego Ford P./ Mazda 6 2szt.
- Naprawa mechaniczna wymiana wysprzęglika
- Serwis hamulców wymiana Cylinderków przód i zestawy naprawcze
- Konserwacja tylnych nadkoli INTERGUM 1KG ŚRODEK DO KONSERWACJI PODWOZIA INTER TROTON i decyzja o wywaleniu futrzakowych nadkoli
KWIECIEŃ 2015
- Badanie diagnostyczne: co stuka w zawieszeniu
Diagnoza: Luźny klocek hamulcowy lewy tył po naprawie u mechanika (zgubiona sprężynka montażowa klocków) - Zakup Zestaw montażowy klocków hamulcowych tył. 23H3015-OYODO QUICK BRAKE 109-1166
8 blaszek prowadzących i 2 sprężyny do klocków Wg katalogu GeParts MP11019\0557236 - Zakup nadkoli plastikowych FLORIMEX na tył i spinek
- Naprawa hamulców z tyłu po mechaniku
– uzupełnienie brakujących elementów –> KONKURS
<–
- Demontaż futrzaków i montaż plastikowych nadkoli z tyłu – FOTORELACJA
- Montaż dwóch dodatkowych gniazd zapalniczek za schowkiem pasażera wraz z przekaźnikiem (wpięte pod instalację "zaszykowaną" rok temu przy instalacji NAVI)
- w związku z powyższym całkowite ukrycie instalacji zasilającej rejestratora trasy
- montaż wycieraczek FLATBLADE SMART WüRTH
MAJ 2015
- przed nami
Do zrobienia jako pierwsze:
- Wymiana tarcz z przodu (poniżej minimum)
- Wymiana klocków z przodu – choć są jeszcze dobre to nie chcę żeby nowe tarcze dostały w tiit bo klocki są na pewno starte z rantów (w starych tarczach mega kanion)
- Pewnie uzupełnienie sprężynek
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
NIEBO! napisał(a):Miło mi Wróciłem / nie wróciłem Ale pierwszą stronę uzupełniłem


NIEBO! napisał(a):Nie widzę żadnej różnicy w wyciszeniu futrzakami, a nadkolem plastikowym
No co Ty , weż garść kamyczków i wrzuć do filcoka , a wrzuć do plastika bedzie strzelac jak diabli

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
No dobra – przy takim teście to się zgodzę, ale generalnie ja jeżdżę do przodu, a nie do tyłu... prędkość rozchodzenia się fali akustycznej jest dużo mniejsza od mojej prędkości poruszania się, więc słyszę te odbijające się kamyczki dopiero jak stanę na czerwonym
A tak na serio to latający klocek z tyłu usłyszałem dopiero jak otworzyłem okno jak się cieplej zrobiło na dworze ... i hałas nie do wytrzymania, a jak zamknąłem okno to cisza ... uchylam... i nie do wytrzymania ... z nadkolami z tyłu pewnie jest podobnie ... SORRY, ale ja różnicy nie słyszę choć się wsłuchiwałem
To już prędzej bym wyciszał komorę silnika, grodź, i drzwi kierowcy niż te nadkola ... przecież za tym jest jeszcze następna blacha, a nie już tylna kanapa
Może ja nie słyszę różnicy, bo wpakowałem tam duuuuuuuuuuużo TROTON INTERGUM ... to jest dość elastyczne i pewnie coś tam tłumi.



A tak na serio to latający klocek z tyłu usłyszałem dopiero jak otworzyłem okno jak się cieplej zrobiło na dworze ... i hałas nie do wytrzymania, a jak zamknąłem okno to cisza ... uchylam... i nie do wytrzymania ... z nadkolami z tyłu pewnie jest podobnie ... SORRY, ale ja różnicy nie słyszę choć się wsłuchiwałem

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Panowie a ktoś rzucił okiem jak tam wygląda pod tym plastikiem po roku albo dwóch.
Bo jakby nie było to szmata w przeciwieństwie do plastiku to trochę powietrza przepuści.
Zresztą i tak najważniejsze to zalać jakiegoś Tectyla od środka, plastik niewiele pomoże.
Bo jakby nie było to szmata w przeciwieństwie do plastiku to trochę powietrza przepuści.
Zresztą i tak najważniejsze to zalać jakiegoś Tectyla od środka, plastik niewiele pomoże.
To było mówione, akurat z przymrużeniem oka, ale dziwi mnie trochę fakt, że jeszcze nie założyłeś, a już jesteś pewien że jest głośniejem_dzej napisał(a):Ale mi koszty rolka taśmy dekarskiej z Castoramy

bieski napisał(a):Panowie a ktoś rzucił okiem jak tam wygląda pod tym plastikiem po roku albo dwóch.
No jeszcze nie miałem możliwości, ale jak ten czas minie to postaram się wypowiedzieć
[/quote]No tu się trochę nie zgodzę ... podejrzewam że powietrza tam będzie tyle samo, ale syfu z 5x mniej. W oryginale syf najbardziej dostaje się pod rant i tam też robi największe spustoszenie, Tutaj rant jest osłonięty, ale na 90% dla całkowitej pewności będę to jeszcze uszczelniał – a powietrze dostanie się na pewno – zwłaszcza w czasie jazdy – to nie IP67bieski napisał(a):Bo jakby nie było to szmata w przeciwieństwie do plastiku to trochę powietrza przepuści.
Teraz mam jednak większy problem ... nie wiem skąd załatwić sprężyny do klocków na przód.
Występują w ASO z klockami za bagatela 500zł. (w tej cenie mam klocki + tarcze
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
mick – wszystko fajnie, ale to jest zestaw na tył, a teraz szukam na przód
Zresztą wiem o jego istnieniu:
viewtopic.php?p=3022063#p3022063 (strona wczęsniej
)
Czyli pewnie te:
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-fero ... 81381.html
Suuuuuuuuuuuuuuuuper! Dzięki Ci bracie!
Informacja bardzo cenna!
Tylko ze ja nie znalazłem tak tanio 
Jesteś zadowolony z tych klocków?
(kupię je chyba i tak dla tych sprężyn i blaszek
)
Z ciekawości zapytam jakie masz tarcze?
viewtopic.php?p=3022063#p3022063 (strona wczęsniej
brodaM6 napisał(a):Ja kupiłem ostatnio klocuszki ferodo i były tam springiKoszt 130 zł
Czyli pewnie te:

Suuuuuuuuuuuuuuuuper! Dzięki Ci bracie!




Jesteś zadowolony z tych klocków?

Z ciekawości zapytam jakie masz tarcze?
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości