Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2015, 21:09

UWAGA KONKURS

Ostatnio oddałem samochód do mechanika i niestety żałuje :( Cała bajkę opowiem potem (i nawet będę miał pytanie – WAŻNE PYTANIE) Ale najpierw konkurs :) Tak wygląda zacisk po otwarciu wczoraj ... oczywiście już po odbiorze od mechanika, który naprawiał dwa tygodnie temu hamulce :P

Czego tu brakuje?

SAM_0534 (Kopiowanie).JPG

(nie chodzi o koło <glupek2> ani o czyszczenie, tylko o elementy mechaniczne <cisza> )


Dla pierwszego kto prawidłowo wymieni wszystkie brakujące elementy +5pkt respect

And remember respect is everything! :) <faja>
Ostatnio edytowano 25 kwi 2015, 21:19 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez maselek » 25 kwi 2015, 21:11

sprężynek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez swirek » 25 kwi 2015, 21:16

Blaszki mocującej klocek w zacisku?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez maselek » 25 kwi 2015, 21:17

nooo też <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2015, 21:25

Trochę się podzielić musicie :)
  • maselek +1pkt
  • swirek +1pkt

...ale jeszcze czegoś brakuje – pierdołka ale jednak przed oddaniem do mechanika była.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2015, 21:27 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez em_dzej » 25 kwi 2015, 21:26

Oj tam zapodziały mu się <spoko>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez leni » 25 kwi 2015, 21:30

Tarcza się kończy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2013, 08:05
Posty: 470 (26/21)
Skąd: Katowice
Auto: Jest: Citroen C5 (X7) CROSSTOURER 2.0 BlueHDi 180 KM 2015 rok
Była: MAZDA 6 GY 2.0/136KM CiTD 2004 rok

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2015, 21:38

Nie wiem jak to zrobiłeś leni bez przyrządu pomiarowego, ale pudło. Ma 9,6mm więc się nie kończy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez andryjan » 25 kwi 2015, 21:44

Po takim zdjęciu tym bardziej stwierdzam, że warto/trzeba mieć zaufanego mechanika!.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2015, 21:48

Podpowiem – brakuje coś przy klocku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Yoki » 25 kwi 2015, 21:50

Założył stare?
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez xRafalx » 25 kwi 2015, 21:51

Sprężynek łączących klocki :D
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2015, 22:04

Masz rację andryjan ... ja takiego mechanika jeszcze nie mam :(. Póki co kompletuję coraz więcej narzędzi i co mogę robię sam. Raczej podnośnika się nie dorobię, ale może kiedyś chociaż kanał... Najgorsze że nie wiem który mechanik i co zgubił (bo hamulce robiłem już drugi raz), bo tak to bym mógł zrobić dym, ale pewności nie mam czy w ogóle jak kupiłem auto czy były sprężyny, blaszka była – to wiem. Ale moim zdaniem jak jadę do mechanika i mówię że auto się nie toczy i ma naprawić hamulce to mechanik po otwarciu zacisku powinien zadzwonić i powiedzieć – heloł – nie ma sprężyn, powinny być, kupić zestaw montażowy do klocków za 30zł? A nie że odbieram auto, zostawiam $$$, po czym jest dokładnie tak samo, sprawdzam DTR w poszukiwaniu jakiegoś zonka, jadę do mechanika z wydrukiem budowy zacisku o te sprężyny czy były, a on mi mówi ze nie pamięta a poza tym to one nie są do niczego potrzebne ... eeeeeeh szkoda słów.

Yoki – klocki nie były zużyte – mają najechane 10kkm więc ich nie wymieniał – i słusznie, bo nic by to nie dało, a tylko wzrosłyby koszty

xRafalx – prawda, ale ta odpowiedź padła jako pierwsza. :)

No to co? Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze brakuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez maselek » 25 kwi 2015, 22:05

Pewnie,
brakuje warstwy elastycznej klocka, która tłumi drgania i brakuje czujnika akustycznego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2015, 22:26

Bingo! Maselek zasłużyłeś +4pkt razem 5 :) Tych trzech elementów brakowało z lewej strony,

SAM_0532 (Kopiowanie).JPG


SAM_0537 (Kopiowanie).JPG


Z prawą było jeszcze ciekawiej :P o tym za chwilę

A teraz ważne pytanie. Podczas rozbierania nie cofałem tłoczka (nie wkręcałem – nic nie robiłem).

Po dołożeniu warstwy elastycznej zrobiło się ciaśniej, mimo to udało się nałożyć zacisk jednak koło ma opory i klocki mimo sprężyny trą o tarczę tak, że po 5km bardzo śmierdziało (mało hamowania) i felga w środkowej części gorąca i było "czuć" klocki. Co robić dalej?

1) rozebrać zacisk, odkręcić korek od zbiorniczka płynu hamulcowego, cofnąć tłoczek przez obracanie i całość złożyć (z większą dbałością niż mechanik) :P
2) odkręcić odpowietrznik i z tego zacisku upuścić trochę płynu
3) nic nie robić, bo płyn sam przepłynie po układzie i wszystko się wyrówna (stawiam na to <spoko> ), ale proszę Was o potwierdzenie.
4) poczekać aż się wszystko usmaży i potwierdzi się scenariusz leni'ego <glupek2> <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez leni » 25 kwi 2015, 22:44

Uważam ze opcja nr 3 jest jak najbardziej prawidłowa. Powinno wszystko sie ułożyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2013, 08:05
Posty: 470 (26/21)
Skąd: Katowice
Auto: Jest: Citroen C5 (X7) CROSSTOURER 2.0 BlueHDi 180 KM 2015 rok
Była: MAZDA 6 GY 2.0/136KM CiTD 2004 rok

Postprzez NIEBO! » 26 kwi 2015, 09:48

Ktoś ma inne zdanie na ten temat? Chciałbym mieć pewność zanim ruszę gdzieś dalej, a nie tylko w koło komina.

<pomocy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez maselek » 26 kwi 2015, 12:50

Moim zdaniem przyjrzeć się prowadnicom zacisku, to one mogą być źródłem problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez thing » 26 kwi 2015, 14:59

Narazie monitoruj, jeśli sie nie ułoży wtedy możesz sprawdzać. Dzieje się tak po obu stronach? Tłoczki są ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Danmazda » 26 kwi 2015, 15:37

Miałem problem z tylnym lewym zaciskiem. Smarowanie i wkręcenie tłoczka nic nie dało.
Dopiero całe rozebranie zacisku dał oczekiwany efekt. Dokładnie został oczyszczony zacisk, tłoczek, sprężynka ręcznego, wymienione wszystkie gumowe części(zestaw naprawczy) smarowanie, ponowne dokładniejsze wkręcenie tłoczka i zacisk hula jak nowy.
Mój mechanik sobie z tym nie poradził, dopiero u Jaksy mi to naprawiono.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy

cron