MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91' RENOWACJA, Żółte tabilce

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez tekkenfan » 20 lut 2014, 22:39

dobra robota, ale z tymi uszczelkami to chyba trochę przyoszczędziłeś i obawiam się że nie będą trzymać. Zawory też nowe czy po oczyszczeniu?

Tak czy siak fajnie się zapowiada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez drataj » 20 lut 2014, 22:48

Gruba impreza :D Czekam na pierwsze odpalenie <spoko>
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 14:30
Posty: 33
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 1992

Postprzez Odcina » 20 lut 2014, 22:53

Czekamy czekamy na dalsze postępy :)
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Bounty » 21 lut 2014, 01:01

Ale wariat:D postepy mega ;d
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez djakob » 21 lut 2014, 01:20

Podoba mi się :) Czekam na kolejne foty <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez alex90 » 21 lut 2014, 01:50

tekkenfan napisał(a):dobra robota, ale z tymi uszczelkami to chyba trochę przyoszczędziłeś i obawiam się że nie będą trzymać. Zawory też nowe czy po oczyszczeniu?

Tak czy siak fajnie się zapowiada.


Co do uszczelek to zestawy są na prawdę fajne i z dobrego materiału, nawet semeringi nie są gumowe tylko sylikonowe. mam nadzieje że nie bedzie z nimi problemu. Ogólnie to niema zbyt dużego wyboru a w serwisie krzyczą takie ceny że głowa boli. Co do zaworów wszystkie są nowe (made in japan) :) stare były zbyt wytarte w prowadnicach i na przylgniach

Dopisano 21 lut 2014, 00:52:

djakob napisał(a):Podoba mi się :) Czekam na kolejne foty <spoko>


djakob dzięki za dokładki troszke się nad nimi popracuje i będzie git :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez tekkenfan » 21 lut 2014, 01:57

Do większości to pewnie się nadadzą ale już pod głowicę bałbym się dać takiego cudaka. Jak nie ori to trzeba było dać Elringa (ok 100 pln), pod pokrywę jednak tylko Ori. Reszta nie wiedzieć czemu po krótkim czasie zaczyna przeciekać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez alex90 » 21 lut 2014, 02:25

Zaraz po zakupie zakładałem uszczelke pod pokrywe Elringa g...no totalne, firma jest dobra ale nie do japończyków poza tym jak w tym silniku raz sciągniesz pokrywe to uszczelka i tak do wywalenia taka złośliwość rzeczy martwych :) Z resztą podstawową sprawą żeby uszczelka trzymała to dobrze przygotować powierzchnię. Komplet szczelek do samej głowicy kosztował prawie 400zł tak więc najtańsze nie były
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez tekkenfan » 21 lut 2014, 02:30

Dlatego napisałem ze pod pokrywę tylko ori.

O erlingu pisałem w kontekście głowicy. Wg mnie jak po taniości to elring, a jak nie oszczędzamy to ori.
No ale każdy robi jak chce. Ja tylko piszę to co wiem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez alex90 » 21 lut 2014, 12:22

Wał już wyszlifowany korbowody dopasowane, pompa olejowa przeglądnięta pod kątem wypracowania, jest w stanie idealnym więc zostało wyczyścić zalać olejem i poskładać :)


DSCF0274a.JPG

DSCF0277a.JPG

DSCF0278a.JPG



No i nadszedł czas na montaż mam troche mniej fotek niż myślałem :| jednak jak się robi to sie nie myśli o robieniu zdjęć ale jakoś poradzimy :D
Jako że wał już zamontowany następny krok to tłoki (dla zainteresowanych koszt szlifowania wału to 300zł a cylindrów 280zł)
DSCF0294a.JPG

DSCF0295a.JPG

DSCF0296a.JPG

DSCF0299a.JPG

DSCF0300a.JPG


Śróby do głowicy oczywiście też poszły nowe
DSCF0301a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez presco » 21 lut 2014, 17:26

Super temat, takie lubię <spoko> . Dużo pracy i pieniędzy ale madzia się odwdzięczy. Powodzenia i czekam na więcej zdjęć :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 18:23
Posty: 83
Auto: mx-3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez Bounty » 21 lut 2014, 17:36

Oby tak dalej :) Widać, że fach w ręku jest :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Odcina » 21 lut 2014, 20:05

Nieźle będzie fura jak z fabryki tak trzymaj <spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez alex90 » 21 lut 2014, 20:11

Bardzo mię to cieszy że podoba wam się moja praca, dorzucam jeszcze odnowiony rozrusznik i alternator :D


IMAG0950a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez folley » 21 lut 2014, 20:57

Kozak projekt!
Do zobaczenia na spocie :)
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 12:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez wilusjdm » 22 lut 2014, 01:13

Dobra robota ! drugie życie motorowni <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Bounty » 22 lut 2014, 01:55

Wszystko lsni;)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Odcina » 22 lut 2014, 08:07

Widać że masz zamiłowanie do tego modelu i wkładasz w niego swoje całe serce nie wspomnę już o Kasie :)
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez alex90 » 22 lut 2014, 13:40

Dzisiaj kilka fotek i słów odnośnie głowicy. Powierzchnia została minimalnie przeszlifowana 0,2mm żeby zachować się w normie ( minimalna wysokość głowicy ma wynosić między 133,8-134mm) tak więc wszystko musi być wykonane dość dokładnie. Na obecną chwilę ma 133.9. Prowadnice zaworowe zostały wymienione na nowe co nie jest proste gdyż fabrycznie są montowane na gorąco i taką samą procedurę trzeba było zachować. Gniazda zaworowe zostały lekutko przyszlifowane gdzyż nowa prowadnica to i nowa oś zaworu. Następnie wszystkie zawory zostały przypisane do swoich dniazd i ręcznie dotarte pastą do zaworów żeby leżały idealnie.

DSCF0304a.JPG

DSCF0305a.JPG

DSCF0310a.JPG

DSCF0313a.JPG

DSCF0314a.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez krzysiek323f bg » 22 lut 2014, 14:13

Kawał dobrej roboty zrobiłeś <spoko> . A nie myślałeś o do prężeniu, jak już masz wszystko nowe <co?> zebrać 0,5mm :D z głowicy i kanały obrobić :P :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy