Brak biegów – mocne drgania drążka zmiany biegu (BK 2005 )
Witam , dziś w czasie jazdy nagle nie weszła 5 i potem nie wchodziło już nic , zjechałem na pobocze po paru odpaleniach udało się wrzucić 2 i dojechać do domu . Biegi są – wchodzą strasznie ciężko , bardzo telepie drążkiem zmiany biegów , w czasie wolnej jazdy słyszę tarcie na zewnątrz .
Sprzęgło – skrzynia ?
przelatane oryginalne 135 tys.km
Sprzęgło – skrzynia ?
przelatane oryginalne 135 tys.km
Silnik chodzi normalnie , olej jest , płyn hamulcowy jest , w czasie tego " wypadku ' biegi zgrzytała jak bym wrzucał bez sprzęgła a sprzęgło w podłodze . po ok 10 min i kilkukrotnym odpaleniu biegi zaczęły wchodzić , ciężko , lewarek sobie lata (trudno trafic w bieg ) ale wchodzą , czuć jakiś smród .
Mocno drga silnik i słychać jakieś tarcie przy wolnej jeździe , brak błędów w kompie .
Mocno drga silnik i słychać jakieś tarcie przy wolnej jeździe , brak błędów w kompie .
marcin255 napisał(a):biegi zaczęły wchodzić , ciężko , lewarek sobie lata (trudno trafic w bieg ) ale wchodzą , czuć jakiś smród .
Mocno drga silnik i słychać jakieś tarcie przy wolnej jeździe , brak błędów w kompie
bledow przy takich problemach nie bedzie...
Sprawdz czy poprawnie lape presuwa tloczek sprzegla... ale i tak uwazam, ze nie obejdzie sie bez demontazu skrzyni...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mam taką sugestie postaraj się wrzucić 4bieg i ruszyć autem jak nie zgasisz silnika to sprzęgło
kolejnym argumentem za tym jest smród piszesz że go czujesz jeśli to taki jakby palona kapusta to już masz 100% wywalone sprzęgło.
Wcześniej ci nie zostawało auto na obrotach jak ruszałeś ze świateł i dowaliłeś po gazie jeden, dwa i auto niby ciągło ale miało wyższe obroty zabrało do dane prędkości i dopiero znowu był wzrost obrotów i trójka. Chyba tak mi najlepiej opisać efekt zużytego sprzęgła.
kolejnym argumentem za tym jest smród piszesz że go czujesz jeśli to taki jakby palona kapusta to już masz 100% wywalone sprzęgło.
Wcześniej ci nie zostawało auto na obrotach jak ruszałeś ze świateł i dowaliłeś po gazie jeden, dwa i auto niby ciągło ale miało wyższe obroty zabrało do dane prędkości i dopiero znowu był wzrost obrotów i trójka. Chyba tak mi najlepiej opisać efekt zużytego sprzęgła.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
własnie wyciek mi chyba cały olej – więc chyba dział silnik ?
Podjechałem do mechanika , sprzęgło słabe ale ok , skrzynia bez zarzutu , po dojechaniu do domu jakieś brzęczenie spod silnika i
Podjechałem do mechanika , sprzęgło słabe ale ok , skrzynia bez zarzutu , po dojechaniu do domu jakieś brzęczenie spod silnika i
O [tiiit] marcin ja ci współczuje niedawno robiłeś silnik i znowu się posypało może coś na wale ci poszło i rozwaliło uszczelniacz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
zamówiłem lawetę na Buraczaną , niech to wszystko ................ 

marcin255 napisał(a):Silnik chodzi normalnie , olej jest , płyn hamulcowy jest , w czasie tego " wypadku ' biegi zgrzytała jak bym wrzucał bez sprzęgła a sprzęgło w podłodze .
marcin255 napisał(a):po ok 10 min i kilkukrotnym odpaleniu biegi zaczęły wchodzić , ciężko , lewarek sobie lata (trudno trafic w bieg ) ale wchodzą , czuć jakiś smród .
Mocno drga silnik i słychać jakieś tarcie przy wolnej jeździe
marcin255 napisał(a):Podjechałem do mechanika , sprzęgło słabe ale ok , skrzynia bez zarzutu
marcin255 napisał(a):po dojechaniu do domu jakieś brzęczenie spod silnika i
Musisz miec totalnego pecha...
Objawy wskazuja niezbicie na skrzynie / sprzeglo, a Ty piszesz, ze to silnik...
Moze obie te sprawy?
Marcis napisał(a):wiesz już co się stało?
wlasnie... wiesz juz cos konkretnego?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mam nadzieję ,że to jakiś uszczelniacz , zimering ,mechanizm różnicowy , urwane sprzęgło ostatecznie skrzynia się wysypała ( używka 600 zł ) .
Nic nie wiem auto dojechało na lawecie wczoraj o 13 stej , chłopaki mają dzwonić jutro .
Aż boję się jutra
Nic nie wiem auto dojechało na lawecie wczoraj o 13 stej , chłopaki mają dzwonić jutro .
Aż boję się jutra
No ale z tego co pisałeś wcześniej że były zgrzyty, a silnik pracował normalniej więc wychodzi że skrzynia lub mechanizm różnicowy, no ale był 2 bieg więc skrzynia. Z tego co piszesz to wnioskuję że może być siłownik sprzęgła, może łożysko sprzęgła zatarte? ew. same sprzęgło czy docisk. A z tego co widać plama jest z lewej strony auta spod skrzyni jakby.
Z lewej i na 90% nie jest to olej silnikowy ( gęsty, ciemnobrązowy, ostry zapach ) , mnie też objawy wskazują napęd ale te drgania silnika na zimnym minimalne , na rozgrzanym duże a znikają na 1500 rpm. Coś się rozpadło silnik bujała ale cykał równiutko .
Ostatnio edytowano 19 sty 2014, 22:00 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Zmianiałeś olej w skrzyni? Pytam bo u siebie jak sprawdzałem poziom oleju to był on przezroczysty.
Piszesz że to na pewno nie silnikowy, więc taki zalałeś do skrzyni? "Ciemny", jakiś minerał?
Mogła pęknąć poduszka na skrzyni i dlatego drgania na lewarku.
Martwi mnie jednak ten olej. Ze zdjęcia wygląda on na silnikowy.
Piszesz że to na pewno nie silnikowy, więc taki zalałeś do skrzyni? "Ciemny", jakiś minerał?
Mogła pęknąć poduszka na skrzyni i dlatego drgania na lewarku.
Martwi mnie jednak ten olej. Ze zdjęcia wygląda on na silnikowy.
olej wymieniałem 2 lata temu – co wlali nie wiem , olej silnikowy mam jasny ma 2 tys.km jest " wodnisty"
Miałem wyciek spod korka spustu oleju na tej samej podłodze , silnikowy wyglądał jak " woda ' ten to ciemna gęsta mocno śmierdząca maź – do dziś śmierdzi tak " ostro "
Miałem wyciek spod korka spustu oleju na tej samej podłodze , silnikowy wyglądał jak " woda ' ten to ciemna gęsta mocno śmierdząca maź – do dziś śmierdzi tak " ostro "
iwon44 napisał(a):Zmianiałeś olej w skrzyni? Pytam bo u siebie jak sprawdzałem poziom oleju to był on przezroczysty.
Piszesz że to na pewno nie silnikowy, więc taki zalałeś do skrzyni? "Ciemny", jakiś minerał?
Mogła pęknąć poduszka na skrzyni i dlatego drgania na lewarku.
Martwi mnie jednak ten olej. Ze zdjęcia wygląda on na silnikowy.
to że masz czysty olej na górze to o niczym nie świadczy. Nawet gdyby tam była miarka to nigdy nie zweryfikujesz prawdziwego stanu oleju w ten sposób. Także tm bym się nigdy nie sugerował. Bo na oko to chłop w szpitalu umarł. Ocenić to możesz w laboratorium. Znając życie to na dnie masz już sporo syfu. Mówię to z doświadczenia w skrzyniach sprzętu rolniczego i budowlanego. Np.60 litrów oleju w skrzyni (syntetyk) Na miarce kryształ, biorąc z góry nawet śladu syfu jak chwile po wymianie a na dnie budyń czekoladowy. Takze to co mam marcin to nic nadzwyczajnego, nawet syntetyk będzie tak wyglądał. Trzeba by było wymianić kilka razy w krótkim czasie, zawsze gorący i zmieszany olej, żeby mieć idealnie czysto w skrzyni która pracowała już kilka lat i ma tylko 1 wymianę oleju za sobą.
Ostatnio edytowano 19 sty 2014, 22:21 przez rafik256, łącznie edytowano 1 raz
tak wygladał ten olej na podłodze , gęsty brązowy ostro śmierdzi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości