Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez dobrzyn22 » 5 lis 2012, 11:34

łączę z szybkimi pytaniami
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zemoj » 5 lis 2012, 15:04

klajgus napisał(a):
zemoj napisał(a): Mianowicie chodzi mi za co odpowiada ta rolka:


to jest kompresor klimatyzacji

Kamień z serca. Godzina roboty, wszystko siedzi na miejscu i Mazda znowu śmiga <jupi> Uff...
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez matrix5 » 5 lis 2012, 20:31

Panowie
Mam pytanie potrzebuje kupić do Madzi 6 sedan, komplet spinek do osłony silnika pod spodem .Gdzie mogę je kupić w jakim sklepie internetowym? Najlepiej jakby były sprzedawane w komplecie, bo u mnie nie wiem jakie były i teraz mam narazie przymocowane na opaski plastykowe, i nie daje mi to spokoju a ma być to zrobione porządnie :)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2011, 21:07
Posty: 37
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 6 EXECUTIVE , 2007r 1.8Petrol

Postprzez mscorp » 5 lis 2012, 23:54

Pytanie 1- czy błąd P2089 A Camshaft Position Actuator Control Circuit High (Bank 1) może powstać w wyniku chwilowego odłączenia jakiegoś bezpiecznika w komorze silnika?
Dodam, że silnik wyłączony, ale nie mam pewności czy zapłon był też wyłączony?

Pytanie 2- mam odczucie, ze silniki przedliftowe 2.3 (166KM) mają inną charakterystykę pracy – są głośniejsze i bardziej "warczą" niż poliftowe 2.3 (163KM) – ciszej i jakby metalicznie, ale przyjemnie – czym to jest spowodowane? Dodam, że w kabinie też jest ciszej w polifcie.
mscorp
 

Postprzez Zigi86 » 6 lis 2012, 14:20

Witam, w ostatnim czasie komputer załącz pokazywać większe średnie spalanie, wiem że zrobiło się chłodniej i autko może spalić trochę więcej, ale wg. komputera wzrosło z 11 do 15l/100 ... nie sprawdzałem jeszcze jak ze wskazaniami z dystrybutora, ale przy założeniu, że potwierdzą wzrost z kompa, co wg. was powinienem w pierwszej kolejności sprawdzić, co mogło by mieć wpływ na taki wzrost spalania. Dodam, że silnik nie pracuje inaczej, nie wydaje dziwnych dźwięków oraz, ze dynamika jazdy pozostała na swoim poziomie.

Z góry dzięki. Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez Arkadius 73 » 6 lis 2012, 16:38

mscorp napisał(a):Pytanie 1- czy błąd P2089 A Camshaft Position Actuator Control Circuit High (Bank 1) może powstać w wyniku chwilowego odłączenia jakiegoś bezpiecznika w komorze silnika?

Ja tak miałem ale ze względu nz zmianę przepustnicy z 3.0 na 3.7 . powodem było u mnie nie dostrojone cpe tzn pseudo piggyback
Arkadius 73
 

Postprzez Spiderus » 6 lis 2012, 19:18

Krótka piłka.. Szukałem na forum ale może za mało się starałem... :D
Czy Ktoś z Użytkowników Madzi instalował coś takiego? http://moto.allegro.pl/hid-zarnik-palni ... 69871.html
Czekam na opinie i ewentualne doradztwo w temacie... Instalować coś takiego do świateł mijania czy lepiej kupić droższe żarówki halogenowe?
Pozdrawiam.
Spiderus
 

Postprzez Mandey » 6 lis 2012, 22:21

Oj kolego... Będzie lincz <bicz> :P dużo tematów o xenonach jest. A przeciwników tego typu przeróbek mnóstwo. Ja mam w swojej założone najzwyklejsze xenony i jest ok ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez miazga91 » 7 lis 2012, 03:10

WItam!
Po odkręceniu korka oleju pojawił się jasny dym (coś a'la ciuchcia:), a przed kupnem auta (2 miechy temu) nie było tego widać bo było ciepło... Więc zabieram sie za podkładki pod wtryskami. Olej wymieniony, miska ściągnieta i wyczyszczona tak jak smok oleju (było dużo opiłków po zajechanej turbince)
Teraz pytanie: czy to te podkładki?
http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -ditd-citd
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez mscorp » 7 lis 2012, 07:19

Arkadius 73 napisał(a):
mscorp napisał(a):Pytanie 1- czy błąd P2089 A Camshaft Position Actuator Control Circuit High (Bank 1) może powstać w wyniku chwilowego odłączenia jakiegoś bezpiecznika w komorze silnika?

Ja tak miałem ale ze względu nz zmianę przepustnicy z 3.0 na 3.7 . powodem było u mnie nie dostrojone cpe tzn pseudo piggyback

Dzieki, ale ja niczego nie podmieniałem, a ewentualne wyjęcie i włożenie bezpiecznika wg mnie nie powinno namieszac w kompie, by ten wyrzucił błąd.
mscorp
 

Postprzez dobrzyn22 » 7 lis 2012, 12:12

miazga91 napisał(a):Teraz pytanie: czy to te podkładki?

dokładnie takie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grucha » 7 lis 2012, 12:38

mscorp napisał(a):ja niczego nie podmieniałem, a ewentualne wyjęcie i włożenie bezpiecznika wg mnie nie powinno namieszac w kompie, by ten wyrzucił błąd.


I masz całkowitą rację

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez sorand » 7 lis 2012, 18:50

Witam.
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Mazdy 6 i mam takie pytanko. Czy kontrolka od pompki paliwowej wskazującej zanieczyszczenia (wodę) gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika? Czy w ogóle powinna się zapalać po przekręceniu kluczyka?
Jakoś nie zwróciłem uwagi na to przy zakupie a teraz jakoś nie daje mi to spać. Wczoraj przepompowałem trochę w pompce paliwa i dalej jest tak samo. Czyli jest to normalne?
Pytam bo ma aktualnie starą Hanię z 94r i ona nie ma takich bajerów komputerów...
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez Zigi86 » 7 lis 2012, 19:21

Zigi86 napisał(a):Witam, w ostatnim czasie komputer załącz pokazywać większe średnie spalanie, wiem że zrobiło się chłodniej i autko może spalić trochę więcej, ale wg. komputera wzrosło z 11 do 15l/100 ... nie sprawdzałem jeszcze jak ze wskazaniami z dystrybutora, ale przy założeniu, że potwierdzą wzrost z kompa, co wg. was powinienem w pierwszej kolejności sprawdzić, co mogło by mieć wpływ na taki wzrost spalania. Dodam, że silnik nie pracuje inaczej, nie wydaje dziwnych dźwięków oraz, ze dynamika jazdy pozostała na swoim poziomie.

Z góry dzięki. Pzdr.


Nikt nie ma pomysłu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez konrad1235 » 7 lis 2012, 19:44

najpierw sprawdź spalanie wg dystrybutora. Sprawdź poziom oleju w silniku, jeśli masz szybki wzrost stanu to raczej wtryski leją i tu przyczyn może być parę. Pytanie czy jeździsz na krótkich odcinkach, czy zdążysz wypalić DPF .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez Wojtek » 7 lis 2012, 19:46

konrad1235 napisał(a):Pytanie czy jeździsz na krótkich odcinkach, czy zdążysz wypalić DPF

?? jaki DPF?

Zigi86 napisał(a):Nikt nie ma pomysłu ?

sprawdz spalanie z dystrybutorem... potem wroc... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez konrad1235 » 7 lis 2012, 19:48

Wojtek napisał(a):
konrad1235 napisał(a):Pytanie czy jeździsz na krótkich odcinkach, czy zdążysz wypalić DPF

? jaki DPF?


a to On nie ma Diesla ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez Wojtek » 7 lis 2012, 19:52

147KM to bedzie Pb 2.0
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez konrad1235 » 7 lis 2012, 19:59

Wojtek napisał(a):147KM to bedzie Pb 2.0


masz rację , pomyliłem z 143KM, ale lepiej uzupełnić profil . W Pb się nie udzielam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez dobrzyn22 » 7 lis 2012, 21:21

sorand napisał(a):Czy kontrolka od pompki paliwowej wskazującej zanieczyszczenia (wodę) gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika? Czy w ogóle powinna się zapalać po przekręceniu kluczyka?

to normalne. na początku masz test kontrolek-potem wszystkie powinny zgasnąć
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6